Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwembad met een kind

<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 10 Feb 2015 18:48

Zwembad met een kind

Mijn zoontje is nu 2 en half en altijd gaat ie eerst huilen als we in het water gaan. Wat moet ik doen om hem te laten wennen en dat ie niet eerst meer bang is want in bad vind hij het wel fijn
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 10 Feb 2015 18:49

Re: Zwembad met een kind

Whoeps dit topic hoort bij. Zwangerschap en kinderen
Zoon *
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 10 Feb 2015 20:20

Re: Zwembad met een kind

Lastig!
Ga je in een keer het water in of langzaam?
Hoe reageert hij op een badje?
Wat denk ik vooral belangrijk is, is dat jij ontspannen bent als je met hem het water in gaat. Hij voelt goed aan als jij gespannen bent en reageert dan ook geprikkeld.
Als hij zelf in het zwembad (aan de kant) staat, gaat hij dan zelf naar het peutergedeelte toe oid?
<<

Anoniem166

Bericht 10 Feb 2015 20:27

Re: Zwembad met een kind

Ga je met hem in het peutergedeelte of het diepere gedeelte? Ik kan me voorstellen dat het peutergedeelte, dat warmer is en waar hij zelf kan staan, een stuk minder eng is dan het diepere gedeelte waar hij echt afhankelijk is van degene die hem vasthoudt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 10 Feb 2015 20:39

Re: Zwembad met een kind

Zelfde vraag als Sanne, Elena is ook nog steeds net een aapje als ik met haar in het diepe ga, dat vind ze echt heel eng gewoon.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Feb 2015 21:26

Re: Zwembad met een kind

Misschien kan je beginnen om bij het peutergedeelte eerst met hem langs de kant te spelen. Je spullen/tas neerzetten, even wat met een bal rollen, wat vertrouwde speeltjes voor hem meenemen en daar langzaam steeds wat dichterbij de rand mee spelen. Als je spelenderwijs begint, haalt dat de druk van het water in 'moeten' misschien wat af.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Feb 2015 21:32

Re: Zwembad met een kind

Ik zou het ook spelenderwijs opbouwen.
Eerst alleen het peuterbadje of het ondiepe van het andere bad als dat bij jullie er is.

En inderdaad je eigen houding in het zwembad. Wat ik vaak zie op mijn werk is dat moeders die zelf hun haren absoluut droog willen houden en zelf 'bang' voor spetters zijn. Dat de kinderen dat al snel over nemen.

Ik weet natuurlijk niet hoe jij zelf bent in het zwembad en veel ouders zullen zich er misschien ook niet bewust van zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 10 Feb 2015 23:19

Re: Zwembad met een kind

Thanks dames. Nee ik ga eerst in peuter gedeelte daarna waar iedereen zwemt. Vind ie eng pas na half uur stopt ie met huilen. Hij vind badje wel fijn
Zoon *
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Feb 2015 23:35

Re: Zwembad met een kind

Ik weet niet of je een auto hebt, met het ov ben je zo lang onderweg vanuit vld, maar in de zomer kan je misschien eens naar het buitenbad van de Fakkel in Ridderkerk. Erg leuk voor de kleintjes :yes:
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Feb 2015 01:12

Re: Zwembad met een kind

Na een half uur stopt 'ie pas met huilen? Ik zou dan voorlopig even helemaal niet gaan zwemmen. Komt later wel weer.
<<

Anoniem88

Bericht 11 Feb 2015 07:28

Re: Zwembad met een kind

Ik vind het op zich geen gek idee van Babyboy om haar zoontje watervrij proberen te krijgen. Hebben ze later tijdens zwemles alleen maar profijt van.
Wat je zou kunnen overwegen: ik ben even gaan googelen en in jouw woonplaats (V, toch? ) zit.een zwembad die Teddybeer zwemmen aanbiedt. Is bedoeld speciaal om peuters watervrij te krijgen. Succes!
<<

Anoniem85

Bericht 11 Feb 2015 18:43

Re: Zwembad met een kind

Wat heeft hij om als hij zwemt? Alleen bandjes? Misschien nog een hesje erbij aan doen, dat had ons zoontje in het begin ook, dan raakt het hoofd sowieso geen water.

Mijn zoontje is ontzettend watervrij, vooral van de zomer sprong hij zo het diepe in. Alleen daarna had hij een periode, zo rond zijn tweede verjaardag dat hij zich ook erg vastklampte aan ons in het diepe bad en een beetje mopperde. Wat wij dan deden, misschien niet heel pedagogisch verantwoord was hem dan gewoon loslaten en laten ervaren dat er niets gebeurde. Dan was het 10 seconde huilen en daarna 'zwom' hij zo weg. Maar goed, als een kindje erg overstuur wordt en een half uur huilt dan kan dat natuurlijk niet.

Ik zou als ik jou was gewoon naar een peuterbad, lekker met emmertjes en ballen spelen, zodat hij plezier krijgt in het water.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers