Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(te) weinig energie

<<

Anoniem86

Bericht 11 Feb 2015 18:39

(te) weinig energie

Ik ben ZO moe, uitgeblust en op, dat er maar weinig uit mijn handen komt. Ik sta vroeg op, werk, en dan gaat het wel, maar als ik dan thuis kom na een drukke dag, ben ik echt gesloopt. Ik probeer mezelf dan bezig te houden met eerst even opruimen & koken, want als ik ga zitten, dan ben ik echt geen mens meer. Helaas zit ik (nog) met mijn rug waardoor ik ook echt moet rusten, en moet zitten, waardoor ik helemaal merk dat ik gewoon moe ben.

Sporten en bewegen kan en mag nu niet met mijn rug, en zit er de komende tijd ook nog niet in.

Ik wil me echt niet aanstellen, en zet gewoon door, en doe wat moet gebeuren; maar op een dag als ik vrij ben slaap ik echt lang en slaap ik door mijn wekker heen, krijg ik hoofdpijn als ik niet voldoende slaap en voel ik me gewoon ook niet lekker in mijn vel en kan ik overal om huilen.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Feb 2015 18:43

Re: (te) weinig energie

Hier helemaal herkenbaar. Ik werk 40 uur, maar ben vanaf 15.00u 's middags helemaal gesloopt. Collega's begint het (helaas) ook op te vallen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Feb 2015 18:44

Re: (te) weinig energie

Wat denk je zelf dat zou helpen? Dat je op een vrije dag helemaal instort betekent dat je teveel doet op de andere dagen. Misschien toegeven na werk dat er nog maar weinig uit je handen komt, je niet hoeft op te ruimen, en pas later gaat koken? Ik weet niet hoe laat je thuis komt van werk, maar misschien even een uurtje op bed gaan liggen en dan daarna pas iets gaan doen. Of aangeven dat het nog te veel is op deze manier, heb je dit pas sinds je rugklachten hebt? Of was je daarvoor ook al zo moe?
<<

Anoniem86

Bericht 11 Feb 2015 19:03

Re: (te) weinig energie

Het wordt de laatste weken erger, maar loop sowieso al sinds eind oktober/begin november met de problemen met mijn rug, en ik sta ook nog steeds (deels) ziek gemeld. Aangeven op werk durf/kan niet, ze lopen me nu al flink te pushen dat ik beter moet worden en meer productief moet zijn, maar dat lukt gewoon niet door de pijn ook.

Ik geef er nu ook aan toe, en heb bv. nu van 4 tot 6 niks gedaan, behalve op de bank gehangen met een kop thee, de tv aan en de laptop op schoot, maar dan voel ik me net zo moe. Toevallig ga ik vandaag patatjes halen, daar heeft mijn vriend erg zin in, en die komt pas over 2 uur thuis na een lange dag werken, maar anders moest ik zo nog gaan koken, en ik heb gewoon niet de fut ook om lekkere recepten te bedenken en echt uitgebreid te koken, omdat ik gewoon dingen uit mijn handen laat vallen en ook dingen verwar op zo'n moment.
<<

Anoniem133

Bericht 11 Feb 2015 19:33

Re: (te) weinig energie

Het is wel herkenbaar, ik heb sinds mei vorig jaar erge rugpijn en alleen al met die pijn omgaan kost heel veel energie. Ben ook alleen maar bezig met werk, de kinderen en het huishouden, voor andere dingen heb ik weinig energie, terwijl die me wel weer energie geven. Hier helpt soms een dubbele dosis pijnstillers (wel met goedkeuring van mijn arts) en dan even iets voor mezelf te doen of goed te slapen. Al is dat ook weer lastig met de kinderen.
<<

Anoniem131

Bericht 11 Feb 2015 21:56

Re: (te) weinig energie

Herkenbaar al werk ik maar heel weinig ivm herstellen. Ik heb sinds 3 weken sapjes en shotjes en ik merk dat m'n energiepijl nu al omhoog gaat. Misschien is dat iets? Ik bestel ze op frecious.nl.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Feb 2015 22:31

Re: (te) weinig energie

Zelf kan ik het heel goed merken aan mijn energie level hoe mijn eetpatroon is geweest. Dat is bijna 1 op 1 te verklaren bij mij.
Veel geraffineerde suikers gehad, dan komt er niks uit mijn handen.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Feb 2015 23:14

Re: (te) weinig energie

Is het niet eens tijd dat je écht iets anders gaat zoeken lieve Pippa? Dit kan toch eigenlijk niet? Je bent altijd moe, zit er volgens mij compleet door heen als ik je berichtjes zo lees. Kun je niet proberen een baan te vinden met iets minder verantwoordelijkheid en minder rare tijden? Ik word zo verdrietig van jouw berichtjes, heb heel erg het gevoel dat je je leven lijdt ipv leidt de laatste tijd, jaren misschien al wel eigenlijk. Ik vind dat echt heel naar om te lezen.

Natuurlijk snap ik dat je niet van de ene op de andere dag kunt stoppen en iets anders vindt, maar zou het niet lonen iets proberen te vinden waarbij je gewoon drie normale doordeweekse dagen werkt, en de rest thuis tot rust kan komen, waarbij je je vriend vaker ziet en samen net even iets meer kunt genieten en rust samen vindt? Ik gun jou dat zo.

Misschien niet de reactie waar je op hoopt, zonder echte fit wordt tips, maar ik heb het idee dat je hier elke keer tegenaan loopt, zeker met jouw gezondheid. Ik gun je zoveel meer rust en onbezorgdheid.
<<

Anoniem92

Bericht 11 Feb 2015 23:41

Re: (te) weinig energie

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk 100% eens ben met marin.
<<

Anoniem86

Bericht 12 Feb 2015 07:56

Re: (te) weinig energie

Deels ook waar hoor, dat weet ik wel, wil niks liever dan "gewoon" 3 dagen werken, in de buurt, waardoor ik daarnaast nog gewoon een leven kan hebben; met in de toekomst ook een gezin. Maar dat is gewoon bijna niet te vinden momenteel; en ik zoek nu ook niet actief genoeg omdat ik er even niet de energie voor heb, maar in april hoort m'n vriend meer over zijn baan & contract en dan zien we het qua werk wel even verder.

Er gaat op werk sowieso veel veranderen, waarschijnlijk niet echt in mijn voordeel, dus moet het maar even zien allemaal.

Maar is vooral rot dat ik me zo voel, bovenop m'n lichamelijke klachten, dat put me nu gewoon uit en werkt gewoon even flink tegen. Dit weekend naar musical met m'n moeder, dinsdag naar de sauna en nog 11 dagen werken tot m'n vakantie; dus zijn ook wel hoop leuke dingen in m'n leven, maar zie dat nu even niet op dit moment.

Vandaag vroeg werken omdat een collega haar kind ziek is, om half 2 ga ik lekker naar huis & dan kruip ik lekker in bed met een boek; dan heb ik weekend!!
<<

Anoniem119

Bericht 12 Feb 2015 08:03

Re: (te) weinig energie

Ja snap dat het super lastig is inderdaad! Ik heb gewoon zo het gevoel dat je harder moet werken dan dat je lichaam aan kan. Werkse vandaag!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers