Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is dit toch? Vaak overgeven.

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Feb 2015 21:04

Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Mijn dochter is een makkelijke kotser. Ze spuugde eerst ongeveer 1x per maand direct tijdens het eten, omdat ze bijv de nieuwe smaak niet kende en het vies vond. Dan kwam ook de fles eruit.
Sinds een week of 3 spuugt ze opeens meerdere keren in de week. Vaak smiddags of s avonds in bed, een paar uur na het avondeten en de fles. En veeeel! Er zit ook heel veel slijm bij.
Zondagavond ging ze huilen en ik ging kijken en ze spuugt alles uit.
Vandaag bij de oppas ook 2x alles uitgespuugd en ze heeft haar de hele dag horen hikken, slikken en boeren. En weer in bed gespuugd.
Haar temp is nu 39 graden en ze ligt nu oververmoeid half apathisch in bed te slapen. Ik heb het hoofdeinde al enorm verhoogd. Het spugen gebeurt dus meestal liggend tijdens het slapen, ze gaat eerst heel hard slikken. Maar ook in de auto in de maxi cosi is het 3 wk geleden gebeurd.
We zijn al bij de ka geweest in augustus, die zei dat dit geen reflux is.
Ze heeft nooit diarree. Eerder harde poep. Wat is dit dan opeens? Ze wordt ook best dun. Heeft nog wel een bolle toet en dikke benen, maar ik zie wel ribben. Ze was al niet vet dus wij maken ons daar wel veel zorgen om. Qua lengte groeit ze als een malle. Sorry voor dit lange verhaal. Moest het even kwijt, ben er nogal verdrietig onder.
Iemand met tips of herkenbaarheid?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem136

Bericht 03 Feb 2015 21:14

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Er gaan nu verschillende buikgriepvirussen rond, heeft ze daar niet 'gewoon' last van?
<<

Anoniem124

Bericht 03 Feb 2015 21:15

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Volgens mij is dat dat ellendige virus dat ons hier wekenlang in bed gehouden heeft en de nachten heeft verpest.
<<

Fiene

Bericht 03 Feb 2015 22:06

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Ik vind het ook wel als maagzuur klinken. N geeft ook snel over met veel slijm erbij.
<<

Anoniem91

Bericht 03 Feb 2015 22:18

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Is ze verkouden?
<<

Fiene

Bericht 03 Feb 2015 22:31

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Overigens zegt mijn huisarts altijd dat kinderen onder de twee jaar het meeste overgeven.. ze kunnen dan ook nog echt bij iedere ziekte die ze hebben overgeven. N geeft/ gaf dus ook over bij oorontstekingen, fikse verkoudheden ed
Mijn huisarts blijft zeggen dat eht vanaf twee jaar echt beter zou moeten gaan..dat is ze nu dus ik ben erg benieuwd.
<<

Fiene

Bericht 03 Feb 2015 22:32

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Charles; zijn jullie echt wekenlang aan het overgeven etc geweest? Dat lijkt me wel heftig zeg.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Feb 2015 22:41

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Nee 2 weken geleden was ze wel erg verkouden en had toen een licht ontstoken oortje.
Toen spuugde ze minder.
Hoorde net dat de kindjes uit de buurt ook gespuugd hebben.
04-2014
10-2015
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Feb 2015 23:31

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Er heerst een (buik) griep.
M:21072011
J :08012014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Feb 2015 23:39

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Er heerst inderdaad een nare buikgriep, wij zijn inmiddels 1,5 week verder en ook nog niet allemaal fit.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 04 Feb 2015 00:02

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Ook hier is de buikgriep toegeslagen bij N, elk slokje water komt er in no-time weer uit.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 10:09

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Klinkt idd als buikgriep maar ik zou t wel in de gaten houden en als ze zo blijft spugen dan even langs de ha.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 04 Feb 2015 20:40

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Update. Geen gespuug meer gehad. Heeft haar avondeten en avondfles binnengehouden en vandaag ook niks gespuugd. Wel weinig gegeten en fles 2 wilde ze niet. Fles 3 na het eten ook niet.

Ze zit de hele tijd heel hard aan haar linkeroor te rukken en had gisteravond wel hoge koorts. Heb haar nu met een zetpil in bed gelegd. Ze hoest en klinkt erg schor/hees.

morgen maar weer naar de huisarts. Wil dat er naar de longetjes en het oortje wordt gekeken.
04-2014
10-2015
<<

Fiene

Bericht 04 Feb 2015 21:08

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Klinkt misschien ook als een oorontsteking vind ik. Of gewoon flink verkouden.

Hier in de omgeving heerst ook flink de griep. Buikgriep gelukkig nog niet over gehoord, daar krijg ik zo de kriebels van.

Op internet lees je dat het overgeven bij buikgriep vaak na een dag alweer over is maar hier lees ik altijd andere verhalen en daar word ik dan weer zo zenuwachtig van.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 04 Feb 2015 23:15

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Klinkt als buikgriep. Mijn dochter heeft het twee keer gehad in 3 weken. De eerste keer 6 dagen gespuugd. De tweede keer twee dagen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 04 Feb 2015 23:57

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Wat sneu joh, beterschap!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Feb 2015 16:12

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Update. Sinds di niet meer gespuugd.
Wel nog koorts gehad en weinig eten en drinken. s Nachts huilend wakker worden en in de avond rochelen en piepen. Volgens de huisarts bovenste luchtweginfectie ofwel pseudokroep.
Heb voor gisteravond een pil gehad voor die pseudokroep maar vannacht was het weer huilen. Ze was niet benauwd dus weet t ook niet. Ze wil gewoon bij mij zitten lijkt het wel.
Pffff zo k*t als je niet precies weet wat het is. Geen buikgriep want diarree had ze niet. Wel koorts en dus paar keer gespuugd wanneer ze plat in bed lag en dan veel slijm (zondag en dinsdag).
Denk een virus. Ze hoest niet echt veel en hard maar ze is wel ontzettend schor/hees.
En ja, de onderste ribben steken uit wanneer ze plat ligt. De dokter vond haar idd dun geworden maar nog niet ondervoed of uitgedroogd. Hopenlijk komt dit er weer bij als alle ellende voorbij is. Ze was bijna een kilo aangekomen in 7 weken maar sinds 6 januari is ze niet meer aangekomen... misschien zelfs afgevallen. Over een maand naar het cb voor de prikken. Hoop niet dat ze gaan zeiken wat ze allemaal moet eten op een dag want dat weten we wel, ze hoeft het gewoon niet.
Gelukkig gaat mijn man mee. Ik sla dicht als ze weer gaan zeiken dat ze nu toch echt een hele boterham moet eten en het avondeten in stukken. Hiij kan dan reageren van dat we precies weten wat erin moet maar dat zij het dan eens een dagje moeten komen proberen.
04-2014
10-2015
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 06 Feb 2015 20:16

Re: Wat is dit toch? Vaak overgeven.

Zielig he van die kleine hoopjes ellende als ze ziek zijn. Gekukkig is ze gestopt met spugen hopelijk knapt ze nu helemaal op. Ik zou haar trouwens alleen laten vaccineren als ze 100% fit is, anders kan het vaccin net ff te heftig voor haar zijn om te verwerken. Beterschap!
Mother of 3 adorable children

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31