Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem148

Bericht 02 Feb 2015 21:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat je het goed aan gepakt hebt en goed dat je ook jouw emoties liet zien. Zoiets is gewoon heel moeilijk, heb het zelf ook een keer meegemaakt. Praat er binnen het team goed over.
Gecondoleerd.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 02 Feb 2015 22:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben zelf werkzaam als c.onsulent onderwijs.ondersteuning z.ieke l.eerlingen. Wij begeleiden zieke leerlingen en scholen en wij maken heel vaak mee dat een leerling komt te overlijden. Op www.ziezon.nl kun je vinden welke consulenten in jouw regio werkzaam zijn en zij kunnen je vaak ook nog heel goede tips geven omtrent Rouw en Verlies.

Heel veel sterkte!
<<

Anoniem166

Bericht 03 Feb 2015 07:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sogood, wat ontzettend heftig en verdrietig, sterkte. :hug:

Laatste Biechtje, jeetje, wat moet dat moeilijk zijn. Ik ben het met de voorgaande reacties eens dat je het goed hebt aangepakt. Het is niet erg dat de kinderen je emoties hebben kunnen zien. Daar leren zij ook weer van, zij mogen het ook laten zien, net als ieder ander. Veel sterkte.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Feb 2015 12:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank jullie wel. Op school is het ook heftig maar ook wel erg mooi. De hal is versierd met mooie witte doeken en er staat een grote boom. Daarin komen wensen vd kinderen. Hebben veel complimenten gekregen over de manier waarop de school ermee om gaat. We hebben vandaag gehoord dat de begrafenis as zaterdag zal zijn.

Bedankt anoniem antwoord. We hebben idd een rouwdeskundige, al een tijd trouwens, zij begeleidt de school al sinds het bekend was dat het kind zo ziek was.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Feb 2015 15:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat er een kans is dat ik zwanger ben.
Sinds vorige week voel ik me helemaal niet lekker, iedere ochtend word ik zo misselijk wakker. In de loop van de ochtend trekt dat weer weg. Ook was ik vorige week vaak duizelig en hoofdpijn en ben ik al 1,5 week ontzettend moe. Het liefste ga ik iedere middag eventjes slapen.
Omdat de dokter had gezegd dat het voor mij heel erg moeilijk zou zijn om op een natuurlijke manier zwanger te raken, had ik eigenlijk eerst gedacht aan een virusje. Maar inmiddels zijn mijn bh's ook aan de kleine kant aan het worden.
En ineens bedacht ik me dat ik natuurlijk ook zwanger kan zijn.
Ik heb alleen geen zwangerschaptest in huis en wil het ook niet in mijn eigen dorp kopen, dus misschien morgen maar eventjes naar de Action rijden.
Ik begin nu echt heel hard te hopen, want we proberen het eigenlijk pas sinds 1,5 maand en het zou wel een wondertje zijn als het gelijk raak zou zijn. Ik ben ook wel bang voor de teleurstelling eigenlijk en kan het er niet echt met iemand over hebben, dus vandaar dat ik het maar eventjes hier plaats.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 03 Feb 2015 15:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je kan ook een test online bestellen, als je ze niet in de winkel wil halen. Spannend hoor! :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Feb 2015 23:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat ik zwanger ben, en heb vanavond getest maar de test was negatief.

Ik zit pas op dag 22, maar ik word op dag 26-27 meestal ongesteld.

Ik weet dat op dag 22 de test vaak nog negatief is... Maar ben toch een beetje bang dat mijn lichaam me voor de gek houdt!
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2015 08:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eerste Biechtje dat denkt dat ze zwanger is: spannend hoor! Hopelijk is het raak voor jullie. Zelf merkte ik wel dat ik vooral de eerste maand erg het gevoel had zwanger te zijn, terwijl ik toen nog aan het wachten was op mijn eerste menstruatie. Die maand allerlei klachten en niet zwanger, de maand daarna geen klachten en wel zwanger.

Tweede Biechtje dat denkt dat ze zwanger is: testen op dag 22 is wel heel vroeg, het kan natuurlijk wel, maar ik zou toch gewoon nog een paar dagen afwachten als dat lukt.

Ik geloof dat hier gisteren ook nog een biecht stond over de MAP. Wil daar toch nog even op reageren. Het klonk mij niet heel vreemd in de oren, zeker niet als zo'n tussentijdse bloeding vaker voorkomt bij de MAP. Het lijkt mij dat je niet zwanger zult zijn, maar ik kan me je zorgen wel voorstellen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 10:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

20 dagen geleden ben ik ongesteld geworden. Ik heb afgelopen vrijdag seks gehad. Nu heb ik gister een klein beetje bloedverlies gehad en vanochtend weer iets. Kan dit al een innestelingsbloeding zijn?
<<

Anoniem301

Bericht 04 Feb 2015 10:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:20 dagen geleden ben ik ongesteld geworden. Ik heb afgelopen vrijdag seks gehad. Nu heb ik gister een klein beetje bloedverlies gehad en vanochtend weer iets. Kan dit al een innestelingsbloeding zijn?


Alles kan. Ik snap dat het heel spannend is als je graag zwanger wilt worden, maar het enige antwoord is toch dat je moet wachten tot je NOD en dan een test kunt doen. Je hebt helaas toch niks aan speculaties.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 20:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

HIer het biechtje met het overleden kindje op school nog een keer. Ik had een vraagje aan de moeders met kleuters.

We hebben vrijdagmiddag een herdenkingsdienst met de kinderen van school. Er zullen foto's te zien zijn en kinderen spelen oa muziek. Nu zit ons dilemma in wat te doen met de kleuters. Laten we ze hierbij of blijven we in de klas. Aan de ene kant horen ook zij er natuurlijk bij aan de andere kant is er natuurlijk zoveel verdriet..wil je een kleuter dat allemaal wel laten zien?

De rouwdeskundige heeft ons hierin ook geadviseerd maar ik ben vooral benieuwd hoe moeders met kleuters dit zien. Hoe zou jij het vinden wanneer je kind hierbij aanwezig zou zijn?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Feb 2015 21:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou zorgen dat de kleuters weg kunnen als ze willen, dat dit ook duidelijk is voor ze. Dus hun vrij laten in de keus maar goed duidelijk uitleggen wat er gaat gebeuren.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 04 Feb 2015 21:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Is het een kindje uit de klas, dan vind ik het goed. Anders niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Feb 2015 21:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Thunder schreef:Is het een kindje uit de klas, dan vind ik het goed. Anders niet.


Dit, met de aanvulling dat kinderen die het kind in kwestie goed gekend hebben ook de mogelijkheid hebben om te gaan, en mits de dienst goed is afgestemd op kleuters en ze inderdaad weg kunnen als ze dat willen. Voor kleuters die het kind dat overleden is verder niet kennen zou ik het niet zo nodig vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Feb 2015 21:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat verdrietig Biechtje, sterkte.

Bij mijn dochter op school is er vorig jaar een kleuter overleden. Hij zat niet bij mijn dochter in de klas, zij kende hem wel. Er is toen geen herdenkingsdienst geweest voor de hele school maar er is wel aandacht aan besteed tijdens de weekopening. Verder vooral veel aandacht in de klas en het hele schooljaar is er een herdenkingshoekje geweest met foto's en tekeningen. Dit jaar is er op het schoolplein nog een mooie herinnering aan hem geplaatst.
Het gaat bij jullie niet om een kleuter denk ik? In dat geval zou ik er denk ik voor kiezen om de kleuters in eigen klas te houden en er daar op hun niveau bij stil te staan. Ik denk dat het voor kleuters vrij heftig kan zijn om het verdriet van oudere kinderen te zien en de verhalen die zij daarbij vertellen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 21:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank jullie wel.

Het gaat inderdaad niet om een kleuter maar om een 10 jarig kind. De meeste kleuters kennen het kind niet of van de laatste maanden in een rolstoel. In de klas hebben we het al uitvoerig besproken en mijn eigen gevoel gaat ook meer naar in de klas blijven. Het is maar een korte dienst op school maar waarschijnlijk te heftig voor onze kleuters.

Er is nu een plekje op het podium waar een grote wensboom staat en enorm veel tekeningen liggen inmiddels.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Feb 2015 09:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor je reactie Sanne!
Ik heb de afgelopen dagen eigelijk net zoveel bloedverlies gehad als een ongesteldheid. Dus ga er maar van uit dat dat het is , wel een week te vroeg. Het leek me teveel voor een eventuele innesteling. We wachten het maar af.
<<

Anoniem97

Bericht 05 Feb 2015 10:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou de kleuters niet bij de herdenking houden.
<<

Anoniem166

Bericht 05 Feb 2015 10:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Bedankt voor je reactie Sanne!
Ik heb de afgelopen dagen eigelijk net zoveel bloedverlies gehad als een ongesteldheid. Dus ga er maar van uit dat dat het is , wel een week te vroeg. Het leek me teveel voor een eventuele innesteling. We wachten het maar af.


Dat klinkt inderdaad niet als een eventuele innesteling. Hopelijk ben je inmiddels wat gerustgesteld en anders of een week of 2 toch nog even een test aan wagen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Feb 2015 14:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou de kleuters er ook niet bij betrekken. Als ik mijn kinderen na ga, mijn oudste kan er weinig mee en snapt het verdriet ook niet. Mijn middelste (over een half jaar kleuter) zou compleet overstuur raken van huilende kinderen, heel hard mee gaan huilen en vervolgens naar mij willen en niet meer naar school durven.

Sterkte, enorm heftig lijkt me!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Feb 2015 20:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

De kleuters zijn niet bij de viering geweest voor het kind. Wij als juffen wel, er waren in de klassen moeders die bij de kleuters bleven. Het was erg emotioneel en ook beel mooi. Uiteraard veel verdriet en huilende kinderen, moeders en juffen.

Op het laatst hebben we met zijn allen, dus ook de kleuters, ballonnen opgelaten, heel mooi.

Morgen de crematie, daar zie ik wel erg tegenop. Zal wel heftig zijn.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Feb 2015 05:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Over een paar uurtjes is de uitvaart van het kindje van mijn vriendin en ik ben ziek. Ik ben zelden ziek en nu houd ik niks binnen terwijl ze me vast hard nodig heeft. Voel me super rot!
<<

Anoniem148

Bericht 07 Feb 2015 05:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat is echt k*t. Kan er niets anders van maken.
Snap dat je wil gaan maar wordt moeilijk als je niets binnen houdt. Kan het niet spanning zijn?
echt het verkeerde moment voor ziek zijn.

Sterkte! Hoop dat je dadelijk alsnog kunt gaan.
<<

Anoniem97

Bericht 07 Feb 2015 06:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh sogood wat naar :(
Je kan er niks aan doen, timing is gewoon kut.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Feb 2015 07:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel kut maar ik ga niet hoe erg ik dat ook vind. Ik hoor er gewoon te zijn VOOr haar...Mijn vriend, moeder en zus gaan wel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers