Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op welke leeftijd alleen thuis?

<<

Anoniem127

Bericht 14 Feb 2015 21:23

Op welke leeftijd alleen thuis?

Laatst ook al een soortgelijk topic geopend, maar deze was ik nog even vergeten: op welke leeftijd laten jullie je kindje voor een half uur of een uur alleen thuis?
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 14 Feb 2015 21:31

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Ik laat mijn broertje van 8 aleen thuis soms snel iets halen en dan neem ik me broertje van 5 wel mee durf niet alle twee te laten

Mijn zoontje is bijna 3 die ga ik ook even aleen thuis laten als die 8 is want dat vind ik redelijke leeftijd ervoor

Dus mijn antwoord op jou vraag 8 jaar ken je dingen uitleggen zoals. ( voor niemand de deur open doen)
Iemand die ik kende liet zijn zoontje van 6 aleen dat vind ik persoonlijk nog iets te vroeg
Zoon *
<<

Anoniem315

Bericht 14 Feb 2015 22:14

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Dat hangt echt van het kind af. Ik denk gemiddeld rond een jaar of 8/9.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Feb 2015 23:33

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Mijn zoon mag dat sinds zijn 7de voor een half uurtje/uurtje.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 15 Feb 2015 01:29

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Mijn zoontje van 6 is laatst even alleen geweest. 10 minuutjes. Je kan hem dingen heel goed uitleggen en hij is niet van de gekke acties. Dat ging goed.

Mijn dochter daarentegen bedenkt altijd bijzondere dingen. Mijn moeder wilde de jongste laten slapen, dat lukt alleen wandelend in de wagen. Ze liep rondjes om het blok en keek elk rondje even naar binnen, was het plan. (Rondje van 2 minuten). Bij rondje 1 stond dochter al met een grote pruillip door het raam te kijken. Wat bleek? Ze had in die 2 minuten dat mijn moeder buiten was de nietmachine EN de perforator gepakt en een nietje half in haar vinger geniet.

Maar echt een half uurtje zou ik inderdaad ook rond een jaar of 8 wel aandurven, bij zoon althans. Dochter is nog even te bezien.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem101

Bericht 15 Feb 2015 12:41

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Als ik dit zo lees ben ik enorm ontaard maar ik liet mijn kinderen vanaf hun 4e echt wel eens alleen. Niet voor een halfuur, maar wel voor een kwartiertje als ik de ander bijvoorbeeld moest ophalen bij een vriendje of vriendinnetje. Ze kunnen altijd bij de buren terecht als er iets is en het zijn geen kinderen die rare dingen doen als we niet opletten (althans, geen gevaarlijke). Ik zette dan een filmpje op en meestal zaten ze bij thuiskomst in exact dezelfde positie als toen ik wegging.

De oudste (van 6) laat ik inmiddels best een half uur alleen thuis, een uur zou ik te lang vinden.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Feb 2015 12:49

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Dat ligt wel heel eg aan t kind.
Ik zou mijn zoontje nu best voor 5 min alleen durven laten als dat nodig zou zijn. Maar echt een half uur ofzo dan zou ik zeggen rond 6/7 jaar.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 15 Feb 2015 13:16

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Nog geen idee wanneer ik dat zou doen, voorlopig nog lang niet denk ik.. Dochter is nu bijna 5,5 jaar, en durft dat echt nog niet, ook nog geen 5 minuten..
Zoon is nog maar 3, en die durft alles en probeert alles uit wat niet mag..., dus juist om die reden zou ik bij hem waarschijnlijk ook op latere leeftijd pas even alleen laten..

Denk dat het heel erg van je kind afhangt, wanneer zoiets kan..
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 16 Feb 2015 17:04

Re: Op welke leeftijd alleen thuis?

Moeder Kloek schreef:Als ik dit zo lees ben ik enorm ontaard maar ik liet mijn kinderen vanaf hun 4e echt wel eens alleen. Niet voor een halfuur, maar wel voor een kwartiertje als ik de ander bijvoorbeeld moest ophalen bij een vriendje of vriendinnetje. Ze kunnen altijd bij de buren terecht als er iets is en het zijn geen kinderen die rare dingen doen als we niet opletten (althans, geen gevaarlijke). Ik zette dan een filmpje op en meestal zaten ze bij thuiskomst in exact dezelfde positie als toen ik wegging.

De oudste (van 6) laat ik inmiddels best een half uur alleen thuis, een uur zou ik te lang vinden.



Iedereen doet het anders. Wie ben ik om te oordelen :-). Iedereen is anders dus ik denk heus niet van omg zo vroeg.

De 1 doet met 4 jaar de ander met 6 of 8. Elk moeder is anders maar gelukkig ook haha
Zoon *

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels