Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bouw huis duurt zó lang

<<

Anoniem87

Bericht 06 Feb 2015 22:59

Bouw huis duurt zó lang

:nopompom:

Heel leuk zo'n nieuwbouwhuis, maar ik ben het inmiddels wel een beetje zat. Volgende maand zijn we al 2 jaar met ons nieuwbouwhuis "bezig". Afgelopen september zijn ze eindelijk begonnen: eerst slopen, toen saneren. Na uitstel zijn in januari eindelijk de palen de grond in gegaan. Maar nu gebeurt er wéér niks. Regelmatig fiets ik/fietsen we even langs, maar behalve wat graven (écht, inmiddels zouden ze al op de zuidpool aangekomen moeten zijn) is er weinig te zien.

Het frustreert me zo, geeft zo weinig hoop! En dan heb ik het er nog niet eens over dat we ons elke maand scheel betalen voor een berg zand/aarde. 3e kwartaal klaar hebben ze (ooit) gezegd, maar dat lijkt me alweer onmogelijk nu.
Frustratie, frustratie, frustratie. Wie heeft er een opbeurend verhaal?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Feb 2015 23:27

Re: Bouw huis duurt zó lang

Heel frustrerend inderdaad. Maar het grondverzet duurt altijd het langst. Juist ook omdat je niks ziet veranderen.
Als de fundering eenmaal ligt en ze muren plaatsen gaat het ineens heel snel. Zodra de muren staan heb je weer een fase die niet opschiet, namelijk de werkzaamheden aan de binnenkant.

Wij hebben in totaal ook 2 jaar moeten wachten van moment van inschrijven tot oplevering. Wij hadden dan wel het geluk dat ze in de winter gewoon goed door konden werken enzo. Er was wel wat vertraging maar niet heel erg. Hou vol, het resultaat maakt het het wachten waard :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 06 Feb 2015 23:37

Re: Bouw huis duurt zó lang

Oh wat frustrerend Elin! Hier waren ze juist heel erg snel. December start project, januari ingeloot, maart/ april getekend en 1e grondwerkzaamheden en eind november werd huis opgeleverd. Maar misschien ligt dat er aan dat er op onze grond al niets meer stond? Het kán wel snel gaan opeens hoor, wij stonden echt te kijken hoe rap er gebouwd kan worden.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem87

Bericht 06 Feb 2015 23:43

Re: Bouw huis duurt zó lang

Ja dat het heel snel kan gaan hoor ik vaker en daar had ik dus wel op gerekend. Maar nu heb ik ook gehoord dat het bij ons geen prefab bouw is, maar gewoon ouderwets metselen enzo, dus ben meteen bang dat het nog langer gaat duren..
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Feb 2015 00:12

Re: Bouw huis duurt zó lang

Ouderwets metselen is wel veel steviger als het om evt aardbevingen gaat enzo....
Prefab staat idd in principe zo. In een half jaar tijd stond er een hele nieuwe straat toen ik nog in mn oude huis woonde. Echt superbizar.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

ChiQ

Bericht 07 Feb 2015 00:16

Re: Bouw huis duurt zó lang

Je bent wel ongeduldig hoor. Bij ons - gekocht in maart, juli eerste paal, juni jaar erop sleutel.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Feb 2015 00:22

Re: Bouw huis duurt zó lang

Bij mijn broer ging het mega snel. September begonnen met bouwen en eind december de oplevering.
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 07 Feb 2015 00:27

Re: Bouw huis duurt zó lang

ChiQ schreef:Je bent wel ongeduldig hoor. Bij ons - gekocht in maart, juli eerste paal, juni jaar erop sleutel.


Dus wacht ik nu al ruim een half jaar langer en er is nog geen steen gemetseld. Dat vind ik zelf nou niet echt ongeduldig hoor.
<<

ChiQ

Bericht 07 Feb 2015 00:30

Re: Bouw huis duurt zó lang

Elin schreef:
ChiQ schreef:Je bent wel ongeduldig hoor. Bij ons - gekocht in maart, juli eerste paal, juni jaar erop sleutel.


Dus wacht ik nu al ruim een half jaar langer en er is nog geen steen gemetseld. Dat vind ik zelf nou niet echt ongeduldig hoor.



Ik las verkeerd! Dacht dat het in september 1 jaar zou zijn. Sorry. Pff dit duurt idd lang, al contact gehad met het bouwbedrijf?
<<

Anoniem87

Bericht 07 Feb 2015 00:38

Re: Bouw huis duurt zó lang

Ik dacht al :) We hebben net een paar weken geleden een borrel gehad met het bouwbedrijf en alle buren, toen zeiden ze iig nog 2015. Ik wacht nog wel even tot maart en anders ga ik het wel vragen, ze hebben ook niet echt een planning gegeven maar weet ook niet of dat normaal is.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Feb 2015 00:48

Re: Bouw huis duurt zó lang

Als het goed is staat er in je stukken binnen hoeveel werkbare dagen het huis klaar moet zijn. Dan kan je een beetje uitrekenen hoelang het nog kan duren.

Hier aan de overkant een hele prefab woonwijk binnen het jaar. Ons eigen huis stond met 11 maanden en daar moesten nog winkels onder gebouwd worden.
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Feb 2015 00:51

Re: Bouw huis duurt zó lang

Hier gaan woningen trouwens pas in de verkoop nadat er gesloopt is en de grond bouwrijp is gemaakt. Als ik dat bij onze woning op zou moeten tellen duurde het ook veel langer dan die 11 maanden.
Afbeelding
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 07 Feb 2015 11:15

Re: Bouw huis duurt zó lang

Hier hetzelfde verhaal. Op het moment dat we het huis 'kochten' duurde het een eeuwigheid voordat ze begonnen met bouwen. Toen begonnen ze ook te graven en vonden ze iets in de grond waardoor er nog een uitgebreide archeologisch onderzoek kwam.
Vervolgens kwamen ze er achter dat de bouwtekeningen van zowel de huizen als de straat niet pasten (de trap zou niet passen, er konden geen auto's de straat in rijden want het was te smal), dus moesten er nog dingen aangepast worden.
Ik denk dat het bij ons ook zeker wel 1,5 jaar heeft geduurd voordat ze begonnen.
Maar in maart ging de 1e paal er in en in december kregen we de sleutel, het ging toen dus heel snel.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 08 Feb 2015 10:07

Re: Bouw huis duurt zó lang

Toen ze eenmaal gingen bouwen bij ons ging het heel snel. We zagen iedere week wel verandering.
Ze zijn in september begonnen en april oplevering. Maar ik moet wel zeggen, het project loopt nog verder en die huizen lijken een stuk langzamer te gaan. Ja geduld is echt moeilijk als je een nieuw huis hebt gekocht.
Tip van Annie zou ik ook doen. Kijk naar de werkbare dagen. Daar moeten ze zich aan houden anders krijgen ze een boete.
En verder kun je helaas niets meer dan afwachten.
Succes!!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 08 Feb 2015 10:09

Re: Bouw huis duurt zó lang

Oh en trouwens, wij hadden het gekocht in februari. Ik vond vooral de tijd totdat ze gingen bouwen erg lang duren. Het was ook helemaal niet bekend wanneer dat zou zijn. Er moest minimaal 70% verkocht zijn. Maar het was echt op het hoogtepunt van de huizencrisis dus er verkocht nauwelijks iets.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Feb 2015 14:26

Re: Bouw huis duurt zó lang

Het is nu sowieso niet een gunstige tijd van het jaar. Miss lag de bouw even stil door de grondvorst/sneeuw. Ons huis is zelf gebouwd in 3,5jr. Maar dat was dan ook alleen in avonduurtjes weekenden en vakanties. Hoe staat het bouwbedrijf er verder voor?
<<

Anoniem87

Bericht 14 Feb 2015 14:45

Re: Bouw huis duurt zó lang

Afgelopen donderdag zijn we weer geweest, gelukkig was er nu eindelijk iets te zien! Konden ook het bouwterrein op dus dat was super. Planning is volgende week beton storten voor de woningen in rij 1 en de week erna voor rij 2. Wij gaan in rij 2 wonen. Geplande oplevering voor rij 1 is augustus en vlak daarna rij 2, dus was heel blij om dat te horen :)

Heb wat foto's gemaakt, maar graag niet quoten.

Overzicht van waar de huizen komen:
Afbeelding

Bij rij 1 zijn ze al klaar om beton te gieten:
Afbeelding

De berg rechts wordt ons huis haha:
Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 14 Feb 2015 20:47

Re: Bouw huis duurt zó lang

Ooh dan gaat het nu opschieten :). Alhoewel het volgens mij nooit snel genoeg kan gaan.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers