Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ontstoken nagelriem - vinger

<<

Anoniem173

Bericht 30 Jan 2015 17:41

ontstoken nagelriem - vinger

Bah al een paar dagen thuis geweest met griepklachten als koorts en malaise. Vandaag weer aan het werk en mijn vinger speelt op! Vorige week maandag ben ik aan de slag geweest met afbijtmiddel voor de lijm van de trap en deels zonder handschoenen dus ik gok dat dat de oorzaak is.
Vorige week namelijk al een kloppende vinger en zere nagelriem alleen na 1x een badje soda was dat weg. Maandag kwam het weer terug maar heb er eigenlijk geen aandacht meer aanbesteed. Vandaag denk ik week geworden met de handalcohol op mijn werk en hup pus eruit. Best veel vond ik. De boel goed uitgespoeld en een badje met chloorhexidine gemaakt. Daarna verbonden en s middags was het al een stuk minder.
Huisartsassistente even gebeld die zegt dat ik 3x daags een sodabadje moet nemen en voor de rest verbinden. Geen antibiotica is nog nodig. Koorts heb ik niet. Maar goed ondanks dat ik zelf in de verpleging werk heb ik weinig idee van andere huis tuin en keuken middeltjes.
Of misschien zoek ik wel gewoon ervaringsverhalen!
Kortom iemand nog fijne tips of ervaringen?
<<

Anoniem275

Bericht 30 Jan 2015 18:44

Re: ontstoken nagelriem - vinger

Is zou het inderdaad goed schoon houden dmv (soda) badjes.
De jongste hier heeft het ook en wel een zalfje (nadat de huisarts het open heeft gemaakt), maar dat is omdat het niet lukt om zijn vinger te weken in een badje.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 30 Jan 2015 19:38

Re: ontstoken nagelriem - vinger

Vervelend! Soda-badjes zijn toch achterhaald, volgens mij wordt dit zelfs ontraden?!

https://www.facebook.com/ProVoetpedicur ... 6248360145
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 30 Jan 2015 19:49

Re: ontstoken nagelriem - vinger

Ik zweer bij Badedas ipv soda. (De klassieke gif groene)
<<

Anoniem173

Bericht 30 Jan 2015 20:33

Re: ontstoken nagelriem - vinger

Interessant! Ik wist niet dat soda achterhaald was inmiddels, gek dat dehuisarts dat dan wel als tip geeft.
Ik hou het sowieso goed schoon
<<

Anoniem275

Bericht 30 Jan 2015 20:35

Re: ontstoken nagelriem - vinger

je kunt ook gewoon weken in een waterbadje, spoelen onder de kraan. als het eenmaal open is, is schoonhouden in ieder geval het belangrijkste.
ik hoorde ook dat soda/biotex/badedas achterhaald is, hier gaf de huisarts het ook als tip. ik denk zelf dat het weinig kwaad kan, maar dat is wat je zelf prettig vindt..
<<

Anoniem173

Bericht 30 Jan 2015 20:56

Re: ontstoken nagelriem - vinger

Nja ik ben zelf verpleegkunde student en wij doen in het ziekenhuis niets met soda. Maar dat het schoon moet zijn is natuurlijk wel een feit. Ik kijk het het weekend wel even aan met soda. Soda is overigens achterhaald omdat het de huid week zou maken. Maar juist daardoor komt de troep er wel uit.
<<

Anoniem275

Bericht 30 Jan 2015 21:07

Re: ontstoken nagelriem - vinger

ik ben zelf ook verpleegkundige, in het ziekenhuis gebruiken we het inderdaad niet. daar gebruiken we meestal nacl of kraanwater. het is open toch, dus daarvoor is soda inderdaad niet echt nodig.
thuis heb ik niet eens soda trouwens, voor de jongste nu wel wat biotex gebruikt, maar ik vind het niet echt een 'schoon' idee met al die korreltjes.. bij hem is het ook open, een badje werkt bij hem niet echt (1.5 jr) dus maak het gewoon goed schoon voordat ik de zalf erop doe. die zalf (affusine) helpt wel als een tierelier!

maar ik denk wel dat soda kan helpen, alleen dan om het open te maken. het moet toch open zodat de druk eraf kan. zelf ook wel eens een steriele naald mee naar huis genomen voor mezelf om het open te leggen..
<<

Anoniem173

Bericht 30 Jan 2015 21:34

Re: ontstoken nagelriem - vinger

Ook wat goed dat wist ik niet, ik kan me idd helemaal vinden in jouw reactie. Mocht het na het weekend niet over zijn dan bel ik de ha wel weer :). Denk idd baat het niet dan schaad het niet.
<<

Anoniem173

Bericht 02 Feb 2015 23:31

Re: ontstoken nagelriem - vinger

Hoi ik kom even melden dat het bijna over is!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron