Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken ogen

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 09 Feb 2015 12:40

Ontstoken ogen

Hallo!

Ik heb al een week of 5 ontstoken ogen. Ben al naar de apotheek geweest en heb 2 soorten oogdruppels meegekregen maar het lijkt niet minder te worden.
Zonder m'n contactlenzen in voelt het of ik zand in m'n ogen heb, ontzettend pijnlijk. Na het slapen krijg ik ze amper open.

Iemand hier de gouden tip? Met m'n bril op zie ik overdag amper iets vanwege de felle zon (ik zit in Australie) dus dat wordt echt heel lastig. M'n lenzen zijn onlangs ook vernieuwd.

Hier nog een foto ter verduidelijking:

Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Feb 2015 13:17

Re: Ontstoken ogen

Geen lenzen dragen!!! Daar maak je het alleen maar erger mee. En verder: ga naar de dokter.

Ik heb het ook echt heel vaak en ik heb echt onwijs op mn kop gehad van de oogarts dat ik mijn lenzen nog droeg dan. Je ogen moeten rust hebben, met lenzen blijven dragen maak je het alleen maar erger. En draag je lenzen sowieso ook niet te lang op een dag, want dit is gewoon puur irritatie van veel dragen, volgens mij. Ik heb al lenzen sinds mijn 11e en ik heb dit zo vaak gehad al...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 09 Feb 2015 13:39

Re: Ontstoken ogen

Ja, daar was ik al bang voor. Maar wat moet ik bij de dokter? Wat kan hij eraan doen? Oprechte vraag want het kost me 60 dollar en dat is nogal veel voor alleen een advies.
<<

Anoniem216

Bericht 09 Feb 2015 13:41

Re: Ontstoken ogen

Daarnaast schoonmaken met babyshampoo en water. Als het een infectie is, werkt dat heel goed.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2015 13:44

Re: Ontstoken ogen

Ik zou het schoonmaken met water wat van de kook af komt, eventueel een zoutoplossing maken.

Ik heb de laatste tijd vaak ontstoken ogen en iedere keer zegt de huisarts dat ik echt geen lenzen moet dragen (draag ik al nooit, maar gewoon voor de zekerheid zegt hij dat).

Uiteindelijk blijkt het bij mij nu een voorhoofdholte ontsteking te zijn die er via m`n ogen 'uitkomt'.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Feb 2015 13:48

Re: Ontstoken ogen

Wat kan een dokter er aan doen? Kijken wat de oorzaak is en gericht medicatie voorschrijven. Het zijn wel je ogen!!
2015 💙
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Feb 2015 14:06

Re: Ontstoken ogen

Dimmel schreef:Daarnaast schoonmaken met babyshampoo en water. Als het een infectie is, werkt dat heel goed.


Babyshampoo in je ogen?! Nou nee....

Gewoon geen lenzen indoen en helemaal niet aankomen. De dokter kan je een zalf voorschrijven die goed helpt. Maar daar kun je ook zeker je lenzen niet bij in.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem148

Bericht 09 Feb 2015 14:12

Re: Ontstoken ogen

Water koken en af laten koelen, schoonmaken met een steriel gaasje.
Geen lenzen maar bril of zonnebril op sterkte.
Is je neus wel goed open? Anders ook neusspray gebruiken.
Weet niet of je nu Veel last hebt van traanogen anders vaseline onder jouw oog smeren.

Kan er geen zonnebrand in zijn gekomen? Dat had ik in Australië. Was zo warm dat de zonnebrand van mijn voorhoofd in mijn ogen liep Door het zweet.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 09 Feb 2015 15:01

Re: Ontstoken ogen

Heel erg mee uitkijken! Ik mag door een oogontsteking al een half jaar geen make up en lenzen dragen en zit elke maand bij de oogarts in het ziekenhuis. Ik kreeg ontstekingsremmers, zalf en kunsttranen. Negen keer per dag iets in mn oog smeren of druppelen. Niet mee doorlopen dus. Dat zandgevoel is naar he? Ik heb echt weken gehad dat ik 's morgens echt met dichte ogen naar de badkamer moest schuivelen en dan minutenlang moest weken met lauw water voordat ze open konden :(
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 09 Feb 2015 15:04

Re: Ontstoken ogen

Leaf schreef:
Dimmel schreef:Daarnaast schoonmaken met babyshampoo en water. Als het een infectie is, werkt dat heel goed.


Babyshampoo in je ogen?! Nou nee....

Gewoon geen lenzen indoen en helemaal niet aankomen. De dokter kan je een zalf voorschrijven die goed helpt. Maar daar kun je ook zeker je lenzen niet bij in.


Babyshampoo hoor je vaker hoor. Het oogziekenhuis in Rotterdam geeft dit zelfs als advies mee. Kan ook de talgkliertjes goed ontstoppen waardoor de boel weer zelf goed gaat werken en reinigen. Maar het klinkt idd raar.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Feb 2015 15:35

Re: Ontstoken ogen

Ik ben zelf ook onder behandeling in het oogziekenhuis in Rdam, maar dit hebben ze mij nog nooit verteld, haha. Ik mocht toen ook 6 weken geen lenzen in en daarna wekenlang maar een paar uur per dag. Echt kut want ik heb -10 dus liep er lekker charming bij met mn dikke brillenglazen.
Ik kon toen ook niet meer tegen fel licht, gingen mijn ogen enorm van tranen en nog meer irriteren door het tranen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem156

Bericht 09 Feb 2015 19:34

Re: Ontstoken ogen

Ik kreeg ook spoelen met babyshampoo als advies.
Jaren geleden heb ik twee maanden met ontstoken ogen rondgelopen.
Ik kreeg zal van Fucidin, die vond ik wel heel fijn. Heb ook even een hele vette zalf gehad, daarmee liep ik echt met enge, vette, rode ogen rond. Was geen gezicht!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 09 Feb 2015 21:54

Re: Ontstoken ogen

Dankjulliewel voor alle adviezen! Ik ga vandaag m'n bril dragen. Heb gelukkig een grote hoed gekocht dus ik hoop dat dat helpt tegen de zon.
<<

anoniem203

Bericht 09 Feb 2015 22:01

Re: Ontstoken ogen

Je ogen 3x per dag spoelen met lauw water wat een keer gekookt is. Gewoon een wattenschijfje goed nat maken en uitknijpen boven je oog. En zo goed spoelen. En idd even geen lenzen in doen.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Feb 2015 14:31

Re: Ontstoken ogen

Ava schreef:Je ogen 3x per dag spoelen met lauw water wat een keer gekookt is. Gewoon een wattenschijfje goed nat maken en uitknijpen boven je oog. En zo goed spoelen. En idd even geen lenzen in doen.


Ja dit. Ik zet altijd het glas gewoon aan mijn oog en giet het zo in mijn oog boven de wasbak.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Feb 2015 15:32

Re: Ontstoken ogen

Ik heb ook heel vaak ontstoken ogen gehad, maar ik heb geen lenzen. De eerste keer bleek er een kras op mijn hoornvlies te zitten (geen idee hoe ik daar aan kwam) en werd mijn oog afgeplakt en kreeg ik antibiotica. Dus wat dat betreft kan de dokter dan zeker wel iets betekenen.

Later bleek ik ook allergisch voor verschillende soorten mascara, misschien ook iets om even over na te denken? Gebruik je Misschien een nieuw merk of iets dergelijks?
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers