Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

<<

Anoniem238

Bericht 09 Feb 2015 14:42

Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Sinds september heb ik een Galaxy Gio mobiele telefoon overgenomen van een vriendin.
Sinds een paar weken loopt de batterij heel snel leeg en moet ik de telefoon zeker 2 keer per dag opladen.
Ik heb qua apps alleen What's App, Gmail en Reisplanner er op staan.
Daarnaast heb ik alleen Wifi en Geluid aanstaan, heb GPS uitgezet.

Ligt het aan de batterij en zou met het vervangen van de batterij dit probleem opgelost zijn?
Is dit probleem herkenbaar voor anderen?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Feb 2015 16:26

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Je kunt even checken of je batterij toevallig bol staat. Dus de batterij eruit halen en dan even kijken/voelen. Als hij bol staat is hij kapot en kan je beter een nieuwe kopen. Is meestal maar 10 euro!

Hoe oud is de telefoon?
<<

Anoniem238

Bericht 09 Feb 2015 16:44

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Henque schreef:Je kunt even checken of je batterij toevallig bol staat. Dus de batterij eruit halen en dan even kijken/voelen. Als hij bol staat is hij kapot en kan je beter een nieuwe kopen. Is meestal maar 10 euro!

Hoe oud is de telefoon?


Bedankt voor je tip! De batterij heb ik gecheckt, die staat niet bol. De telefoon is een aantal jaar oud denk ik...
Ik ga woensdag naar een telefoonwinkel om te kijken of een nieuwe batterij nog rendabel is of toch een nieuwe telefoon...
<<

Anoniem88

Bericht 09 Feb 2015 19:31

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Heb je veel foto's erop staan? Mijn batterij gaat als een trein als ik veel foto's oo m'n telefoon heb. Sowieso vind ik Samsung om die reden ook helemaal niks meer... Volgende keer weer een iPhone.
<<

Anoniem238

Bericht 09 Feb 2015 20:29

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Dundas schreef:Heb je veel foto's erop staan? Mijn batterij gaat als een trein als ik veel foto's oo m'n telefoon heb. Sowieso vind ik Samsung om die reden ook helemaal niks meer... Volgende keer weer een iPhone.


Ook bedankt voor deze tip! Ik had er meer dan 150 foto's opstaan, dus die ook helemaal verwijderd.
Tijdens het verwijderen trok de batterij weer voor een gedeelte leeg :palm:.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 09 Feb 2015 20:47

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Heb je hem al een keer helemaal leeg laten lopen, batterij verwijderen en weer terug plaatsen en hem dan in 1 keer helemaal opladen? Dat heeft bij mijn vorige Samsung geholpen toen die extreem hard leeg liep.
Overigens heb ik ook veel foto's maar merk niet dat hij daardoor sneller leegloopt.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem238

Bericht 09 Feb 2015 22:04

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Angela schreef:Heb je hem al een keer helemaal leeg laten lopen, batterij verwijderen en weer terug plaatsen en hem dan in 1 keer helemaal opladen? Dat heeft bij mijn vorige Samsung geholpen toen die extreem hard leeg liep.
Overigens heb ik ook veel foto's maar merk niet dat hij daardoor sneller leegloopt.


Die handeling is ook nog wel een goeie :thumbup:.Ben er nu mee bezig...
Toen de telefoon uitviel, je de batterij er uit hebt gehaald, weer in teruggeplaatst en daarna de telefoon bent gaan opladen, heb je toen ook weer de telefoon aangezet?
Liep bij jou daarna de batterij langzamer leeg?
<<

Anoniem238

Bericht 10 Feb 2015 13:05

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Helaas :cry: ...gisteravond bovenstaande actie uitgevoerd en de telefoon is na 3,5 uur en 1 verstuurd what's appje leeg :palm:.

Wat ik nog wel kan doen, is de telefoon helemaal leeg laten lopen, dan de batterij weer er uit halen, er op nieuw indoen, aan de oplader doen en pas als die helemaal vol is de telefoon aanzetten.

Heeft iemand nog meer tips?

Ga sowieso morgen naar de telefoonwinkel... :eyes:
<<

Anoniem148

Bericht 10 Feb 2015 21:23

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Uit het raam gooien? Nee flauw.
Mijn vriend heeft hetzelfde probleem alleen dan met een telefoon die maar net buiten de garantie valt.
<<

Anoniem238

Bericht 10 Feb 2015 21:59

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Gelukkig heb ik niets betaald voor de telefoon en heb ik een goedkoop abonnement.
Ik weet nu niet of het verstandig is om voor een nieuwe batterij te kiezen of voor een compleet nieuwe telefoon.
Het laatste is sowieso duurder, want ik heb nog een abonnement die nog 1,5 jaar duurt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Feb 2015 22:01

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Ik heb die telefoon ook 3 jaar gehad en heb hem een week geleden weggedaan en een Huawei gekocht. Heel blij dat ik dat heb gedaan.

Mijn galaxy gio was ook ontzettend snel leeg. Soms had ik hem 's avonds opgeladen, kwam ik 's morgens weer beneden en was hij helemaal plat (wifi uit, niets mee gedaan). Ook het geheugen was echt slecht. Ik heb nu een Huawei Ascend 550 Y en ben er superblij mee. Mijn vriend heeft altijd een Iphone gehad en nu ook een Huawei gekocht (de G6) en wil ook niets anders meer.
2012 & 2016
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Feb 2015 22:05

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Ik had dat probleem ook, bleek ik op de achtergrond toch nog heel veel apps aan te hebben staan, heb nu Clean Master erop gezet. Ideale app. Hij geeft melding voordat batt leeg is, en vooral ook waarom.
<<

anoniem203

Bericht 10 Feb 2015 22:05

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Ik heb 1,5 jaar een Gio gehad en ik heb nog nooit zo'n flut telefoon gehad als deze. De batterij was idd bij mij ook heel snel leeg, telefoon bleef vaak vasthangen en had echt zeer weinig geheugen. Ik heb net als Snoes daarna een Huawei gekocht en die heb ik nu zo'n 1,5 jaar en ik heb echt nog nooit zo'n fijne telefoon gehad. Voor mij ook echt geen Samsung meer.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 10 Feb 2015 22:58

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Ik heb ook een Gio gehad. Het eerste jaar ging het heel goed, maar na dat jaar liep ie heel snel leeg. Ik heb het toen nog een half jaar geprobeerd met alle tips die ook hierboven staan, maar niets hielp echt.
Ik heb nu weer een samsung, maar net uit een iets duurder segment zeg maar. Dat gaat tot nu toe goed :D.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem238

Bericht 11 Feb 2015 14:22

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Nou ben bij de telefoonwinkels geweest...
Een nieuwe batterij kostte 50 tot 60 euro :omg:, met niet de garantie dat het probleem verholpen zou zijn.
Dus heb gekozen voor een nieuwe telefoon. Een Alkatel Smart 4 Turbo voor 70 euro.
Iemand hier ervaring mee?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Feb 2015 16:32

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Op internet kan je voor 10 euro een nieuwe batterij kopen!
Ik heb geen ervaring met een Alkatel telefoon, maar voor 70 euro kan het niet veel zijn... Al hangt het er natuurlijk wel vanaf wat voor eisen je hebt.
<<

Anoniem260

Bericht 13 Feb 2015 13:32

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

wilde nog te tip geven om te proberen een software-update te doen, maar je hebt dus al n nieuw toestel :P
<<

Anoniem304

Bericht 13 Feb 2015 13:34

Re: Vraag over Galaxy Gio --> snel leeglopende batterij

Henque schreef:Ik heb geen ervaring met een Alkatel telefoon, maar voor 70 euro kan het niet veel zijn... Al hangt het er natuurlijk wel vanaf wat voor eisen je hebt.

Haha, ik ga het hier mee eens zijn denk ik.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers