Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk (Update)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Nov 2014 09:48

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Ik wil ook L. heel graag van de speen af hebben, hij is nu 1,5. Hij krijgt hem alleen in bed en eerst had hij hem alleen nodig bij het inslapen. De laatste tijd lijkt het echter alsof hij steeds verslaafder is aan dat ding. Als hij hem ziet pakt hij hem gelijk, hij vist hem met veel moeite uit zijn bedje of uit mijn tas. Hij krijgt hem van mij alleen om te gaan slapen, dat is soms ook overdag als hij moe is en we op pad zijn met de auto of de draagzak maar hij krijgt hem eigenlijk nooit los.
Ik heb wel eens geprobeerd wat er gebeurde als ik hem zonder speen naar bed bracht maar dat had hij gelijk door en het was brullen tot ik hem gaf (heb ik ook niet heel lang geprobeerd want die intentie had ik niet). Hij zoekt 'm ook 's nachts weer op als hij wakker wordt.

Ik ben dus heel bang dat hij er slechter van gaat slapen, mijn nachtrust is heel belangrijk voor mij, maar dat houd me dus ook tegen om even goed door te zetten. En ik weet ook niet zo goed of ik het nou het beste nu kan doen (hij begint net met praten, snapt dingen een beetje) of als hij het allemaal wat beter snapt. En als ik het nu doe, hoe dan. Mijn vriend zegt dat je het gewoon moet doen en door moet zetten, ook al is het huilen geblazen. Ik zie het gewoon niet zitten om een nachtenlang drama tegemoet te gaan.
<<

Anoniem92

Bericht 04 Nov 2014 10:17

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Wij waren daar ook bang voor Pompoen, L. was zo hung up aan dat ding, maar het ging verbazingwekkend goed.
Ze heeft er niet eens aan gevraagd en is gaan slapen zonder speen, wel hebben we afgesproken dat als het zo goed ging ze een cadeautje mocht gaan halen de dag erna. Dat heeft ze gedaan, we hebben ze samen doorgeknipt. Ik heb wel foto´s gemaakt van de verknipte spenen en een filmpje gemaakt waar de spenen nu zijn, door haar verteld, konden we altijd op teruggrijpen maar het heeft niet gehoeven.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 04 Nov 2014 10:26

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Sun schreef:Tijdje terug heb ik hier ook een topic over geopend. Ik was van plan hem weg te laten in de periode dat ik aantal dagen vrij had. Toen werd hij alleen ziek en daarna is het er niet meer van gekomen. Heel zwak maar ik heb geen zin in drama nachten. Hecht zoveel waarde aan mijn nachtrust. Ik probeer het straks met het baby Pietje, mocht het niet lukken wacht ik nog n half jaartje totdat hij het beter zal snappen. Overgings kauwt hij ze wel kapot, kan om de week n nieuwe halen.

Hij is net bezig met weer regelmatig op het potje te gaan? Slaapt sinds gister in een groot bed. Even genoeg nieuwe dingen.

Ik noem het trouwens tutti, man en zoon gewoon speen.


Kapot kauwen is wel gevaarlijk. Volgens mij is dat stoppen juist belangrijk.
M:21072011
J :08012014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 04 Nov 2014 10:53

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Parel schreef:Wij waren daar ook bang voor Pompoen, L. was zo hung up aan dat ding, maar het ging verbazingwekkend goed.
Ze heeft er niet eens aan gevraagd en is gaan slapen zonder speen, wel hebben we afgesproken dat als het zo goed ging ze een cadeautje mocht gaan halen de dag erna. Dat heeft ze gedaan, we hebben ze samen doorgeknipt. Ik heb wel foto´s gemaakt van de verknipte spenen en een filmpje gemaakt waar de spenen nu zijn, door haar verteld, konden we altijd op teruggrijpen maar het heeft niet gehoeven.


Hier hetzelfde als bij Parel. Bij ik denk dat onze kindjes het al wel een stuk beter begrepen, omdat ze al ouder waren toen de speen weg ging.
Ik vind de speen aan baby piet geven een beetje vergezocht voor een kind van nog geen 2.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Nov 2014 11:28

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Hier hetzelfde als Popcorn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 04 Nov 2014 11:33

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Wij hebben de tut ook gewoon niet meer gegeven maar ze waren beide jonger, nog net geen jaar oud.

Ik zou tegen je dochter zeggen dat ze geen baby meer is maar een grote meid en dat een tut/speen voor baby's is en er verder niet teveel aandacht aan besteden.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 04 Nov 2014 20:35

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

En hier een jaar lang drama nachten gehad, en ze heeft het nog heel lang over dr speen gehad. Tweede krijgt dus geen speen of hij gaat veel eerder of later weg.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Nov 2014 20:42

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Een maand voor ze twee werd heeft mijn nichtje hier gelogeerd, die had een speen, dus toen doorgepakt en gezegd dat spenen voor baby's zijn, ze heeft hem zelf in de prullenbak gegooid. Eerste avond was het een klein uurtje jammer, tweede avond 20 minuten, dus het is vrij goed gegaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem113

Bericht 04 Nov 2014 20:59

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Toen Ties net twee jaar was waren wij een weekendje logeren bij opa en oma. Toen we weer thuis waren heb ik hem verteld dat ik zijn tuttje (speentje) was vergeten mee te nemen. Hij accepteerde het wonderbaarlijk goed en is gewoon gaan slapen. De volgende avond vroeg hij er nog een keer naar maar ging ook weer goed slapen.

Vorige week haalde ik ineens zijn tuttje uit de tas waar ik hem had verstopt en hij herkende zijn tut niet eens. Terwijl hij er echt verslaafd aan was.
<<

Anoniem92

Bericht 04 Nov 2014 22:26

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Toen L rond de 2 jaar was heb ik haar eens gezegd dat de spenen mee waren genomen door zwarte piet of iets, ze heeft in bed een uur lang liggen roepen en kletsen 'speentje weg, Pietje mee, speentje ben je nou?' Zó sneu! Daarom heb ik voor deze manier gekozen nu, lekker duidelijk.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Nov 2014 23:53

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Wij hadden D overdag van de speen met 1,5 jaar. Mn zusje heeft vervolgens een x opgepast en D onder speen in bed gelegd. Hij is toen zonder drama in slaap gevallen en de rest van de week was ook speenloos. Dus zonder gedoe er ineens af.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Dec 2014 13:19

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Vanmorgen heeft m'n zoontje z'n bed ondergespuugd, ik heb alles in de was gedaan en heb z'n speen van het knuffeldoekje afgehaald. Hij vindt het wel raar en vraagt er naar maar ik zeg dat de speen nu afgelopen is en dat lijkt hij te accepteren. Nu gaat ie z'n middagslaapje doen, ik hoop echt dat het lukt zonder speen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem75

Bericht 11 Dec 2014 14:01

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Hier hebben ze beide nog een speen maar met S. zijn we bezig. Iedere dag knip ik een stukje van zijn speen af :redface: en we zijn nu al over de helft. Ik hoop dat het helpt want ik ben er zooo klaar mee. Als het klaar is met S. gaan we met T. beginnen. Niet knippen maar gewoon weghalen.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 11 Dec 2014 14:18

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

weg, had al gereageerd in dit topic
Laatst gewijzigd door Romie op 11 Dec 2014 16:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Dec 2014 14:40

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Hier een mega succes verhaal. Toen Sint en piet net in het land waren hebben we zijn schoentje laten zetten en de speen meegegeven aan debabydpiet. In bed was het huilen en krijsen en speentje niet Pietje mee!!! Heel zielig dus, net als het verhaal van parel. Besloten om even te wachten met zonder speen slapen en maar steeds nieuwe te blijven kopen (hij beet erin)

Tot afgelopen zaterdag, we waren om half 9 thuis van een Sint viering en ik zie dat hij zijn speen in een dag van helemaal heel naar bijna helemaal kapot heeft gebeten. Speen weggegooid. Nog naar de ah en jumbo gefietst maar helaas, die hadden niet de juiste speen. Besloten om dan maar de nacht aan te kijken en eventueel de volgende dag een speen te kopen. En het is zo goed gegaan. Hij werd s nachts wakker met zo n spenend zoekend mondje maar na een aai en een kus ging hij verder slapen. De middagdut ging zonder problemen en de rest van de dagen heeft hij prima geslapen. Hij vraagt nog wel naar zijn speen, ook toen we van de week in de Etos langs de spenen liepen, maar hem steeds uitgelegd dat de speen in de prullenbak is omdat hij kapot is en dat accepteerde hij.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Dec 2014 15:37

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Urban Naked schreef:Vanmorgen heeft m'n zoontje z'n bed ondergespuugd, ik heb alles in de was gedaan en heb z'n speen van het knuffeldoekje afgehaald. Hij vindt het wel raar en vraagt er naar maar ik zeg dat de speen nu afgelopen is en dat lijkt hij te accepteren. Nu gaat ie z'n middagslaapje doen, ik hoop echt dat het lukt zonder speen.

Yes, het is goed gelukt!
#teammaple🍁
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Dec 2014 16:33

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Razz schreef:Hier hebben ze beide nog een speen maar met S. zijn we bezig. Iedere dag knip ik een stukje van zijn speen af :redface: en we zijn nu al over de helft. Ik hoop dat het helpt want ik ben er zooo klaar mee. Als het klaar is met S. gaan we met T. beginnen. Niet knippen maar gewoon weghalen.



Succes ermee :kerstboomman:
M:21072011
J :08012014
<<

Fiene

Bericht 17 Feb 2015 21:30

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk (Update)

Even, eindelijk!!!, een update in de openingspost.
<<

Anoniem92

Bericht 17 Feb 2015 21:36

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk (Update)

Fijn Fiene!
<<

Fiene

Bericht 17 Feb 2015 21:40

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk (Update)

Dank je wel. Ik las een artikel over hoe slecht het was en toen had ik zoiets van en nu is het ook gewoon meteen klaar. haha. Natuurlijk wist ik allang dat het niet goed was maar nu las ik er dus weer over en dacht; hup actie en weg dat ding.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Feb 2015 22:04

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk (Update)

Fijn dat het dan blijkt mee te vallen he! Stomme speentjes.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers