Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 22 Jan 2015 18:11

Re: Draagdoekentopic

Filoria: Ik heb de wompat toddler van mijn zus gepast met M (maat 74/80) En daar is M nog te klein voor maar mijn zus draagt haar dochter van net 2 jaar (maat 86/92) in de toddler en die zit bij haar harstikke goed. Zelf zal ik dan voor de Toddler gaan ipv de Pre school.
Ik ga de Wompat in april kopen als ik mijn verjaardagsgeld heb :smile:
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem272

Bericht 22 Jan 2015 19:29

Re: Draagdoekentopic

Dank voor jullie reacties, daar begrijp ik uit dat I. nog best een tijdje vooruit zou kunnen met de toddler.
Even afwachten of ik volgende maand met mijn verjaardag weer een envelopje met geld krijg van mijn allerliefste schoonouders (dat krijg ik eigenlijk elk jaar) :angel:
<<

Anoniem205

Bericht 23 Jan 2015 21:58

Re: Draagdoekentopic

Ik heb het vest van BonPrix in huis. Zit voor geen meter… ik heb maat 44-46 besteld (ik heb maat L/XL als bovenmaat). Mouwen komen net tot aan mijn polsen, te kort dus. Maar de omvang van het vest is zo groot dat ik er wel 2 kinderen onder kan dragen :wtf: Heb het tussenstuk niet eens nodig!
En het vest is erg dun, dus je hebt er geen sodemieter aan nu.

Met andere woorden: het vest gaat mooi weer terug en ik zou het als ik jullie was niet aanschaffen!
<<

Anoniem151

Bericht 23 Jan 2015 22:39

Re: Draagdoekentopic

Jammer Oreo!
Ik had J vandaag in zijn berenpak in de doek, super schattig! <3
<<

Anoniem97

Bericht 24 Jan 2015 07:00

Re: Draagdoekentopic

Filoria, ja je kan zeker een tijd met de todler, mijn dochter heft er tot 92-98 goe ingezeten, ze heeft nu 104 en zit er soms nog in maar ondersteunt dan niet goed meer, maar voor heel even is dat geen probleem.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 31 Jan 2015 12:29

Re: Draagdoekentopic

Dames even een vraag over een geweven doek. Bij mij zit de doek best strak onder mijn oksels en dicht bij mijn nek, kan ik dat voorkomen? Met de fwcc gewoon. Ik stoot ook af en toe met mijn kin tegen haar hoofdje aan, moet ze dan toch wat lager?
<<

Anoniem272

Bericht 31 Jan 2015 16:55

Re: Draagdoekentopic

Je knoopt dan te hoog waarschijnlijk. Bij het begin kun je de doek net boven je borsten houden, hoeft niet helemaal tot je oksels.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 31 Jan 2015 18:57

Re: Draagdoekentopic

Te hoog geknoopt en je kan als je de banen aanspant omhoog dat beter zijwaarts doen.
M:21072011
J :08012014
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 31 Jan 2015 20:43

Re: Draagdoekentopic

Oké dank jullie wel!
<<

Anoniem205

Bericht 03 Feb 2015 14:49

Re: Draagdoekentopic

Voelen jullie je soms ook een bezienswaardigheid als je je kindje draagt?
Ik lijkt wel de enige hier in de omgeving te zijn die haar kind in het openbaar draagt, mensen zijn zo verbaasd, draaien serieus om om nog een keer te kijken... Zelfs mijn vriend (die zoon in de Tula draagt als hij naar de markt wandelt) wordt aangesproken/wordt nagekeken! Voel me soms net een attractie. Net in de Ikea ook... ga daar echt niet met een kinderwagen rondlopen!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 03 Feb 2015 15:40

Re: Draagdoekentopic

Oreo schreef:Voelen jullie je soms ook een bezienswaardigheid als je je kindje draagt?
Ik lijkt wel de enige hier in de omgeving te zijn die haar kind in het openbaar draagt, mensen zijn zo verbaasd, draaien serieus om om nog een keer te kijken... Zelfs mijn vriend (die zoon in de Tula draagt als hij naar de markt wandelt) wordt aangesproken/wordt nagekeken! Voel me soms net een attractie. Net in de Ikea ook... ga daar echt niet met een kinderwagen rondlopen!

Ja, vooral met mini baby had ik dat enorm. Veel oudere vrouwen die je dan staande houden, elkaar aantikken. Nu hij wat groter is wordt het wel minder, alleen krijg ik wel regelmatig opmerkingen dat het enorm handig lijkt :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem151

Bericht 03 Feb 2015 16:20

Re: Draagdoekentopic

Haha, ja hier ook een wandelende attractie ;)
Heb hier 'al' 3 andere dragende moeders gespot, niet verwacht in dit dorp. Overigens alleen maar positieve reacties
<<

Anoniem205

Bericht 03 Feb 2015 16:34

Re: Draagdoekentopic

Hier vlakbij schijnt ook een dragende moeder te wonen, aldus vriend. Want ze werd door hem aangetikt op de markt, dat ze het zo leuk vond dat hij als vader draagt :palm: Alsof vaders niet kunnen dragen ofzo. Hij had ook echt zoiets van WTF
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Feb 2015 16:44

Re: Draagdoekentopic

Ik denk dat ze bedoelt dat ze dat niet vaak ziet. Het is toch gewoon een positieve opmerking?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 03 Feb 2015 16:48

Re: Draagdoekentopic

Zoals mijn vriend het vertelde, bedoelde ze het niet zo heel erg positief. Ik vind het gewoon stom, vind het doodnormaal dat vaders ook dragen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 04 Feb 2015 11:57

Re: Draagdoekentopic

Oreo; dat is niet zo doodnormaal, hoor :p
AfbeeldingAfbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 04 Feb 2015 20:56

Re: Draagdoekentopic

Iemand een idee of er ook winkels zijn waar je dragers kunt kopen? Kom alleen maar bij webwinkels uit via Google.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 04 Feb 2015 21:04

Re: Draagdoekentopic

Wij hebben sinds deze week een rekbare doek op mijn werk (kdv). Heel fijn voor onze kindjes die het fijn vinden om veel bij ons te zijn. Het knopen ging vrij gemakkelijk en het kindje zat er ook goed in. Ze zat alleen te hoog. Hoe zorg ik ervoor dat ze lager komt te zitten zonder dat de doek te los geknoopt is? Nu heb ik steeds dat als ik de doek aan trek, hij ook gelijk omhoog kruipt. Ik heb nu steeds eerst de doek geknoopt en dan pas het kindje erin gedaan.

Wat is het trouwens fijn zeg om te dragen! Ik kan niet wachten om een eigen kindje te mogen dragen.
Afbeelding
<<

Anoniem84

Bericht 04 Feb 2015 21:16

Re: Draagdoekentopic

Als je de banen aan spant kun je ze dan beter horizontaal aantrekken, met je arm een wijde zwaai maken en niet naar boven trekken. Dan blijft de doek op dezelfde hoogte zitten.
<<

Anoniem118

Bericht 04 Feb 2015 21:38

Re: Draagdoekentopic

Even hier vertellen dat ik blij ben met mijn mooie Hoppediz Panama doek :D Nu nog flink oefenen, knopen gaat op zich aardig, krijg alleen de bovenkant steeds niet goed strak...

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de emeibaby? Deze hebben we geprobeerd bij een consulente en hij lijkt mijn man fijn om mee te dragen. Maar ik twijfel nog.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 04 Feb 2015 21:43

Re: Draagdoekentopic

Ik wil ook weer gaan dragen omdat de zware kinderwagen mijn neus uitkomt.
Wat raden jullie aan?
Buik of rugdragen?
Ik heb geen zin om te knopen, wil het liefst klikklak kunnen doen.
Ze is 10 mnd en nog geen 9 kilo.
Zou een Tula voor mij geschikt zijn? Hoor daar veel positieve verhalen over.
04-2014
10-2015
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Feb 2015 22:12

Re: Draagdoekentopic

Ik ben L. vanaf 6 maanden op mijn rug gaan dragen in de Manduca. Ik vond hem toen wel echt te zwaar worden voor mijn buik. Het voordeel van een tula is dat het allebei kan, ik vind het echter fijner om te rugdragen met een tula omdat je de banden niet kunt kruizen.
Wel heb ik gemerkt dat veel mensen het erg spannend vinden hun kind op de rug te doen, dat is dus wel iets om rekening mee te houden en goed te oefenen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Feb 2015 23:22

Re: Draagdoekentopic

CCC schreef:Iemand een idee of er ook winkels zijn waar je dragers kunt kopen? Kom alleen maar bij webwinkels uit via Google.

Deze is niet heel ver http://www.ooiebeest.nl/inloop
M:21072011
J :08012014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 05 Feb 2015 07:55

Re: Draagdoekentopic

Milou schreef:Ik wil ook weer gaan dragen omdat de zware kinderwagen mijn neus uitkomt.
Wat raden jullie aan?
Buik of rugdragen?
Ik heb geen zin om te knopen, wil het liefst klikklak kunnen doen.
Ze is 10 mnd en nog geen 9 kilo.
Zou een Tula voor mij geschikt zijn? Hoor daar veel positieve verhalen over.


Ik zou even kijken of je wat dingen ergens kunt proberen. Er zijn verschillende klik-klak systemen, en wat voor de een prettig is, is dat voor de ander niet. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn verschillende consulentes die bv inloopochtenden of pasochtenden hebben, dan kan je wat dingen proberen...
En ik zou buikdragen aanraden zolang het gaat (zo gezellig) en voor langere stukken al snel op de rug
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 05 Feb 2015 10:25

Re: Draagdoekentopic

Milou, ik zou je ook aanraden om wat te proberen. En gezien de leeftijd van je kindje is ruitdragen waarschijnlijk fijner maar buikdragen kan ook nog prima.

Liz, rejoy geeft goede tip, en verder de doek in t begin niet te hoog doen.

Kenya, wat fijn! De doek goed aanspannen aan de bovenkant, dan mag je aan de binnen rail trekken ( dat is t stuk die t dichts bij je hals loopt) en trek altijd aan in de richting van waar de doek vandaan komt, dus de doek eerst schuin boven je schouder houden en dan aantrekken. Om t makkelijker te maken kan je ook met je andere hand t stuk tof bij je kindje vast pakken en tegelijk trekken. ( ik hoop dat t zo een beetje duidelijk haha)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx