Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Jan 2015 22:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dan zou ik het ook niet meer doen, helemaal niet als ze al 10 maanden is. Kolven vond ik verschrikkelijk.

Maar dan toch iets productieremmend eten of drinken?


MzCharlotte, als je alleen thuis voed kan je het altijd proberen met een gewone bh toch? Ik draag gewoon de bh's van voor mijn zwangerschap.
R. 2013
D. 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Feb 2015 09:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

VoedingsBh's heb ik na ongeveer 10 maanden aan de wilgen gehangen, maar heb een b cup dus dat is te doen met voeden.

Milou, ik zou idd saliethee proberen!

Even mijn gal spuwen... Ik word letterlijk dood moe van de nachtvoedingen! Een week lang kwam hij elke drie uur en vannacht zelfs 1 x na twee uur en 1 keer na twee en een half uur.
Daarvoor sliep hij ook niet door, maar had wel vaak één lange ruk.
Iemand nog tips?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Feb 2015 20:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Geen tips, wel herkenning, hier zit er de laatste tijd ook niet meer tijd tussen dan drie uur. Ja S morgens als je er zelf al uit bent, ook heel irritant. Succes!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Feb 2015 20:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen! :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem111

Bericht 01 Feb 2015 22:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sterkte meiden, dat is echt irritant!

Ik heb een vraag. Ben een week geleden gestopt met de borstvoeding. Na twee dagen voelde ik hard plekken in mijn rechterborst en was mijn rechterborst ook pijnlijk, maar echt stuwing was het niet. Ik heb er niets mee gedaan, ervan uitgaande dat dat erbij hoorde en dat t wel over zou gaan, maar nu heb ik die harde plekken nog steeds en ik lek ook nog vrij regelmatig best veel melk. De plekken doen inmiddels geen pijn meer. Het is echt alleen rechts, ook het lekken. Is het een kwestie van tijd dat dit overgaat? Is het normaal?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Feb 2015 22:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik hoor van meerdere dat het lekken wel even kan duren.
Hier heb ik na ruim 2 jaar dat ik af en toe nog wat druppeltjes melk lek (zeker op kraamvisite, als zo een kleintje dan wat huilt)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 01 Feb 2015 22:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

MzCharlotte, ik draag helemaal geen voedingsbh's, ik vind ze echt foeilelijk (sorry) en ze doen ook niks goeds voor mij. Ik red mij prima met gewone (voorgevormde) bh's (maat E-F) Zeker als je vooral thuis voedt zou ik gewoon normale aanschaffen, maar ik ga toch ook zeker 2-3 x pw uit lunchen, koffie drinken etc en ook dan lukt het prima, misschien zelfs makkelijker nog als met voedingbh, ik vouw gewoon de cup onder mn borst en shirt omhoog, geen gepiel met clipjes openen en weer dicht maken. :thumbup:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Feb 2015 12:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sinds 2.45 vannacht heeft L zojuist al de 5e voeding gehad.. Zijn er weer regeldagen rond 7,5/8 week?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem 146

Bericht 08 Feb 2015 18:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hee meiden,

Ik voed met tepelhoedje. Eigenlijk weet ik niet waarom. Deze hebben ze me in het ziekenhuis gegeven en daar ben ik op doorgegaan. De kraamverzorgster lukte het om haar aan te leggen zónder tepelhoedje. Maar het lukt mij niet. :(
Hebben jullie tips? Ik heb het idee dat mijn tepel te vlak is (alleen aan de start zeg maar) en dochter te ongeduldig.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Feb 2015 19:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb niet echt tips, maar ik had precies hetzelfde (al lukte bij mij het aanleggen zonder tepelhoedje ook niet met de kraamverzorgster erbij). Mijn tepels waren ook vrij vlak en mijn dochter ongeduldig. Met tepelhoedje lukte het wel. Na een paar weken (ik weet niet meer hoeveel, staat vast nog ergens op dit forum, haha) ben ik het af en toe gaan proberen zonder tepelhoedje. Eerst als ze al aan het drinken was, zodat de melkstroom al op gang was, later hele voedingen. Zo heb ik haar langzaam laten wennen aan het drinken zonder tepelhoedje. Dit heeft goed uitgepakt, ze drinkt nog steeds graag bij me :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Feb 2015 19:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mrs Jansen, misschien met een koud washandje over je tepel gaan voor t voeden?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem166

Bericht 08 Feb 2015 19:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb de eerste tijd ook met een tepelhoedje gevoed, omdat mijn tepels te vlak waren en mijn dochter daardoor en door de stuwing niet kon aanhappen. Ik heb het gewoon af en toe geprobeerd zonder tepelhoedje. Ik geloof dat ik er wel vrij snel vanaf was (kort na de kraamweek al dacht ik). Je tepels kunnen ook veranderen door het voeden, waardoor het wat makkelijk wordt voor je kind om aan te happen.
<<

Anoniem 146

Bericht 08 Feb 2015 20:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sam, ik ga dat straks eens proberen. :)

Suus & Sanne bedankt voor jullie reacties. Het geeft wel hoop!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Feb 2015 20:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik begon met voeden met tepelhoedje en als hij dan een minuut of 5 gedronken had koppelde ik S af en haalde ik het tepelhoedje weg. Mijn tepel was dan goed spits door het drinken met hoedje en daarna kon hij wel aanhappen en zo is hij gewend aan het drinken zonder tepelhoedje. Ik heb hem overdag het eerst weg gelegd want zittend kon hij het als eerst en sinds een week ook 's nachts als ik liggend voed, of 's ochtends met stuwing niet meer nodig.

Dus misschien kan je dat proberen en dan ook even kijken of het in een andere houding wel lukt.

Ik kan overigens niet zonder voedingsbh, ik heb het laatst geprobeerd maar ik vond het echt te strak om de cup naar beneden te duwen, ik heb nu een E cup, voor de zwangerschap een volle D.

Ik heb een enkelvoudige kolf van Avent, enkelvoudig op aanraden van de lactatiekundige, een kolf van Avent omdat S goed drinkt uit deze flesjes en daar weinig krampjes bij heeft en ik vind het borst schild heel prettig en ook omdat ik hem met ING rente punten kon kopen, dat scheelde toch weer.
Hier hebben ze bij de lactatiekundige op zaterdag de mogelijkheid om diverse kolven te testen en kijken welke je het prettigst vind.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem 146

Bericht 09 Feb 2015 20:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is min of meer gelukt! Ik had geen keus, want -onwijs stom- ik was vergeten een tepelhoedje mee te nemen. Ik voelde me wel heel erg opgelaten. Ze was erg ongeduldig en ik wellicht te gefocust. (Zat ik óók nog in een openbare ruimte..) Gelukkig had ik geen stuwing en na een tijd proberen hapte ze aan! Ze liet wel veel los en het aanhappen bleef moeilijk. Dat het gelukt is is voor nu het belangrijkste. :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Feb 2015 22:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn, Mrs. Jansen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem166

Bericht 10 Feb 2015 07:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn, Mrs. Jansen. Dat is het begin, moet je maar denken. Het gaat waarschijnlijk steeds een beetje makkelijker.
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Feb 2015 20:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het gaat echt steeds beter! Alleen zo jammer dat het zo'n pijn doet. Dus daarom gebruik ik soms nog wel een tepelhoedje. Hebben jullie tips hiervoor? Ik hoopte dat mijn tepels al wat gewend waren door het kolven en voeden met tepelhoedje. Maar auw!

Even iets anders. Vandaag ben ik ziek, en zie tegen elke voeding op. Ik moet zo ook nog kolven voor de nachtfles. :( en heeft ze ook nog een dag dat ze heeel veel wil drinken. (Of gewoon fiepen) Is/was jullie productie minder als je ziek bent?
<<

Anoniem166

Bericht 13 Feb 2015 20:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb geen tips tegen de pijn, Mrs. Jansen. Hier voelde het hoogstens in het begin wat onprettig, maar echt pijn heeft het nooit gedaan. Als je ziek bent, kan je productie wel minder zijn. Misschien zit ze ook wel in de regeldagen?
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Feb 2015 20:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik weet niet of ze in de regeldagen zit. Het zou best kunnen. :) Ze is bijna 4 weken alweer. Houden jullie bij wanneer er regeldagen zouden kunnen zijn?

Ik geniet wel echt super van de voedingsmomenten. (Op vandaag na dan)
<<

Anoniem166

Bericht 13 Feb 2015 20:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Volgens mij zijn er regeldagen rond de 3 weken, dat kan natuurlijk altijd een paar dagen eerder of later zijn. Of, als jouw productie wat lager is door het ziek zijn, kan je dochter door veel te willen drinken jouw productie proberen op te krikken.
Ik heb de regeldagen zelf nooit opgemerkt, omdat ik flinke overproductie had.

Fijn dat je zo geniet van de voedingsmomenten. Als je zelf ziek bent, dan is het natuurlijk een stuk pittiger. Beterschap!
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 13 Feb 2015 23:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mrs. Jansen schreef:Het gaat echt steeds beter! Alleen zo jammer dat het zo'n pijn doet. Dus daarom gebruik ik soms nog wel een tepelhoedje. Hebben jullie tips hiervoor? Ik hoopte dat mijn tepels al wat gewend waren door het kolven en voeden met tepelhoedje. Maar auw!

Even iets anders. Vandaag ben ik ziek, en zie tegen elke voeding op. Ik moet zo ook nog kolven voor de nachtfles. :( en heeft ze ook nog een dag dat ze heeel veel wil drinken. (Of gewoon fiepen) Is/was jullie productie minder als je ziek bent?


Wat vervelend dat het voeden nog zo'n pijn doet! Vaak gaat het aanhappen toch niet helemaal goed wanneer het voeden pijn doet. Heb je al verschillende voedingshoudingen geprobeerd? Kan het fijn voor je zijn als er eens iemand met een voeding meekijkt, bijvoorbeeld van LLL?
februari 2012
november 2015
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 14 Feb 2015 10:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zijn er ook moeders die het juist na het stoppen met de bv beter lukte om af te vallen.?
Ik ben in de hele bv periode niks afgevallen.
Nu is mijn zoon een jaar en krijgt alleen 's avonds nog bv. Hier wil ik binnenkort mee stoppen.
Ik heb een gezond gewicht, maar ben nog steeds 5kg zwaarder dan voor de zwangerschap. Ik heb een gezond eet en beweegschema, maar het lijkt wel alsof mijn lichaam bewust 'vet' opslaat. Eerder kon ik op deze manier goed afvallen, nu lukt het niet.

Is dit herkenbaar? Ik ben gewoon benieuwd.
(Het stoppen met de bv heeft btw niks te maken met het willen afvallen)
<<

Anoniem 146

Bericht 14 Feb 2015 15:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Titamisu, het pijnlijke is vooral aan het begin. Daarna zakt het af. Aan het einde doet het ook pijn. Ze wil niet echt loslaten als ze klaar is met drinken. Ze blijft graag nog wat fiepen. Ik laat mijn tepels nu drogen aan de lucht en smeer daarna bepanthen. Als dit niet lukt ga ik wel iemand inschakelen.

Ingeborg, ik heb helaas geen tips voor je. Ik hoop dat het je lukt die laatste kilo's kwijt te raken.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Feb 2015 17:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mrs. Jansen, ik heb ook best een tijdje pijn gehad bij het voeden, heb ook echt tegen voedingen opgezien in het begin. Ik heb een lactatiekundige laten meekijken, maar ze hapte wel goed aan. Mijn tepels waren wel wat schraal en ze raadden mij smeren met lanoline aan. De pijn is uiteindelijk vanzelf minder geworden en gelukkig helemaal weggegaan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers