Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help! Ik ben ceremoniemeester.

<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2015 20:33

Help! Ik ben ceremoniemeester.

Zijn er meer die ceremoniemeester zijn?

Ik heb hoge nood. Over 50 dagen is het al zover. Eind deze week gaan de kaarten de deur uit en ik moet nog een briefje maken voor erin.
Ik heb geen idee wat erop moet staan.
En ideeën voor leuke kleinigheidjes die de gasten mee kunnen nemen? Zoals flesjes wijn en bier maar dan origineler?
Oh en een leuk gastenboek idee? Wij hadden een gewoon papieren boek, maar daar hebben we echt niks mee gedaan.
Wie helpt?
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Feb 2015 20:42

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Ik dacht altijd dat het bruidspaar aan alles de invulling gaf en dat het aan de ceremoniemeester is om dat te regelen, zorgen dat de dag goed verloopt? Iig de bruiloften die ik heb meegemaakt was dat wel zo...
Laat het bruidspaar dit aan jou over of gaan jullie dat nog samen afstemmen? Lijkt me dat zij toch ook een bepaalde visie daarover hebben...
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Feb 2015 20:45

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Wat ik trouwens erg leuk vond op een bruiloft was dat iedereen ern recept meenam voor in een (huwelijks)kookboek. Daarbij stond dan ook nog een persoonlijk verhaaltje en sommige mensen gaven dan ook bepaalde ingrediënten cadeau.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2015 20:54

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Meg. Natuurlijk maar daar vraag ik toch niet om?
Het gaat om kleinigheidjes als cadeautje/grapje. slecht voorbeeld: blikken soep zonder etiket.
en gastenboek is bij ons gebruikelijk dat het bruidspaar dat niet zelf kiest.
Sons wordt er een deur uit huis gehaald en dan mag iedereen daar een groet op schrijven. Dat wil ik niet, ik wil dat het leuke aanvullingen op de bruiloft zijn, geen flauwe grapjes.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2015 20:55

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Meg. Dat soort dingen zoek ik inderdaad :)
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 10 Feb 2015 21:14

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Voor gastenboek heb je heel leuke ideetjes op pinterest! Bijvoorbeeld op Jenga blokken laten schrijven, met een polaroid foto's maken van de gasten, die in een boek plakken en er een boodschap in laten schrijven. Zelf kopen wij verschillende fotolijtjes en laten we de gasten daar wat in schrijven; we willen dit graag in onze gang ophangen.

Voor mee te sturen heb ik een keer gevraagd aan de gasten om een stuk tekst, foto of wat dan ook aan te leveren, dit gebundeld en aan ze gegeven op de bruiloft.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 10 Feb 2015 21:50

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Het recept is inderdaad een optie. Of een fles wijn met een persoonlijk etiket van de gever.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Feb 2015 21:54

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Ik heb het andersom, ik heb 2 ceremoniemeesters en ik weet gewoon niet goed wat ik van ze verwacht of wat gebruikelijk is.

Zoals iets bij de uitnodiging doen, is dat gebruikelijk? Ik vind het zo lastig, ik wil ook helemaal geen dingen 'eisen'. Wij trouwen over 3 maanden en ik heb nog steeds geen idee hoe ik hun invulling precies zie bij de voorbereidingen.
2012 & 2016
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Feb 2015 23:09

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Wat ik ook heb gezien op bruiloft was dat de ceremoniemeester(s) polaroids maakte van de gasten. Iedereen zette daarop een persoonlijke boodschap en die foto's werden op een prikbord geplakt. Toen het bruidspaar de volgende dag hun spullen (het was op mijn werk) kwamen halen, hebben ze daar zo lang over gedaa, omdat ze zo genoten van al die foto's/boodschappen...

Zelf zal ik trouwens ook kijken naar of wat het bruidspaar eraan heeft. Bijvoorbeeld die blikken zonder etiket, hoe groot is de kans dat ze die ook daadwerkelijk gebruiken? Zo zonde als er niets meer gebeurd, lijkt me.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem205

Bericht 10 Feb 2015 23:10

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Oh die Jenga blokken vind ik een leuk idee zeg! Die ga ik (proberen te) onthouden! Desnoods koop je twee Jenga sets :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Feb 2015 23:45

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Eventueel kun je alle gasten een ballonkaartje sturen, waar ze hun naam en adres op zetten, en een 'cadeau' voor het bruidspaar (bv. een keer koken voor ze, auto wassen). Op de dag zelf zorg jij voor ballonnen, je maakt de kaartjes er aan vast en met zijn allen laat je de ballonnen op. Als het kaartje uiteindelijk terugkomt bij het bruidspaar moet degene die het kaartje had beschreven zijn cadeau uitvoeren. Dit werd gedaan bij vrienden van ons en dat vond ik wel leuk.
<<

Zero

Bericht 10 Feb 2015 23:45

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Jaa, hier een trotse ceremoniemeester die zich meld! :cheering: Mijn zusje gaat in april trouwen!

Mijn zusje wil misschien ook jenga stenen voor gastenboek (dat is haar tweede keuze) maar wat ook leuk kan zijn is een album maken (albelli of zo) met grote spreads van foto's van vroeger van het bruidspaar en dan aan één kant gewoon leeg of heel licht de foto laten doorschemeren voor de tekst.

Ik heb ook nog polaroids, maar ik geloof niet dat ze die echt leuk vind...
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 11 Feb 2015 05:31

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Als gastenboek zou je een verjaardagskalender kunnen maken met foto's van het bruidspaar. Iedereen die komt zet zijn/haar naam op de dag dat ie jarig is. Zo op je meteen een up to date kalender en het ziet er leuk uit.
Je zou ook vierkanten lapjes stof door mensen kunnen laten beschrijven (kun je misschien dus al eerder laten weten zodat mensen er echt over na kunnen denkem, met bepaalde afmeting, maar voor mensen die dat evt vergeten ook nog wat stofjes neerleggen) en hiervan een kleed/plaid van laten maken. Krijg je dus een patchwork kleed met persoonlijke boodschappen.
Of als het bruidspaar een tuin of groot balkon heeft, zou je een leuk tuinbankje kunnen kopen of maken waar iedereen iets op kan schrijven. Deze daarna goed behandelen zodat ie tegen weer en wind kan en je hebt een hele persoonlijke tuinbank.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Feb 2015 08:10

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Hee, trouwt jouw broer tegelijk met mij? :D

Anyway, wij doen als gastenboek een klassiek papieren boek maar dan met foto erbij. Dus vooraf maken we een indeling met wie waar moet schrijven (alleen voor de daggasten denk ik, voor het feest doen we zonder foto anders wordt het zo'n gedoe) en daar tekenen we dan een vlak waar ze niet mogen schrijven. Eén van de ceremoniemeesters zorgt ervoor dat van alle gasten een leuke foto wordt gemaakt en die plakken we er dan later bij.

Toen mijn beste vriendin ging trouwen hadden wij als 'grappig cadeautje' voor zowel de bruid als de bruidegom een grote ton neergezet. Voor beiden had iedereen een klein cadeautje meegenomen in een bepaald thema (de bruid is gek van paars, alles wat zij koopt is paars dus ze kreeg allemaal paarse cadeautjes en de bruidegom is hobby-dj, dus hij kreeg dingen die met muziek te maken hebben). Was best wel leuk, allemaal kleine, persoonlijke cadeautjes.

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 11 Feb 2015 12:27

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Elliot: 1 dag later :P

Leuke ideeën, die van dat bankje van mdu vind ik erg leuk, dat kan ook goed bij ze, ze hebben een grote tuin!
Die jenga stenen zijn ook leuk! moeten dan wel 2 pakken worden, of per gezin op 1 jenga steen wat schrijven, want er komen 100 gasten ongeveer.

Foto's maken bij de ingang dacht ik ook aan, dat zou ik mijn broer kunnen laten doen, die heeft er een mooie camera voor, maar hij heeft ook nog wel eens bewogen foto's :palm: En dat zou ik echt heel jammer vinden, dus daarom viel die optie eigenlijk af.

@Snoes: Bij ons wel gebruikelijk. staan o.a. kleine tips in. Zoals waar te parkeren, gedeelte van de dagplanning, zodat duidelijk is voor de daggasten wat de bedoeling is. (dat ze niet buiten ergens wachten terwijl iedereen binnen is of andersom)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 11 Feb 2015 17:26

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Wat ik ook leuk vond..
Alle gasten een gefrankeerde kaart meenemen, deze allemaal inleveren. En dat de ceremoniemeester elke dag een kaart post. Zo heeft het bruidspaar dus nog heel lang kaartjes en dus lang de gedachten aan de bruiloft.
Kost alleen wat energie voor de ceremoniemeester.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem121

Bericht 14 Feb 2015 21:45

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Vrienden van ons hadden een verjaardagskalender waar alle gasten hun naam in konden zetten.
<<

Anoniem154

Bericht 16 Feb 2015 07:25

Re: Help! Ik ben ceremoniemeester.

Een boom met alle vingerafdrukken als blaadjes. Bij de afdrukken kun je naam laten schrijven I

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers