Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Havermout vervangen

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Jan 2015 15:25

Havermout vervangen

Op het moment eet ik elke dag overnight oats, omdat ik het lekker en gezond vind. Maar ik geloof dat mijn darmen er niet zo blij mee zijn want ik heb constant buikpijn. Waar zou je het eventueel door kunnen vervangen?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2015 15:26

Re: Havermout vervangen

Hoelang doe je dat al? Zijn je darmen niet aan het wennen als het nog niet zo heel lang is?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Jan 2015 15:30

Re: Havermout vervangen

Cotton schreef:Hoelang doe je dat al? Zijn je darmen niet aan het wennen als het nog niet zo heel lang is?


Dat hoop ik al een tijdje maar ik eet het sinds september en er zit geen verbetering in
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2015 15:39

Re: Havermout vervangen

Ai, dat lijkt me niet de bedoeling.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jan 2015 16:03

Re: Havermout vervangen

Dan zou ik het vervangen door iets zonder granen om te kijken of dat het is. Dus bv yoghurt met fruit en noten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jan 2015 16:06

Re: Havermout vervangen

En met wat voor een melk maak je je oats? Als het koemelk is zou je dat ook kunnen vervangen.
#teammaple🍁
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Jan 2015 16:23

Re: Havermout vervangen

Urban Naked schreef:En met wat voor een melk maak je je oats? Als het koemelk is zou je dat ook kunnen vervangen.


Soja of amandel melk omdat ik ook lactose intolerantie heb
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jan 2015 16:55

Re: Havermout vervangen

Ja precies. Ok dan zou ik idd ook voor wat minder graan gaan. Wel superjammer zeg als je dat zo lekker vindt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2015 18:58

Re: Havermout vervangen

Boekweitvlokken
Quinoavlokken
Gierstvlokken
Speltvlokken
Rijstvlokken
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Jan 2015 20:07

Re: Havermout vervangen

Jans schreef:Boekweitvlokken
Quinoavlokken
Gierstvlokken
Speltvlokken
Rijstvlokken


kun je dit allemaal op dezelfde manier gebruiken als havermout? Dus mengen met melk, chia zaak, goji bessen etc? Dan ga ik daar eens wat van proberen!
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2015 20:29

Re: Havermout vervangen

Ja hoor, dat kan. Lekker afwisselen!
Ze verschillen wel allemaal van structuur.
<<

Anoniem88

Bericht 06 Feb 2015 11:39

Re: Havermout vervangen

k kwam dit topic per toeval tegen toen ik zocht naar overnight oats, maar verwarm je de havermout van tevoren in de melk, of voeg je de havermout toe in de melk, even roeren en dan een nacht laten weken? Het schijnt dat veel darmen namelijk niet tegen ongekookte havermout kunnen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Feb 2015 11:20

Re: Havermout vervangen

Dundas schreef:k kwam dit topic per toeval tegen toen ik zocht naar overnight oats, maar verwarm je de havermout van tevoren in de melk, of voeg je de havermout toe in de melk, even roeren en dan een nacht laten weken? Het schijnt dat veel darmen namelijk niet tegen ongekookte havermout kunnen.


Zowel gekookt als geweekt gaat beide niet goed dus ik ben er gewoon mee gestopt.

Heb nu ook teff gevonden, is ook erg lekker maar totaal anders van structuur.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 09 Feb 2015 19:49

Re: Havermout vervangen

Ik las pas ook dat veel.mensen last krijgen van gojibessen, weet niet of je dat er altijd doorheen doet, maar anders kan het ook nog daar aan liggen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers