Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


schade door lekkage

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Jan 2015 17:19

schade door lekkage

Een aantal weken geleden is de afvoer van mijn wasmachine stuk gegaan. Wij waren op dat moment niet thuis. Bij thuiskomst troffen we een grote ravage aan met zowel boven als beneden overal water. In eerste instantie leek het na het opruimen mee te vallen, maar inmiddels is het laminaat boven op een kamer en de overloop helemaal hobbelig en beneden in de gang ook. Ik weet wel dat het allemaal verzekeringswerk is, maar hoe werkt dat dan precies? Boven lag de vloer er al in toen we het huis kochten, daar heb ik dus geen bon van. Doen ze dan een schatting? En beneden zou er maar een klein stuk uit moeten, maar het is in één stuk gelegd gang+woonkamer+keuken. De hele vloer zou er dus uit moeten. Krijg je alleen het stukke deel vergoed?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jan 2015 17:27

Re: schade door lekkage

Toen ik op kamers woonde had ik ook waterschade door overstroming. Ik heb toen de verzekering aangeschreven en heb een schatting gemaakt van de kosten (laminaat & ondervloer) aan de hand van de huidige verkoopprijzen. Ik mocht een maximumbedrag claimen adv de bon van het nieuwe laminaat.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem275

Bericht 10 Jan 2015 17:29

Re: schade door lekkage

Wij hebben hetzelfde gehad en dit opgegeven bij de woonhuisverzekering, toen is er iemand wezen kijken wat er gedaan moest worden. Hij is twee keer geweest, de eerste keer was het nog te nat.
Hier viel het gelukkig mee en hoefde alleen de behangmuur bij de jongste opnieuw behangen en het plafond geschilderd te worden. De nieuwe bonnetjes konden we opsturen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2015 18:08

Re: schade door lekkage

Contact opnemen met je verzekering, grote kans dat er een schade expert komt kijken die de schade inschat.
Aan de hand daarvan krijg je eventueel een bedrag terug.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 10 Jan 2015 18:58

Re: schade door lekkage

Ik heb het gehad met mijn wasmachine die op zolder staat. Zowel in mijn slaapkamer als in mijn woonkamer had ik waterschade. Ik heb bij verschillende woonwinkels de situatie uitgelegd en kreeg een bon (weet de exacte naam niet meer) met het bedrag wat het nieuw kost. Ik heb dit samen met de bonnen die ik wel nog had naar de verzekering gestuurd en heb alles vergoed gekregen.
Er is hier nooit een expert of wat dan ook langs geweest. Ik kreeg gewoon een brief dat het geld op mijn rekening gestort zou worden.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Jan 2015 20:06

Re: schade door lekkage

Oke, dus het is niet zo dat alleen het stukje wat kapot is vergoed wordt? Want beneden zou dat echt vet kut zijn omdat er gewoon een hele nieuwe vloer in moet. Dus dan gaat het ons zelf een hoop geld kosten. We zouden wel het stuk vloer dat nog goed is, boven kunnen leggen, dat scheelt al.

Maandag maar eens ons verzekeringsmannetje bellen
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Jan 2015 00:03

Re: schade door lekkage

*Weggehaald*.

In ieder geval heel erg veel succes!! En het verzekeringsmannetje kan je er alles over vertellen, dus dat zou ik even rustig afwachten, komt vast goed!
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 14 Jan 2015 00:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Jan 2015 00:07

Re: schade door lekkage

Ik heb toen ik schade had n.a.v. lekkage gebeld met de verzekering en is er een schade expert langs geweest om het te bekijken. Hij heeft een schatting gemaakt van de kosten en dat kregen wij toen der tijd betaald. Wij hoefden toen geen bonnen te laten zien.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem87

Bericht 11 Jan 2015 00:21

Re: schade door lekkage

Bij mij werd helaas alleen het stuk tegels vergoed wat beschadigd was. Dat de tegels niet meer verkrijgbaar waren, dat moest ik zelf maar uitzoeken.. Heb toen het douchegedeelte van de badkamer laten betegelen met mozaïektegels. Maar dat was ook een verzekering via de VvE, niet mijn eigen verzekering. Denk dat mijn eigen verzekering (Univé) er wel anders mee om zou gaan, die waren ook heel erg behulpzaam aan de telefoon toen.
<<

Anoniem309

Bericht 11 Jan 2015 01:18

Re: schade door lekkage

Ai, dat is vervelend zeg. Wij hebben het ook in ons vorige huis gehad door een lekkage van onze bovenbuurman. Bij ons is er toen een schadeexpert langs geweest. Hij keek gelijk of de muren nat waren, zag dat het plafond beschadigd was en wat de schade aan onze spullen was. Ik heb hem ook alle foto's toegestuurd van het moment van de lekkage. Het stomme was wel dat we best een bedrag kregen terwijl de schade aan het huis helemaal niet gedaan hoefde te worden. We woonden namelijk antikraak en het huis zou gesloopt worden. Blijkbaar maakte dat niet uit voor het uitbetalen
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 11 Jan 2015 01:44

Re: schade door lekkage

Ik heb in 2013 een waterschade gehad, in 2014 een inbraak en nu in 2015 alweer een waterschade pff, een expert hier dus haha.

Wij hadden van het laminaat ook geen bonnen. Ik heb de gamma een offerte laten maken en dat was voldoende. Vergeet ook niet te melden dat je het zelf gaat leggen daar krijg je namelijk ook geld voor.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 11 Jan 2015 01:45

Re: schade door lekkage

Elin schreef:Bij mij werd helaas alleen het stuk tegels vergoed wat beschadigd was. Dat de tegels niet meer verkrijgbaar waren, dat moest ik zelf maar uitzoeken.. Heb toen het douchegedeelte van de badkamer laten betegelen met mozaïektegels. Maar dat was ook een verzekering via de VvE, niet mijn eigen verzekering. Denk dat mijn eigen verzekering (Univé) er wel anders mee om zou gaan, die waren ook heel erg behulpzaam aan de telefoon toen.


Jeetje belachelijk zeg!

Wij zitten ook bij unive, en ben altijd super geholpen. Ook waren het stukken laminaat die beschadigd waren, we kregen het helemaal vergoed want het was ook niet meer leverbaar.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Feb 2015 23:25

Re: schade door lekkage

Hoe is het afgelopen gijs?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder