Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zieke collega blijft werken..

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 17 Feb 2015 21:46

Re: zieke collega blijft werken..

Susan schreef:Overigens zeg ik daarmee niks over of ze wel of niet moet gaan werken. Ik snap ook wel dat veel mensen zich niet ziek willen melden als ze verkouden zijn. Maar ook bij andere dingen hoor ik vaak dat 'je bent al besmettelijk voor je het krijgt, dus het maakt niet meer uit' maar ik vind het dan wel logisch dat als je eenmaal weet dat je iets onder de leden hebt en dat je dus andere mensen aan kan steken, je voorzichtiger wordt en niet denkt: ach, ik heb mogelijk toch al mensen aangestoken.


Je verwacht toch niet dat iedereen zich op sluit en nergens meer komt tot ze beter zijn? Hoe doe jij dat dan met je kinderen? Die verzorg je niet als je ziek bent? Misschien steek je ze wel aan. Serieuze vraag hoor.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem88

Bericht 17 Feb 2015 21:47

Re: zieke collega blijft werken..

JustMeDaan schreef:
Susan schreef:Overigens zeg ik daarmee niks over of ze wel of niet moet gaan werken. Ik snap ook wel dat veel mensen zich niet ziek willen melden als ze verkouden zijn. Maar ook bij andere dingen hoor ik vaak dat 'je bent al besmettelijk voor je het krijgt, dus het maakt niet meer uit' maar ik vind het dan wel logisch dat als je eenmaal weet dat je iets onder de leden hebt en dat je dus andere mensen aan kan steken, je voorzichtiger wordt en niet denkt: ach, ik heb mogelijk toch al mensen aangestoken.


Je verwacht toch niet dat iedereen zich op sluit en nergens meer komt tot ze beter zijn? Hoe doe jij dat dan met je kinderen? Die verzorg je niet als je ziek bent? Misschien steek je ze wel aan. Serieuze vraag hoor.

Dan kan ik evengoed stoppen met werken. De kinderen oo mijn werk zijn aldoor verkouden, ik pak dat direct over met mijn astma en ben van oktober tot maart ook non-stop aan het snotteren.

Met dingen als krentenbaard enzo wil ik uitkijken, of andere mogelijk heftige dingen. Met overgeven ben ik niet in stata om te werken, omdat ik na overgeven flauw kan vallen. Maat voor een griep of infectie meld ik me niet zo gauw ziek. Als ik ene goede hygiene in acht neemt kan ik besmetting redelijk voorkomen, em daarbij is elke ziekmelding voor mijn werkgever reteduur. Én krijg ik een gesprek als ik me vaker dan 2x in 12 maanden ziek gemeld heb.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Feb 2015 21:57

Re: zieke collega blijft werken..

Beetje flauwe reactie, want ik zet er nota bene nog in dat ik daarmee niet zeg dat ze niet moet gaan werken. Ik vind alleen het 'voor je ziek werd was je ook al besmettelijk' geen argument. Daarmee zeg ik dus niet dat je met ieder kuchje binnen moet gaan zitten of dat deze collega thuis had moeten blijven of dat je niet meer de noodzakelijke dingen moet doen, alleen dat ik het wel zo logisch vind dat als je eenmaal weet dat je ziek bent, je extra voorzichtig wordt op wat voor manier dan ook. Ik lees namelijk wel erg vaak 'als je ziek bent, heb je toch al mensen kunnen besmetten' maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen besmettingen meer kunt voorkomen (en nee, nog even voor de duidelijkheid, besmettingen voorkomen hoeft dus niet in alle gevallen door thuis te blijven, in sommige gevallen wel, dat ligt aan het ziektebeeld en de gelegenheid).

Op je 'serieuze vraag' ga ik dus niet eens in.
Laatst gewijzigd door Susan op 17 Feb 2015 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem156

Bericht 17 Feb 2015 21:57

Re: zieke collega blijft werken..

Bliss schreef:Haha ik weet niet of ze nou beter naar huis kan gaan of niet, maar ik kan me voorstellen dat je je ergert aan die geluiden, dat zou ik ook hebben! Als er in mijn klas kinderen steeds zitten te rochelen, zeg ik er ook echt wat van :P


Maar wat zeg je dan? Ze kunnen er toch niets aan doen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2015 22:08

Re: zieke collega blijft werken..

Poubelle schreef:
Bliss schreef:Haha ik weet niet of ze nou beter naar huis kan gaan of niet, maar ik kan me voorstellen dat je je ergert aan die geluiden, dat zou ik ook hebben! Als er in mijn klas kinderen steeds zitten te rochelen, zeg ik er ook echt wat van :P


Maar wat zeg je dan? Ze kunnen er toch niets aan doen?


Nou er zitten wel verschillende gradaties in hoor. En als een kind elke paar seconden zijn/haar neus ophaalt, geef ik een subtiele hint dat ze hun neus misschien ff moeten snuiten.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem88

Bericht 17 Feb 2015 22:16

Re: zieke collega blijft werken..

Bliss schreef:
Poubelle schreef:
Bliss schreef:Haha ik weet niet of ze nou beter naar huis kan gaan of niet, maar ik kan me voorstellen dat je je ergert aan die geluiden, dat zou ik ook hebben! Als er in mijn klas kinderen steeds zitten te rochelen, zeg ik er ook echt wat van :P


Maar wat zeg je dan? Ze kunnen er toch niets aan doen?


Nou er zitten wel verschillende gradaties in hoor. En als een kind elke paar seconden zijn/haar neus ophaalt, geef ik een subtiele hint dat ze hun neus misschien ff moeten snuiten.

Wist je dat ophalen beter is? :wink:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2015 22:20

Re: zieke collega blijft werken..

Maar niet voor mijn humeur :angel: (vind ik ook vreselijk om zelf te doen trouwens, ik snuit mn neus echt hele dagen als ik verkouden ben)
❤ 7 juni 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Feb 2015 00:09

Re: zieke collega blijft werken..

Susan schreef:Beetje flauwe reactie, want ik zet er nota bene nog in dat ik daarmee niet zeg dat ze niet moet gaan werken. Ik vind alleen het 'voor je ziek werd was je ook al besmettelijk' geen argument. Daarmee zeg ik dus niet dat je met ieder kuchje binnen moet gaan zitten of dat deze collega thuis had moeten blijven of dat je niet meer de noodzakelijke dingen moet doen, alleen dat ik het wel zo logisch vind dat als je eenmaal weet dat je ziek bent, je extra voorzichtig wordt op wat voor manier dan ook. Ik lees namelijk wel erg vaak 'als je ziek bent, heb je toch al mensen kunnen besmetten' maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen besmettingen meer kunt voorkomen (en nee, nog even voor de duidelijkheid, besmettingen voorkomen hoeft dus niet in alle gevallen door thuis te blijven, in sommige gevallen wel, dat ligt aan het ziektebeeld en de gelegenheid).

Op je 'serieuze vraag' ga ik dus niet eens in.


Hoef je geen aanhalingstekens voor te gebruiken hoor bedoel het echt serieus. Ja je kan een goede hygiene in hand nemen als je ziek bent. Maar feit blijft dat je toch echt al ruim ervoor besmettelijk bent. Sowieso hangt het overal in de lucht. De enige manier om zelf niet ziek te worden is in quarantaine gaan. Mijn inziens is er niks mis mee een goede weerstand op te bouwen en dat doe je door met bacteriën enz in aanraking te komen. Volgende keer kent je lichaam die bacteriën en ben je er sneller van hersteld. Iemand met ebola moet wel thuis blijven ja. Maar welk ziektebeeld hier is nu zo ernstig dat iemand binnen moet blijven?
En toen mijn moeder chemo had ja moest ze uitkijken. En mocht hier niemand komen die ziek was maar dat is toch wat anders lijkt me. Dat is wel erg extreem.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Feb 2015 00:25

Re: zieke collega blijft werken..

Ik zeg ook niet dat je een besmetting volledig kunt voorkomen en ook niet dat het dodelijk is als je toch ziek wordt, maar ik vind het wel zo normaal om in elk geval de normale hygiëne en voorzorgsmaatregelen in acht te nemen als je ziek bent en binnen het redelijke/voor zover mogelijk te proberen te voorkomen dat je anderen aansteekt (en dan heb ik het dus NIET over jezelf opsluiten, voor je daar weer mee aankomt). Sowieso, jij kan wel vinden dat het goed is om in aanraking te komen met virussen en bacteriën, maar je kunt dat niet voor een ander beslissen.

Maar goed, ik vind de discussie een beetje flauwig worden vooral omdat ik helemaal niet heb beweerd dat de hoestende collega thuis moest blijven, dus ik laat het hier verder bij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 18 Feb 2015 01:25

Re: zieke collega blijft werken..

Ik denk idd dat je het niet snel goed kan doen. Kom je niet, dan balen je collega's en kom je wel, dan ook. Kan me nog helder voor de geest halen dat ik ging werken met een blaasontsteking, want hoogseizoen en er waren al zoveel zieken, dus ik moest zelfs in mijn eentje starten (en de nachtdienst overnemen). Ik vond dus echt dat ik ziekmelden die dag niet kon maken. Toen de afdeling een paar uur later op volle sterkte was qua bezetting, wilde ik dan ook graag naar huis. Toen kreeg ik ook echt zo'n sneer van: was dan gewoon thuisgebleven....terwijl die supervisor me de hele dag naar de wc heeft zien rennen...
Leverde me nog bijna nierbekkenontsteking op ook, kon meteen door naar de HAP met rugpijn en misselijkheid.

Dus ja, ik was collegiaal en klantvriendelijk door wél te komen, maar ook weer lastig omdat ik toch naar huis wilde op een gegeven moment. Mensen gaan dan toch denken dat het wel meevalt als je dan toch komt werken. Terwijl ik dat gewoon echt puur op wilskracht deed.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Patsy

Bericht 18 Feb 2015 09:27

Re: zieke collega blijft werken..

Bazinga schreef:Oh kom op, dit is zoiets waarbij iemand 't nooit goed kan doen. Je bent onderbezet; als ze zich ziek meldt met hoestproblemen, dan mis je een werknemer en is 't niet goed en als ze er wel is en hoest, leidt ze je af.



Dit idd. Ik werkte ooit in een bedrijf waar je ook raar aangekeken werd als je hoestend aan het werk ging, maar gezeik kreeg als je thuis bleef met buikgriep.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Feb 2015 09:51

Re: zieke collega blijft werken..

Toevallig krijg ik net een ziekmelding van een collega binnen. Die hier pas twee weken werkt. Ze mailt me dus dat ze al dagen een beetje snotterig is en moet hoesten en dat ze vandaag maar lekker een dagje onder de dekens blijft. Ik zit me er echt over te verbazen, ze werkt hier twee weken! Hoesten of niet, ik was gewoon gegaan (tenzij ik een longontsteking had ofzo, natuurlijk).

♥♥
<<

Anoniem170

Bericht 19 Feb 2015 09:46

Re: zieke collega blijft werken..

Ze heeft zich ziekgemeld, want blijkbaar heeft ze nu ook koorts.
Het werk wat ik doe, kan je ook heel gemakkelijk thuiswerken. En dat stoort me ook gewoon, ze hoest echt haar longen eruit, zo klinkt het, iedereen is geirriteerd en je steekt anderen aan. Aan de ene kant goed dat ze wil laten zien dat ze naar werk komt, maar iedereen aansteken, irriteren, kan je toch beter thuiswerken?
Kans is natuurlijk wel groter dat je ziek wordt van een collega of naar een ritje van de supermarkt natuurlijk. Naast mn collega zit ik iets van 8/9 uur op een dag, ritje naar supermarkt is vele malen korter.
<<

Anoniem108

Bericht 19 Feb 2015 12:20

Re: zieke collega blijft werken..

Het gaat niet om de duur van dat je ergens bent. :) Winkelmandjes en winkelkarretjes zijn een bron van besmetting natuurlijk. Als je net een mandje of karretje gebruikt waarbij je voorganger verkouden was en heeft lopen hoesten (in hand), zit het vervolgens ook makkelijk op jouw hand en raak je besmet. Volgens mij las ik zelfs laatst dat deze manier van iets overdragen, het vaakst voorkomt. ;-)
<<

Anoniem131

Bericht 19 Feb 2015 13:25

Re: zieke collega blijft werken..

Ik hoorde net bij Koffietijd (ja, ik heb echt geen leven) dat een bacterie een maand op een geldbiljet kan leven en dus heel veel mensen kan besmetten. Gelukkig pin ik altijd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 19 Feb 2015 21:05

Re: zieke collega blijft werken..

Pinautomaten zijn ook enorm vies :-) (maar goed, conclusie: het is bijna niet te ontwijken)
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers