Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 03 Feb 2015 18:38

Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Hee dames!

Ik ben op zoek naar iemand die in de thuiszorg werkt.
Mijn oma is 81 en woont nog op zichzelf (totaal onverantwoord overigens). Ze heeft een alarm om haar nek voor als er wat is en een systeem in de woonkamer om mee te communiceren in dat soort gevallen. Nu was ze in de schuur gevallen, sloeg alarm, maar omdat ze zich niet meldde is er niemand gaan kijken. Ze hebben mijn ouders of oom gebeld die vervolgens een ambulance hebben aangevraagd. Ze kreeg gelijk morfine, heeft foto's laten maken en haar schouder bleek uit de kom. Deze is weer gezet en nu moet ze een week mitella + naar een verzorgingstehuis.

Nu is mijn vraag: Wat zijn de gebruikelijke procedures in dit soort gevallen? Dat ze zich niet meldde had nl. ook kunnen betekenen dat ze net voor ze buiten westen raakte nog dat kon doen (bij wijze van), als er dan niemand was gaan kijken had dat heel anders af kunnen lopen. Ik vind het iig heel raar dat er niemand langs is gegaan (snap dat het druk is etc.), en dat ze dan eerst familie alarmeren.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Feb 2015 19:32

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Huh dat is wel raar gelopen. het lijkt mij dat er juist iemand moet gaan kijken als er geen reactie komt.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Feb 2015 19:33

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Juist als er wél gebeld word, maar niét geantwoord, moeten ze toch snappen dat er iets is? Rare actie. Zou ook zeker kijken wat je hier mee met, in ieder geval melden bij de organisatie! Zoeken zij maar uit wie het er bij heeft laten zitten.
<<

anoniem213

Bericht 03 Feb 2015 19:44

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Bij mijn oma werkte dat ook zo. Zij constateren dat iemand niet reageert en alarmeren vervolgens familie of iemand anders die als eerste op de lijst staat, zodat de familie kan gaan kijken of alles goed is.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Feb 2015 19:52

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Wel bellen, geen reactie was bij ons ACTIE!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Feb 2015 19:55

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Zo ging het bij mijn oma ook. Die was ooit gevallen in de badkamer door de misselijkheid en kon niet meer overeind komen. Ze hebben toen idd de familie gebeld en mijn moeder is er toen heen gegaan.
2015 💙
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 03 Feb 2015 20:10

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Gelukkig ben ik dus niet de enige die het raar vind dat ze niet zijn gaan kijken...
Ik vind het maar vreemd hoor, juist dan zou ik iemand sturen i.p.v. eerst familie bellen...
Heb mijn ouders al gezegd dat ze wel hier een melding/klacht over moeten maken richting de organisatie. Doen ze dat niet, ben ik in staat dat zelf te doen, want dit vind ik absoluut niet kunnen.

Bedankt voor de reacties!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem148

Bericht 03 Feb 2015 20:21

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Wij moeten altijd gaan kijken. Het kan even duren als je iemand in de douche hebt want je moet iemand veilig achter kunnen laten. Anders wordt een collega of de wijkverpleegkundige gevraagd om te gaan. Daarnaast hebben we nog mensen achter de hand voor nood maar zij zitten 30 minuten verderop. Ow en het vtt team is aanwezig en bereikbaar.

dus idd slecht dat niemand is geweest en zou daar zeker iets mee doen.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 03 Feb 2015 20:37

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

June schreef:Bij mijn oma werkte dat ook zo. Zij constateren dat iemand niet reageert en alarmeren vervolgens familie of iemand anders die als eerste op de lijst staat, zodat de familie kan gaan kijken of alles goed is.

Bij mijn oma ook. Deze procedure was ook bekend bij de familie (en afgesproken). Degene die het eerst op de lijst stond wist dat ze in deze situatie gebeld kon worden om te gaan kijken.

Als ik het zo lees zijn er dus verschillende procedures. Is dit van tevoren niet met jullie kortgesloten?

Hopelijk knapt je oma snel op!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 03 Feb 2015 20:47

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Dat ligt er wel aan wat voor soort alarmering dat ze heeft, is het een sociale alarmering is het inderdaad zo dat familie gebeld word bij geen reactie(een eerste en tweede contactpersoon) die gaan kijken of er wat aan de hand is. Is het een alarmering van de thuiszorg/instelling/aanleunwoning in een instelling dan gaat er iemand van de zorg kijken. Hoe rot ook, thuiszorg beperkt zich tot de zorgmomenten. Bij een sociale alarmering zijn de contactpersonen voor opvolgen van alarm.

Zo hebben wij een bewoner in de aanleunwoningen die alarmeert via sociale alarmering, wij als instelling zijn 1e contactpersoon dus wij worden gebeld. Maar bij iemand waarbij wij geen zorg verlenen/of buiten de momenten is dat familie.

Maar ik begrijp dat het rot is als je naaste niet direct hulp krijgt. Sterkte met je oma.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem112

Bericht 03 Feb 2015 21:04

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Bij alarmering en geen reactie moet er altijd actie ondernomen worden, de gene die als eerste op de lijst staat zal actie moeten ondernemen, soms is dat familie en soms een thuiszorgorganisatie.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Feb 2015 21:10

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Ik werk in de thuis zorg.
Bij alarmering en geen gehoor word er altijd iemand naar toe gestuurd.
Bij geen gehoor gaan we meestal sneller dan dat je contact kan krijgen en er is niet iets heel ergs is. Binnen 30min moeten wij bij de Client zijn na een alarmering.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem126

Bericht 04 Feb 2015 00:22

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem115

Bericht 04 Feb 2015 08:53

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 26 Jul 2015 12:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 05 Feb 2015 18:40

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Oh dat moet schrikken geweest zijn, mii_joyce! Hoe gaat het nu met je oma?

Van de procedures bij thuiszorg ken ik verder niks trouwens. Ik vind het wel raar dat er niemand is gaan kijken, je zou toch juist denken dat als ze geen antwoord krijgen er onmiddellijk iemand moet gaan kijken.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Feb 2015 20:54

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Het ligt er aan wat er met de thuiszorgorganisatie is afgesproken. Sommige ouderen die verder geen zorg krijgen en enkel een alarmsysteem hebben zijn afhankelijk van participatie. Wanneer deze niet toereikend is kan er eenmalig worden ingegrepen (er moet dan ook eventueel een nieuwe indicatie komen) en dit wordt achteraf gedeclareerd bij de zorgverzekering.

Als zij direct iemand hebben gewaarschuwd en die persoon heeft gezegd dat ze er naar toe gingen, hebben ze in mijn ogen gewoon juist gehandeld, namelijk zoals de afspraak is geweest. Zij zijn verantwoordelijk dat er iemand reageert op het alarm, wanneer er niemand van de familie (contactpersonen) had opgenomen, waren zij degenen geweest die er heen hadden moeten gaan - maar dat was in dit geval begrijp ik niet nodig omdat er iemand van familie is gegaan.

Ik denk dus niet dat je hier tegen een klacht in kúnt dienen, want ze hebben hun werk - waarschijnlijk - precies gedaan zoals afgesproken is. Helaas. Participatiemaatschappij etc. Waarom moet een dure verzorgende er heen rijden als familie ook kan gaan controleren?

Edit: Ik ben zelf afgelopen maand werkzaam geweest als wijkverpleegkundige om de herindicaties te doen voor thuiswonende ouderen. Hierbij zijn ook bij de instelling waarvoor ik werkte dit soort afspraken gemaakt.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 06 Feb 2015 01:44

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

Lauren schreef:Oh dat moet schrikken geweest zijn, mii_joyce! Hoe gaat het nu met je oma?

Van de procedures bij thuiszorg ken ik verder niks trouwens. Ik vind het wel raar dat er niemand is gaan kijken, je zou toch juist denken dat als ze geen antwoord krijgen er onmiddellijk iemand moet gaan kijken.


Het gaat, vooral geestelijk, heel slecht met m'n oma. Ze is van verzorgingsniveau 3 naar 6 gegaan en ze overwegen haar 24-uurs zorg te gaan geven. Ze is heel erg in de war en kan bijna niets meer zelf (eten, drinken etc. gaat met veel knoeien) . Ineens heeft ze heel veel zorg nodig, terwijl ze zich eerst nog enigszins kon redden. Zelf denk ik al meerdere jaren dat een verzorgingstehuis beter voor haar zou zijn, maar daar is ze 'te goed' voor geweest. En nu lijkt het toch wel realiteit te worden dat dit zo blijft... Best lastig, ook door de afstand. Nu was ze al jaren geestelijk minder in orde, maar het is nu alleen maar erger geworden. Natuurlijk ook veel te verduren gehad na de val, morfine-infuus, al die artsen etc. Ben benieuwd, over een week hebben mijn moeder en oom een gesprek, dan kijken we verder...

Ik denk dat de meesten dan gelijk hebben, dat het zo geregeld is dat het naar familie doorgeseind wordt, wel lastig ergens :eyes:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Feb 2015 21:20

Re: Thuiszorg medewerkers gezocht : vraagje!

mii_joyce schreef:
Lauren schreef:Oh dat moet schrikken geweest zijn, mii_joyce! Hoe gaat het nu met je oma?

Van de procedures bij thuiszorg ken ik verder niks trouwens. Ik vind het wel raar dat er niemand is gaan kijken, je zou toch juist denken dat als ze geen antwoord krijgen er onmiddellijk iemand moet gaan kijken.


Het gaat, vooral geestelijk, heel slecht met m'n oma. Ze is van verzorgingsniveau 3 naar 6 gegaan en ze overwegen haar 24-uurs zorg te gaan geven. Ze is heel erg in de war en kan bijna niets meer zelf (eten, drinken etc. gaat met veel knoeien) . Ineens heeft ze heel veel zorg nodig, terwijl ze zich eerst nog enigszins kon redden. Zelf denk ik al meerdere jaren dat een verzorgingstehuis beter voor haar zou zijn, maar daar is ze 'te goed' voor geweest. En nu lijkt het toch wel realiteit te worden dat dit zo blijft... Best lastig, ook door de afstand. Nu was ze al jaren geestelijk minder in orde, maar het is nu alleen maar erger geworden. Natuurlijk ook veel te verduren gehad na de val, morfine-infuus, al die artsen etc. Ben benieuwd, over een week hebben mijn moeder en oom een gesprek, dan kijken we verder...

Ik denk dat de meesten dan gelijk hebben, dat het zo geregeld is dat het naar familie doorgeseind wordt, wel lastig ergens :eyes:


Moeilijk dat het nu ineens realiteit lijkt te worden dat dit zo blijft. Moeilijk om je oma ook zo te zien. Het is ook niet niks wat ze heeft meegemaakt, ik ben benieuwd wat het gesprek oplevert. Dikke knuffel :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers