Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Syrië

<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Aug 2013 19:57

Syrië

Obama wil toestemming van het congres voor een aanval. Wat denken jullie? een goed idee of zou een aanval alles alleen maar erger maken?
http://nos.nl/l/546417
<<

Nyx

Bericht 31 Aug 2013 19:58

Re: Syrië

Nee, ik vind het geen goed idee. Maar als ze het willen, doen ze het toch wel. Kan alleen maar uit de hand lopen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 31 Aug 2013 20:00

Re: Syrië

Ik ben bang voor kettingreacties in het Midden Oosten waardoor de situatie daar nog erger wordt en zich verspreidt. Ik vraag me ook af of de bevolking er uiteindelijk echt iets mee opschiet.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zero

Bericht 31 Aug 2013 20:07

Re: Syrië

Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Misschien makkelijk, maar ik heb zo iets van - laat die Amerikanen het maar weer lekker uitzoeken, die staan toch te springen om in te grijpen. Laten wij ons afzijdig houden.


Maar goed, als er echt chemische wapens zijn, is dat ook weer laf natuurlijk :?
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 31 Aug 2013 20:14

Re: Syrië

Ik vind het wel een beetje eng worden.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 31 Aug 2013 20:18

Re: Syrië

Sea of Trees schreef:Ik vind het wel een beetje eng worden.

Ik ook. En ik weet ook niet of je het op deze manier kunt oplossen...
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Aug 2013 20:27

Re: Syrië

Ik vind het echt verschrikkelijk om die beelden te zien van al die vermoorde,verbrande kinderen. Onmenselijk wat daar gebeurt. En toch heb ik liever niet dat ze aanvallen omdat ik bang ben voor de gevolgen. Hoezo egoïstisch. :)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Aug 2013 20:51

Re: Syrië

Sea of Trees schreef:Ik vind het wel een beetje eng worden.


+1
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem16

Bericht 31 Aug 2013 20:55

Re: Syrië

Maddie schreef:
Sea of Trees schreef:Ik vind het wel een beetje eng worden.


+1


En nog een..
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 31 Aug 2013 21:03

Re: Syrië

Ik vind het ook eng worden. Ik hoop dat Nederland zich afzijdig houdt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Aug 2013 22:29

Re: Syrië

Ik vind het vooral een probleem dat Amerika zich er weer zo mee wil gaan bemoeien. In Irak is het er niet beter van geworden. Ook al zeggen ze nu harde bewijzen te hebben dat het gegrond is, ik denk dat ze die eerst maar moeten aantonen.
In verschillende landen van de EU wordt er over gesproken, maar Engeland heeft al gezegd niet te zullen aanvallen. Als we als buitenstaande landen iets willen doen, dan hadden we het 3-4 jaar geleden al moeten toen, toen het begon met rommelen daar. Nu loopt het verder uit de hand omdat steeds meer mensen nu betrokken worden bij het geweld. En nu gaat het ook goed fout. Nu willen ze wel ingrijpen, maar daar zijn ze bij mij inziens eigenlijk te laat mee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 31 Aug 2013 22:48

Re: Syrië

Ik vind het kwaad met kwaad vergelden waarbij nog meer onschuldige slachtoffers zullen vallen. Ik ben niet voor.
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 31 Aug 2013 23:37

Re: Syrië

Ik ben tegen en ben ook bang voor wat er gaat gebeuren. Als amerika aanvalt dan zou er wel eens 3e wereldoorlog kunnen komen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Sep 2013 00:43

Re: Syrië

Waarom is dit verplaatst naar 'reizen'? Ik mag hopen dat niemand hier vrijwillig een tripje naartoe plant ;-)

On topic: ik volg het ook de laatste dagen, en vind het best spannend. Amerika moet iets doen, want anders was het een loos dreigement van te voren en geef je het signaal dat het door de vingers kan worden gezien. Ik ben niet voor hard binnenvallen, ik denk niet dat de gevolgen te overzien zijn. Het is echt een tikkende tijdbom, met allemaal tegenstrijdige belangen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 01 Sep 2013 00:55

Re: Syrië

Heel slecht idee maar ze zullen het toch wel doordrukken net als toentertijd met Irak. Zelf geloof ik er niet dat dit vanuit Syrië zelf komt. Ik geloof eerder in de theorieën dat Amerika (CIA) hier zelf achter zit. Die John Kerry die roept en blèrt maar wat dat klinkt mij meer in de oren van herhaling is de mensen laten geloven, hoe vaker je het herhaalt hoe meer mensen je geloven. Ik ben er niet bang voor, het grootste deel van de wereld is toch één grote corrupte bende en ik kan dat in mijn eentje niet stoppen dus nee bang? Absoluut niet, ik zie wel wat er gebeurd.
Afbeelding
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Sep 2013 11:42

Re: Syrië

Maar als er niks wordt gedaan dan komen er ook heel veel mensen om. Het zijn dan wel geen bekenden, vrienden, buren, kennissen maar wel complete dorpen die worden afgeslacht. Vrouwen die worden verkracht. Kinderen die wees worden. Als Amerika het niet doet wie moet het dan doen? Onderling komen ze er toch niet meer uit.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Sep 2013 12:53

Re: Syrië

Ik vind het heel erg om te zien dat het land waar ik een van mijn mooiste reizen gemaakt heb verwoest wordt. Heb de afgelopen tijd vaker mijn foto's terug gekeken. Bij de mensen op de foto's vraag ik me af hoe het met ze gaat. Leven ze nog, zijn de gevlucht of wonen ze nog steeds in het oorlogsgebied.

In de NRCnext stond een goed artikel dat precies het probleem beschrijft. Niets doen is geen optie, dan geef je aan dat Assad chemische wapens in mag zetten. Doe je wel iets, wie is er dan bij gebaat? De gewone mensen hebben al zoveel geleden en wie komt er daarna aan de macht.

Ik ben het een met Silly -One dat ze al veel eerder in hadden moeten grijpen. De angst voor een derde wereldoorlog heb ik ook. De oorlog in Syrie is een strijd tussen de sjiieten (Iran, Hezbollah, regime van Assad) tegen de soenieten (de golfstaten).

Wel of niet ingrijpen, er zullen in beide gevallen alleen maar verliezers zijn.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem14

Bericht 03 Sep 2013 15:52

Re: Syrië

Eens met jou, Palmyra.

Ik vind het wel heel erg wat er aan de hand is. Echt heel erg.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 16:06

Re: Syrië

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze willen aanvallen? (Frankrijk en Amerika toch?)

Misschien klinkt dit heel fout hoor maar het is hun land toch niet?
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 03 Sep 2013 16:44

Re: Syrië

Intoxicated schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze willen aanvallen? (Frankrijk en Amerika toch?)

Misschien klinkt dit heel fout hoor maar het is hun land toch niet?


Nee, dat niet. Obama heeft als belangrijkste wereldleider de taak (of noem het een plicht) om zich hard te maken tegen de verspreiding van chemische wapens. Als er niet hardhandig tegen het gebruik daarvan wordt opgetreden, is het schrikeffect weg.
<<

Anoniem73

Bericht 03 Sep 2013 16:52

Re: Syrië

Maddie schreef:
Sea of Trees schreef:Ik vind het wel een beetje eng worden.


+1


Ik ook!
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 17:34

Re: Syrië

Maar daar zijn de Verenigde Naties toch voor. Ik begrijp gewoon niet waarom Amerika daar aam 'meewerkt' (de VN) als ze toch hun eigen ding doen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers