Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 14 Feb 2015 18:14

Re: Weight Watchers

Ik ben vandaag ook maar met weight watchers begonnen. Ik sta mbt afvallen al een tijdje stil en lijk niet voorbij een bepaald punt te komen. Ik lees hier zoveel positieve verhalen dat ik het maar eens ga proberen. Ik doe alleen online, ik heb niet het idee dat ik een stok achter de deur nodig heb als in de bijeenkomsten, maar wel een lijdraad in wat wel en niet kan.
Maar gelijk al even een vraag, moet je ook je weekpunten opmaken? Of gebruik je ze alleen als je het met je dagelijkse punten niet red?
En kan je ook zelf menu's samen stellen in de app, of moet je elke keer alle ingredienten los invoeren?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Feb 2015 21:01

Re: Weight Watchers

Welkom en succes Jorja! Nee die weekextra's hoeven niet op, die kun je naar eigen inzicht gebruiken. Ik gebruik ze voor bijzonderheden zoals verjaardagen en uitjes. Menu's kun je ook maken, maar ik heb het in de huidige app niet kunnen vinden.
L2014 & H2017
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 14 Feb 2015 21:10

Re: Weight Watchers

Ah ok, thanks! Zal het nog eens op mijn laptop bekijken. Want de website vanaf mijn ipad werkt niet ivm flash. Misschien dat ik het op de site wel vind.
<<

Anoniem193

Bericht 16 Feb 2015 10:12

Re: Weight Watchers

Succes Jorja!

Jacobien: Goed gedaan! Gefeliciteerd!

Siep: Hoe is het etentje gegaan?

MZ: En was de schade van de sushi erg of heb je gisteren niet weer gewogen?


Pff ik ben zo druk met afvallen maar ik zit eigenlijk al vanaf september op dit gewicht, het schommelt steeds wat, rond de 78,5. Ik zag een foto van mij van afgelopen weekend en dan denk ik echt, jeetje alibi je ziet er zo ook goed uit, waar maar je je druk om. Het is toch ook een keertje klaar.
Wat dat betreft moeilijk om nu de motivatie weer te vinden.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 16 Feb 2015 18:43

Re: Weight Watchers

Welkom Jorja!


Alibi, opzich wel goed. We hebben lasagne gegeten maar allemaal vers en met veel groenten dus 14 punten voor gerekend en verder thee gedronken.
Betreft je motivatie, je moet het natuurlijk wel zelf willen maar het moet ook wel gaan natuurlijk. Hoeveel wil je nog kwijt?

Ik heb een fout gemaakt afgelopen week qua punten tellen, ik had kipfilet verkeerd ingevuld waardoor ik veel meer punten kwijt was voor 150 gram dan het eigenlijk was. Naja opzich niet erg haha.

Zo weer wegen, hoop toch wel dat er flink wat af is na vorige week (aangekomen).
Laatst gewijzigd door Siep op 16 Feb 2015 20:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Feb 2015 19:38

Re: Weight Watchers

Ik ben erg benieuwd Siep en hoop met je mee!

Alibi, uiteindelijk ben ik een halve kilo afgevallen. Ik word nu ook ongesteld, dus ben benieuwd naar volgende week. Het mag van mij ook wel iets langzamer, een halve kilo per week zou ik erg fijn vinden. Ik geef ook nog bv (en ik vlieg door mijn kleding heen, bijna alles is te groot).

Trouwens Alibi, vind je dat je er te veel mee bezig bent? Of overweeg je een break? (Hoop van niet want ik vind je lijstjes erg leuk en inspiratievol). Als je tevreden bent, ben je tevreden! Ik weet nog niet hoe ver ik wil/kan gaan. Ik kan me niet heugen dat ik onder de 80 heb gezeten.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2015 20:17

Re: Weight Watchers

Jij mag echt enorm trots zijn op wat je bereikt heb Alibi, er is al zo ontzettend veel vanaf!
Soms is het ook gewoon goed om er even mee te stoppen.. en dan natuurlijk niet gelijk los gaan, maar gewoon gaan stabiliseren kwa punten (volgens mij is dat er meestal 3/4 meer per dag).
Dan kun je over een poosje altijd weer verder gaan. Wellicht heeft je lichaam dan weer nieuwe 'energie' en gaat het er weer makkelijker van af!
Best kans dat je lijf nu even in de spaarstand gaat, even pauze!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 16 Feb 2015 20:31

Re: Weight Watchers

Het stabiliseren is 4 punten in de week erbij qua eten. Hoe gaat het met jou Lejow? Ben je aan het stabiliseren?

Ik kom net terug van het wegen en ben 2,1 kg afgevallen! Dat compenseert dus mooi wat ik vorige week ben aangekomen. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 17 Feb 2015 08:15

Re: Weight Watchers

Wauw Siep wat goed, 2,1 in een week!
Alibi, ik heb ook heel lang vast gestaan, erg frustrerend. Ik zag dat er op de site wel wat info staat wat te doen bij een plateau, misschien staat daar een goede tip bij? Iets veranderen in je dagelijkse routine werkt ook vaak. Zo ontbeet ik eerst met crackers en de laatste tijd weer met kwark en dat merk ik vaak wel.
Mscharlotte, een halve kilo is ook fijn, hoeft niet alrijd heel snel te gaan. Kleding is inderdaad irritant, ik kocht vorig jaar jan een broek en in april zakte die van mijn kont en kon ik nieuwe kopen.


Ik ben heel blij, ik kwam al sinds oktober niet meer voorbij een bepaald gewicht. Kwam wel af en toe iets bij, ging weer iets af, maar verder niet. Sinds zaterdag met ww online begonnen en ik ben er eindelijk voorbij!! Geeft me in deze drie dagen al veel inzicht, doordeweeks at ik te weinig, in het weekend te veel. Door op de punten te letten kan ik zorgen dat het goed verdeeld is. Ik had nooit het idee dat ik in het weekend te veel at, maar at ook genoeg voor mijn oude gewicht van vorig jaar januari,maar gezien er 23 kg af is is dat natuurlijk te veel geworden en bleef ik stabiel.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Feb 2015 09:46

Re: Weight Watchers

Nounou 0,2 eraf gisteravond ;) Daar doen we het dus voor.
Ik heb gisteravond een goed gesprek met mijzelf gehad en ik vind dat ik moet kiezen. Of ik ga ervoor of ik stop ermee.
Ik heb nog 2,5 maand abbo, die maanden ga ik ervoor. Lukt het niet, dan stop ik dan een half jaar. Dit half slachtige gedoe schiet niet op, en ik weet dat ik het kan. Ik moet alleen echt alles bijhouden, ik werd te gemakkelijk met kleine hoeveelheden naar binnen werken die 0 punten zijn, maar alles met 0 punten is stiekem op een dag toch 3 ;)
Dus vanaf nu ga ik er weer voor en hou ik alles strikt bij!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 18 Feb 2015 12:50

Re: Weight Watchers

Alibi, ik vind het ontzettend knap van je dat je toch gewoon doorgaat die 2,5 maand. En het eerste stukje is er al weer met de 0,2, alle beetjes helpen!

Jorja ook super goed, mooie start zo.

Ik heb bij de cursus maandag het boek "Omdat het werkt" van weight watchers voor 9,95 gekocht, er staan veel recepten in en voor die prijs vond ik het goed te doen. Ik ga vanavond Cannelloni met spinazie en kaas maken. Het zag er zo lekker uit op het plaatje dus ik ben erg nieuwsgierig.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem193

Bericht 18 Feb 2015 14:01

Re: Weight Watchers

Ik heb al wel 3 receptenboeken van WW geloof ik. Ik vind het allemaal lekkere recepten die erin staan. Tenminste die we proberen, ik heb nog nooit iets gehad wat ik echt niet lekker vond.

Geniet ervan vanavond!

Ik wil na die 2,5 maand wel zeggen dat ik er in ieder geval mijn best voor heb gedaan en niet dat ik er met de pet naar heb gegooid.
<<

Agdm

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 28 Okt 2013 21:06

Bericht 18 Feb 2015 15:18

Re: Weight Watchers

Meiden ik vind het nog steeds zo knap dat jullie er zo goed mee bezig zijn.
Ik ben ook nog steeds bezig omdat opgeven gewoon geen optie is.

Inmiddels weeg ik 79,5 kilo en dat is eindelijk 1,4 lichter dan toen ik begon in september.
Mijn coach was naar de Gezondheidsbeurs geweest en daar was het onderwerp serotoninetekort toevallig aan bod gekomen. Blijkt dat je dan constant in een soort pre menstrueelgevoel zit. Gevoel van vreten, vreten, vreten hahaha.
Nu gaat het met me aan mijn punten houden eigelijk best goed alleen de kilovermindering blijft uit. Heel frustrerend!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Feb 2015 09:35

Re: Weight Watchers

"Nee ik ben niet aan het stabiliseren. Ik doe momenteel eigenlijk gewoon niets..
Heb me echt laten gaan de laatste tijd. Ga na de voorjaarsvakantie er maar weer een beetje tegenaan, want anders ben ik op de bruiloft van mn vriendin, in mei, echt tonnetje...

Alibi, goed dat je toch doorzet.

Wat goed Siep, dat er zoveel af is!

En agdm, dat vreet gevoel herken ik wel.. bahhh!! Goed dat er bij jou ook wat af is.
<<

Anoniem92

Bericht 19 Feb 2015 11:25

Re: Weight Watchers

Jeetje Lejow, oppassen hoor, straks ben je weer terug bij af, dus trek maar tijdig aan de bel, dat zou zo´n zonde zijn!

Alibi, jij bent echt al gigantisch veel afgevallen en ik vind het dan ook helemaal niet gek dat je er gevoelsmatig even klaar mee bent.

Adgm, dat lijkt me echt heel rot dat je zolang blijft hangen, maar wat fijn dat er nu wel wat af is en hoe goed is het dat je hebt doorgezet?

Siep, knap zeg, je gaat lekker!

Hier gaat het eigenlijk wel goed, van de week een beetje vals gespeeld want ik kon in de avond niet wegen, dus ben in de ochtend op de cursus wezen wegen. Toen had ik alleen geen ontbijt gehad en dus 2.5 kilo kwijt :P Natuurlijk mezelf onwijs in de vingers gesneden want ik gok zomaar dat ik as maandag in de avond niet zoveel ben afgevallen. Maar we zullen het zien.

Ik ben begonnen op 5 januari, en inmiddels 9.2 kilo kwijt op cursus. Helaas, helaas zit ik nog maar op 85,6 en moet ik nog minstens 15 kilo. Ik hoop echt dat ik de motivatie vol kan houden en ooit kan zeggen dat ik 25 kilo kwijt ben geraakt.
<<

Anoniem164

Bericht 19 Feb 2015 12:45

Re: Weight Watchers

Ik was afgelopen maandag niks afgevallen, ik begin er wel van te balen dat de ene week een knaller is, en de week erop een tegenvaller. Ik vind het moeilijk om het over de breedte te bekijken, als ik een gemiddelde neem, val ik nog ruim een halve kilo per week af. Maar goed, ik wil elke week resultaat zien. Tot zover mijn gezeur;-)
Ik vind het nog steeds allemaal goed vol te houden! Echt fijn, dit is de eerste keer in mijn te zware leven dat ik het volhoud, daar ben ik best trots op.

Wow Parel, dat is superknap, dat je zoveel bent afgevallen in korte tijd.
Lejow, zet hem op he! Je voelt je toch lekkerder in een mooi jurkje met een slanker lichaam :angel:
Agdm, knap dat je door blijft zetten, ook al zie je geen resultaat, misschien moet je je maten opmeten, misschien dat je daar wel cm's verliest?
Alibi, ik kan het me zo goed voorstellen dat het ff lastig is, je bent al zoveel kwijt! Maar ik snap ook dat je die laatste kilo's nog ff wil lozen. Hopelijk gaat het je lukken!
Jorja, fijn dat het weer lukt, dat vind ik met WW ook echt, dat je inzicht krijgt.
Siep, goed zeg, 2,1 kilo!

Nu is het lunchtijd, heb een thuiswerkdag dus ik ga ff lekker uitpakken met verse ingrediënten, een heerlijk broodje maken!
Groetjes:-)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 19 Feb 2015 22:03

Re: Weight Watchers

Poeh, twee weken geleden dat ik hier voor het laatst iets schreef. Hoe gaat het met iedereen? Aantal nieuwe WW'ers zag ik, gezellig :) en succes natuurlijk!

Alibi, ik vind het echt knap dat je toch nog even doorzet. Als je maar niet vergeet ontzettend trots en blij te zijn met je resultaat tot nu toe.
Parel, jij gaat echt bizar hard zeg. Heerlijk!
Jacobien, probeer toch de focus op de lange termijn te houden he! Het gaat niet om wanneer (in welke week) je af valt, maar dat je afvalt.
Lejow, succes! Je kunt het heus wel, gewoon 'beetje normaal' doen en dan straal jij straks op de bruiloft van je vriendin.

Wij zijn al bijna een week terug van de wintersport. De wintersport was echt heerlijk! Voor de wintersport was ik 4 kilo afgevallen t.o.v. het begin op 5 januari. Hoeveel ik nu weeg weet ik (nog) niet, ga morgenochtend weer wegen. Tijdens de wintersport heb ik enorm mijn best gedaan om goede keuzes te maken. Salades gegeten daar waar mogelijk, slechts 1,5 toetje gegeten, slechts 8 alcoholische drankjes (verdeeld over 7 dagen dus). Geen enkele keer patat gegeten, vrijwel geen sausjes gehad. Bij het ontbijt normaal brood ipv kaiserbroodjes. Nou ja, al met al goed mijn best gedaan. Desondanks deze week er streng tegenaan. Ik hoop morgen op het zelfde gewicht te zijn als voor mijn wintersport. (Oke, stiekem hoop ik dat er nog iets meer af is natuurlijk)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Feb 2015 22:27

Re: Weight Watchers

Wat goed GP!

En Jacobien, een halve kilo per week is perfect hoor!

Dames zo erg is t bij mij nou ook nog niet hoor :P
Zit 2.5 kilo boven mn eind gewicht nu.
Ben vandaag weer heerlijk een stuk wezen fietsen en wil dat steeds weer meer gaan doen nu het weer mooier wordt. Lekker bewegen!
<<

Anoniem193

Bericht 20 Feb 2015 12:43

Re: Weight Watchers

@ADGM: Wat eraf is, is eraf! Denk je dat je serotonine-tekort hebt?
Wat eet je om aan je punten te komen? Zou je een lijstje willen plaatsen, zodat we mee kunnen kijken?
Is het bijvoorbeeld wel afwisselend genoeg, hou je je aan de fitformules etc?

@Lejow: Ik vind dat je het netjes doet hoor. In hoeveel tijd ben je die 2,5 kg aangekomen?

@Parel: Tnx ;)
Wat ben je al enorm veel kwijt! Hou je doelen klein, dan kom je er vanzelf.

@Jacobien: Netjes joh een halve kilo per week! Precies volgens WW plan ;)
Al blijft het lastig te zien. Op de ww site kun je een grafiek bekijken van je gewicht, die kun je over meerdere maanden laten zien.

@GP: Daar ben ik zeker trots op! Nooit weer terug sowieso!
En hoe was je weging na de vakantie? Volgens mij heb je mooie keuzes gemaakt.


Deze week gaat het lekker bij mij ;) Al gaat het altijd wel oke tot vrijdagavond.
Maar voor de verandering heb ik alles echt alles bijgehouden. Alles gewogen, terwijl ik nog wel eens op de gok ging ;)
Gisteravond had ik gegokt 200 gr krieltjes, maar met afwegen vond ik 150 eigenlijk ook wel genoeg.
Zelfde met de kipshoarma. Doordat ik van allebei 50 gr minder deed, had ik wel weer 3 punten over en kon ik het 2e broodje nemen.
Mijn enige week extra heb ik gisteravond uitgegeven aan een WW reep. Toen ik het op had vond ik het opzich wel zonde om 2 punten uit te geven voor iets wat ik in 1 minuut op had. Maar ik vind ze zo lekker en altijd gezonde keuzes maken is ook niet te doen natuurlijk.
Vandaag weer een makkelijk dagje. Ik ben aan het werk, vanavond geen bijzonderheden.
Morgen wordt wat lastiger, overdag op pad en 's avonds bbq bij ons thuis, maar voor nu heb ik daar goede hoop voor dat ik die ook netjes doorkom.
Vanavond maak ik een 0 punten soepje voor het weekend, zodat ik die op moeilijke momenten kan eten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Feb 2015 19:28

Re: Weight Watchers

Vanochtend gewogen: 95,6!! Ik ben zo blij :D
Dat is dus 800 gram in twee weken, waarvan 1 week vakantie.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Feb 2015 19:54

Re: Weight Watchers

Supernetjes GP! Goed gedaan joh!

Ik mag zondag weer, maar ik verwacht er niet veel van. Ik ben ongesteld, drukke week gehad, slecht geslapen. Op zich zoveel mogelijk op punten gelet, maar 1 dag kwam ik punten te kort omdat ik supervroeg op bed was gegaan. Vandaag ook onregelmatig gegeten.

Verder lees ik hier alleen maar succesverhalen, echt heel motiverend!
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Feb 2015 21:54

Re: Weight Watchers

Goed zo Alibi!! zo zie je dat je met afwegen vaak een heel end kom!
Ik was in mei vorig jaar klaar, dus periode van 9 maanden :)
Hoop dat het de aankomende dagen ergens droog is, kunnen we weer fietsen :)


Goed gedaan Green pepper!
<<

Anoniem164

Bericht 21 Feb 2015 11:55

Re: Weight Watchers

Yeahhh ik heb vakantie! Maar stiekem denk ik ook: aahh moeilijk moeilijk, 2 keer lunchen, 2 keer uiteten, allemaal supergezellig, maar moeilijk met punten tellen! Ik ga proberen verstandige keuzes te maken.
Ik kan maandagagavond ook niet wegen omdat ik dan aan de andere kant van het land zit, ik ga denk ik dinsdagavond bij een andere cursus, waar mijn zwager ook zit, dan heb ik in ieder geval even een weegmomentje.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2015 09:29

Re: Weight Watchers

Goede gedaan GP! Super!
@jacobien: succes met de vakantie ;)

@Lejow: Gisteren was het heerlijk weer, nog lekker gefietst?

@MZ: En hoe was het wegen gisteren?

Ik ga vanavond weer wegen. Ik heb echt geen flauw idee. Zaterdag ging het toch iets minder goed. Ik heb toch aardig wat stokbrood gegeten en ik had mij nog zo voorgenomen dat niet te doen :palm:
Gisteren wel weer een goede dag gehad gelukkig.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 23 Feb 2015 17:55

Re: Weight Watchers

Dames ik heb net weer even beetje bij gelezen. Green peper wat god hoe je er op hebt gelet tijdens je vakantie! Albi vind het knap dat je toch door gaat zetten hoeveel wil je nog kwijt?

Hier is het niet best! Ik ben bij vrienden heeeel gezellig maar wel regelmatig een drankje. Ook is de yoghurt hier heel duur dis dat hebben ze niet dus eet ik teveel brood. Thuis maar weer heel goed mijn best doen!
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers