Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 19 Feb 2015 21:06

Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Niets zeker....? :(

Heb continu kriebelhoest, tot stikken/overgeven aan toe.
Afgelopen nacht helemaal niet geslapen en nu overal spierpijn van het hoesten...
Ook af en toe koorts en gewoon bek af....

What to do?
<<

Anoniem130

Bericht 19 Feb 2015 21:07

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Codeïne :p
<<

anoniem203

Bericht 19 Feb 2015 21:09

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Echt ontzettend smerig maar het werkt! Bisolnex van Bisolvon. Zit een hoestdemper in.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 19 Feb 2015 21:11

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Proberen om een beetje halfzittend te slapen, dus niet plat liggen. Kriebelhoest is zo vervelend, beterschap!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 19 Feb 2015 21:16

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Hoorde m'n collega ook over codeine (geen idee wat het is hoor), maar dat kun je toch niet zonder recept krijgen?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 19 Feb 2015 21:24

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Codeïne helpt idd goed tegen kriebelhoest en is niet vrij verkrijgbaar, gaat via de HA. Het werkt spierverslappend.

Beterschap!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem130

Bericht 19 Feb 2015 21:52

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Klopt, is op recept inderdaad. Maar werkt wel. Maar vandaar de " :p " omdat ik al vermoedde dat dat niet het advies is waar TO op hoopte. Hoewel ik niet weet of je zonder recept geen hoestdrank met beetje codeine kunt krijgen, misschien wel.
<<

Anoniem87

Bericht 19 Feb 2015 21:54

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Codeine gaat alleen op recept. Wat je wel kunt kopen is noscapine, ook hoestprikkeldempend. Is in tabletvorm (Noscapect) of drank verkrijgbaar.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 20 Feb 2015 14:26

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Ik ben toch ff bij de huisarts geweest en die heeft idd codeïne voorgeschreven.
Al merk ik er nog helemaal niks van...
<<

Anoniem147

Bericht 20 Feb 2015 14:37

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Dit hielp bij mijn vriend echt mega goed. Maar hier bij de apotheek zeggen ze dat ze het niet meer zomaar mogen verkopen. Geen idee waarom of wat erin zat dan. Maar wie weet hebben ze nu inmiddels iets nieuws.

Afbeelding


Edit: Ohh je hebt al iets! Hopelijk gaat het wel snel werken dan.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 20 Feb 2015 17:12

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Die stomme huisarts schreef me 4x per dag voor én wanneer extra nodig was mocht dat...
Bij de apotheek zeiden ze al dat dat écht veeeeel te veel is als je het voor het eerst gebruikt!

Nou idd, ben echt zo stoned als een garnaal! Niet voor niets dat je er niet mee mag rijden...
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 20 Feb 2015 23:25

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Ik heb elke winter wel 2 of 3 x kriebelhoest. Inderdaad net zo als jij dat ik er van moet spugen en zelfs af en toe gewoon gekneusde ribben er aan over houd.

De codeine nam ik altijd alleen 's avonds voor het naar bed gaan zodat ik in ieder geval een paar uur slaap te pakken had.

Wat bij mij daarnaast goed helpt zijn tabletten van Bisolvon:
Afbeelding

Op zoek naar een hoestdrank met codeine erin werd mij 1,5 jaar terug bij de drogist verteld dat de oorzaak van kriebelhoest een vastzittende hoest is die niet goed los komt en dat ik daarom beter die pillen kon gebruiken. Geen idee of het waar is, wat me toen verteld is, maar ik zweer nu echt bij die pillen. Gebruiken volgens bijsluiter, kriebelhoest gaat over in een loszittende hoes (zo'n ik hoest slijm op geval) en vervolgens hoest weg :banaan:
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 21 Feb 2015 00:10

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Elin schreef:Codeine gaat alleen op recept. Wat je wel kunt kopen is noscapine, ook hoestprikkeldempend. Is in tabletvorm (Noscapect) of drank verkrijgbaar.

Noscapect gebruik ik ook altijd! Werkt voor mij goed.
<<

anoniem213

Bericht 21 Feb 2015 00:14

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

Afbeelding
Deze bevat codeïne en die werkt echt heel goed (vrij verkrijgbaar).
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Feb 2015 10:54

Re: Wat helpt écht tegen kriebelhoest?

June schreef:Afbeelding
Deze bevat codeïne en die werkt echt heel goed (vrij verkrijgbaar).

Deze inderdaad! Smaakt ook heel lekker, haha

♥♥

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers