Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Sep 2013 21:53

Re: Afvaltopic

Aziraphale schreef:
Bliss schreef:Joehoe ik was vanmorgen 0.6 kilo lichter als een week geleden, dus ik was blij!


Ik vergeef het je omdat je jarig bent ;)


OMG! :shock: Zie je, de aftakeling is begonnen! Waar gaat het heen? Help!

(ik heb ook een paar wijntjes op trouwens :drunken:)
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Sep 2013 16:32

Re: Afvaltopic

Goed bezig Bliss.

Ik ben ook al een paar dagen goed bezig. Gisteren normaal gegeten, aardappelen wat minder en juist meer groente. En 's middags een uurtje gewandeld.
Vandaar ook al weer een rondje van 10 km gewandeld plus normaal gegeten. Vanavond nog een uurtje of anderhalf tennissen. Dus ik mag op zich wel blij zijn met hoe ik nu beweeg. Hopelijk gaat het ook de vruchten afwerpen en ga ik eens een keer resultaat zien. Hopelijk morgen geen spierpijn meer in mijn benen, want dan ga ik een half uurtje/ 3 kwartier hardlopen. Ik wil dan voor een rondje van ongeveer 6 kilometer gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 24 Sep 2013 19:08

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Sep 2013 23:44

Re: Afvaltopic

Ik sport al vrij veel normaal, dus ik weet niet of ik snel resultaat ga zien. Ik probeer nu het kan wat extra te bewegen.
Het tennissen is vanavond ruim 2 uur geworden. Plus dat ik mijn avondeten daar niet op had ingesteld. Hierdoor met alleen vlees en groente eigenlijk teveel bewogen. Ach, overdag wel de koolhydraten gehad, dus zo een grote ramp is het ook niet ( hoop ik). Eens kijken wat de weegschaal de komende dagen gaat doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 26 Sep 2013 09:11

Re: Afvaltopic

Hoi dames, hoe gaat het met jullie?

Ik ben weer terug van het kamp, ik had mijn eigen eten mee en heb me gelukkig behoorlijk goed aan mijn dieet kunnen houden.
Vandaag start mijn tweede cyclus van 17 dagen, de tussenstand is min 3.1 (ja, die .1 doet het hem :) ). Stiekem valt het me eigenlijk een beetje tegen door de gemiddelden die in het boek genoemd zijn maar hey, ik mag niet klagen.
Nu de tweede cyclus in, ik ben benieuwd!
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Sep 2013 09:45

Re: Afvaltopic

Ik let goed op mijn eten en gisteren een dag niet de kans gehad om een half uur te bewegen. Tenminste ik heb wel gewandeld en gefietst, maar kleine stukken. Vandaag weet ik nog niet of ik er aan toe ga komen, maar ik wil straks wel wat krachtoefeningen gaan doen. Dat lukt iets gemakkelijker tussendoor.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 26 Sep 2013 10:06

Re: Afvaltopic

Wat fijn Merai! Dat vindt ik hartstikke knap in 17 dagen.
Ik blijf weer hangen, nu op 69 kilo. Maar de vorige kilo heb ik ook wel 2 weken over gedaan dus ik verwacht dat het wel komt.
Mijn weegschaal is ook analoog, kan niet precies zien hoeveel het is. Ik weeg me nog steeds elke dag, maar zo kan ik goed zien dat er in ieder geval ook niks bij komt.
Ik krijg wel steeds meer te horen dat ik er slanker uitzie, merk het ook aan mijn broeken. En ondanks dat dat nog niet echt te zien is op de weegschaal voel ik me wel fitter en strakker, en daar gaat het mij uiteindelijk om.
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 26 Sep 2013 20:41

Re: Afvaltopic

Hier gaat het afvallen niet goed. Ik val niets af en kom niets aan of ik nu mijn best doe of niet. Wel heb ik het idee dat het vet zich anders aan het verdelen is (Mijn kont is weg en mijn buik lijkt ook geslonken). Gisteren kwam er een vriend langs die ik enige tijd niet had gezien en hem viel gelijk op dat mijn borsten gegroeid zijn. (Tja, het blijven mannen, ook al bedoelde hij er helemaal niets mee). Ik wist wel dat ze twee cupmaten omhoog zijn gegaan, maar had niet door dat het ook zichtbaar is. Noem me naïef (want ik ging van een kleine B naar een ruime D). Mag hopen dat als ik wel eens eindelijk ga afvallen dat ze blijven, want ik vind ze eigenlijk wel leuk nu ik ze heb. :laughcry:

Maar goed, zat eraan te denken om dus toch voor koolhydraat-arm te gaan, maar aangezien ik nog zes weken aan eten in de diepvries heb en allemaal vol koolhydraten, moet ik denk ik het eerst zoeken in ontbijt en lunch. Yoghurt en Muesli krijg ik er 's ochtends echt niet door, zijn er nog andere mogelijkheden?
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 27 Sep 2013 14:56

Re: Afvaltopic

Nyx, het kan misschien zijn dat je op een "plateau" bent aangekomen? Ik weet niet hoe het anders te omschrijven. Volgens mij maakt iedereen dat mee. Je valt af, dan staat het ineens stil, en na een tijdje val je weer verder af. Kan best zo zijn dat jij net op dat plateau bent beland. Gewoon volhouden!

Hier gaat het goed. Ik ben nu 7,6 kilo kwijt. Ik ben zo tevreden! En zoals ik eerder zei, is het heerlijk om complimentjes te krijgen. Mijn moeder zei van de week dat ze nu echt verschil zag in mijn gezicht en een vriendin zei laatst dat ze het ook aan me kon zien. Voelt heerlijk!

Nyx: is het 's morgens de combinatie van yoghurt en muesli die je niet fijn vindt? anders zou je wat yoghurt met fruit kunnen proberen? Of alleen yoghurt? En anders misschien een glas Optimel met een banaan of zo? Al weet ik niet of dat een verantwoord ontbijt is hoor.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 27 Sep 2013 14:58

Re: Afvaltopic

Merai, ik ben het eens met Pomsky, hartstikke goed van je!

Haha en ik snap je heel goed dat het die .1 is die het hem doet. Ik vond het leuk toen ik 4,8 kilo was afgevallen, maar toen er 5,1 vanaf was, was ik nog gelukkiger, terwijl het maar drie ons scheelde, haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Sep 2013 15:49

Re: Afvaltopic

Bij mij is er nu 0.9 af sinds vorige week maandag (in totaal zit ik nu weer op -8, maar dat is dus sinds begin dit jaar, heb een half jaar stilgestaan bijna). Ben nu ongesteld geworden en ga vanavond wijntjes drinken in de kroeg, dus dan zal het dit weekend wel wat meer zijn. Morgen en zondag ga ik iig goed opletten en zondag ook sporten.
❤ 7 juni 2018
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 27 Sep 2013 17:01

Re: Afvaltopic

Ik meld me ook weer eens. Ik ben een aantal weken geleden gestopt met sonja bakker. Sinds dat moment probeer ik iig te houden aan gezond eten. Daardoor icm sporten ben ik gewoon nog meer afgevallen. Ik heb nog steeds een keurig gezond gewicht, maar vind wel dat ik niet nog meer moet afvallen. Vanavond maar aan de pizza of patat dus. Ik vind het wel lastig om balans te vinden tussen gezond en ongezond eten.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Nyx

Bericht 27 Sep 2013 20:59

Re: Afvaltopic

Sushi, vroeger heb ik mezelf het ontbijten moeten aanleren. Na lang proberen kon ik eindelijk een hele boterham op zonder te kokhalzen. Met Yoghurt komt het kokhalzen terug en boert het me zelfs op. Ik vraag me daarom sterk af of het het waard is om te blijven proberen. Lekker smerig, sorry.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Sep 2013 21:04

Re: Afvaltopic

Ik kwam onlangs een leuke blog tegen over het wel of niet ontbijten.

http://voedzo.nl/gezond-eten/s-ochtends ... t-normaal/
<<

Nyx

Bericht 27 Sep 2013 21:09

Re: Afvaltopic

Dat is wel een interessant artikel, Jans.

Volgens mijn richtlijnen moet ik binnen een uur na opstaan ontbijten, omdat dit gezond schijnt te zijn. Maar eigenlijk heb ik net als de persoon in het stukje pas trek rond een uur of twaalf/Eén. Ontbijt ik wel, dan heb ik eigenlijk aldoor trek. Vind haar stukje nog logisch ook.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Sep 2013 21:14

Re: Afvaltopic

Ja, ik las wat je schreef en ik moest gelijk aan die blog denken. Mijn man heeft hetzelfde.
Ik ben juist het type wat gelijk moet eten als ik m'n ogen open doe.
Ik vond het inderdaad ook wel logisch klinken.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 29 Sep 2013 10:05

Re: Afvaltopic

Hey dames, hoe gaat het met jullie? Ik hou het nog steeds goed vol dus ik ben weer benieuwd naar de weegschaal morgen!
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 29 Sep 2013 11:32

Re: Afvaltopic

Hier gaat het wel goed! Morgen word ik weer gewogen. Mijn week was niet super gezond maar ook niet heel slecht.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Sep 2013 11:53

Re: Afvaltopic

Hier een wisselvallige week. Met eten echt goed opgelet. Veel bewogen
(maandag uur gewandeld, dinsdag 2 uur gewandeld en 2 uur getennist, net 7km wezen hardlopen). Ik had iets meer willen bewegen, maar een sollicitatiegesprek en een bezoek van mijn moeder bracht daar verandering in. Met eten heel erg opgelet en vrijdag een bbq gehad. Niet echt heel veel gegeten, maar wel een fles wijn op. Want betekend dat ik gisteren een brak dag had. Eigenlijk niet veel gegeten, maar ook niet heel gezond.
Ik hoop dat ik morgen onder de 81 zit. Dan zou ik echt blij zijn en daar ga ik ook voor. Nu zal ik het wel wegen, maar ben nog een beetje aan het uitdampen van het hardlopen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 29 Sep 2013 12:08

Re: Afvaltopic

Nou Silly-One, wat jij opnoemt vind ik al behoorlijk goed bewegen hoor!

Ik heb net op de weegschaal gestaan en er is nu precies 8 kilo af!

Vanavond eet ik bij mijn ouders, we eten vast wel wat gezonds, mijn moeder is ook gezond aan het eten en ze weten dat ik bezig ben met afvallen dus dat komt vast goed.

Gisteren at ik bij een vriendin. Zij zouden hambugers op brood eten en dat leek mij niet zo'n gezonde keuze, dus ik heb zelf sla, komkommer, pijnboompitten en tonijn meegenomen en dat heb ik daar gegeten. 's Avonds nog een klein beetje popcorn gegeten en verder niet gesnoept. :D
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 29 Sep 2013 12:10

Re: Afvaltopic

Goed bezig hoor!!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Sep 2013 14:58

Re: Afvaltopic

Ik vind het allemaal wel meevallen Sushi, maar ik heb altijd al veel gesport. Ik tennis normaal 2x per week en ging ook nog een uurtje squashen. Daarbij liep ik dan ook nog 2x per week hard als ik geen werk had.
Mijn doel is eigenlijk iedere dag een half uur extra bewegen naast de normale lichaamsbeweging. Even zorgen dat ik weer wat meer spiermassa kweek en daardoor strakke wordt. Ik baal nu namelijk behoorlijk van mijn lichaam, maar ja ik heb dan ook ooit ( 10 jaar geleden). blokjes gehad als buikspieren. Dat krijg ik niet meer terug, maar dat kussentje wat er voor is gekomen mag wel wat dunner worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Sep 2013 15:30

Re: Afvaltopic

Hier gaat het ook wel goed, net weer wezen sporten, maar het belangrijkste is dat ik gewoon eindelijk weer gemotiveerd ben voor die laatste vijf kilo! Hopelijk kan ik dit vasthouden voorlopig. Gisteravond heb ik gewoon wortels en komkommer zitten snacken (ok wel met een beetje knoflooksaus om in te dippen) toen ik een film keek :)
❤ 7 juni 2018
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 29 Sep 2013 17:13

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 29 Sep 2013 23:38

Re: Afvaltopic

Bliss schreef:Hier gaat het ook wel goed, net weer wezen sporten, maar het belangrijkste is dat ik gewoon eindelijk weer gemotiveerd ben voor die laatste vijf kilo! Hopelijk kan ik dit vasthouden voorlopig. Gisteravond heb ik gewoon wortels en komkommer zitten snacken (ok wel met een beetje knoflooksaus om in te dippen) toen ik een film keek :)

Hee dat is hartstikke goed!
Je zou ook eventueel een vinaigrette kunnen maken om in te dippen. Ik weet alleen niet de precieze afmetingen van de ingrediënten. Volgens mij moet er olijfolie, balsamicoazijn en mosterd in, maar dat weet ik niet zeker. Is erg lekker en beter dan knoflooksaus. Al is een minibeetje knoflooksaus natuurlijk ook geen schande.
Goed bezig in ieder geval!

Ik heb vanavond een klein biefstukje met een grote berg sla gegeten. Als toetje meloen.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers