Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gordijnen babykamer

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 22 Feb 2015 08:41

Gordijnen babykamer

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar inspiratie en tips voor gordijnen in de babykamer.
Wat voor gordijnen hadden jullie? Wat voor type stof? En kant - en klaar of zelf gemaakt?
Tot aan de grond of tot aan onderkant raam? Juist heel druk qua kleur of heel rustig?
Voorbeeldplaatjes en foto's zijn heeeeel erg welkom :-D

Wij twijfelen nog een beetje tussen hele neutrale (witte) gordijnen of juist expres een knalkleur (roze?)
Ik zie ook dat alle kant- en klare gordijnen veel te lang zijn, moet je die zelf inkorten of zo en is dat een beetje te doen?

Dank alvast! :-)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 22 Feb 2015 08:55

Re: Gordijnen babykamer

Wij hebben een neutraal, donkergrijs rolgordijn. Van de Gamma, zelf op maar moeten knipoen/zagen, omdat hij te breed was (2,10m en het raam is 1,90m).
Daar overheen hebben wij knalgroene gordijnen van de V&D. Deze hebben we hier op maat laten maken. Ze vallen tot op de vensterbank. We hebben voor deze kleur gekozen, ondat dit ook in het behang terug komt.
Zal later vandaag ook nog wel even een foto maken en toevoegen.
<<

Patsy

Bericht 22 Feb 2015 08:56

Re: Gordijnen babykamer

Op M zijn kamer hebben we lange gordijnen tot aan de grond, dit leek ons mooier. Het zijn dunne gordijnen, we hebben er een rolgordijn bij. Ik was van plan de gordijnen zelf te maken, totdat ik deze kant en klaar gordijnen zag voor 10 euro per stuk. Ik heb ze zelf ingekort, ik vond dat goed te doen. Goed afmeten en omzomen, als je een rechte lijn kunt naaien kun je dit ook. Dit waren toevallig gordijnen op een roede. Het nadeel van deze gordijnen is dat ze niet verduisteren en er altijd licht langs de lussen bovenaan komt.
Afbeelding

Op de babykamer krijgen we gordijnen die tot net onder de vensterbank komen. Omdat in deze kamer geen dubbel glas zit en dus de warmte van de verwarming niet verloren gaat. Ook komen deze op rails aan het plafond. Deze gordijnen worden op maat gemaakt. De babykamer wordt lichtgrijs met geel en wit, met een locker als kledingkast. Dit vonden we er mooi bij passen.

Afbeelding
<<

Anoniem258

Bericht 22 Feb 2015 08:58

Re: Gordijnen babykamer

Wij hebben bij een winkel voor woninginrichting inbetweens tot op de grond laten maken. Net niet helemaal wit. Neutraal dus, ok omdat we het geslacht nooit wisten en zo kon het echt een babykamer blijven. Ook voor de volgende baby's ;)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 22 Feb 2015 09:00

Re: Gordijnen babykamer

Oeh Snirp benieuwd naar een foto idd! Knalgroen klinkt iig heel vrolijk :-D

Katrien ook gaaf. echt twee heel verschillende kamertjes volgens mij he!
Wij hebben al verduisterende blinds op de kamer hangen, dus helemaal verduisterend hoeft niet per se, maar moet ook niet volledig doorschijnend zijn iig.

(ben trouwens benieuwd naar jullie babykamer. kleurcombi en lockerkast klinkt heel gaaf :-D)
<<

Patsy

Bericht 22 Feb 2015 09:09

Re: Gordijnen babykamer

Sophie, thanks! Omdat we wel uniseks kamertjes moeten wilden we wel 2 totaal verschillende kamers. Allebei wel met stoere en oude meubels gecombineerd trouwens. Wanneer de gele commode er staat zal ik foto's plaatsen op het forum. Nu is er nog niet zoveel te zien van het gele :wink:
<<

Anoniem154

Bericht 22 Feb 2015 09:41

Re: Gordijnen babykamer

Grijsbruin van de kwantum

Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 22 Feb 2015 13:20

Re: Gordijnen babykamer

Donkerblauw velours van de hema. Kamer van de oudste tot op de grond, vind ik mooier staan. Kamer van de jongste heeft openslaande deuren dus die moeten wel tot op de grond.
Ze verduisteren ook goed.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 22 Feb 2015 14:27

Re: Gordijnen babykamer

Hier de foto :) Hebben 2 wanden dus met het gestreepte behang, wand waarin het raam zit en nog een andere wand (waar de commode tegenaan staat), zijn wit behangen.

Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 22 Feb 2015 14:36

Re: Gordijnen babykamer

Wij hebben geen losse gordijnen. Helaas, want het staat wel gezellig vind ik. Wij hebben schuine ramen, dus we hebben een op maat gemaakt rolsysteem. Verduisterend ook, heel fijn is dat.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Feb 2015 19:29

Re: Gordijnen babykamer

Ik kan niet direct een foto plakken, want dan wordt ie ieniemienie, maar dit is de stof die we gekocht hebben voor de gordijnen: http://www.kwantum.nl/gordijnen-raamdec ... rt-0439124
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem118

Bericht 22 Feb 2015 22:59

Re: Gordijnen babykamer

Afbeelding

Wij hebben een lichtgroen licht doorlatend top down plisségordijntje met daarover donkergrijze verduisterende overgordijnen. Zo kunnen we alle kanten op qua inkijk en licht/donker in de kamer.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Feb 2015 23:25

Re: Gordijnen babykamer

Witte gordijnen van plafond tot grond, er zitten brede strepen in de lengte op in een net andere tint wit. Deze heb ik overigens in alle kamers op de eerste verdieping, ik hou van eenheid en rust :p

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers