Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen met een peuter

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jan 2015 16:47

Verhuizen met een peuter

We gaan volgende maand verhuizen. We hebben tot nu toe R elke keer mee genomen naar het huis als we er heen gingen, praten er veel over met hem en rijden er regelmatig langs.

Tips hoe we het zo makkelijk mogelijk kunnen maken voor hem?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem160

Bericht 30 Jan 2015 16:52

Re: Verhuizen met een peuter

Volgens mij doen jullie daar al aardig je best voor door hem steeds mee te nemen en hem erbij te betrekken. Misschien kun je hem ook wat betrekken bij het inrichten van zijn kamertje in het nieuwe huis, bij het inpakken van jullie spullen en eventueel bij wat makkelijkere klusjes laten 'helpen'?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 30 Jan 2015 17:13

Re: Verhuizen met een peuter

Mijn zus en haar vriend zijn vorige maand verhuisd, hun dochtertje was 18 maanden toen. Ze hadden de sleutel al sinds eind oktober en hebben in die tijd nog wat dingen afgewerkt in huis. Mijn nichtje is toen heel veel mee geweest zodat ze al kon wennen aan de nieuwe omgeving. Ze heeft het uiteindelijk allemaal heel goed gedaan en heeft ook gelijk goed geslapen in haar nieuwe kamertje.

Ik denk dat jullie dus ook al veel doen om het hem zo gemakkelijk mogelijk te maken.
2012 & 2016
<<

Anoniem136

Bericht 30 Jan 2015 17:15

Re: Verhuizen met een peuter

Wij zijn drie keer verhuisd met kinderen. De eerste keer was hij 5 maanden dus te jong. De tweede keer waren ze ruim 2 en een half jaar en de derde keer waren ze bijna 5, 3 en 11 maanden. We hebben het elke keer gedaan zoals jullie nu, en op de dag zelf wat spullen in laten pakken en zelf naar het nieuwe huis laten brengen.
<<

anoniem203

Bericht 30 Jan 2015 17:17

Re: Verhuizen met een peuter

S. was 3,5 toen we gingen verhuizen en we hebben hem best bij veel dingen betrokken. Mee helpen inpakken van zijn speelgoed, tijdens het klussen mocht hij 'meehelpen' en wat ik vooral belangrijk vond is dat ik samen met hem op een rustige manier afscheid nam van onze oude woning. Ik ben er met hem naar toe gegaan toen het appartement helemaal leeg leeg stond en uitgelegd dat er nu andere mensen kwamen wonen en dit de laatste keer was dat wij hier binnen stonden. Hij mocht nog even rondkijken en toen hebben we samen bij de voordeur "dag huis" staan roepen. In het begin heeft hij heel erg moeten wennen maar dat kwam ook omdat bij ons alles tegelijk kwam. Hij kreeg namelijk 1,5 week daarna nog een broertje en een paar weken daarna nam hij afscheid van de psz want de zomervakantie begon. Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Jan 2015 17:25

Re: Verhuizen met een peuter

Toen ze 20 maanden waren zijn wij op dinsdag wezen bezichtigen en op zaterdag al oververhuisd met alles. Donderdags en vrijdags had ik ze meegenomen naar ons huidige huis met wat speelgoed en dat vonden ze helemaal best. Ze kwamen steeds even kijken terwijl ik hun kamer verfde en zaterdags hebben ze zelf hun slulletjes een beetje op plek gezet en hebben we s avonds het lege apartement uitgezwaaid en gedag gezegd. Het leek voor hun dood normaal. Ze hebben wel de hele dag voor onze voeten gelopen met de verhuiswagen uit pakken en meubels op plek zetten etc maar zo zagen ze precies wat er allemaal gebeurde en dat het huis steeds meer ons huis werd met onze spullen.

Bij vriendin van mij ging dat vorige maand precies zo met haar zoontje van 20 maanden. Ik denk dat de meeste kinderen rond zijn leeftijd nog wel vrij makkelijk zijn daarin zolang je ze er maar bij betrekt door ze voor de oververhuizing al door het lege huis hebt geleid. Denk dat het pas wat moeilijker wordt als ze rond de 3-4 jaar zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 30 Jan 2015 21:14

Re: Verhuizen met een peuter

Y. was bijna 3 jaar toen wij verhuisd zijn en het heeft er echt flink ingehakt bij het mannetje. We hebben zo goed als het kon hem bij alles betrokken, maar we merkten dat het behoorlijk veel was voor 'm.
Zeker de laatste paar dagen voor de echte verhuizing met een hele woonkamer vol dozen en uit elkaar gehaalde meubels e.d.

Hij is de avond voor de verhuizing naar mijn ouders gegaan. Uiteindelijk heeft hij daar 3 nachten geslapen. De bedoeling was 1 nacht, maar na het overbrengen van de spullen was het zo rommelig in het nieuwe huis dat het echt niet te doen was en we hadden geen puf meer om zijn bedje in elkaar te zetten. Onze keuken was ook nog niet geplaatst, dus we hadden ook vrij weinig verder en de keuken stond in dozen in de woonkamer, dus hij kon zo goed als nergens spelen.

De eerste periode heeft hij het vooral moeilijk gehad met alle nieuwe geluiden die hij hoorde als hij in bed lag. Hij was erg schrikkerig. Hij had het minimaal een half jaar over 'het oude huis' en 'het nieuwe huis' en vroeg ook elke keer naar welk huis we gingen.

Inmiddels zijn we 13 maanden verder en is dit gewoon zijn huis en heeft hij zijn draai gevonden.
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 30 Jan 2015 22:27

Re: Verhuizen met een peuter

Mijn beste vriendin is vorig weekend verhuisd, met haar zoontje van 2.
Ze zijn een paar keer met hem naar het nieuwe huis geweest, maar nog zonder hun spullen erin.
Qua spullen inpakken in het 'oude' huis hebben ze hem zo weinig mogelijk laten zien. Zijn kamertje hebben ze intact gelaten. Op de dag van de verhuizing mocht hij 's ochtends wat boekjes van zijn kamer in een koffertje doen en heb ik de rest van de dag opgepast.
Ze hebben z'n kamertje leeggepakt en in het nieuwe huis hetzelfde weer opgebouwd. 's Middags hebben ze 'm opgehaald en mocht ie op z'n nieuwe kamertje z'n boekjes neerzetten.

Ze praten nu ook niet meer over 'oude huis' en 'nieuwe huis', maar dit is gewoon 'thuis'. Hij heeft er volgens haar helemaal geen moeite mee dat hij nou ergens anders woont.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Jan 2015 22:56

Re: Verhuizen met een peuter

Dat ging hier zo easy!
In oude huis was al veel gerommeld en gepakt, daarna nog 2 maandjes bij ouders waarvan de laatste maand veel in het nieuwe huis geweest. Ze is veel meegeweest, sliep dan overdag op zolder. Ik heb er eigenlijk heel weinig over gezegd bewust tegen haar als voorbereiding.
Heb ook weinig gemerkt, alleen dat ze de eerste ochtende een beetje keek van hey waar moet ik nu ontbijten.. Maar na een week wist ze al dat in de kelder haar koekjes lagen! En ze wist ook al snel welke voordeur ze moest hebben.
Nee, niet te druk over maken en gewoon doen zoals je nu doet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jan 2015 22:59

Re: Verhuizen met een peuter

Ik maak me, misschien onnodig, zorgen over het slapen. Ik heb hier zijn kamer al honderd keer opnieuw ingericht om te kijken of het effect heeft en nu slaapt hij eindelijk goed.

Ik wil hem de eerste maand sowieso nog naar de oude kinderopvang brengen zodat hij niet te veel veranderingen in een keer heeft.

De tips van het helpen met inpakken ga ik zeker gebruiken! We moeten de komende weken veel inpakken en ik ga hem daar zeker bij laten helpen. Ik denk dat hij het dan wel snapt als we het op zijn nieuwe kamer weer uitpakken.

Wel spannend hoor!! :banaan:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem127

Bericht 30 Jan 2015 23:02

Re: Verhuizen met een peuter

Hier ging het ook erg makkelijk. Van tevoren aangekondigd dat ik een nieuw huis had, we zijn er een paar keer langs gelopen. Vanaf de eerste dag niks aan de hand geweest, ze sliepen gelijk als roosjes.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 31 Jan 2015 00:17

Re: Verhuizen met een peuter

Wij zijn een maand geleden verhuisd.
We hebben L er veel bij betrokken. Samen dozen inpakken en in het nieuwe huis geholpen met schoonmaken. En de dag dat we er voor het eerst gingen slapen hebben we samen haar knuffels in een tas gedaan en in het nieuwe huis samen haar bed opgemaakt.
Om heb ik vaak vertelt dat we daar nu gingen wonen en slapen en dat in ons oude huis andere mensen gingen wonen.
Toen we waren verhuisd heb ik hadden we het ook gewoon over thuis en als we naar ons vorige huis gingen noemde we alleen de naam van het dorp.

Het is me alles meegevallen. Ze slaapt nog steeds in haar eigen bedje. Gewoon in ledikant nog. Heel nieuw huis enzo en dan ook meteen een groot bed leek ons wat te veel.
Ze heeft het nog wel eens over het nieuwe huis gehad, dan zaten we te eten en zei ze ineens 'wonen nieuwe huis' of 'bed ook in nieuwe huis'. Maar nu eigenlijk niet meer.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 31 Jan 2015 17:39

Re: Verhuizen met een peuter

Wij zijn inmiddels al 2 keer verhuisd sinds onze zoon er is en binnenkort verhuizen mijn zoon en ik voor de 3e (en laatste!) keer. Gelukkig ging het steeds wel goed, ik maakte me er van te voren ook heel druk om. Ik deed hetzelfde als jullie: hem steeds meenemen naar het nieuwe huis, er ook regelmatig over praten, hem daar lekker laten spelen als we daar waren (indien mogelijk, met verven enzo is het natuurlijk niet handig). Als wij aan het verven waren kwam mijn moeder ook weleens met hem kijken.
In april verhuis ik dus weer, gelukkig nu hier in de straat dus we kunnen ons nieuwe huis vanuit ons huidige huis zien. Ik laat mijn zoon meebeslissen over het behang in zijn kamertje en met de verhuizing zal ik hem daar ook wel bij betrekken, waar we de boekjes zetten enzo. Ik hoop het op die manier zo leuk mogelijk te maken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Feb 2015 21:50

Re: Verhuizen met een peuter

Wij verhuizen als het goed is binnen 1,5e week.
Helaas moeten we binnen een paar dagen ook al over en zal er weinig tijd zijn om te wennen dit keer.
1 dag schoonmaken en 1 dag om te verhuizen waarschijnlijk. Het is dan te hopen dat de oudste erbij is en niet net die dagen bij zijn vader is.

Bij onze vorige verhuizing (1,5 jaar geleden) is hij wel veel betrokken geweest. Zelf de verf voor zijn kamer uitgezocht en ook samen geschilderd. Veel mee geweest en buiten gespeeld met buurkinderen terwijl wij in het nieuwe huis bezig waren.
Dat is toen ook meteen goed gegaan!
Hij ging toen de eerste middag spelen op zijn nieuwe kamer en toen ik na een half uur ging kijken lag hij in bed te slapen <3
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers