Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fysio rug

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 26 Jan 2015 14:25

Fysio rug

omdat ik al tijden lage rugpijn heb nu toch maar de stap naar de fysio genomen.
Nu snap ik het alleen qua vergoedingen niet helemaal.
Wat krijg je uit je basis vergoed?
Heb aanvullend een budget voor 400 euro, maar is dat dan dus echt alles waar ik recht op heb, of ook nog wat via de basis? Die 400 is natuurlijk zo op met 2x in de week heen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jan 2015 14:28

Re: Fysio rug

Fysio kost je eerst je eigen risico. Daarna gaat het pas over naar vergoedingen uit basis/aanvullend.
Een gemiddelde behandeling kost ongeveer 30 euro trouwens.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Jan 2015 14:37

Re: Fysio rug

Fout Oreo. Fysio gaat uit je aanvullende pakket voor gewone rugklachten. Is dat op, dan moet je zelf betalen. Dus met 400euro heb je zo'n 10-12x vergoed. Ligt aan het tarief. Fysio uit je aanvullende pakket kost je geen eigen risico.

Als je een chronische indicatie hebt, bijvoorbeeld na een nieuwe heup operatie, dan gaan de eerste 20keer uit je aanvullende pakket. Is dat niet toereikend, dan betaal je de rest tm 20 behandelingen zelf betalen. Van de 21e behandeling gaat het uit je basis, waarbij het eerst je eigen risico kost.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jan 2015 15:27

Re: Fysio rug

Toen ik vorig jaar bij de fysio liep voor mijn rug is dat betaald vanuit de aanvullende verzekering. Ik had 12 behandelingen of zo iets. De laatste paar behandelingen hadden steeds langere tussenpozen omdat ik anders niet uit zo komen ( gescheurde tussenwervelschijf).
Fysio zit niet meer in het basispakket namelijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem133

Bericht 26 Jan 2015 17:02

Re: Fysio rug

Bij mij gaat het ook uit mijn aanvullende verzekering, mijn fysio wist het zo te spreiden dat ik aardig uitkwam en niets zelf hoefde te betalen.
<<

Anoniem86

Bericht 26 Jan 2015 17:20

Re: Fysio rug

Ik hoef niet eerst eigen risico te betalen, ik heb 1000 euro per jaar en behandeling kost 25 euro per keer. Uit basis gaat het niet sowieso.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Jan 2015 18:04

Re: Fysio rug

Jawel. Als je een chronische indicatie (volgens een bepaalde lijst, dus niet alle klachten waar je chronisch last van hebt vallen daar onder) hebt dan gaat het sowieso vanaf de 21e behandeling uit je basispakket. Bij chronischiteit (schrijf je dat zo?) dan kost het dus wel je eigen risico ivm vergoeding vanuit de basis.

Kinderen gaan ook uit de basisverzekering. Daarbij kost het geen eigen risico.

Bij mij is het tarief 32euro per zitting, de intake is iets duurder. Tarieven zijn vrij gegeven, dus de ene fysio vraagt niet hetzelfde als de andere, dus goed naar informeren bij je behandelend fysio.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem86

Bericht 26 Jan 2015 18:11

Re: Fysio rug

Ja maar niet in het geval van to, daar had ik t over
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Jan 2015 18:15

Re: Fysio rug

Aha. Ik dacht sowieso als pertinent nooit uit de basis.
De verwachting is dat de fysio kosten van to uit aanvullend vergoed worden en dus geen eigen risico aangesproken wordt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jan 2015 10:33

Re: Fysio rug

Zou uitgaan van 13/14 behandelingen voor dit bedrag. Wat de verzekeraar aan je fysio betaald is lastig te achterhalen. En wat daarna een behandeling los kost dat ligt aan je fysio.
2015 💙
<<

Anoniem205

Bericht 27 Jan 2015 14:27

Re: Fysio rug

ah, dan zat bij mij het verschil met dat ik een chronische indicatie had gekregen na een schouderoperatie. Kostte me eerst het eigen risico, daarna werd alles vergoed.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 27 Jan 2015 15:00

Re: Fysio rug

Minx schreef:Zou uitgaan van 13/14 behandelingen voor dit bedrag. Wat de verzekeraar aan je fysio betaald is lastig te achterhalen. En wat daarna een behandeling los kost dat ligt aan je fysio.


Dat hangt van je verzekering af. Ik kan online precies zien welke vergoedingen mijn verzekeraar aan wie heeft uitgekeerd. En bij de fysio zie je online wat een behandeling kost.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 30 Jan 2015 14:12

Re: Fysio rug

Op de site vd fysio staat dat het 30 euro kost,
Ik ga dus uit van 13x, hou het zelf ook goed bij.
gister ook aangegeven dat ik een budget van 400 euro heb, dus volgende week gewoon 1x heen ipv 2x
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Jan 2015 18:28

Re: Fysio rug

Is de intake ook 30euro?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron