Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Museumkaart

<<

Anoniem331

Bericht 12 Feb 2015 18:56

Museumkaart

Omdat ik van plan ben om meer cultuur te snuiven in Nederland wil ik graag een museumkaart.
Of eigen wil ik er 3, ook voor beide kinderen 1. Best een hap geld, maar ik ga er van uit dat het wel uit kan.

Wie heeft er ook 1, en wat bezoek je zoals? Leuke ideeën voor kinderen zijn ook welkom.
Wij zijn laatst naar het Frysk Natuurmuseum geweest, en zodra we een kaart hebben staat het Planetarium op het programma. Ook staat Naturalis hoog op de wensenlijst. Hoe kan ik zien welke er allemaal aan mee doen?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Feb 2015 19:24

Re: Museumkaart

Ik heb er een! En ga mijn vriend voor zijn verjaardag ook een kaart geven zodat we samen kunnen gaan en hij niet steeds in de rij moet blijven staan terwijl ik door kan lopen.

Ik ga niet heel vaak naar het museum maar haal het er zeker wel uit. Ik ben nu een aantal keer naar het Rijksmuseum geweest en het is zo fijn dat je ook gewoon even voor een uurtje kunt gaan in plaats van dat je het hele museum per se gezien moet hebben. Ik vind dat heel relaxed.

Sowieso zou ik de bekende musea afgaan. Rijks, van Gogh, Stedelijk in Amsterdam. In Den Haag zit het Mauritshuis en Gemeentemuseum. Die is ook wel leuk voor kinderen. Nemo in Amsterdam is ook voor kinderen leuk.
Ah er is zoveel.

Op www.museumkaart.nl kun je zien welke musea er allemaal mee doen en daar kan je ook gelijk de kaarten bestellen.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Feb 2015 20:14

Re: Museumkaart

Ja Nemo zag ik net, ook leuk! Wel jammer dat ik in Friesland woon, voor veel dingen moeten we zo'n eind rijden. Maar ik zag op die site dat hier in de buurt echt veel meer zit dan dat ik wist!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Feb 2015 20:28

Re: Museumkaart

Ik ben ook aan het twijfelen om er voor mezelf en de kinderen 1 aan te schaffen. Ik wil dan in ieder geval met de kinderen naar het natuurmuseum in Tilburg, het spoorwegmuseum in Utrecht en het aviodrome in Lelystad.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Feb 2015 20:47

Re: Museumkaart

Aviodrome, óók leuk!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Feb 2015 21:06

Re: Museumkaart

Ik heb er ook een, en ben er heel blij mee! Tot nu toe al geweest:

Kroller Muller
Spoorwegmuseum (met vriendin en haar zoontje, is ook echt leuk voor kinderen!)
Stedelijk museum Utrecht
Stedelijk in Amsterdam
Tropenmuseum
Rijksmuseum
Openluchtmuseum

Ik wil nog naar Van Gogh, Nemo en het Mauritshuis
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem331

Bericht 12 Feb 2015 22:22

Re: Museumkaart

Kroller muller zie ik vaak op borden aangegeven, daar wil ik ook eens heen.

Spoorwegmuseum zet ik ook op het lijstje, leuke tip!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Feb 2015 23:29

Re: Museumkaart

Denk in de zomer ook eens aan het Openluchtmuseum in Arnhem of het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Lekker buiten zijn / dagje uit en wel gratis entree. Nederlands Watermuseum in Arnhem ben ik nog geweest maar ziet er ook erg leuk uit voor kinderen.

Ik vond zelf naast de grotere bekende musea ook het Paleis op de Dam de moeite waard, Onze lieve heer op Zolder. Dat museum in Utrecht met die muziekinstrumenten/grote orgels. Beeld en Geluid in Hilversum is ook leuk voor je eigen jeugdsentiment met muziek/filmpjes/programma's van vroeger.

Ik vind het echt een aanrader omdat je veel sneller ergens naar binnen stapt omdat je de drempel niet zo ervaart van die toegangsprijs van het museum.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Feb 2015 23:46

Re: Museumkaart

Lang geleden op een mooie dag hebben we deze route in Groningen eens gereden: http://www.groningsgoedroute.nl/ Was indertijd erg leuk en staat nog op mijn lijstje om weer eens te doen. Je komt dan oa langs Openluchtmuseum Het Hoogeland in Warffum. Visserijmuseum in Zoutkamp, Pieterburen.

Ik moet dit echt in het voorjaar nog eens gaan den, wil die borgen ook nog graag eens zien en is met de Museumkaart ook gratis toegankelijk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Feb 2015 01:28

Re: Museumkaart

Wij hadden er afgelopen jaar een, toen zijn we naar de volgende musea geweest:
Het Stedelijk
Rijksmuseum
Paleis op de Dam
Nieuwe kerk ? In Amsterdam
Slot Loevestein
Groninger museum
Flehite Amersfoort
Klein museum in onze woonplaats
Openluchtmuseum
Joods historisch museum
Joodse synagoge Amsterdam
Stadsmuseum van Gorinchem dacht ik

Ik vond het echt de moeite waard. Je hebt het geld er zo uit, als je naar drie wat grotere musea gaat ben je er al zo'n beetje. En wat ook leuk is is om juist ook de wat kleinere, onbekendere musea binnen te lopen. Normaal zou je dat waarschijnlijk niet snel doen, maarnu maakt het weinig uit, als je er niets aan vindt ga je gewoon weer.
Binnenkort gaan wij weer een museumkaart aanschaffen (mijn man heeft voor zijn verjaardag geld van zijn ouders hiervoor gekregen, en ik krijg hetzelde, dan kunnen we de kaart tegelijk samen aanschaffen). Dit jaar willen we in ieder geval nog een keer naar het Rijksmuseum, want vorige keer hebben we nog niet een derde gezien denk ik. En we willen graag naar het Mauritshuis. Ook zou ik nog graag naar het Anne Frankhuis willen. Verder nog geen idee maar we vinden vast wel wat leuke dingen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers