Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem148

Bericht 16 Feb 2015 12:11

Re: Biechttopic

Snap het wel, als ik uit eerdere topics begreep, is het niet makkelijk geweest.
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Als jij vindt dat hij niet bij jou thuis moet komen, moet je dat ook niet doen. Je zou eventueel kunnen kijken naar een andere oplossing zodat hij wel eruit kan om jou op te zoeken maar dan bijvoorbeeld in een café?
Kan hij jou bereiken als hij wil gaan fietsen? Dat je met hem afspreekt dat hij belt als hij behoefte heeft om jou te zien en dat jij dan kijkt of je ergens kunt afspreken.
Als je denkt dat hij onverwachts een keer op de stoep staat en jij dat niet wil, moet je hem inderdaad niet thuis uitnodigen of er moeten duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden met jouw vader.

Succes, wel fijn dat hij niet door heeft dat je hem bewust niet uitnodigt. Zal dat besef wel ooit komen?
<<

Anoniem114

Bericht 16 Feb 2015 12:24

Re: Biechttopic

Hij kan niet fietsen, hij zit in een rolstoel en kan zich met één werkend been wel voort bewegen, maar stoepen e.d. zijn niet te doen. Ik kom sowieso elke maandag bij 'm langs. Samen boodschappen doen, ergens koffie drinken, ik neem z'n was mee enz. Verder komen we op vrijdags langs en eten we samen, dus ik zie 'm wel, hoor.

't Is gewoon moeilijk. Ik weet ook niet of hier echt wel een goede oplossing voor is, niemand is gelukkig in deze situatie, al maanden niet.. Dat maakt 't nog moeilijker.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Feb 2015 12:38

Re: Biechttopic

Ik zou het voor nu zo laten, hem niet bij je thuis uitnodigen. Je bent er zelf op dit moment gewoon niet aan toe/ziet er zelf tegen op/voelt je er niet prettig bij dus ik zou het niet doen. Voel je er niet schuldig over, je doet genoeg voor hem, je ziet hem vaak genoeg. Het is inderdaad wel lastig en lijkt me ook moeilijk als dit onderwerp echt concreet aan de orde komt want durf je hem dit dan te zeggen? of escaleert dan eea/gaat dit dan ten koste van jullie verstandhouding? Dat zou ik zelf erg lastig vinden.

Misschien ben je er over een tijdje wel aan toe om hem in je huis te laten/voelt het anders. Je kunt je keuze dan nog veranderen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Feb 2015 13:12

Re: Biechttopic

Hier een update van het suicidale biechtje.

Ik ben net op intakegesprek geweest bij een instelling, hier kwam uit dat ik depressief ben en therapie nodig heb. (goh, onverwacht..)
Ze heeft me ook doorgestuurd naar een psychiater voor een 2e gesprek over de ernst van mijn suicidale gedachten en ze raad me ook aan om wel medicatie te gaan gebruiken.

Morgenochtend 9 uur kan ik al terecht bij de psychiater, dus ben benieuwd wat daar uit gaat komt.

Vind het erg lastig om er face to face over te praten, maar deze vrouw waar ik mee sprak vroeg gelukkig wel goed door en gaf niet zomaar op. Heb hele erge hoofdpijn nu, zal wel komen door alle spanning..
<<

Anoniem148

Bericht 16 Feb 2015 13:14

Re: Biechttopic

Sorry dacht te lezen dat hij naar familie was gefietst.
Ik vind dat je best veel voor jouw vader doet en er is inderdaad geen goede oplossing. Zolang hij het probleem niet ziet, zou ik het zo laten. Je moet jouw eigen grenzen bewaken anders heeft hij ook niets aan jou omdat het anders teveel wordt.
Ik zou hem dus niet uitnodigen. Laat het op z'n beloop gaan. Misschien denk je er over een tijdje anders over.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Feb 2015 19:52

Re: Biechttopic

Ik heb een beschamend probleem dus even als biechtje.

Vorige week ben ik geopereerd en sindsdien is m'n stoelgang niet zo goed. Als ik dan naar de wc moet is het harde ontlasting. Nu merkte ik gisteren op dat ik telkens aandrang heb om naar de wc te moeten maar helemaal niet moet.
Gisteravond onder de douche (sorry, best vies) gevoeld en leek het alsof er iets uitkwam. Dus denk zelf een aambei. Maar ik heb helemaal geen bloed gehad bij m'n ontlasting, geen jeuk of iets dergelijks. Het is echt een vervelend, niet pijnlijk, gevoel. Wat moet ik hier nou mee?

Gewoon nog even afwachten en kijken of het vanzelf overgaat?
Einde van de week moet ik toch naar de huisarts om m'n hechtingen eruit te laten halen dus als ik het dan nog heb vraag ik er even naar.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Feb 2015 19:58

Re: Biechttopic

Kiwi op nuchtere maag is echt een wondermiddel wat mij betreft, na de bevalling kwam mijn stoelgang weer op gang.
L2014 & H2017
<<

Anoniem148

Bericht 16 Feb 2015 20:15

Re: Biechttopic

Roosvicee laxo halen bij de apotheek.
Aambeien kunnen heel vervelend zijn dus probeer goed te eten met vezels.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2015 20:24

Re: Biechttopic

Roosvicee Laxo is ook wel bij de supermarkt. Wel bij de Jumbo iig.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 16 Feb 2015 20:40

Re: Biechttopic

Bazinga, ik vind het best heftig om te lezen. Ik denk dat je later spijt krijgt als je je vader op afstand houdt. Wat nou als hij bij wijze van morgen niet meer wakker wordt, zou je dan spijt hebben?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 16 Feb 2015 20:52

Re: Biechttopic

SDL schreef:Bazinga, ik vind het best heftig om te lezen. Ik denk dat je later spijt krijgt als je je vader op afstand houdt. Wat nou als hij bij wijze van morgen niet meer wakker wordt, zou je dan spijt hebben?


Ik zou idd ook heel bang zijn om spijt te krijgen....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

ChiQ

Bericht 16 Feb 2015 20:57

Re: Biechttopic

Bazinga, het is niet dat ik je niet begrijp maar toch, er valt iets verdrietigs over heen als ik bedenk dat je dus bewust je vader niet in je huis wil hebben omdat je bang bent voor de gevolgen.
<<

Anoniem86

Bericht 16 Feb 2015 20:59

Re: Biechttopic

Ik vind het wel sneu voor je vader eigenlijk, al snap ik ergens wel wat je bedoeld, maar die man kan er niks aan doen, en ook niet dat hij nu (weinig) te doen heeft, en ik zou hem dan gunnen dat hij naar zijn dochter kan gaan.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Feb 2015 21:05

Re: Biechttopic

Kun je geen afspraken maken over wanneer hij langs zou mogen komen? Niet dat hij ineens elke dag of onverwachts voor je neus staat? Ik snap je gedachten erachter en begrijp ze ook wel, maar ik vind het ook heel sneu voor je vader.
<<

Anoniem166

Bericht 16 Feb 2015 21:09

Re: Biechttopic

Bazinga, ik denk dat ik wel begrijp waarom je het zo moeilijk vindt. Je vader legt zo'n grote verantwoordelijkheid op jou dat het fijn is om je eigen plek te hebben, daar waar je niet gestoord wordt. Maar ik denk ook dat je er later misschien spijt van kan krijgen. Misschien kun je het er eens met de verpleging over hebben. Kan hij zomaar ergens naartoe gaan of heeft hij wel hulp nodig om het verpleeghuis uit te komen? In dat laatste geval kan de verpleging in de gaten houden waar hij naartoe gaat en kunnen ze voorkomen dat hij te pas en te onpas naar jou toe gaat. En dat ze hem dan alleen naar jou laten gaan als jij van tevoren hebt laten weten dat jullie bij jou thuis hebben afgesproken.
<<

Anoniem114

Bericht 16 Feb 2015 21:10

Re: Biechttopic

Nee, dan zou ik geen spijt hebben. Voordat mijn vader zijn beroerte kreeg, hadden we al een ontwortelde relatie. Ik vermeed fysiek contact bijv. Gebruikte nooit 'houden van'. Mijn vader heeft me keihard belazerd en voorgelogen, meerdere keren, dus ik hield de band en het contact al oppervlakkig.

Zijn beroerte heeft mijn gevoel niet veranderd, alleen mijn plichtsgevoel versterkt of aangewakkerd. Ik kom bij m langs omdat hij dat nodig heeft, niet omdat ik het zo leuk en gezellig vind.

Afspraken maken gaat moeilijk, hij begrijpt niet altijd alles even goed.

Voor alle duidelijkheid: dit probleem is nog niet echt aan de orde
Hij vraagt nergens om wat bezoekjes bij ons thuis en geeft ook niks aan wat dat betreft. Het is gewoon zo dat mn vriend het idee opperde, alleen vind ik het dus geen geslaagd idee.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2015 21:11

Re: Biechttopic

Zoals haar vader er iets aan kan doen, kan Bazinga er zelf ook niets aan doen.
Ik snap je gevoel heel goed.
Ik was 'blij' dat ik een uur van mijn moeder vandaan woonde. Zo kon ik toch nog wat afstand bewaren. Had ik dichterbij gewoond had ik er waarschijnlijk de helft van de week gezeten.
De situatie is al heftig genoeg, dan kan dat enige veilige plekje net even zijn wat je nodig hebt om het uberhaupt allemaal aan te kunnen.

De bovenstaande posts voelen een beetje 'schuldgevoelerig' aan, naar mijn idee.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 16 Feb 2015 21:21

Re: Biechttopic

Lejow schreef:Zoals haar vader er iets aan kan doen, kan Bazinga er zelf ook niets aan doen.
Ik snap je gevoel heel goed.
Ik was 'blij' dat ik een uur van mijn moeder vandaan woonde. Zo kon ik toch nog wat afstand bewaren. Had ik dichterbij gewoond had ik er waarschijnlijk de helft van de week gezeten.
De situatie is al heftig genoeg, dan kan dat enige veilige plekje net even zijn wat je nodig hebt om het uberhaupt allemaal aan te kunnen.

De bovenstaande posts voelen een beetje 'schuldgevoelerig' aan, naar mijn idee.


Ik redeneer idd vanuit mijn eigen schuldgevoel. Ik hield mijn vader op het laatst ook op afstand, omdat ik het niet aankon. En ja, ik wou dat ik de tijd terug kon draaien. Dat ik niet zo egoïstisch geweest was. Maar dat geldt voor mij, of dat ook zo voor Bazinga geldt kan ik niet beoordelen...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem114

Bericht 16 Feb 2015 21:24

Re: Biechttopic

Ja maar Leaf, jouw vader is je held geweest. Mijn vader een pathologisch leugenaar, met wie ik al meerdere keren band heb gebroken maar for the sake of family weer heb 'goedgemaakt'.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 16 Feb 2015 21:30

Re: Biechttopic

Dat is waar, idd. Doen waar jij je goed bij voelt, lijkt me. Volgens mij heb je nu alle argumenten aangedragen om hem niet bij je thuis uit te nodigen. Lief dat je verder zoveel voor hem doet!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 16 Feb 2015 21:34

Re: Biechttopic

Helemaal eens met Leaf. Bewonderenswaardig hoe lief en zorgzaam je voor hem bent (geweest) en goed dat je aan jezelf denkt!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Feb 2015 09:26

Re: Biechttopic

Niet echt een biecht, maar ik wil graag in contact komen met mensen die zich herkennen in mij. Ik ben vorig jaar in therapie geweest vanwege een sociale angststoornis (ook wel sociale fobie). De therapie richtte zich voornamelijk op cognitieve gedragstherapie en na ongeveer 12 sessies was ik 'klaar'. Nu merk ik wel verbetering, maar ik ben er nog lang niet en het blijft me belemmeren in het dagelijks leven. Ik vraag me af of hier ook meiden zijn die hiermee te maken hebben (gehad), wie tips hebben en wie ik hiervoor mag benaderen via PB.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Feb 2015 11:12

Re: Biechttopic

Biechtje, ik herken me wel deels in jou. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis en ben daar ook voor in therapie (geweest).
Ik zet geweest even tussen haakjes want ik heb nu een afspraak met mijn psycholoog dat ik contact opneem voor een afspraak als ik ergens tegenaan loop.

Waar ik nu wel achter ben is dat patronen erg moeilijk te doorbreken zijn, het valt mij ook niet mee.

Je mag me wel PM-en hoor, al zal ik vandaag overdag verder niet veel online zijn.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 17 Feb 2015 21:02

Re: Biechttopic

Je mag mij benaderen biechtje.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 23 Feb 2015 18:50

Re: Biechttopic

Bazinga, misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ook ik denk dat je je niet schuldig moet voelen.
Toen ik je berichtje las kreeg ik een metafoor in m'n hoofd van een telefoon en een lader. Jij bent de telefoon en je huis is de lader. Zonder (werkende) lader heb je niks aan een telefoon. Dus als jij je niet kunt opladen en even weer "jezelf" kunt worden thuis, dan heeft je vader er uiteindelijk ook niks aan om langs te komen. Vind het al bewonderenswaardig dat je er toch twee keer per week komt.
En dat hij voor de rest niks doet overdag, misschien is het een idee dat hij dan naar een soort dagbesteding gaat? (Geen idee of dat realiseerbaar is hoor)
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers