Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Sep 2013 11:55

Re: Haak&Brei Topic

SarahKey, leuke sjaal! Welke wol heb je daarvoor gebruikt?
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2013 12:30

Re: Haak&Brei Topic

Leuk Sarah!

Rush, gelijk heb je :) Ben wel benieuwd naar de wol en de knopen. Maak je er een foto van? :)

Hier mijn laatste project (gisteravond). Gehaakt met Stylecraft. Haakt zó fijn!
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 12:35

Re: Haak&Brei Topic

Bimbam schreef:SarahKey, leuke sjaal! Welke wol heb je daarvoor gebruikt?

Gewoon van de zeeman. Vind ik echt het fijnste wol voor dit soort projecten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2013 13:57

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb het uilenmutsje van de vorige pagina gehaakt voor L.:
Leuk ding zeg!!

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 14:01

Re: Haak&Brei Topic

Leuk pompoen!
Ik mag er 1 maken voor een opdracht, maar dan voor een 12 jarig meisje, ben benieuwd.

Oreo: wat een leuk mutsje, ook erg leuke kleurtjes. :heart:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Sep 2013 22:27

Re: Haak&Brei Topic

Het begin is er! Mijn moeder blijkt een waar haaktalent, dus samen op de bank geoefend en nu huiswerk maken :nerd:
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Sep 2013 00:34

Re: Haak&Brei Topic

Wat is er weer veel geschreven!

Pompoen :heart:

En al die poncho's wat leuk. Helaas niemand in mijn omgeving waar ik zoiets voor kan maken. Ik heb erg weinig tijd gehad maar ben sinds vandaag weer verder gegaan met de trein. Loop alleen even vast omdat ik het patroon op een bepaald punt niet begrijp.

Ik heb 36v en dan moet ik weer van kleur wisselen maar staat er back post single crochet in each stitch (insert your hook from the back side of the work around the post of each stitch from last round) Dus als iemand me kan helpen, graag!!

Voor de rest schiet het wel op maar de kolenwagen laat ik maar tot het laatste :laughcry: Hoop dat ik hem deze week af ga krijgen en anders moet hij de week erna echt af zijn.
<<

Anoniem12

Bericht 28 Sep 2013 07:15

Re: Haak&Brei Topic

Die steek kan je het beste even Googlen met plaatjes of filmpje.

Jaaa Taeda het begin is er!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Sep 2013 08:59

Re: Haak&Brei Topic

Goed begin taeda heb het ook geleerd van mijn moeder die had overigens nog nooit gehaakt. Maar vanuit het breien begreep ze de filmpjes direct!

Bedankt rush voor de tip. Heb al een goed filmpje gevonden ga er vanmiddag mee verder.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 28 Sep 2013 09:16

Re: Haak&Brei Topic

Goed bezig Taeda! Op http://www.handwerkles.nl vind je ook heel veel uitleg en filmpjes, misschien heb je er wat aan!

Oreo, ik vind die muts echt zó geweldig!

Oh en L. heeft ook alzo'n mooie muts, staat hem goed!

(wat gebruik ik toch veel uitroeptekens haha maar ik ben zo enthousiast over alle haaksels hier :D )
<<

Anoniem205

Bericht 28 Sep 2013 10:24

Re: Haak&Brei Topic

Sjaan en het haakt zo lekker weg. Alleen zijn die kleurwisselingen wel ruk hoor. Iedere keer afhechten (knoopjes leggen). Stylecraft haakt trouwens erg erg fijn! Een bol is 2,75 bij Echtstudio, volgens mij haal ik bijna 2 mutsen uit 1 bol. Heb nog een bon van echtstudio, dus denk dat ik ook nog wat andere kleurtjes ga halen :-)
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 28 Sep 2013 10:27

Re: Haak&Brei Topic

Afgelopen winter heb ik vanwege mijn elleboogoperatie en de daarbij nodige zorg, tweeënhalve maand in een verzorgingshuis geweest. Daar heb ik tijdens de hobby-middag van de ouderen leren haken (dat wisten jullie waarschijnlijk al) en Angela is altijd mijn steun en toeverlaat geweest voor als ik er eens niet uit kwam.

Nu ben ik gister op kraamvisite geweest bij één van de verzorgenden van het tehuis en ja dan kun je het niet maken om niet met iets gehaakts aan te komen:

Afbeelding

En het leuke was dat ze amper kon geloven dat ie gehaakt was en niet kant-en-klaar uit de winkel kwam! :cheering:
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 28 Sep 2013 10:29

Re: Haak&Brei Topic

Oreo schreef:Sjaan en het haakt zo lekker weg. Alleen zijn die kleurwisselingen wel ruk hoor. Iedere keer afhechten (knoopjes leggen). Stylecraft haakt trouwens erg erg fijn! Een bol is 2,75 bij Echtstudio, volgens mij haal ik bijna 2 mutsen uit 1 bol. Heb nog een bon van echtstudio, dus denk dat ik ook nog wat andere kleurtjes ga halen :-)


Ik ken Stylecraft niet, heb eigenlijk alleen nog maar met Catania gehaakt. Maar als je haast 2 mutsen uit zo'n bol haalt dan loont het de moeite om eens te proberen! Waar heb je het patroon vandaan?

Edit: ik heb even op Echtstudio gekeken en ik word er weer zo hebberig van hahaha :angel:
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 28 Sep 2013 10:56

Re: Haak&Brei Topic

Sjaantje schreef:Afgelopen winter heb ik vanwege mijn elleboogoperatie en de daarbij nodige zorg, tweeënhalve maand in een verzorgingshuis geweest. Daar heb ik tijdens de hobby-middag van de ouderen leren haken (dat wisten jullie waarschijnlijk al) en Angela is altijd mijn steun en toeverlaat geweest voor als ik er eens niet uit kwam.


Nou uh, dat klinkt wel heel ernstig Sjaan! :razz:
Je tutteldoekje is erg leuk geworden! Mooie kleurtjes ook bij elkaar.

SarahKey, leuke spullen heb je voor je zoontje gehaakt! En Pompoen, jij ook al zo'n leuke muts voor je, knappe, zoontje! Ik heb de link opgeslagen, wil ook nog eens een uilemuts haken.

Oreo wat een mooie muts en mooi garen! Ik ken het ook niet en misschien moet ik ook maar niet op de site kijken, als ik dat zo hoor :angel: Geloof wel dat het een werk is geweest als je steeds de kleurtjes af moest hechten en weer aanmaken. Veel draadjes ook om in te stoppen :nopompom:

Succes Taeda en Siem!

De onderdelen van mijn aapje zijn af. Ik ga zo even proberen om een hoesje voor om een waxinlichthoudertje te haken. Daarna is het aapje aan de beurt om in elkaar gezet te worden.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 28 Sep 2013 11:10

Re: Haak&Brei Topic

Angela schreef:
Sjaantje schreef:Afgelopen winter heb ik vanwege mijn elleboogoperatie en de daarbij nodige zorg, tweeënhalve maand in een verzorgingshuis geweest. Daar heb ik tijdens de hobby-middag van de ouderen leren haken (dat wisten jullie waarschijnlijk al) en Angela is altijd mijn steun en toeverlaat geweest voor als ik er eens niet uit kwam.


Nou uh, dat klinkt wel heel ernstig Sjaan! :razz:
Je tutteldoekje is erg leuk geworden! Mooie kleurtjes ook bij elkaar.


Lieve Angela, ik waardeer je hulp en steun gewoon enorm en dat mag óók wel eens gezegd worden! :yes: :thumbup:
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 28 Sep 2013 12:01

Re: Haak&Brei Topic

Sjaantje schreef:
Angela schreef:
Sjaantje schreef:Afgelopen winter heb ik vanwege mijn elleboogoperatie en de daarbij nodige zorg, tweeënhalve maand in een verzorgingshuis geweest. Daar heb ik tijdens de hobby-middag van de ouderen leren haken (dat wisten jullie waarschijnlijk al) en Angela is altijd mijn steun en toeverlaat geweest voor als ik er eens niet uit kwam.


Nou uh, dat klinkt wel heel ernstig Sjaan! :razz:
Je tutteldoekje is erg leuk geworden! Mooie kleurtjes ook bij elkaar.


Lieve Angela, ik waardeer je hulp en steun gewoon enorm en dat mag óók wel eens gezegd worden! :yes: :thumbup:


Nou, dank je wel dan :D En ik doe het graag en andersom ben ik net zo blij met jouw hulp en steun!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem72

Bericht 28 Sep 2013 12:15

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:Op het moment ben ik de geit voor Lith aan het maken, die gewonnen heeft met de 1000 dagen verloting.


Hij wordt vast heel leuk, ben benieuwd hoe die eruit gaat zien haha.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 28 Sep 2013 12:40

Re: Haak&Brei Topic

Ik ben net bezig geweest om voor het eerst te oefenen met granny squares. Ik ben het aan het oefenen met wol, maar ik ben katoen zo gewend dat dit helemaal niet fijn haakt. Haken jullie granny's ook wel eens met katoen? En welke haaknaald gebruik je?
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 28 Sep 2013 12:41

Re: Haak&Brei Topic

De granny op mijn foto hierboven is met Catania gehaakt, naald 3,5!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 28 Sep 2013 19:45

Re: Haak&Brei Topic

@sjaantje: wat leuk knuffeldoekje! Heb je daar toevallig een werkbeschrijving van?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Sep 2013 21:14

Re: Haak&Brei Topic

Kaas schreef:Ik ben net bezig geweest om voor het eerst te oefenen met granny squares. Ik ben het aan het oefenen met wol, maar ik ben katoen zo gewend dat dit helemaal niet fijn haakt. Haken jullie granny's ook wel eens met katoen? En welke haaknaald gebruik je?


Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon je naald aanpassen naar waar je mee haakt (staat op de wikkel) en dan kun je gewoon hetzelfde patroon volgen. Het zal alleen wel wat kleiner worden waarschijnlijk!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 28 Sep 2013 21:20

Re: Haak&Brei Topic

ShallY schreef:@sjaantje: wat leuk knuffeldoekje! Heb je daar toevallig een werkbeschrijving van?

Het hoofdje van het konijntje komt uit het boek 'Dierencupcakes haken' van Marieke Dissel en daar heb ik gewoon een granny square aan vast gehaakt.
Mocht je interesse hebben in het patroon van het hoofdje dan pm me maar!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Sep 2013 00:10

Re: Haak&Brei Topic

Oreo schreef:Moet je bij die poncho de rij lossen sluiten met een halve vaste ergens? Zo ja: hoe zorgen jullie er voor dat je geen gedraaide rij ketting van lossen krijgt?

Ik zet op met stokjes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Sep 2013 08:10

Re: Haak&Brei Topic

@sjaantje: ik heb op internet een beschrijving gevonden. Bedankt!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 29 Sep 2013 10:10

Re: Haak&Brei Topic

ShallY schreef:@sjaantje: ik heb op internet een beschrijving gevonden. Bedankt!

Oh mooi zo! Laat je het resultaat hier zien?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers