Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuw bed --> wanneer gewend?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 20 Dec 2014 21:28

Nieuw bed --> wanneer gewend?

Voor mijn neefje hebben we een nieuw bed gekocht. Eind van de maand komt hij weer logeren en dan gaat hij in plaats van in het campingbedje in een normaal bed liggen.
Hij is inmiddels al ruim drie jaar geweest. Thuis slaapt hij ook nog steeds in een ledikant dus het zal best wennen voor hem worden.

Omdat hij uit het bedje klimt en inmiddels ook zindelijk is wil ik hem zo snel mogelijk in een groot bed hebben. Hij is best wel 'lastig' met nieuwe dingen. Daar wil hij vaak niet aan dus ik ben benieuwd of het drama wordt.

Hoe ging die overgang bij jullie kind(eren)?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Dec 2014 21:37

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Hier was het een ramp, hij was wel een stuk jonger toen. Pas na 3/4 weken accepteerde hij het grotere bed.
M:21072011
J :08012014
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 20 Dec 2014 21:37

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Ik vreeste bij onze zoon ook het ergste, maar het ging vanaf dag 1 goed, hij bleef netjes liggen en kwam er niet zelf uit.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Dec 2014 21:47

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Hier ging het eigenlijk vanaf dag 1 goed.

Wel uitgebreid verteld dat ze nu een grote meisjes bed heeft.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 20 Dec 2014 21:50

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Hier 1 groot succes! Hij is een dag voor zijn tweede verjaardag overgegaan naar een groot bed. En van een slechte slaper veranderde hij in een hele goede slaper. Hij komt er nooit uit.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Fiene

Bericht 20 Dec 2014 21:51

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Hier ging het ook meteen goed. We hadden wel meteen een bedhekje ervoor omdat hij eruit viel. Tot nu toe is hij nog nooit uit zijn bed gekomen. In de zomer krijgt n een nieuwe kamer, maar of zij ook zo keurig zal blijven liggen.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Dec 2014 21:55

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Bij mijn nichtje ging het ook gelijk de eerste nacht goed. En ze komt ook niet zelf haar bedje uit. Zij was 2,5 toen ze overging op een peuterbedje.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 20 Dec 2014 22:00

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Wisselende verhalen dus. Ik ben zeer benieuwd! Hij is wel op een leeftijd dat je hem veel kunt uitleggen.
Tweede kerstdag komt hij al bij ons langs, zonder dat hij dan komt slapen. Dus we zullen hem dan al even voorbereiden. Ben benieuwd!
<<

Anoniem92

Bericht 20 Dec 2014 22:05

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Onze dochter vindt nieuwe situaties ook best lastig, maar dit ging gelijk goed!
Ze voelde zich heel groot en stoer.
<<

Anoniem255

Bericht 20 Dec 2014 22:09

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Bij de oudste hadden we het ledikant laten staan maar toen wilde ze steeds daar in. Weg gehaald en toen was er geen probleem meer.
De jongste is best moeilijk maar had hier totaal geen problemen mee.
Beide blijven netjes in bed liggen. De oudste komt er 's ochtends wel zelf uit.
<<

Anoniem103

Bericht 20 Dec 2014 22:16

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Ik ken de situatie met je neefje niet maar vinden zijn ouders het ok dat je hem in een gewoon bed legt? Mijn dochter slaapt thuis ook nog in een ledikant en ik zou het zelf niet fijn vinden als ze ergens anders in een gewoon bed werd gelegd.

On topic, mijn zoontje ging met drie over naar een groot bed en dat ging prima. Tegen onze verwachting in ging hij gewoon slapen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 20 Dec 2014 22:20

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Jawel hoor, bij hem thuis vinden ze het prima. Het is daar vooral makkelijkheid dat hij nog in een ledikant ligt, niet omdat ze problemen hebben dat hij ergens anders in een ander bed ligt.
<<

Anoniem 77

Bericht 20 Dec 2014 22:35

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Mijn zoontje ging met 2 over naar een groot bed. We waren bang dat hij er uit zou komen maar het viel mee. Hij kwam er een aantal keer uit. We hebben duidelijk Gezegd dat hij moet blijven liggen en ons mag roepen. Dit ging na een paar dagen prima. Slapen deed hii meteen goed.
Succes met het overstappen! Komt vast goed.
<<

Anoniem85

Bericht 20 Dec 2014 23:21

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Hier ging het de eerste nacht slecht in die zin dat hij niet kon slapen, daarna ging het super.
Hij komt er nooit uit. Hij ligt nog wel in een slaapzak omdat hij een enorme koukleum is s nachts, kan best dat hij daardoor blijft liggen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 20 Dec 2014 23:56

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Ik dacht ook dat het een drama zou worden, maar het ging in 1 keer goed!
Hij had het er ook steeds over dat hij niet meer in het "babybed" wou, hij wou een grote jongensbed.
Apetrots is hij nu :)
Ik zou hem laten helpen met het in elkaar zetten, uitleggen dat hij al heel groot is en een grote jongensbed krijgt.
Wij vertellen elke avond dat als hij wakker is hij ons moet roepen wanneer hij wakker is en dat gaat tot nu toe (3 dagen) goed.
December 2009
juli 2012
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 21 Dec 2014 18:58

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Hier waren ze meteen gewend aan hun grote bed.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Dec 2014 20:28

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Ging direct goed.
#teammaple🍁
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 27 Dec 2014 22:16

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Gister heeft hij alvast kennisgemaakt met het bed. Hij vond het direct super! Dus hopelijk gaat het volgende week goed. We hebben nu oude eenpersoonsovertrekken gekregen van mijn ouders, daar zal hij de eerste twee nachten onder slapen. Als dat goed gaat zullen we volgende week vrijdag een overtrek naar keuze met hem gaan kopen. Ben benieuwd!

Fijn om te horen dat het bij de meeste ook direct goed ging.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 31 Jan 2015 17:05

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Mag ik tips vragen?
Vanmiddag hebben we de zijkant uit het bedje van mijn zoon gehaald, als hij jarig is krijgt hij een groot bed. Dus nu heeft hij nog gewoon zijn ledikant waar hij zelf in en uit kan. Toen het tijd was voor zijn middagslaapje werd het drama, hij wilde maar niet en was aan het huilen. Ik snap echt wel dat we geduld moeten hebben maar heb er een hard hoofd in dat hij vanavond wel gaat slapen. Alhoewel misschien slaapt hij vanavond juist erg goed want vanmiddag heeft hij dus overgeslagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 31 Jan 2015 19:23

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Ging direct goed.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Jan 2015 19:28

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Hier ging het gelijk goed. Hij komt er wel uit maar gaat er ook zelf weer in liggen. Als ik naar bed ga en ik kijk om het hoekje ligt er regelmatig een boekje of zijn bal bij hem in bed.
<<

Anoniem166

Bericht 31 Jan 2015 19:31

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Ik zou even geduld hebben, Shy. Misschien gaat het over een paar dagen wel goed.
Hier ging het destijds de eerste dagen juist goed en daarna niet meer, dus dat is ook niet handig.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 31 Jan 2015 22:01

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Dat probeer ik ook Sanne, ben nu ook verschillende keren naar hem toegelopen met wat te drinken, daarna nog een verhaaltje dan hoor je een paar minuten niets en dan staat hij weer te roepen haha. Ook zo fijn dat mijn man er wat anders in staat dan ik, wat hem betreft staat hij een paar minuten te roepen terwijl er nog een hummeltje in huis ligt te slapen. Dus dat is ook handig :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 31 Jan 2015 22:41

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

De eerste nacht is nu hier bezig en het is echt draaaamaaa :palm: :omg:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 31 Jan 2015 23:02

Re: Nieuw bed --> wanneer gewend?

Charles schreef:De eerste nacht is nu hier bezig en het is echt draaaamaaa :palm: :omg:

Succes!

Hier is mijn man toen straks naar boven gelopen met de woorden ga jij is heel snel naar bed! toen heeft hij hem daarna toch nog even in gestopt en tot nu is het stil.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers