Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


standaardprocedure seh?

<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 13 Feb 2015 14:06

standaardprocedure seh?

ik kom net terug van het ziekenhuis waar ik eerst met mijn zoontje rontgenfoto's heb laten maken omdat hij een bult heeft in zijn nek. Nu bleek uit de foto's dat zijn sleutelbeen gebroken is maar dit is al eerder gebeurd. Daardoor werd ik doorgestuurd naar de eerste hulp. Hier werd er verder naar gekeken. Nu moest hij zich helemaal uitkleden? Ik was hier echt verbaasd over want wat heeft zijn broek (en onderbroek) uit doen nou met zijn sleutelbeen te maken? Waarop de verpleegkundige zei dat het standaard werd gedaan bij kinderen onder de 5 jaar. Nu zegt mijn gevoel dat er iets anders achter zit, wie kan mij vertellen hoe het zit!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 13 Feb 2015 14:14

Re: standaardprocedure seh?

Ik denk dat dat standaard is om kindermishandeling uit te sluiten. Dat ze hem daarom helemaal willen zien, kijken of hij geen blauwe plekken oid heeft.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 13 Feb 2015 14:17

Re: standaardprocedure seh?

Ik heb geen verstand van de procedures, vind het inderdaad wel raar klinken. Met name de onderbroek lijkt mij niet nodig, ook niet om te kijken voor blauwe plekken ivm eventuele mishandeling.
Maar goed wie weet is het het wel procedure. Maar ik neem aan dat jij er de hele tijd bij bent geweest?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 13 Feb 2015 14:21

Re: standaardprocedure seh?

J heeft 3 weken geleden haar sleutelbeen gebroken, ook voor foto's naar het ziekenhuis gestuurd en daarna naar de SEH maar ze hoefde helemaal niks uit. De dokter heeft niet eens meer aan haar arm gezeten omdat de foto's duidelijk genoeg waren.
Hier is het dus zeker geen standaard procedure al was het bij ons wel een heel duidelijk verhaal hoe het gebeurd was, kan me voorstellen dat er bij een 'vaag' verhaal alarmbellen gaan rinkelen en het wel procedure is ivm de kans op kindermishandeling. Helaas komt het (steeds vaker) voor dus met dat in mijn achterhoofd vind ik het ook wel goed dat ze een kind helemaal nakijken al snap ik dat het als ouder heel ongemakkelijk voelt.

Succes en beterschap voor je zoontje
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem122

Bericht 13 Feb 2015 14:24

Re: standaardprocedure seh?

Misschien ook omdat het een oude, niet eerder opgemerkte/gemeldde breuk was, kan misschien als rode vlag worden gezien.
<<

Anoniem88

Bericht 13 Feb 2015 14:26

Re: standaardprocedure seh?

Leaf schreef:Ik denk dat dat standaard is om kindermishandeling uit te sluiten. Dat ze hem daarom helemaal willen zien, kijken of hij geen blauwe plekken oid heeft.

Dat denk ik ook. Volgens mij is dat wel standaardprocedure, de controle op eventueel kindermishandeling.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Feb 2015 15:00

Re: standaardprocedure seh?

Ik werk op de SEH en in principe moeten alle kinderen die bij ons komen, juist met (langer bestaande) breuken, helemaal uitgekleed worden om te voorkomen dat kindermishandeling gemist wordt. Voor jou vervelend maar het is juist heel goed dat ze dat doen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 13 Feb 2015 15:19

Re: standaardprocedure seh?

Ja ik heb het ook al vaker gehoord. Was van de week met een vriendin op seh voor haar dochter die op haar hoofd gevallen was en zij moest ook uitgekleed, en ik begreep van iemand die bekend is in de kinderhulpverlening dat juist billen en bovenbenen vaak plekken zijn waar de 'verborgen blauwe plekken' zitten.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 13 Feb 2015 16:13

Re: standaardprocedure seh

Ik vind het ook alleen maar goed. Natuurlijk is het ff ongemakkelijk voor zo'n kind, dat snap ik ook wel.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem103

Bericht 13 Feb 2015 16:38

Re: standaardprocedure seh?

Paar jaar geleden was mijn zoontje met mijn man van de trap gevallen en had hij pijn aan z'n beentje want hij liep er niet meer op. Toen werd hij ook helemaal gecontroleerd op de eerste hulp. Er hing ook een briefje in de wachtkamer dat dat standaard procedure was en ze dat bij alle kinderen deden.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 13 Feb 2015 17:03

Re: standaardprocedure seh?

Ja, ik ben er wel heel de tijd bij geweest. Maar nu ik erover nadenk is het inderdaad wel goed dat ze alert op kindermishandeling zijn. Maar op het moment zelf had ik echt zoiets van huh?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers