Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat verdien jij?

<<

Anoniem108

Bericht 03 Feb 2015 13:15

Re: Wat verdien jij?

Waarom wordt er zo over Freds reacties gestruikeld? Is dat puur gebaseerd om wat hij verkondigt in dit topic of zijn er meerdere ongefundeerde uitspraken geweest? Ik begrijp het niet zo goed (en ben laatste maand amper op het forum geweest, dus vandaar....)
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 03 Feb 2015 20:45

Re: Wat verdien jij?

Ik vind het jammer dat de mensen met een lager inkomen: 'lees onder de 1500 euro bruto per maand' weer de dupe zijn van de bezuinigingen van de overheid en door de verhoging van het belastingtarief van 36,25% naar 36,5%
Deze mensen zijn al vaak de dupe door de bezuinigingen in de zorg, afschaffing van de WTGC, CER, verhoging van het eigen risico, verhoging van de zorgpremie etc etc
En het zijn ook meestal de meest kwetsbare groepen, zoals mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
Ik zou eigenlijk pleiten voor het volgende: http://basisinkomen.nu/obi/

En inderdaad wat verdient iedereen hier veel zeg. Ik zit gewoon op een minimumloon voor een 32 uur werk als financieel administratief medewerkster bij een administratiekantoor. Ik heb geen CAO, geen pensioenregeling(zelf nu voor gzorgd via banksparen) en geen 13e maand. Ik ben er dus dit jaar 12 euro netto op achter uit gegaan door de verhoging van dat belastingtarief.
<<

Anoniem287

Bericht 08 Feb 2015 15:37

Re: Wat verdien jij?

Ik heb een contract voor 24 uur krijg ik tussen de 1100 en 1300 euro netto. Bruto weet ik niet, ik krijg veel weekend- en avondtoeslagen en kijk alleen naar wat er op mijn rekening staat elke maand. De afgelopen maanden had ik een tijdelijk contract van 33 uur en toen kreeg ik tussen de 1500 en 1600 netto. Ik ben salesmedewerkster bij een grote woonwinkel (blauw/geel). Ik heb (nog)geen diploma's.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 15 Feb 2015 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem87

Bericht 08 Feb 2015 15:48

Re: Wat verdien jij?

Engeltje31 schreef:Ik vind het jammer dat de mensen met een lager inkomen: 'lees onder de 1500 euro bruto per maand' weer de dupe zijn van de bezuinigingen van de overheid en door de verhoging van het belastingtarief van 36,25% naar 36,5%
Deze mensen zijn al vaak de dupe door de bezuinigingen in de zorg, afschaffing van de WTGC, CER, verhoging van het eigen risico, verhoging van de zorgpremie etc etc
En het zijn ook meestal de meest kwetsbare groepen, zoals mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
Ik zou eigenlijk pleiten voor het volgende: http://basisinkomen.nu/obi/

En inderdaad wat verdient iedereen hier veel zeg. Ik zit gewoon op een minimumloon voor een 32 uur werk als financieel administratief medewerkster bij een administratiekantoor. Ik heb geen CAO, geen pensioenregeling(zelf nu voor gzorgd via banksparen) en geen 13e maand. Ik ben er dus dit jaar 12 euro netto op achter uit gegaan door de verhoging van dat belastingtarief.


Verdien je maar €8,66 bruto per uur dan? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik zou dan toch op zoek gaan naar een andere baan, ik verdiende bij de drogist/supermarkt zelfs nog meer, is toch te gek dat je met een diploma zo weinig verdient.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 08 Feb 2015 16:28

Re: Wat verdien jij?

- Beroep/functie:
Frontoffice medewerker (Receptioniste)
- Aantal uur per week:
32 uur per week
- Bruto salaris:
€1530,-
- Netto salaris:
€1320,-
- Tevreden:
Het kan altijd meer :angel: maar ik ben wel tevreden! Als ik om mij heen kijk zie ik zoveel meiden en jongens van mijn leeftijd 40 uur werken voor hetzelfde loon dus ik ben er wel blij mee :)
Wat als het lukt
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 08 Feb 2015 18:49

Re: Wat verdien jij?

Elin schreef:
Engeltje31 schreef:Ik vind het jammer dat de mensen met een lager inkomen: 'lees onder de 1500 euro bruto per maand' weer de dupe zijn van de bezuinigingen van de overheid en door de verhoging van het belastingtarief van 36,25% naar 36,5%
Deze mensen zijn al vaak de dupe door de bezuinigingen in de zorg, afschaffing van de WTGC, CER, verhoging van het eigen risico, verhoging van de zorgpremie etc etc
En het zijn ook meestal de meest kwetsbare groepen, zoals mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
Ik zou eigenlijk pleiten voor het volgende: http://basisinkomen.nu/obi/

En inderdaad wat verdient iedereen hier veel zeg. Ik zit gewoon op een minimumloon voor een 32 uur werk als financieel administratief medewerkster bij een administratiekantoor. Ik heb geen CAO, geen pensioenregeling(zelf nu voor gzorgd via banksparen) en geen 13e maand. Ik ben er dus dit jaar 12 euro netto op achter uit gegaan door de verhoging van dat belastingtarief.


Verdien je maar €8,66 bruto per uur dan? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik zou dan toch op zoek gaan naar een andere baan, ik verdiende bij de drogist/supermarkt zelfs nog meer, is toch te gek dat je met een diploma zo weinig verdient.


Het basis uurloon dat op mijn loonstrook staat is €9,66. Ja ging dat maar zo gemakkelijk, ik heb nu een vast contract sinds 1 maart 2014. Ik ben 31 jaar oud. Maar ik heb een beperking dus voor mij is dat niet zo simpel om gewoon ergens anders solliciteren. Het heeft vanaf 2007 tot 2011 geduurd voor ik ergens aan het werk kon. En bij deze werkgever wordt daar wel rekening mee gehouden. Dat is wel prettig.
Het gaat me meer om het feit dat de mensen en niet alleen ikzelf met een laag inkomen weer de dupe zijn door allerlei maatregelen van kabinet Rutte en dat is al jaren zo.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 18 Feb 2015 21:54

Re: Wat verdien jij?

Beroep/functie: administratief medewerkster
Aantal uur per week: 24
Bruto salaris: 1246 + 30 onkostenvergoeding
Netto salaris: 1104
Aantal jaar werkzaam: 7,5 jaar
Tevreden: nee, mijn loon staat al 3 jaar stil en voorheen kregen we een 13e maand welke we nu niet meer krijgen.

Pensioen wordt voor een groot gedeelte wel betaald 60 of 80% dat is me op het moment even niet duidelijk.
We hebben geen cao.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem91

Bericht 18 Feb 2015 22:04

Re: Wat verdien jij?

Beroep/functie: tja wat doe ik nu? Ik ben assistent bedrijfsleider en doe sales op kantoor erbij, ik ondersteun de salesmanager en stel brochures samen.
Aantal uur per week: tussen de 24 en 32 uur per week
Bruto salaris: ongeveer 1600 en 1900 euro pm ligt eraan hoeveel ik werk
Netto salaris: Geen idee hoeveel ik nu ga houden en heb mijn fooi er nog bij en ook mijn reiskosten komen er nog bij.
Tevreden: Ja zeker. Ik weet dat ik omhoog kan en ga over een maand of 2.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 20 Feb 2015 09:31

Re: Wat verdien jij?

Beroep/functie: financieel administratief medewerkster
Aantal uur per week: 20
Bruto salaris: €1175
Netto salaris: €985
Tevreden: ja, al moet ik maar zien wat ik er bij een nieuwe baan voor krijg.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Feb 2015 12:56

Re: Wat verdien jij?

Project assistent
*weg*
Ja ik ben heel tevreden. Ook krijg ik een bonus in april, natuurlijk vakantiegeld in mei en een 13e maand in december. Ik kan ook weer omhoog gaan na een positief functioneringsgesprek en met de inflatie begin van het jaar of na de CAO onderhandelingen.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 25 Feb 2015 08:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 20 Feb 2015 17:41

Re: Wat verdien jij?

Junior Consultant
aantal uur: 40
Bruto: 2754
Netto: rond de 2000 gok ik (net verhoging gehad)

Tevreden? Redelijk. Ik werk nog niet zo heel lang op niveau (na afstuderen eerst assistent functie) maar vergeleken met anderen verdien ik niet echt veel in een WO functie. Maar goed ik heb ook een sociale studie gedaan en daar liggen de echt goed betaalde banen sowieso niet voor het oprapen. Ik krijg wel vakantiegeld maar geen 13e maand. Komend jaar kom ik wel als ik mijn targets haal in aanmerking voor variabel loon. Overuren worden niet gecompenseerd en dat is wel kut want die maak je nog al regelmatig. Kan allemaal beter dus maar ik vind het best ok
Smile, it's free!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers