Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 02 Sep 2013 06:36

Re: Katten Topic <3

Jee! Een kattentopic!

Wij hebben er ook twee. Ze liggen niet bij elkaar, maar ieder op haar eigen plek. We spelen ze veel samen.
Onze katten zijn veel buiten. Ze houden van onze grote tuin. Hebben jullie je katten binnen of buiten?

Dit is Noortje. Ze is een echte Knuffel en is.het liefst in de buurt.M Afbeelding

Afbeelding
Met haar favoriete speeltje. Een opgerold stukje plastic met een elastiek erom.

Afbeelding
zo ligt ze het liefst.

En Kyra, al noem ik haar vaak kiki.
Afbeelding

Lekker slapen. Ze is s nachts veel buiten en slaapt overdag op 'haar' stoel.
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 06:38

Re: Katten Topic <3

Onze katten spelen veel buiten, in de afgesloten tuin. Kunnen ze dag en nacht in via een kattenluikje.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 02 Sep 2013 06:43

Re: Katten Topic <3

Foto's plaatsen met telefoon valt nog niet mee. De laatste dubbele krijg ik niet weg. Het scherm verspringt steeds.
Noortje is trouwens een kruizing tussen een pers en een main coon. Het is wel een dwergje.
Kyra is officieel geen ras. Er lijkt wel iets van een oosterse kat in haar te zitten. Te zien aan haar ranke en slanke lijf, spitse gezicht en het 'praten' wat ze doet.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 02 Sep 2013 06:48

Re: Katten Topic <3

Aziraphale schreef:Onze katten spelen veel buiten, in de afgesloten tuin. Kunnen ze dag en nacht in via een kattenluikje.


wij willen ook graag nog een kattenluikje. Sowieso voor de winter. Hebben jullie een die werk met de chip? Komen er geen andere katten binnen?
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 07:00

Re: Katten Topic <3

Eppie schreef:
Aziraphale schreef:Onze katten spelen veel buiten, in de afgesloten tuin. Kunnen ze dag en nacht in via een kattenluikje.


wij willen ook graag nog een kattenluikje. Sowieso voor de winter. Hebben jullie een die werk met de chip? Komen er geen andere katten binnen?


Wij hebben een normaal luikje, geen chipfunctie. Er komen geen andere katten binnen omdat die niet in onze afgesloten tuin durven te komen ;)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 07:20

Re: Katten Topic <3

Huh, ik zou zweren dat ik gisteren ook foto's van Ramses heb gepost, vlak na een post van Zero over hoe leuk ze die kattensnoetjes vond. Ik zie allebei de posts niet meer. Laat m'n geheugen me in de steek of is er een soort zwart gat op het forum?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 07:25

Re: Katten Topic <3

Poging 2:

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft echt enorme stevige en lange poten ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 10:05

Re: Katten Topic <3

Hier mijn lieve Guussie!

Afbeelding
Ze vind echt alles goed, gaat regelmatig op haar rug liggen en komt altijd bij ons zitten als we op de bank zitten. We gaan binnenkort een vriendje of vriendinnetje voor haar halen!
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:01

Bericht 02 Sep 2013 12:09

Re: Katten Topic <3

Dit is Lola, mijn eigenwijze schildpadje
Afbeelding

Dit is Gijs, onze mega kater
Afbeelding

Samen slapen
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 02 Sep 2013 13:29

Re: Katten Topic <3

Oeh, wat een cuties allemaal!

Hier mijn lieverds;

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Flip, de lekkere luiwammes.

Afbeelding

Afbeelding

En dit is zijn broertje Cas
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 13:54

Re: Katten Topic <3

Mooie katten allemaal!

Ik heb net mijn vriend een mail gestuurd met daarin twee namen van katten die momenteel in het asiel zitten. Qua omschrijving passen ze erg goed bij onze Guus. Een qua uiterlijk zelfs :P Die is gewoon de rode versie van Guus! Ben benieuwd wat mijn vriend gaat zeggen..
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 13:55

Re: Katten Topic <3

Forti schreef:Mooie katten allemaal!

Ik heb net mijn vriend een mail gestuurd met daarin twee namen van katten die momenteel in het asiel zitten. Qua omschrijving passen ze erg goed bij onze Guus. Een qua uiterlijk zelfs :P Die is gewoon de rode versie van Guus! Ben benieuwd wat mijn vriend gaat zeggen..


Leuk! Ga je naar het asiel in W.inschoten?
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Sep 2013 13:59

Re: Katten Topic <3

Ik hou van katten! De mijne wil ook graag meedoen met dit topic!

Dit is Droppie, 6 jaar oud inmiddels. Opgegroeid in mijn ouderlijk huis maar nu woont ze samen met mij! Ze heeft het reuze naar haar zin hier. Lekker lui zijn, af en toe knuffelen en stoeien, ruzie maken met de buurtkatten (van achter het raam) en sinds kort lekker ravotten buiten in de tuin. Mevrouw is het liefst heel de dag buiten. Oh, en ze praat terug, zo schattig!

Vinden jullie mij niet knap?
Afbeelding
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Sep 2013 14:06

Re: Katten Topic <3

Ik zou trouwens best een kat erbij willen. Paar jaar terug hebben we dit geprobeerd maar toen ging dit niet echt goed, of wij vonden het gewoon eng, weet niet meer precies hoe dit is gegaan. Het kan natuurlijk even duren voor ze aan elkaar gewend zijn?
<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 14:17

Re: Katten Topic <3

Wat een leukerds hier!
Blondie, ik heb ook een zwart-witte kater die Willem heet! Coole naam ;)

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem17 op 05 Sep 2013 13:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 14:22

Re: Katten Topic <3

Aziraphale schreef:
Forti schreef:Mooie katten allemaal!

Ik heb net mijn vriend een mail gestuurd met daarin twee namen van katten die momenteel in het asiel zitten. Qua omschrijving passen ze erg goed bij onze Guus. Een qua uiterlijk zelfs :P Die is gewoon de rode versie van Guus! Ben benieuwd wat mijn vriend gaat zeggen..


Leuk! Ga je naar het asiel in W.inschoten?


Nee, hier bij mij in de buurt zit er ook eentje! Daar komt onze huidige kat ook vandaan en is ze ook heen geweest toen we op vakantie waren.

Hoe kies je trouwens een 2e kat uit? Ik kan op basis van een omschrijving wel zeggen dat het zou kunnen klikken, maar hoe weet je zoiets?
Guus kiezen was niet zo moeilijk. We pakten haar op en ze kroop gelijk weg in onze halzen. Dat zei voor ons genoeg. Eigenlijk zouden we een katje moeten hebben die dat ook doet, was mijn gedachte, maar is dit wel zo?
<<

Anoniem12

Bericht 02 Sep 2013 14:23

Re: Katten Topic <3

*
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 05 Sep 2013 10:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 14:27

Re: Katten Topic <3

Lastig zeggen hoe je een tweede kat moet kiezen, Forti. Hoe oud is Guusje? Is ze andere katten gewend?
De nieuwe kat moet het liefst jonger zijn dan Guusje, dan voelt Guusje zich minder snel geïntimideerd. En het liefst gewend zijn aan andere katten natuurlijk ;) Een iets ouder kitten zou ideaal zijn, rond de 4-6 maanden bijvoorbeeld. Maar dat ligt ook aan Guusje's leeftijd.
<<

Anoniem24

Bericht 02 Sep 2013 15:50

Re: Katten Topic <3

Dit zijn onze twee poezen:

Luna is de donkere en 5 jaar oud, Cira is de lichte en zij is 4 jaar. Ze zijn ontzettend lief en aanhankelijk en zijn heel erg aan elkaar gehecht, als de ene de andere kwijt is gaat ze heel zielig zitten miauwen en ze slapen altijd tegen/op elkaar.

Afbeelding
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Sep 2013 16:05

Re: Katten Topic <3

Hier een kattenvraag: Welk voer hebben jullie? Ik haal altijd bij de C1000 die paars/grijze zakken. Die kwamen ook best getest uit de test bij de consumentenbond. Maar nu zit die niet meer hier in de buurt en om elke keer alleen maar naar de c1000 te rijden voor de brokken is ook zoiets. Wat is een goed en betaalbaar alternatief (had al gekeken naar purina One maar dan betaal je ook 3,95 voor een zakje)
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 17:39

Re: Katten Topic <3

Ik koop altijd een 10 kilo zak van Sanabelle No Grain bij Zooplus, kost €45 en doen we zo'n twee maanden mee met drie katten. Is echt kwaliteitsvoer, eigenlijk qua samenstelling beter dan Royal Canin.
<<

Anoniem 52

Bericht 02 Sep 2013 17:55

Re: Katten Topic <3

Onze katten (ja we hebben er nog eentje naast Frits maar die negeer ik meestal, tot zover mogelijk) hebben de hele dag toegang tot harde brokken van Felix en delen samen een zakje Felix nat voer of een blikje Gourmet mouse, zo'n 6x per dag.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 02 Sep 2013 18:04

Re: Katten Topic <3

Bazinga schreef:Onze katten (ja we hebben er nog eentje naast Frits maar die negeer ik meestal, tot zover mogelijk) hebben de hele dag toegang tot harde brokken van Felix en delen samen een zakje Felix nat voer of een blikje Gourmet mouse, zo'n 6x per dag.


6X per dag nat voer???

Die van ons krijgen 2 x per dag droge brokjes van felix. Meestal de inhome. En heeeel soms een keertje een half blikje gourmet mouse.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Sep 2013 18:05

Re: Katten Topic <3

Onze katten krijgen sanabelle urinary. 1 kat heeft/ had last van blaasgruis. Dit helpt dat tegen te gaan.
We kopen altijd een zak van 10 kg tegelijk via Zooplus.nl. Dan kost het 4,50 per kilo en het wordt gratis thuisbezorgd.
We doen daar met 4 katten 5/6 weken mee.

Edit: heel soms krijgen ze wel eens natvoer. Meestal dan eigen merk van een supermarkt. Elke kat een half zakje.
Laatst gewijzigd door Dolphinne op 02 Sep 2013 18:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 02 Sep 2013 18:11

Re: Katten Topic <3

Plien schreef:
Bazinga schreef:Onze katten (ja we hebben er nog eentje naast Frits maar die negeer ik meestal, tot zover mogelijk) hebben de hele dag toegang tot harde brokken van Felix en delen samen een zakje Felix nat voer of een blikje Gourmet mouse, zo'n 6x per dag.


6X per dag nat voer???

Die van ons krijgen 2 x per dag droge brokjes van felix. Meestal de inhome. En heeeel soms een keertje een half blikje gourmet mouse.


Ja, dat wordt neergezet. Daadwerkelijk opeten is een ander verhaal..
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers