Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

<<

anoniem203

Bericht 11 Feb 2015 13:03

Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Over ruim 1,5 week komt onze nieuwe keuken. We zijn er nog steeds niet helemaal uit wat voor tegeltjes we willen. Welke vinden jullie het mooiste van deze 3? De tegeltjes komen bij het licht grijze gedeelte, een stukje onder de vensterbank en rechts komt nog een strook langs de vaatwasser. Daarboven wordt het wit gestuukt. De keuken is bijna spierwit. En het blad wat er op komt is bruin/grijs maar meer richting bruin.

Anders suggesties zijn ook welkom :)

**
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 16 Feb 2015 10:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Feb 2015 13:11

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Als ik uit jouw opties zou moeten kiezen zou ik voor de metro tegeltjes gaan, de eerste foto.

Zelf zou ik niet voor tegels kiezen. Wij hebben nu behang dat ik heb afgelakt met botenlak (dit is extra hard). In ons vorige huis hadden we verf (gewoon zijdeglans houtlak). Dit is makkelijker schoon te houden dan tegels en voegen. En geverfd vind ik altijd rustiger ogen dan tegels.
Het behang dat we nu heeft een 'witjes' patroon, van die ouderwetse tegeltjes. Maar aan de muur waar het behang is is alleen het aanrecht met afzuigkap en geen bovenkastjes, dus qua drukte valt het heel erg mee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Feb 2015 13:23

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Misschien een domme vraag, maar zit op de tekening jullie spoelbak nou boven een lade? Dat kan toch helemaal niet?

Wij hebben ongeveer dezelfde keuken als jullie, maar dan een slag kleiner. Wij hebben geen tegels maar afneembare latex:
Afbeelding

Als ik uit jullie opties moet kiezen zou ik voor 2 gaan, dat was onze eerste keuze maar wij hebben uiteindelijk voor de makkelijke weg gekozen.

♥♥
<<

Anoniem151

Bericht 11 Feb 2015 13:26

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik zou ook voor verf gaan, vind ik mooier dan tegels
<<

anoniem203

Bericht 11 Feb 2015 13:34

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

De eerste lade is een neplade Elliot. Daar komt gewoon een greepje op voor het zicht.

We 'moeten' eigenlijk wel voor tegels gaan omdat er nu rechts bij de vaatwasser al tegels zitten. Die tegels zitten tegen een bruine gestuukte muur aan van bijna 7 meter lang en als die eraf zijn en we zouden geen nieuwe tegels willen moet heel die muur opnieuw gestuukt en geverft moeten worden ivm de structuur en kleurverschil. En dat zien we eigenlijk niet zitten.
<<

Anoniem148

Bericht 11 Feb 2015 16:44

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Foto 2 of 3 omdat dat Nog wat kleur geeft. Rest is al wit zei je. Twijfel nog welke ik het mooiste vind. Vind beide leuk maar denk dat foto 3 rustiger is?
<<

Anoniem166

Bericht 11 Feb 2015 16:50

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Als je voor tegels gaat, zou ik kiezen voor 2. De tegeltjes op foto 1 zie ik wel eens vaker op funda bij redelijk nieuwe woningen, dus misschien is het helemaal in, maar ik vindt het een ouderwetse uitstraling geven. Foto 3 vind ik typische badkamertegeltjes, niet voor in de keuken.
<<

Anoniem129

Bericht 11 Feb 2015 17:51

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Wij hebben gewoon matwitte 30x60 tegels en die horizontaal. Ik wilde eerst ook geen tegels maar ben er nu zo blij mee! Met verf had ik het nooit meer schoon gekregen!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 11 Feb 2015 20:56

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik zou voor de 2e gaan! Die geven het geheel net wat meer kleur.
<<

Flinter

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 30 Jul 2014 20:07

Bericht 11 Feb 2015 21:03

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Hier hebben we hetzelfde dilemma gehad. Alleen hebben wij wel besloten om de gehele muur opnieuw te stucen en verven. Maar als ik moet kiezen zou ik voor optie 2 gaan. Wij mogen nog twee weken wachten voor onze nieuwe keuken.
<<

Anoniem151

Bericht 11 Feb 2015 21:06

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik vind de 2e tegeltjes het leukst, lijkt me alleen wel het lastigst schoonmaken, met al die voegen
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Feb 2015 22:40

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik zou 2 of 3 kiezen, 2 heeft meer voorkeur. Geeft net een beetje kleur wat het steriele eraf haalt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem234

Bericht 11 Feb 2015 23:39

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik zou voor 2 gaan. Misschien wat druk, maar vind dat de mooiste van de 3.
Waar heb je de keuken eigelijk gekocht?
<<

Anoniem119

Bericht 11 Feb 2015 23:42

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Wij hebben van die metro tegeltjes. Ik vind ze super leuk. En makkelijk schoon te maken. Ik ben fan!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 12 Feb 2015 10:00

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Wij hebben verf van sigma gekozen. Het is afneembaar met een doekje. Kun je laten mengen in iedere gewenste kleur. Zijn er heel tevreden over.
Bij de kookplaat hebben we het blad laten doortrekken op de muur. We hebben een blad van een halve cm, keramisch steen is het.
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 12 Feb 2015 10:02

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Afbeelding

Zo ziet het eruit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 12 Feb 2015 10:12

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik hou niet van tegeltjes/tegels (ik heb ze ook hoor omdat het de goedkoopste oplossing was, wij hebben grote witte tegels van 40*30). Maar als ik moet kiezen denk ik optie 2, dat vind ik er wel leuk uit zien. 3 vind ik erg mooie tegels maar die lijken me vreselijk schoonmaken in de keuken (vette aanslag, spatten enzo)
<<

Anoniem114

Bericht 12 Feb 2015 10:19

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik vind 3 het mooist, maar alle tegeltjes lijken me vreselijk onpraktisch! Maar goed, ik heb dan ook een hekel aan schoonmaken in de keuken...
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 12 Feb 2015 11:15

Re: Nieuwe keuken, wat voor tegeltjes?

Ik vind de tweede tegeltjes leuk. Wij hebben ook tegeltjes en ik vind ze helemaal niet onpraktisch, je veegt ze heel makkelijk schoon.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers