Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto's van je eten

<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 13 Sep 2013 21:53

Re: Foto's van je eten

Wat een leuk topic. Ik zal ook eens mee gaan doen. Ik vind koken en uitproberen geweldig. Ik ben alleen niet zo goed in de opmaak van dingen. Want ik kwak altijd alles op mijn bord omdat ik zo snel mogelijk wil eten. Maar ik zal ook aan de opmaak denken voor de foto's.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Mystique

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 14 Sep 2013 03:17

Re: Foto's van je eten

Natural schreef:Van deze foto's loopt het water in mijn mond. Wat ziet het er allemaal lekker uit!


+1! Wat zien al je recepten er smakelijk uit Aziraphale. De Quinoa salade lijkt me ook erg lekker :yes:
Maybe the reason why all the doors are closed, so you could open one that leads you to the perfect road
<<

Anoniem273

Bericht 14 Sep 2013 07:58

Re: Foto's van je eten

Mystique schreef:
Natural schreef:Van deze foto's loopt het water in mijn mond. Wat ziet het er allemaal lekker uit!


+1! Wat zien al je recepten er smakelijk uit Aziraphale. De Quinoa salade lijkt me ook erg lekker :yes:


Dankjewel :) Ik heb van alles een recept dus als je benieuwd bent naar iets dan hoor ik het wel!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 15 Sep 2013 11:41

Re: Foto's van je eten

Ik heb gisteravond het banana nut bread van Marin gemaakt en is inderdaad superlekker. Kwam helaas niet helemaal heel uit het bakblik maar smaakt heerlijk en gemakkelijk te maken zo zonder mixer.

Ik vind de gerechten van Azi er ook zo lekker uit zien dus o.a. de spruitjessalade staat ook een keer hier op het programma. Blijft een leuk topic om inspiratie op te doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2013 21:24

Re: Foto's van je eten

Leuk Rapa Nui! Ik vind het inderdaad een heel makkelijk recept wat het vrijwel altijd goed doet bij mensen, zelfs als ze het niet kennen van te voren.

Wij hebben vanavond pompoensoep gemaakt...

Zo van het land:
Afbeelding

Naar het bord:
Afbeelding
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 16 Sep 2013 18:40

Re: Foto's van je eten

Ik heb nog geen interessante leuke dingen gemaakt. Jullie zitten niet te wachten op een foto van mijn aardappels met doperwten. Dat is veel te gewoontjes haha.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem122

Bericht 16 Sep 2013 19:13

Re: Foto's van je eten

Marin schreef:
Studiebol schreef:Marin, hoe maak je dat brood?


Het is meer een soort cake dan een brood moet ik er bij zeggen, maar dit is het recept op mijn oude Amerika blog dat ik altijd gebruik:

http://americahomemade.blogspot.nl/2010 ... bread.html


Die wil ik al zo lang eens maken, toch binnenkort maar eens doen!
Heb net via Ebay een 10 delige measuringset gekocht, met cups etc:
http://www.ebay.com/itm/10pcs-Black-Pla ... 46121ad0bc

Loop namelijk wel vaker tegen engelse / amerikaanse recepten aan en begin er nooit aan vanwege de cups :P
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 16 Sep 2013 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2013 19:17

Re: Foto's van je eten

TukTuk schreef:
Marin schreef:
Studiebol schreef:Marin, hoe maak je dat brood?


Het is meer een soort cake dan een brood moet ik er bij zeggen, maar dit is het recept op mijn oude Amerika blog dat ik altijd gebruik:

http://americahomemade.blogspot.nl/2010 ... bread.html


Die wil ik al zo lang eens maken, toch binnenkort maar eens doen!
Heb net via Ebay een 10 delige measeringset gekocht, met cups etc:
http://www.ebay.com/itm/10pcs-Black-Pla ... 46121ad0bc

Loop namelijk wel vaker tegen engelse / amerikaanse recepten aan en begin er nooit aan vanwege de cups :P


Haha ja sorry, ik heb het in het recept niet omgezet naar gram. Ik heb echt leren koken in Amerika, dus ik ben zo gewend om met cups te koken, vaak zet ik het juist om naar cups als iets in gram aangegeven staat.

Handig dat je die cup measuring spoons hebt gekocht.

Wij hebben deze: http://www.ebay.com/itm/Collapsible-Sil ... 4d129a4bb9

Die kan je inklappen en makkelijk opbergen. Vind ze wel mooi!
<<

Anoniem122

Bericht 16 Sep 2013 19:26

Re: Foto's van je eten

Ja als je het gewend bent is het veel makkelijker inderdaad! Die set die jullie hebben is ook wel mooi en handig zeker omdat je hem in kan klappen! Wel stukje duurder, betaalde nu voor die andere set 2,28 euro inclusief verzendkosten :P Past wat beter in mijn budget :P
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2013 19:30

Re: Foto's van je eten

Oh ik had niet eens naar de prijs gekeken ;) Maar inderdaad, wel heel handig!
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2013 19:33

Re: Foto's van je eten

Ik heb ze ook besteld, TukTuk :) Lijkt me erg handig.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Sep 2013 19:36

Re: Foto's van je eten

Ik heb vorige week ook weer pompoensoep gemaakt. Hij was erg lekker! Vergeet alleen steeds om een foto te maken. Maar het water loopt mij in de mond bij het zien van jullie foto's!
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Sep 2013 19:43

Re: Foto's van je eten

Gefrituurde courgettebloemen in Belgisch bierbeslag gevuld met Belgisch kaasje-roomkaas mengsel, met carpaccio biefstuk

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 28 Sep 2013 19:58

Re: Foto's van je eten

Mmm, die courgettebloemen lijken me heerlijk, Marin! Ik heb momenteel erg veel van die bloemen in m'n moestuin :) Heb je een recept?

Mijn laatste foto:

Afbeelding

Klein hartig taartje met brie, cashewnoten en broccoli, gemaakt in een eenpersoons springvorm.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Sep 2013 20:21

Re: Foto's van je eten

Wij hebben dit recept aangehouden:

http://delightfuldeliciousdelovelyblog. ... -blossoms/
(Sowieso leuke blog!)

Voor het beslag hadden we een heel donker tripel biertje gebruikt, geloof Kasteel.
En dan zelf een soort kaas mengsel gemaakt van 2 pakjes monchou, een Belgisch kaasje (Brugge heette het gewoon geloof ik) en een klein scheutje water en bier van wat over was van het beslag .

We hadden 16 bloemen in totaal. Ze waren al wel voorverpakt (vriend had ze gevonden bij de Turk) en waren dus al best slap. Je moet de stempel er uit halen, maar ze scheurden vrij snel. De steeltjes vielen er ook af bij aanraking, dus die hebben we gewoon los gefrituurd. Denk dat verse bloemen uit de tuin beter werken.
Maar we vonden t erg lekker en zeker een geslaagd experiment om te verbeteren.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 20:22

Re: Foto's van je eten

Wat maak jij toch steeds bijzondere dingen Aziraphale. Waar haal je de tijd/zin vandaan ;)
<<

Anoniem273

Bericht 28 Sep 2013 20:38

Re: Foto's van je eten

Printje schreef:Wat maak jij toch steeds bijzondere dingen Aziraphale. Waar haal je de tijd/zin vandaan ;)



Valt wel mee toch? Ik vind niet heel bijzonder, haha. Tijd is inderdaad lastig, meestal kook ik uitgebreider in het weekend of op m'n vrije dag. Zin...het is gewoon een hobby ;)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Sep 2013 19:57

Re: Foto's van je eten

Vandaag zelf focaccia gemaakt, heel makkelijk, en super lekker! Eerste foto is het deeg aan het rijzen, 2de foto voordat het de oven in ging, en laatste foto toen het klaar was!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:58

Bericht 01 Okt 2013 08:56

Re: Foto's van je eten

Heb je een receptje voor de foccacia? Ziet er heerlijk uit!
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Okt 2013 09:07

Re: Foto's van je eten

litllejoy schreef:Heb je een receptje voor de foccacia? Ziet er heerlijk uit!


Zelfde vraag hier :yes: .
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 01 Okt 2013 10:00

Re: Foto's van je eten

Ben nu niet thuis. Zet het recept er vanavond ff op!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Okt 2013 10:27

Re: Foto's van je eten

Heerlijk dames!! Ik ga ook eens meedoen als ik me weer eens heb uitgeleefd :-)

Azi.. JAMM! Ik wil van alles wel het recept hebben! Serieus.. geen grappen. Ben hopeloos toe aan nieuwe inspiratie!
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Okt 2013 17:14

Re: Foto's van je eten

Niet de mooiste foto.. Maar mijn salade van vandaag!
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 01 Okt 2013 17:47

Re: Foto's van je eten

Kreeft schreef:Vandaag zelf focaccia gemaakt, heel makkelijk, en super lekker! Eerste foto is het deeg aan het rijzen, 2de foto voordat het de oven in ging, en laatste foto toen het klaar was!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Voor diegene die benieuwd naar het recept waren!

275 gram bloem
1 zakje gist
5 eetlepels olijfolie
Grof zeezout
175 ml lauwwarm water

Alles mengen tot een mooi glad deeg (daar kan je nog smaak aan toevoegen, ik had er bruchetta kruiden door gedaan)
Oven blik/schaal/plaat met bankpapier 'bekleden'
Daar het deeg over verdelen (evt met natte handen)
Handdoek erover en 30/45 min laten rijzen
Daarna kuiltjes erin maken met je vingers
Olijfolie eroverheen
Grof zeezout
En dan afbakken in de oven op 200 graden, 25 minuten
Smullen maar!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Okt 2013 22:33

Re: Foto's van je eten

Klinkt goed Kreeft!

Dit is een van mijn lievelingsgerechten; zalm uit de oven a la Jaimie Oliver (met haricotverts, cherry tomaatjes, olijf, citroensap, anchovis en peper) met notenrijst.

Afbeelding
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers