Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Feb 2015 19:50

Re: Weight Watchers

Balen Lejow, dat jullie ziek zijn. Wellicht weer frisse moed als er weer wat consequenter zonnestraaltjes doorkomen?

Mirthe, volgens mij heb jij nu nog genoeg punten om je brood te permitteren. Ik zou wel overwegen om de hoeveelheid brood iets af te bouwen in de toekomst. Om eerlijk te zijn, ik heb het met chocolade heel erg, geniet ik meer van eten als je wat zuiniger omgaat met je favoriete ingrediënten. Er zijn natuurlijk nog een heleboel alternatieven voor yoghurt, maar als je dat toch wilt eten, kun je het natuurlijk helemaal scheel vullen met nootjes of muesli en veel fruit. Je kunt er wel vol van raken hoor ;).
L2014 & H2017
<<

Anoniem162

Bericht 11 Feb 2015 13:53

Re: Weight Watchers

Ik heb 26 punten waarmee ik het eigenlijk nooit red :silent:
Ik eet 2x per dag brood, 2 sneetjes en op dagen dat ik sport eet ik er 1 meer omdat ik anders tijdens de les sporten al omval van de honger voor de les halverwege is. Ik sport 4x per week waarvan 3x spinning, voor de les balance eet ik niks extra.
Waarom zou ik 2 sneetjes ontbijt moeten afbouwen? om binnen de punten te blijven dan? ik kan gewoonweg echt niet functioneren op 1 snee brood. Musli, noten kosten ook punten toch?

Ik heb vanmorgen (6.30 u) 2 sneetjes brood op met beleg. Vanmiddag 2 sneetjes (11.30 u) met beleg en een cracker. En nu is het bijna 2 uur en begin ik honger te krijgen. ik ben echt dramatisch, heb al een snack a jack op en een glas water. ga zo nog maar een banaan eten. Dan nog uitzingen tot 17 uur voor het avondeten. (mijn zoontje eet om die tijd dus ik ook).
En dan hopelijk vanavond niks meer eten, ik vind de avonden echt lastig. Ik ben dan alleen, kleine ligt te slapen en dan zit ik op de bank of achter de pc :thumbdown: dan wil ik graag wat eten.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Feb 2015 14:02

Re: Weight Watchers

Wat voor brood eet je dan mirthe?

Misschien kun je het brood proberen welke door WW als groen wordt bestempeld?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Feb 2015 15:35

Re: Weight Watchers

En dingen zoals Roggebrood Mirthe? Dan vult als een tierelier. Ik moest even wennen aan de smaak maar vind het goed te doen en het is echt een baksteen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 11 Feb 2015 16:20

Re: Weight Watchers

Ik doe geen ww maar probeer wel weer wat op te letten en ik neem altijd een kopje bouillon als ik trek begin te krijgen en het nog geen etenstijd is. Werkt bij mij erg goed en stilt de honger best een tijdje, misschien werkt dit ook voor jou Mirthe?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 11 Feb 2015 17:22

Re: Weight Watchers

@ Mirthe, bouw je niet gewoon genoeg active points op, waardoor het niet erg is dat je wat meer eet?
Mijn ervaring is vooral dat variatie werkt. Dus de ene keer zou je dan wel met brood ontbijten en de andere keer niet. Maar lees ik het goed dat je tussen je ontbijt en lunch niks eet? Daar zit 5 uur tussen en dat is best veel. Ik eet om de 2 a 3 uur en als ik dat niet doe (omdat het druk is op werk of wat dan ook) en er zit 4 a 5 uur tussen, dan merk ik dat later op de dag, dan krijg ik meer honger dan normaal en snaaitrek. Terwijl als ik netjes op tijd eet het prima gaat. Misschien werkt dat voor jou ook?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Feb 2015 17:45

Re: Weight Watchers

Net heb ik een diner gemaakt met garnalen en het smaakte zo goed. Ik had venkel met garnalen en knoflook gebakken met zilvervliesrijst. Heerlijk, en erg mager. De garnalen is voor 150 gr 2 punten en zilvervliesrijst kan je zelf bepalen hoeveel je neemt.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem162

Bericht 11 Feb 2015 21:54

Re: Weight Watchers

Alibi, meergranen brood, vollerkoren. Vollerkoren is ook ‘groen’ volgens ww, maar evenveel punten als het andere brood.

Siep, roggebrood heb ik lang geleden ooit op, vond ik toen niet te eten. Koop jij een bepaald merk of gewoon welke je tegen komt? dat ligt geloof ik bij de crackers en ontbijtkoek in de winkel toch, ik zal eens gaan kijken of ik het nu wel lust.
Wat fijn dat je avondeten goed beviel. Wij hadden pizza hahaha niet gezond maar wel een keer lekker.

Pandora, kopje boulion klinkt wel goed. Koop je gewoon zakjes van een merk of wat anders? (als ik een pan soep zelf maak is het meteen 4 liter voor heel de familie hahaha)

Jorja, ik eet er inderdaad niks tussendoor, ik heb wel trek maar wacht tot het weer lunchtijd is (wat dus soms al om 11.30 is als mijn kindje honger heeft). Misschien moet ik maar wat meer tussendoor gaan eten dan als dat wel goed kan werken.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Feb 2015 08:37

Re: Weight Watchers

Mirthe, ik heb gewoon zo'n potje van maggi of knorr met tuinkruiden/kipbouillon. Heb ze ook op mijn werk staan voor moeilijke momenten, ik vind het heerlijk.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem162

Bericht 12 Feb 2015 08:46

Re: Weight Watchers

Bedankt! ik ga het straks halen. Lijkt me wel lekker tussendoor.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Feb 2015 09:00

Re: Weight Watchers

Pandora schreef:Mirthe, ik heb gewoon zo'n potje van maggi of knorr met tuinkruiden/kipbouillon. Heb ze ook op mijn werk staan voor moeilijke momenten, ik vind het heerlijk.


Die heb ik ook! Lekker.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Feb 2015 09:23

Re: Weight Watchers

Oh als je al groen brood eet, dan valt daar inderdaad nog weinig te "halen".
Dan zou ik het gaan zoeken in de tussendoortjes/maaltijden die geen of weinig punten kosten. Fruit/groente is 0 punten.
Je kunt ook een 0 punten groentensoep maken. Eigenlijk kun je daar alle groenten in doen die je lekker vindt, wat groentenbouillon erbij en je bent klaar, je moet er dan geen vermicelli of vlees bij in doen, want dan kost het je weer punten.
<<

Anoniem162

Bericht 12 Feb 2015 09:49

Re: Weight Watchers

bedankt voor de tips!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 12 Feb 2015 10:46

Re: Weight Watchers

Nog een kleine tip Mirthe, maar volgens mij weet je dat al. Maar heb je je brood wel eens afgewogen? Er staat namelijk standaard 50 gram voor, terwijl mijn brood bijna altijd 35 gram is.
En wat vind je van crackers? Dat vult ook heel erg vind ik, omdat je ook lekker moet kauwen.

Ik kom snel weer hoor :).
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 13 Feb 2015 07:44

Re: Weight Watchers

Crackers eet ik nog liever dan brood maar vult voor geen meter :palm: ik werk gerust 8 crackers weg ipv 2 boterhammen.
Ik heb mijn brood inderdaad gewogen 50 gram is 2 sneetjes bij mij.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Feb 2015 12:56

Re: Weight Watchers

En als je je brood meer probeert te vullen?
Dus bijv kipfilet er op, en dan sla, tomaat, komkommer, paprika en wat mosterd erbij?


Ik woog vanmorgen weer 69,4. Op de een of andere manier is dat steeds het gewicht waar ik uiteindelijk op uit kom haha!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 13 Feb 2015 15:38

Re: Weight Watchers

Maar dan is het toch niet zoveel punten?

Dan zou je bijvoorbeeld dit op een dag mogen eten:

O: 2 bruin brood met margarine ( 10 gram ) en kipfilet ( 6 pp ).
L: 2 bruin brood met margarine ( 10 gram ) en rosbief ( 7 pp ).
A: 150 gram aardappelen + 120 gram kipfilet + groente ( 7 pp ).

Dan hou je dus nog 9 punten over voor tussendoor.

Dan kun je bijvoorbeeld magere kwark met walnoten en honing nemen, dat vult ook heel erg goed. En/of een ww reep ( 2pp ). Of een cracker met kaas. En dan nog 3 stuks fruit en eventueel wat tomaatjes, komkommer, paprika tussendoor.
Dan kun je toch best veel eten op een dag?
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 14 Feb 2015 10:12

Re: Weight Watchers

Ik ga straks even alles lezen maar moet nu even kwijt dat ik weer een kilo ben bijgekomen :S Snap er niks van. Nouja gewoon maar doorgaan.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Feb 2015 10:14

Re: Weight Watchers

Dat is flink balen Highway, vooral doorzetten dan is het straks hopelijk dubbel eraf. Ik ben ook deze week aangekomen :(

Je kan het, zet hem op!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Feb 2015 10:50

Re: Weight Watchers

Volhouden. Ik was laatst ook bijna een kg aangekomen, de week erna was ik bijna 2kg kwijt. En waarom? Geen idee.
L2014 & H2017
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 14 Feb 2015 14:37

Re: Weight Watchers

Balen zeg Highway! En je was zo goed bezig. Heb je enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Vrijdag is mijn weegdag en ik ben deze week 1,2 kilo kwijt.
Dus ik ben erg tevreden! :)

In totaal nu 5,3 kilo kwijt vanaf 7 januari.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 14 Feb 2015 14:39

Re: Weight Watchers

Oh Siep, ook voor jou balen!!
Ik heb ook wel eens gehad dat ik maar 300 gram was afgevallen, terwijl ik ontzettend mijn best had gedaan die week.
Maar de week erna ging het dan ineens weer sneller.
Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Feb 2015 15:28

Re: Weight Watchers

Ik ben er van overtuigt (baalde er wel van hoor, begrijp mij niet verkeerd) dat het aankomende maandag er weer dubbel af is. Ik ga er iedergeval voor!

Super goed Lana!

Wij gaan vanavond eten bij vrienden, merk dat ik dat wel lastig vind. Thuis gaat het allemaal wel prima maar bij andere heb ik er minder grip op. Kan natuurlijk ook niet kiezen wat we gaan eten dus lastiger.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem164

Bericht 14 Feb 2015 17:28

Re: Weight Watchers

Heyy, ik was maandag weer afgevallen, 1,4 kilo. Dus nu zit ik op -12,9 en heb ik dus mijn 10% doel behaald. Ik werd door de coach nog ff in het zonnetje gezet, dat was wel grappig. Ze vroeg me wat het me opgeleverd heeft dat ik die kilo's nu kwijt ben, en toen zei ik dat ik het vertrouwen in mijn lichaam weer terug heb, dat vond ze zo bijzonder, haha. Het is wel zo, ik weet dat ik het kan en dat ik kan afvallen, dus dat geeft me vertrouwen!
Afgelopen week een megadrukke week gehad, vrij weinig over eten na kunnen denken, maar heb gewoon netjes gegeten, dus dat is wel fijn! Gisteravond een verjaardag gehad, heb een half stukje appeltaart op en 2 plakjes worst.
Morgen verjaardag van mijn schoonmoeder, maar ff zien wat ik dan eet. We eten ook daar, mijn zwager neemt de airfryer mee, ben benieuwd! Ik wil er zelf ook wel een namelijk!

Yeahhh Lana, goed zeg dat je bent afgevallen!

Siep en Highway, balen dat het ff niet lukt, maar wel volhouden he!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Feb 2015 17:48

Re: Weight Watchers

Gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Zondag is mijn officiële weegdag. Vanmorgen zat ik op -1,1. Alleen zijn we net aardig losgegaan op sushi. Ik heb absoluut niet op pp gelet. Ik zie het wel weer!
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers