Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem88

Bericht 31 Jan 2015 08:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mouette schreef:Bovendien heeft het iets onaardigs om dat verhaal over 'loslaten' tegen iemand die al lang bezig is om zwanger te raken af te steken. Het impliceert namelijk toch dat diegene het aan zichzelf te wijten heeft dat het tot dan toe niet gelukt is.

Idd. Hoe vaak ik niet met tranen in m'n ogen heb gestaan omdat iemand dat tegen me zei, toen ex en ik bezig waren.. Ging het maar zo makkelijk. Zelfs nu nog, nu heb ik nog een collega die durft te zeggen dat ik het maar lekker moet loslaten als mijn vriend en ik er straks voor gaan. Het voelt gewoon als een dolk tussen m'n ribben. Hoe dan, denk ik dan? Op het moment zelf, tijdens de daad zelf denk ik dan wel aan andere dingen maar daarna? Zeker naarmate het moment van testen nadert groeit gewoon het 'zou het..?'-gevoel en dat krijg ik echt niet weg. Als iemand mij kan vertellen hoe, dan krijgt die persoon van mij eeuwige roem. Misschien kan er een pilletje voor gemaakt worden.

Overigens geloof ik ergens wel dat het psychologische effect wél effect heeft trouwens. Het lichaam kan rare dingen doen wat dat betreft. Alleen is dat niet zomaar even een knop die je omzet. Aan de andere kant denk ik weer, het is het zaad dat 't werk moet doen, mijn ei ligt wel klaar. En dat zaad is niet van mij dus daar heeft mijn psychische toestand geen invloed op, lijkt me.
Maargoed , dan nog blijft het zo dat mensen die zeggen dat we 'het gewoon maar even lekker los moeten laten' voor mijn gevoel geen idee hebben waar ze over praten. Wat ik zeg,er is geen knop voor, die je even omzet.

Carrie en Lady Starstruck, spannend hoor, succes!
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 31 Jan 2015 09:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Jan 2015 09:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ergens kan ik me best voorstellen dat stress eventueel zou kunnen meespelen, als er verder niks medisch aan de hand is. Maar ja, inderdaad zet dat maar eens uit, hoe langer je bezig bent hoe moeilijker (onmogelijk) dat wordt. Plus er zijn ook heel veel vrouwen die er mega gestresst mee bezig zijn vanaf de minuut dat ze met anticonceptie stoppen en alsnog in 1 keer zwanger zijn. Dus het is echt geen 1 op 1 verband.

Bovendien als er wel een medische oorzaak is, dan kun je loslaten wat je wilt, maar raak je alsnog niet zwanger. Zoals het voorbeeld van AnnaK, of bij onszelf --> In ons geval is het onmogelijk om op de natuurlijke manier zwanger te raken. Dus elke keer als wij op vakantie gingen, ging het in die periode juist zeker weten NIET lukken.. (en dan mensen die dan van die flauwe hints geven..ooh op vakantie, dan kom je vast zwanger terug. Eh nee.)

Maar wat Mouette zegt inderdaad: als mensen tegen je zeggen dat je het los moet laten, is dat eigenlijk een verkapte "het is je eigen schuld dat het niet lukt". Ondanks dat ik weet dat mensen dat goed bedoelen, heeft me dat toch wel heel erg veel pijn gedaan afgelopen jaren. Ik las dit topic door en het komt gewoon allemaal weer boven.

Dus Carrie en LS probeer je daar vooral allemaal niks van aan te trekken hoor en heel veel succes bij de (eventuele) trajecten die jullie in gaan. Hoop op snel goed nieuws voor jullie!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Jan 2015 09:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn beste vriendin is deze week bevallen van haar kindje met 26 wkn zwangerschap. Met haar en haar familie hebben we afscheid van haar kindje moeten nemen. Zo vreselijk, hard, oneerlijk, verdrietig, onwerkelijk en tegennatuurlijk. Haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Moeilijkste dag van m'n leven.. Niet echt een biecht eigenlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Jan 2015 09:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sogood, wat ontzettend oneerlijk en verdrietig. Veel sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 31 Jan 2015 09:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

SoGood, wat verschrikkelijk! :snik:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 31 Jan 2015 09:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Opmerkingen over loslaten vind ik ook een van de pijnlijkste. Inderdaad alsof het mijn eigen schuld is. Als ik het los laat weet ik juist zeker dat het niet lukt. Aan mensen die dicht bij me staan leg ik dat uit. Bij anderen zeg ik dan vaak weinig. Ze bedoelen het goed en weten dan denk ik gewoon niet goed iets te zeggen.

SoGood, wat verschrikkelijk. Heel verdrietig en hartverscheurend. Veel sterkte!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem216

Bericht 31 Jan 2015 10:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat ontzettend verdrietig Sogood.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jan 2015 11:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh SoGood wat afschuwelijk. Heel veel sterkte voor jullie meid. Bah...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Jan 2015 12:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dankjewel meiden. Sowieso is het een afschuwelijk verhaal maar de verdere details zal ik jullie verder besparen. Blij dat ze zelf nog in leven is. Het voelt zo onwerkelijk. Ik ben heel verdrietig geweest, nog maar op 1 of andere manier blokkeer ik nu. Zie haar zo weer gelukkig. Meer dan er voor haar en haar familie zijn kan ik niet doen waar wat moeilijk allemaal.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jan 2015 13:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sogood, wat vreselijk verdrietig... Sterkte voor jou ook :hug:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Jan 2015 13:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat ik mijn baby van 5 maanden alleen maar olvarit potjes te eten geef zowel fruit als groente en ik voel me daar slecht en schuldig over maar ik vind het zo makkelijk.

Ik was pas van plan om de baby vanaf de 6 maanden met ons mee te laten eten omdat het dan alleen nog maar geprakt hoeft te worden klopt dit eigenlijk?

Ik hoor zoveel om mij heen van neeee ik maak het vers.

Ben ik dan zon slechte moeder?
Ik dacht dat de kwaliteit van potjes ook uitstekend was ?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Jan 2015 13:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Welnee, er zijn zoveel ouders die Olvarit geven, anders was dat bedrijf allang failliet. Ik zou me er niet te druk om maken. Hier zijn er ook genoeg potjes doorheen gegaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 31 Jan 2015 14:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Normaal ben ik heel sociaal en denk ik snel aan een ander. Maar ik gun het mijzelf nu het meeste. Mocht het zover zijn. Dan laat ik het jullie zeker weten.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem127

Bericht 31 Jan 2015 20:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carrie en Lady Starstruck, ik wens jullie veel geluk toe.

Biechtje: het is geen vergif wat er in die potjes zit. Vanaf zes maanden kun je prakken of gewoon stukjes aan je baby geven (Rapley). Maar wat is er precies niet makkelijk aan het eten nu fijn maken?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Jan 2015 21:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik maak vaak het fruithapje wel zelf alleen als mn dochter naar mijn ouders of schoonouders gaat geef ik een potje mee. Vandaag begonnen met de 6 maanden potjes grootmoeders stoofpotje vond ze errug lekker. Heb een half potje in een bakje gedaan en opgewarmd, en morgen geef ik de rest.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:17

Bericht 31 Jan 2015 23:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn dochter vond potjes ook heerlijk! Lekkerder dan als ik zelf wat maakte.
Nu ze 1 is eet ze altijd met mij mee. Maar ze heeft dus ook best veel potjes gehad als avondeten. Fruit maakte ik zelf.
Dochter 24-01-2014
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 01 Feb 2015 08:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sogood. .. veel sterkte!
Mijn neefje is ook geboren met 26 week, na 2 dagen is hij overleden. Het heeft zoveel impact op ons als familie maar ook mn zwager en schoonzus. Ze hadden al 2 jongens.
Ik en mijn andere schoonzus waren op dat moment ook ruim 32 week zwanger. Het overlijden van ons neefje heeft echt onze zwangerschap en kraamtijd verandert... We waren allemaal bij met onze baby's maar het is blijdschap met een randje.
Het is nu zn 5 mnd geleden maar neefje spookt nog iedere dag Door mn hoofd.
Veel sterkte. Mijn schoonzus was heel blij met praktische Hulp zoals schoonmaken of eten koken. Ik hoop dat je je vriendin kunt helpen en steunen!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Feb 2015 08:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ach sogood, wat vreselijk verdrietig :(
Weten ze waardoor ze te vroeg bevallen is?

Sterkte!!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Feb 2015 08:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Kwak, dat is op dit moment bij mijn vriendin ook het geval. Zo hard. Ook voor haar ouders en zus. Dat kindje kan ieder moment geboren worden en mijn vriendin en haar man hebben niets. Ik heb haar gisteren weer gezien. Zo verdrietig maar op 1 of andere manier voel ik me ook een beetje verdoofd. En schuldig voor dat verdoofde gevoel. Lejow, haar baarmoeder kon het kindje niet meer dragen. Kindje zelf was gezond maar heeft zuurstofgebrek opgelopen. Een prachtig kindje, en zo welkom. Heel verdrietig en oneerlijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Feb 2015 09:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je hoeft je niet schuldig te voelen over dat verdoofde gevoel, jij mag ook gewoon emoties hebben en tonen!
Het is niet makkelijk om je vriendin zo te zien.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 01 Feb 2015 11:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je ook heel erg verdrietig bent!
Een kindje verliezen is niet niks, niet voor de ouders maar ook niet voor de mensen die van de ouders houden en dicht om hen heen staan. Jullie waren net zo blij met de komst van dat kindje!

Ik voelde me ook zo schuldig dat mijn neefje was overleden en ik stond daar met dikke buik afscheid van hem te nemen naast m'n schoonzus, de moeder. Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad, ook uitgesproken naar de ouders toe en zij zeiden ook, je moet je niet schuldig voelen, je kan er niks aan doen. Wij zijn heel verdrietig dat ons kindje is overleden maar we zijn ook heel blij voor jou dat het met jouw kindje goed gaat.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem211

Bericht 01 Feb 2015 11:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat enorm heftig zeg! Sterkte SoGood! En jij ook Kwak!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Feb 2015 20:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vanmorgen is een leerling van onze school overleden. Het kind was al bijna een jaar ziek maar toch is zoiets altijd heftig en onverwacht. Op school heeft iedereen het nieuws gehoord en daarna aan de klassen verteld. Ik heb er een moeder bijvevraagd omdat ik steeds volschoot. Heb het wel goed kunnen vertellen en we hebben het er samen over gehad in de klas. De kinderen hebben mooie dingen gemaakt.

Het kind zat niet bij mij in de klas maar wat groepen hoger. Zit er gewoon erg vol van.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Feb 2015 21:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh jeetje, wat ontzettend heftig.
Goed dat je er over gepraat hebt met de kids, maar ook dat je je eigen emoties hebt laten zien.
Ze mogen weten dat jij er ook verdrietig van bent!

Zulke dingen blijven je ook altijd bij.
Ik heb het op mijn werk niet direct meegemaakt, wel dat ouders/broers/zussen van leerlingen overleden. Dat was al heftig, laat staan als het om een leerling zelf gaat.

Sterkte.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Feb 2015 21:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat lijkt mij ontzettend heftig om mee te maken. Sterkte!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers