Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Feb 2015 12:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb vannacht sex gehad met een andere vrouw terwijl mijn vriend erbij aanwezig was! Dit stond al langer op ons 'willen we eens proberen'lijstje maar ik had nooit gedacht dat het er echt een keer van zou komen! Wat mij betreft (en voor mijn vriend) voor herhaling vatbaar :)
Als ik er aan terug denk, begin ik weer helemaal te stuiteren, haha. Daarom even hier van me afschrijven. Het is niet iets wat ik meteen met mijn vriendinnen kan delen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 07 Feb 2015 19:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

En vriend wilde daar geen trio van maken ofzo? Het lijkt me een rare ervaring, maar goed, fijn dat je er van genoten hebt :)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Feb 2015 23:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha ik vroeg me ook af wat je vriend dan precies heeft zitten doen!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Feb 2015 18:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mijn vriend en de andere vrouw zullen elkaar nog vaker tegen komen, daarom leek het ze in de eerste instantie raar als hij actief deelnam. Uiteindelijk kwam hij er wel naast liggen en heeft ons wel gestreeld maar qua seksuele handelingen gebeurde het alleen tussen mij en die vrouw ;)
<<

Anoniem88

Bericht 08 Feb 2015 18:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha, dit is mindere raar? Als hij haar tegenkomt? :wink:
<<

Anoniem211

Bericht 08 Feb 2015 18:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha, mijn gedachten...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Feb 2015 16:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mijn man heeft vorige week aan me verteld dat hij verliefd is geworden op een collega. Er is niets gebeurd en dit wil hij ook niet zegt hij. Hij voelt zich heel erg rot en wilde het me eerst niet vertellen. Dit heeft hij uiteindelijk wel gedaan, omdat hij eerlijk tegen me wil zijn en niet wil dat het voor hemzelf groter wordt dan het is doordat hij het geheim houdt. We hebben een baby van 3 maanden. Met ons kind is het vanaf de geboorte al moeilijk, ze huilt heel erg veel. Ik voel me nu zo slecht :( Ik heb het gevoel dat ik op instorten sta. Elke dag voor een bijna constant huilend meisje zorgen vind ik al zwaar, maar dat redde ik voor mijn gevoel nog net. Maar nu mijn man verliefd is op iemand anders... ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik ben blij dat hij eerlijk is en hij zegt ook 100% zeker te weten dat hij bij mij wil blijven, dat hij van me houdt. Maar ik ben zo bang, onzeker en verdrietig nu. En ik heb het gevoel dat ik sterk moet zijn. Voor mijn kind, maar ook voor mijn man. Ik wil namelijk niet dat hij het thuis zo vervelend gaat vinden dat hij uiteindelijk toch weg wil. :(
<<

Anoniem216

Bericht 12 Feb 2015 18:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heftig biechtje. Ik heb geen tips of wat dan ook, maar wil je wel een knuffel geven :hug: . Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Feb 2015 18:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jeetje, wat een schok zal dat zijn! Sterkte.. :hug:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Feb 2015 19:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar hij mag best zien wat het met je doet, toch? En ook dat het zwaar is om voor een baby te zorgen? Natuurlijk ga je niet huilend aan zijn broekspijp hangen of de hele dag zuchten en steunen, maar ik vind ook niet dat je je nu maar groot moet houden en je eigen gevoelens weg moet stoppen omdat het voor hem vooral nu maar leuk moet zijn thuis. Dat is gewoon niet reëel en niet eerlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Feb 2015 10:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dankjulliewel Dimmel en Exogenesis.

Susan, je hebt helemaal gelijk en rationeel gezien weet ik dit wel. Maar ik ben zo bang. Ik herken mezelf helemaal niet meer. Ik ben zo bang dat het uiteindelijk toch mis gaat. Van een half jaar geleden heel gelukkig zijn met mijn man en kindje op komst naar het gevoel van angst, verdriet en onzekerheid nu. Die omslag is zo groot. M'n man is trouwens hartstikke lief en begripvol en hij vindt het zichtbaar erg dat het mij zo'n pijn doet. Ik hoop echt dat alles goedkomt. Ik hou zoveel van mijn man en wil ouders die samen gelukkig zijn en van elkaar houden voor ons kind.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Feb 2015 11:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk niet dat het misgaat. Het is ontzettend naar voor jou dat je dit hebt moeten horen, zeker op zo'n kwetsbaar moment, maar zoals ik het lees wil je man echt voor jullie gaan en ik denk dat hij het juist aan jou heeft verteld zodat het spannende van die verliefdheid af is en hij gewoon met zijn neus op de feiten wordt gedrukt wat dit met jullie doet. Als hij niks had gezegd, lekker van het verliefd zijn had genoten en de gevolgen die het voor zijn gezin zou hebben zou hebben weggestopt voor zichzelf dan zou de kans dat het misgaat veel groter zijn.

Zorg goed voor jezelf, dat is nu het belangrijkste. Pak je rust als je baby slaapt, vraag of je ouders af en toe een paar uurtjes oppassen zodat jij even lekker een bad kunt nemen en even bij kan slapen of juist iets anders te doen wat je echt hebt gemist, zoals op je gemak een goed boek lezen of een stuk fietsen of een taart bakken, bedenk iets om het je zo makkelijk mogelijk te maken in het huishouden, eet genoeg, drink genoeg, ga regelmatig de frisse lucht in, koop wat leuks voor jezelf, verwen jezelf met iets wat je lekker vindt, een extra lekker broodje of een vers sapje of wat dan ook. Het thuis leuk houden voor je man bereik je echt niet door jezelf weg te cijferen of door op je tenen te gaan lopen. Je bent het leukst als je lekker in je vel zit en misschien is dat nu even niet voor de volle 100% haalbaar, maar doe wat je kunt, gewoon door kleine dingetjes die wel haalbaar zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Feb 2015 11:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Volledig eens met Susan. Meer dan dat kan je nu niet doen, en moet je ook niet willen. JIj bent jij. En je man houdt van je, wil met je verder en zoals ik het lees, is hij helemaal niet zo gelukkig met die verliefdheid en wil hij gewoon open kaart spelen. Probeer hoe moeilijk ook, het voor jezelf makkelijk en leuk te maken. Hoe relaxter en meer jezelf jij bent, hoe fijner het wordt. Uiteindelijk heb je er niks aan om krampachtig te gaan zitten doen.

Momenteel heb je last van je hormonen, de nieuwigheid van een baby en komt alles harder aan. Accepteer dat ook. Accepteer dat dit een fase is, dat je hier wel samen met hem uitkomt en probeer gewoon 'jezelf' te zijn. Vraag hulp waar het kan, en doe niet alles alleen omdat je het idee hebt dat je 'supermama' moet zijn.

Sterkte!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Feb 2015 20:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan en Caro, dankjulliewel voor jullie reacties! Die doen me eigenlijk echt goed. Ik kan/wil er ook niet met anderen over praten, dus het is heel fijn het even hier kwijt te kunnen en de mening van een ander te krijgen! Zelf zie ik het namelijk niet zo helder, mijn gevoel heeft (logischerwijs?) nu de overhand. Ik denk dat jullie gelijk hebben dat ik goed voor mezelf moet zorgen. Mijn man wil inderdaad echt voor ons gaan. Ik moet proberen daar vertrouwen in te hebben. Ik ga mijn best doen. Nogmaals bedankt!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Feb 2015 22:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou ook graag jullie mening willen en wat jullie evt. denken.

Ik ben bijna 2 jaar samen met mijn vriend, we wonen niet samen (hij woont op zichzelf en ik nog thuis) en naast dat het in zekere zin goed gaat zijn er wel dingen die mij opvallen die ik niet helemaal kan plaatsen maar ik heb het vermoeden (net als zijn vader en diens buurman, waar hij ontzettend goed contact mee heeft) dat hij een stoornis heeft richting autisme, misschien wel iets anders maar de puntjes:
- Hij kan zich heel slecht inleven in een ander, hij luistert wel naar je verhaal maar dat is het ook. Hij snapt vaak ook niet waar iemand zich druk om maakt en hij is iemand die nooit stress heeft, echt nooit.
- Een gesprek of gezellig kletsen is iets wat hij vreselijk moeilijk vind. Bij verjaardagen bijv lijkt het alsof hij zichzelf het liefste onzichtbaar maakt en denkt 'praat vooral niet tegen mij', zelf zal hij ook niet zoveel zeggen en hij heeft vaak aangegeven naar mij toe dat als ik geen vraag stel, hij niet inziet waarom hij zou moeten antwoorden. Dat is toch raar? Hij heeft ook totaal niet de behoefte om te vertellen wat hij zoal heeft gedaan op een dag, als ik hem vraag: Hoe was je dag? Dan zegt hij: Goed. En dat was het. Eveneens met interesse tonen. Zo zal hij niet snel terug vragen hoe mijn dag was bijv.
- Hij heeft heel veel moeite met spontane dingetjes, wil graag altijd alles plannen en als dan iets niet gaat zoals hij het wil dan hoeft het helemaal niet meer.
- Hij toont vrijwel nooit zijn gevoel en stelt zich vaak enigzins afstandelijk op in dat opzicht. Wordt dan boos of hij klapt dicht en zegt niets meer.
- Afspraken nakomen is iets wat hij wel graag wil, maar het lukt hem niet en zelf weet hij niet waarom.
- Ook heeft hij soms, heel raar kinderlijk gedrag, zo lijkt het. Enorm gaan boeren, rare uitspraken of raar gaan lachen, een klap geven op de deur. Waarvan ik denk: Doe even normaal.
- Hij heeft daarentegen totaal geen moeite met intimiteit. Is heel erg van een knuffel hier, knuffel daar etc.

Hij wil hier zelf ook iets mee gaan doen maar wat denken jullie?
<<

Anoniem127

Bericht 15 Feb 2015 22:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Denk dat niemand hier een diagnose gaat stellen en als dat al wel zou gebeuren, heb je er nog niks aan. De eerste vier punten klinken trouwens als mijn ex, dus ik begrijp goed dat het wel eens moeilijk voor je kan zijn. Fijn dat je vriend er uit zichzelf aan wil gaan werken!
<<

Anoniem301

Bericht 15 Feb 2015 23:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Lijkt me moeilijk. Waarom heb je een relatie met hem, zijn er dingen aan hem die je wel leuk vindt?
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 15 Feb 2015 23:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Niet in alles hoor, maar herken mijn vriend hier wel een beetje in. Ik zeg niet dat jouw vriend het heeft, maar het neigt voor mij heel erg naar asperger.. Maar goed, nogmaals, ik heb er geen verstand van verder ...
Heb je het idee dat hij het wel wilt laten onderzoeken of denk je dat hij het onzin vindt?
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem148

Bericht 16 Feb 2015 08:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat je meer bereikt Door naar de dokter te gaan met hem. Hij kan jullie beter helpen dan het forum. Hij kan je namelijk doorverwijzen.
Succes want leven met iemand met autisme (of kenmerken ervan) is moeilijk maar niet onmogelijk.
<<

Anoniem125

Bericht 16 Feb 2015 09:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik weet niet wat hij kan hebben, maar hij klinkt niet als een leuke man.Waarom ben je bij iemand waarmee je nog geen normaal gesprek kan voeren?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Feb 2015 12:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat is dat nu voor kortzichtige reactie Nougat. Hij heeft natuurlijk nog wel positieve punten anders zo het biechtje niet bij hem blijven.

@ biechtje, ik denk dat de grootste stap al is genomen door je vriend. Het erkennen dat er een 'probleem' is en er mee aan de slag willen gaan. Verder kunnen wij vanaf papier geen diagnose stellen. Het enige wat je kan doen is er voor hem te zijn, zonder jezelf te verliezen. Jij moet je nog wel gelukkig blijven voelen in je relatie en het proces waar je vriend in terecht zal komen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 16 Feb 2015 12:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Silly-One schreef:Wat is dat nu voor kortzichtige reactie Nougat. Hij heeft natuurlijk nog wel positieve punten anders zo het biechtje niet bij hem blijven.

@ biechtje, ik denk dat de grootste stap al is genomen door je vriend. Het erkennen dat er een 'probleem' is en er mee aan de slag willen gaan. Verder kunnen wij vanaf papier geen diagnose stellen. Het enige wat je kan doen is er voor hem te zijn, zonder jezelf te verliezen. Jij moet je nog wel gelukkig blijven voelen in je relatie en het proces waar je vriend in terecht zal komen.


Zo kortzichtig vind ik de reactie eerlijk gezegd niet hoor. Ik zat dat lijstje nog eens te lezen en ik zou ook niet goed weten waarom ik een relatie heb met zo'n persoon als onze ideen van een goede relatie zo ver uit elkaar liggen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Feb 2015 13:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik herken ook wel punten die inderdaad kunnen wijzen op Asperger. Maar inderdaad ik ben geen deskundige en denk dat niemand op het forum een diagnose kan (of moet) stellen. Bovendien geef je natuurlijk al en enkel punten aan die die kant inderdaad opwijzen en dat kan tot tunnelvisie leiden.

Het beste is om hem naar de dokter te sturen en dat er eerst naar een juiste diagnose wordt gewerkt.

Verder had ik hier veel aan toen ik een relatie bleek te hebben met iemand met een lichte vorm daarvan (pas later vastgesteld bedoel ik daarmee): het boek "Een asperger relatie". Ik zou het niet weer willen overigens. Ik heb ook liever geen relatie meer met zo'n persoon. Heb liever iemand die daadwerkelijk meelevend kan zijn, en niet heeft geleerd het te zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Feb 2015 23:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik moet ook even wat kwijt.. Geen idee wat ik er mee wil, maar moet even van me af schrijven.

De laatste maanden heeft mijn vriend heel weinig energie. "De tijd van het jaar', zegt ie dan en zegt dat het beter wordt als het weer meer en langer licht is buiten. Hij is al i.p.v. fulltime een dag minder gaan werken, maar ik heb niet het idee dat dit heel veel helpt. Daarnaast werkt ie bijna dagelijks toch nog een uur à 2 uur extra.

Op zich heb ik hier geen probleem mee, maar wel met het volgende:
we wonen niet samen en de laatste maanden (en zeker de laatste weken) mis ik mijn gezellige, energieke, vriendje.
Wanneer hij bij mij is, zo'n 2x door de week en wisselend het hele weekend of 1 avond in het weekend, bestaat het grootste deel van zijn 'activiteiten' uit hier slapen en mee-eten. Wanneer hij binnenkomt begroeten we elkaar, krijgt hij wat drinken en daarna gaat ie op m'n bed liggen 'om even bij te komen'. Dit houdt meestal gewoon in dat ie in slaap valt en ik in mijn eentje sta te koken en uiteindelijk ook nog zelf de afwas doe. Voorheen kookten we regelmatig samen en dan vond ik het niet erg om alleen af te wassen als ie weg was, want dan deden we daarna samen nog iets. Nu is het meestal zo dat ie wéér gelijk in slaap valt na het eten. Niet echt gezellig dus. Voel me momenteel meer een hotel/thuiszorg dan zijn vriendinnetje.

Zelf zit ik momenteel ook niet heel lekker in mijn vel, halve depressie en gewoon heel weinig energie en eigenlijk mis ik momenteel gewoon iemand die ook af en toe een beetje voor mij zorgt. Wanneer we bij hem afspreken probeert ie het koken alsnog op mij af te schuiven namelijk, en wanneer we niet samen zijn eet ie magnetronmaaltijden of pizza. Ik kan het momenteel gewoon niet aan om constant voor 2 mensen te zorgen, zonder er echt iets voor terug te krijgen of wat hulp te krijgen.
Ik weet niet of het terecht is en als dat wel zo blijkt weet ik dat er bij hem ook iets niet helemaal goed zit, maar ik ben bang dat ik, wanneer ik zeg dat hij beter thuis kan blijven als hij alleen maar gaat slapen ik hem nog maar 1 of hooguit 2 keer per week zal zien.

Ik weet dat ik met hem moet praten, dat wil ik zondag als ik hem zie ook doen, maar ik vind dat verdomd lastig. Ik ben bang hem kwijt te raken hierdoor (wat ik absoluut niet wil) of hem te kwetsen, maar tegelijkertijd kwetst hij mij onbewust hiermee ook. Hier word ik namelijk echt niet 100% gelukkig van.
Hoe moet ik zoiets in godsnaam aanpakken... Ik wilde een brief schrijven, zodat we er daarna over kunnen praten, maar op een of andere manier krijg ik het als ik het dan probeer niet voor elkaar (terwijl ik het er hier zo uitgooi :palm: )
Ik weet het gewoon even echt niet meer... :eyes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Feb 2015 23:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Je kan toch gewoon zeggen wat je hier schrijft? Als je hem daardoor kwijtraakt dan zit het toch al absoluut niet goed tussen jullie, een vriend voor wie je op je tenen moet lopen is geen vriend die je gelukkig maakt.

Mocht er nou uit het gesprek komen dat jullie op dit moment allebei dusdanig slecht in jullie vel zitten dat het allemaal teveel is, dan kun je altijd nog overwegen om het jezelf gewoon makkelijk te maken en eten te bestellen of lekker broodjes te eten waarbij ieder gewoon voor zichzelf een broodje smeert. Kant-en-klare salade erbij, eventueel een soepje, wat fruit, klaar. Ik zou dan zelf ook stoppen met zo uitgebreid in de keuken te staan. Het breekt jou nu ook op, dus als hij niet kan zorgen dat je meer rust krijgt dan moet je die rust maar op een andere manier nemen.

Maar het is absoluut niet gek als je eerst eens aankaart dat hij het zich allemaal wel erg laat aanleunen nu en dat het voor jou wel wat onprettig wordt op deze manier. Misschien heeft hij het wel helemaal niet door. Of misschien heeft hij het wel door maar is hij door zijn vermoeidheid net even te egoïstisch om de knop om te zetten en heeft hij even een subtiele schop onder zijn kont nodig om te beseffen dat het voor jou zo niet gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers