Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek de bevalling in?

<<

Anoniem166

Bericht 10 Feb 2015 16:03

Ziek de bevalling in?

Hebben jullie ervaring met ziek de bevalling in? Vandaag ben ik 39+3 weken zwanger en ik ben sinds gisteren hartstikke verkouden en het wordt steeds erger. Het lijkt me zo rot om op deze manier de bevalling in te gaan. Mijn neus zit helemaal dicht, zoutoplossingen werken niet. En dat lijkt me zo lastig puffen, om over de hoofdpijn en de algehele lamlendigheid maar niet te spreken.

Nou kan de bevalling ook nog best twee weken op zich laten wachten, maar daar heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in, al heb ik daar natuurlijk geen inspraak in.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 10 Feb 2015 16:10

Re: Ziek de bevalling in?

Ik denk eerlijk gezegd dat je pas (natuurlijk) bevalt als je verkoudheid over is, ons lichaam zit zo vernuftig in elkaar dat het daar wel voor zorgt.
Sterkte met de laatste loodjes en beterschap!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Feb 2015 16:13

Re: Ziek de bevalling in?

Ik heb me laten vertellen dat je niet bevalt als je neus verstopt zit(en dus verkouden/ziek bent). Of het echt zo is weet ik natuurlijk niet. Hopelijk voel je je snel weer beter!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2015 16:17

Re: Ziek de bevalling in?

Bel even met de huisarts. Ik was aan het eind van mijn tweede zwangerschap ziek en mocht toen op doktersadvies toch gewone neusdruppels gebruiken. Misschien vind je dat niet prettig, maar mocht de bevalling toch beginnen terwijl je nog verkouden bent, dan is het toch wel fijn om dat achter de hand te houden, denk ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem112

Bericht 10 Feb 2015 17:05

Re: Ziek de bevalling in?

Je mag neusspray met xylometazoline gebruiken hoor!
Ik denk ook dat je lichaam nog even wacht met bevallen totdat je weer opgeknapt bent zoals Pandora ook zegt.
Beterschap hoor!
<<

Anoniem97

Bericht 10 Feb 2015 17:09

Re: Ziek de bevalling in?

Ja je mag idd gewone neuspray gebruiken, niet te vaak enzo maar voor t slapen gaan kan geen kwaad hoor.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Feb 2015 17:09

Re: Ziek de bevalling in?

Ik had dit ook een aantal weken lang. Beviel pas toen het over was met 41+6 weken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 10 Feb 2015 18:01

Re: Ziek de bevalling in?

Kajaka88 schreef:Ik heb me laten vertellen dat je niet bevalt als je neus verstopt zit(en dus verkouden/ziek bent). Of het echt zo is weet ik natuurlijk niet. Hopelijk voel je je snel weer beter!

Nou ik ben bevallen toen ik echt snotverkouden was. Dacht ook wel eens gehoord te hebben dat je lichaam niet gaat bevallen als je ziek bent, maar dat ging bij mij niet op. Tijdens weeën had ik op de een of andere manier wel een vrije neus, maar zodra ik bevallen was zat het weer potdicht. Moest toen nog naar OK voor placenta en mocht toen gelukkig nog xylo nemen. Daarna nog wel aantal dagen last gehad van opgehoopt slijm wat ik niet goed kon ophoesten omdat druk zetten enorm zeer deed aan de hechtingen.

Ik hoop voor jou Sanne dat de bevalling nog even op zich wacht, zodat je fit de bevalling in gaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 10 Feb 2015 18:48

Re: Ziek de bevalling in?

Bedankt voor de reacties. Ik wist niet dat xylo wel mocht, maar bel voor de zekerheid de huisarts daar morgen anders over. Het zou alleen al rust geven dat ik weet dat ik dat kan gebruiken bij de weeën. Dan kan ik tenminste fatsoenlijk ademen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Feb 2015 19:03

Re: Ziek de bevalling in?

Ik was knetterverkouden, maar toen de bevalling echt serieus werd had ik in de laatste uren voordat ze er was helemaal nergens last van en kon ik vrij ademen. Een half uur nadat ze er was, was mijn gesnotter ook terug.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Feb 2015 00:13

Re: Ziek de bevalling in?

Ik had iets anders, een kaakontsteking + hamsterwang. Nou de bevalling kwam gewoon. Succes met de laatste loodjes.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem160

Bericht 12 Feb 2015 19:34

Re: Ziek de bevalling in?

Hoe gaat het nu? Voel je je al wat beter?
<<

Anoniem166

Bericht 12 Feb 2015 19:56

Re: Ziek de bevalling in?

Lief dat je ernaar vraagt. Het gaat weer iets beter, nog wel verkouden, maar niet meer zo erg als in het begin. Ik kan in ieder geval weer wat beter slapen.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Feb 2015 20:01

Re: Ziek de bevalling in?

Fijn dat het wat beter gaat nu. Lijkt me erg naar om in dit stadium wat ziekig te zijn en kan me indenken dat je er dan niet echt gerust op bent.

Ik was heel erg bang dat ik hoofdpijn zou hebben tijdens de bevalling. Maar daarvan wordt ook gezegd dat dat niet kan. Mwoah, ik weet niet wat ik moet geloven.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Feb 2015 20:08

Re: Ziek de bevalling in?

Pandora schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat je pas (natuurlijk) bevalt als je verkoudheid over is, ons lichaam zit zo vernuftig in elkaar dat het daar wel voor zorgt.
Sterkte met de laatste loodjes en beterschap!


Dat denk ik idd ook.

Even een laatste reiniging om alle virussen te lijf te gaan. En dan ben je klaar voor de bevalling.

Sterkte, Sanne!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Feb 2015 20:59

Re: Ziek de bevalling in?

De laatste 10 weken was ik super verkouden en hoestte ik me een ongeluk.
Had zelfs een rib gekneusd door het hoesten. Hoestend en met pijnlijke rib ben ik uiteindelijk bevallen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem160

Bericht 12 Feb 2015 21:06

Re: Ziek de bevalling in?

Fijn dat je je wat beter voelt. Vooral dat je ook beter slaapt, dan ben je in ieder geval enigszins uitgerust als de bevalling begint .

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers