Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar gaat t mis?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Jan 2015 14:11

Waar gaat t mis?

De driftbuien schieten hier ineens als kool uit de grond. Daar waar ze er eerst 1 op een dag kon hebben, is t de laatste week ineens veel meer, en zit ik vandaag al op nr5. Soms gaat t ook gewoon nergens over, maar rustig krijgen lukt me niet, iig niet zoals t opvoedkundig zou moeten. En dan wordt er gezegd dat een driftbui gerust een uur kan duren, maar dat lukt me echt niet, ze blijft er helemaal in hangen.
Vandaag:
-omkleden wilde ze niet
- ze wilde vleesje, maar dat mocht niet (ontbijt was net geweest, en daarbij was al niks goed). Ik wilde ook weggaan, maar kreeg haar jas niet aan. Uiteindelijk beloofd dat ze vleesje kreeg als ze de jas aan zou laten doen (zwak, i know) maar zelfs dat werkte niet. Zonder jas moest ze haar vleesje hebben..
-ze wilde kijken met boterham smeren, prima. Daarna liet ik haar helpen, maar dat wilde ze niet, toen ik t deed werd ze boos want ze wilde 'helpen' (zelf doen). Maar als ik mes gaf was t weer niet goed. Brood op tafel was ook niet goed, dan liep ze er weer mee naar de keuken, waarna ze de mes kreeg en t wel goed was
-zij had melk, ik ook. Daarna hrlemaal overstuur omdat ik mijn beker op had..
Heb haar met moeite verschoond en op bed gelegd..

Ik durf bijna niks meer te vragen, bang voor weer een bui. Als ze t zelf mag doen is t niet goed, als ik t overneem ook niet. Ik begin er echt doorheen te zitten, kan niet altijd rustig en correct reageren en jank me te pleures
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem92

Bericht 30 Jan 2015 14:17

Re: Waar gaat t mis?

Joh, niet om huilen hoor! Het klinkt alsof je een temperamentvolle dreumes in huis hebt.
Het is cliché, maar het is een fase (daar waar ieder kind weer anders of heftiger mee om gaat).
Dit kan nog wel eens een hele poos duren, ze is haar grenzen aan het zoeken en jij moet die bewaken.
Nee is nee, werkt hier het beste. Ik leg duidelijk uit wat er gaat gebeuren, en na 1x waarschuwen is het gewoon klaar.
Ik liet/laat haar gewoon gerust huilen of uitrazen, ook in de winkel.

Het is stom, maar nu begint het opvoeden en voor jou is het helaas extra zwaar omdat je het altijd zelf moet doen. Maar het fijne is wel dat je helemaal zelf de opvoeding kunt bepalen, dat is wel fijn.

sterkte!
<<

Anoniem124

Bericht 30 Jan 2015 14:20

Re: Waar gaat t mis?

We hebben hier net sinds 3 dagen eventjes rust wat betreft dit soort buien. Daarvoor al wekenlang dat gezeik precies wat jij beschrijft. Allebei haha. Ik denk altijd dat ze dan heel hard aan het groeien zijn en daardoor niet optimaal in hun vel zitten.
<<

Anoniem103

Bericht 30 Jan 2015 14:40

Re: Waar gaat t mis?

Mijn dochter heeft dat ook met periodes. Het is een tijdje over geweest maar sinds een week of twee heeft ze ze elke dag wel weer. Ze gaat echt compleet uit haar plaat, mij lukt het soms nog om haar rustig te krijgen maar als ze papa ziet wordt ze alleen maar nog driftiger.

Ik snap wel dat je het heel vervelend vindt maar ik denk dat je je er wel bij neer moet leggen dat het er nou eenmaal bijhoort.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Jan 2015 15:40

Re: Waar gaat t mis?

Hoe uit zich die driftbui dan Elsa? In mijn ogen is een driftbui echt gillend op de grond gaan liggen.
Wat jij omschrijft hoort erg bij de leeftijd en dit kan inderdaad wel even duren. Wel is het ene kind temperamentvoller dan de ander en jouw dochter heeft waarschijnlijk veel temperament ;).
Die van mij zijn niet echt driftkikkertjes, maar niet alles gaat hier helaas van harte, kleren uitdoen 's avonds, schoenen en jas aandoen als we weggaan en wat jij omschrijft, dat zorgt hier bepaalde periodes ook wel voor 'strijd'. En dan gaat het weer een tijd goed.
Alleen blijven mijn kinderen er niet in hangen, ze vinden het meer grappig om het mij moeilijk te maken, haha.
Vooral consequent blijven en doorbijten!! Veel succes!!
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 30 Jan 2015 16:07

Re: Waar gaat t mis?

Welcome to my world. Ik heb dit al zo ongeveer 16 maanden. Niets aan en kapot zwaar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jan 2015 16:17

Re: Waar gaat t mis?

Wat een vervelende fase lijkt me dat toch. Mijn stiefzoontje had er gelukkig weinig last van maar onze komende spruit zal het vast ook weleens gaan krijgen.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om eens flink boos te worden. Waarom altijd alleen maar lief en aardig? Boos zijn is toch ook gewoon een emotie waarmee een kind moet leren omgaan? Wellicht helpt het omdat je daarmee wel een grens stelt: jij bepaalt en niet zij.

Wel lastig voor jou dat je het allemaal in je eentje moet handelen. Niet aan jezelf twijfelen hoor!
<<

anoniem203

Bericht 30 Jan 2015 17:25

Re: Waar gaat t mis?

Er hangt denk ik ook iets in de lucht. S. is ook al 1,5 week niet te genieten en niks is goed. Als ooit iets niet lukt (bijv. Hij krijgt een lego steentje niet goed vast) dan loopt hij helemaal rood aan en smijt dat ding op de grond. En praten is ook 'lastig' Meneer is nu meer van een snauw geven. Niets aan inderdaad en je moet jezelf niks kwalijk nemen hoor. Is gewoon een fase. Die hopelijk niet al te lang duurt.. :hug:
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 30 Jan 2015 21:21

Re: Waar gaat t mis?

Praat ze al wat? Misschien komt de frustratie van het zich niet duidelijk kunnen maken? Meer willen als dat ze kan. Ik heb ook 3 driftkikkertjes in huis. Mijn jongste is 1,5 jaar, wij communiceren dmv babygebaren (hij praat nog bar weinig) waardoor hij zich redelijk goed kan duidelijk maken. Hij 'verteld' bijvoorbeeld dat hij de sneeuw heeft gezien of 'vraagt' waar zijn broer of zus is. Als hij iets wilt watniet jkan, kan hij nog steeds best driftig worden, maar doordat hij begrepen wordt een stuk minder als eerder. Boos zijn mag overigens van mij ook. Het is een emotie die erbij hoort, het is aan mij om hem te leren hoe hij die boosheid kan handelen.
Mother of 3 adorable children
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Jan 2015 23:07

Re: Waar gaat t mis?

Ze krijst echt vanuit haar keel, zet grote ogen op, loopt rood aan, stampvoet en slaat tegen de deur, laat zich op de grond vallen om vervolgens weer te gaan staan. En als ik haar oppak moet ik uitkijken voor geen hoofdstoot.
Ergens weet ik dat t normaal is, maar damn het is vreselijk. Ik durf veel minder, het kost energie.
Parel, juist omdat ik de opvoeding bepaal grotendeels vraag ik me dan ook wel eens af of ik dan wel de goede opvoeding geef. Ze doet t ook vooral bij mij. En ja ze zeggen dat dat komt omdat ze zich veilig voelt bij mij en daardoor haar grensen verlegd. Dat ze dat maar doet bij mensen waar ze zich niet veilig bij voelt ;)
Ze kan wel wat praten, maar op zo'n moment zegt ze dingen die niet altijd kloppen. Of ze wil helpen met bijv aankleden, maar trekt dan shirt aan aan haar voeten en als ik haar corrigeer wordt ze extra boos. Of ik weet wat ze wil, laat t haar vervolgens doen (nadat ik t al een x per ongeluk zelf had gedaan) en dan is t ook niet goed.
Het omvoorspelbare, het machteloze is hetgeen wat me vanmiddag gewoon ff flink opbrak. Heb nu nog last van mn ogen..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2015 23:09

Re: Waar gaat t mis?

Ach meis, wat herkenbaar..
Vermoeiend zijn dat soort momenten he? Niks is goed.. en zelf weten ze eigenlijk ook niet wat ze willen.
Hier zijn sinds kort de ergste buien over, nu ze zich eindelijk echt behoorlijk goed verstaanbaar kan maken, en ze het principe van 'Bij 3 ga je op de trap' snapt.

Je moet niet gaan twijfelen aan je zelf hoor!!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jan 2015 23:10

Re: Waar gaat t mis?

Heel herkenbaar. R is ook zo'n driftkikker. Hij weet zelf ook niet meer wat hij wil en wordt alleen maar bozer op mij. Ik heb ook regelmatig huilend in een andere kamer gestaan als hij weer lag te schreeuwen om papa.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem144

Bericht 30 Jan 2015 23:52

Re: Waar gaat t mis?

Erg vervelend en ook erg herkenbaar. Uiteindelijk is het hier redelijk goed gekomen omdat ze mijn grenzen onderhand wel kent. Wil niet zeggen dat ze nooit helemaal uit haar dak gaat als iets niet naar haar zin gaat hoor. Ze ligt ook nog geregeld op de grond in het winkelcentrum/winkel.
Het is ook wel heel belangrijk dat je zeker van jezelf bent en dat dus ook uitstraalt bij het corrigeren. Anders prikt ze er waarschijnlijk zo doorheen.
Niet dat jij dat niet doet ofzo, weet ik helemaal niet, heb je pas 1 keer gezien :wink:

Ik corrigeer haar trouwens in het openbaar of bij anderen net als thuis en dat weet ze ook wel.. :wink:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Jan 2015 09:49

Re: Waar gaat t mis?

Dat corrigeren is best moeilijk, want de ene x is t omdat ze iets moet, de andere x omdat ze iets niet mag (dat vind ik t makkelijkst), of omdat ze iets wil wat niet kan. Ze krijgt echt zelden haar zin van mij, maar ik kan haar echt geen uur zo bezig laten.
Bij anderen doe ik t wel iets anders, omdat t daar minder vaak voorkomt, we dan toch moeten gaan. en ik eerst thuis wil weren hoe of wat
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers