Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

<<

Anoniem193

Bericht 27 Sep 2013 12:43

Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Eigenlijk nav opmerkingen bij HNTM. Wat vinden jullie?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Sep 2013 12:46

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Ik denk niet dat dat realiseerbaar is, je kunt mensen niet verbieden om zich te laten fotograferen en ook niet om er geld voor te krijgen, lijkt mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 27 Sep 2013 12:48

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Absurt he? Ik keek laatst een aflevering. Leek wel een vleeskeuring. Nee, jij moet nog 2 cm afvallen dus je gaat niet door voor de shoot. En dat meisje was al zo dun! :thumbdown:
<<

Anoniem7

Bericht 27 Sep 2013 12:55

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Ik denk eerder dat je de oorzaak bij de opdrachtgevers moet leggen. En bij de modellenbureaus.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2013 12:59

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Ik denk dat de ontwerpers en de bureau's aangepakt moeten worden zoals maple zegt. Leveren ze een te dun model, of vragen ze er om dan een boete. Vooral als ze aangeven dat modellen dunner moeten worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 27 Sep 2013 14:59

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Ja wat dat betreft kan de stelling beter anders zijn, dat het verboden zou moeten worden om zulke dunne mensen in reclame te gebruiken oid.
Echt verschrikkelijk, die Sharon die te horen kreeg dat ze of moest afvallen of plussize model moest worden?
<<

Anoniem44

Bericht 27 Sep 2013 15:18

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Volgens mij hebben al die meisjes van HNTM ondergewicht. Ik zit zelf 5 kilo boven ondergewicht, maar ik ben bij lange na niet zo dun als die meisjes daar, dus het moet haast wel. Ik dacht eigenlijk dat het al soort van verboden was, op de catwalk, maar eigenlijk zie ik nooit veel terug van dit verbod.

Ik zou er eigenlijk voor willen pleiten dat modeontwerpers hun kleding voor shows en shoots maken in 1 kledingmaat groter, dus i.p.v. maatje 34, dat ze naar 36 gaan. Dan heb je nog altijd slanke modellen, maar denk dan wel net even gezonder.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Sep 2013 15:34

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Als alle modellen maat 34 hadden dan was er geen probleem. Catwalkmodellen hebben maat 30 of 32. Size zero is een Nederlandse maat 32, dus XXS. Voor ons is dat mini, voor catwalk is dat gangbaar/op het randje.
#teammaple🍁
<<

Anoniem7

Bericht 27 Sep 2013 15:37

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Ik vind dat zo jammer, ik vind de meeste kleding het mooist zitten met maat 38. De meeste vrouwen die ik echt mooi vind hebben minimaal maat 38-40.
<<

Anoniem7

Bericht 27 Sep 2013 15:38

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik iemand die afwijkt van die maat niet mooi vind, maar maat 32 vind ik zo mini, zo fragiel.
<<

Anoniem65

Bericht 27 Sep 2013 15:50

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Maat 32 is mooi als je hooguit 1.60 bent, maar die modellen zijn soms wel 1.85! Die Valentijn die meedoet met expeditie robinson bijvoorbeeld, dat vind ik echt niet meer mooi. Ik houd wel van slank tot mager, maar ben er ook echt tegen dat dat de norm moet zijn voor de mode. Ik vind dingen dan heel mooi staan op zo'n model, trek ik het zelf aan, ziet het er meteen heel anders uit. Waarom kunnen ze nou niet gewoon alle soorten mensen daarvoor nemen? Dat zowel dunne als dikke mensen ook echt kunnen zien hoe die kleding staat. Die reclames van dove bv, dat vind ik al zo'n vooruitgang! Die vrouwen zijn allemaal hartstikke mooi. Ook met maatje 40.
<<

Anoniem65

Bericht 27 Sep 2013 15:52

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Oja nog zoiets, toen ik nog veel aan klassiek ballet deed wilde een van mijn groepsgenoten naar de balletacademie. Ze werd 3 x afgewezen omdat ze te zwaar was. Ze was echt dun, mager bijna. En toch was dat de enige reden dat ze telkens niet werd aangenomen. Iets begrijpelijker, omdat de mannelijke dansers je moeten kunnen optillen, maar toch. Ik schrok daar toen wel echt van. Schijnbaar moest je daar een BMI van Max 17 hebben (volgens mij is 18 eigenlijk de grens voor ondergewicht).
<<

Artemis

Bericht 27 Sep 2013 15:54

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Ik heb een werkelijk prachtig meisje in mijn omgeving, ontzettend mooi, begon op haar 15e met modellenwerk. Ze is echt ontzettend lang, heeft benen tot aan d'r oksels, ze is heel slank van zichzelf, maar ze is ermee gestopt, met dat modellenwerk, ze werd echt best wel veel gevraagd, zat ook al wel in het buitenland voor foto's enzo, maar toen ze ietsje ouder werd, 16/17 enzo, begon het commentaar dat ze te dik was. Ze is nog steeds zo slank dat een maatje 34/36 past, en dat voor een meisje van 180 ofzo ,dat is écht dun. Maar ze was te dik, meer sporten, minder eten dat was de opdracht. Gelukkig is zij ermee gekapt, ze vond het leuk, wilde vroeger al model worden, maar dit had ze er niet voor over. Gelukkig maar, want een meer beïnvloedbaar meisje was er wél in meegegaan.

Zonde. Ik vind sowieso het hele beeld wat mensen tegenwoordig hebben van hoe een vrouw eruit hoort te zien al behoorlijk verziekt door fotoshop enzo, en dit maakt het niet beter.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Sep 2013 15:58

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Urban Naked schreef:Als alle modellen maat 34 hadden dan was er geen probleem. Catwalkmodellen hebben maat 30 of 32. Size zero is een Nederlandse maat 32, dus XXS. Voor ons is dat mini, voor catwalk is dat gangbaar/op het randje.

Oja, ok dan zouden ze het eens kunnen beginnen met maat 34 aanhouden, want dan zit je denk ik net op het randje van een gezond gewicht. Met een maat 32 of zelfs 30 heb je toch echt ondergewicht.
<<

Anoniem185

Bericht 27 Sep 2013 16:59

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

-ED- schreef:
Urban Naked schreef:Als alle modellen maat 34 hadden dan was er geen probleem. Catwalkmodellen hebben maat 30 of 32. Size zero is een Nederlandse maat 32, dus XXS. Voor ons is dat mini, voor catwalk is dat gangbaar/op het randje.

Oja, ok dan zouden ze het eens kunnen beginnen met maat 34 aanhouden, want dan zit je denk ik net op het randje van een gezond gewicht. Met een maat 32 of zelfs 30 heb je toch echt ondergewicht.
Volgens mij zit je met 34 inderdaad al dicht in de buurt van ondergewicht hoor! Ligt natuurlijk ook aan je lengte. Een meisje van 1.56 met een maatje 34 is nog oke, maar iemand van 1.85 met een maar 34 is volgens mij echt wel wat dun.

Ik denk niet dat het te verbieden valt, er zullen in dat wereldje altijd van dit soort problemen blijven, maar ik denk wel dat het zou helpen als de algemene wetgeving hier bij wordt aangescherpt. Dus dat bijvoorbeeld pas vanaf een gezond BMI een model aangenomen mag worden.
<<

Zero

Bericht 27 Sep 2013 18:39

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Ik vind eerlijk gezegd dat er dit seizoen van HNTM heel erg gelet word op dat ze de meiden geen eetprobleem aan lullen maar ze willen afslanken dmv sport en goed eten.
Als je niet in de maten past wat gevraagd word door de grote ontwerpers, dan moet je of a) jezelf daar in weten te trainen of b) dat niet willen en een ander soort modellenwerk gaan doen.
Commercieel bijvoorbeeld - de C&A zal een meisje met maatje 38 echt geen probleem vinden, maar de Voque wel. Sja. Dat is ook maar weer helemaal hoe je er in steekt natuurlijk.


Iemand een verbod op werk geven is idioot. Afgelopen lente stond Beyonce voor de H&M een bikini te promoten, en die vrouw word gezien als een hele mooie dame, maar maatje 34... echt niet. Hulk smash.
Die ga je toch ook niet weigeren? :laughcry:
<<

Anoniem44

Bericht 27 Sep 2013 18:41

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Lampenkapje schreef:
-ED- schreef:
Urban Naked schreef:Als alle modellen maat 34 hadden dan was er geen probleem. Catwalkmodellen hebben maat 30 of 32. Size zero is een Nederlandse maat 32, dus XXS. Voor ons is dat mini, voor catwalk is dat gangbaar/op het randje.

Oja, ok dan zouden ze het eens kunnen beginnen met maat 34 aanhouden, want dan zit je denk ik net op het randje van een gezond gewicht. Met een maat 32 of zelfs 30 heb je toch echt ondergewicht.
Volgens mij zit je met 34 inderdaad al dicht in de buurt van ondergewicht hoor! Ligt natuurlijk ook aan je lengte. Een meisje van 1.56 met een maatje 34 is nog oke, maar iemand van 1.85 met een maar 34 is volgens mij echt wel wat dun.

Ik denk niet dat het te verbieden valt, er zullen in dat wereldje altijd van dit soort problemen blijven, maar ik denk wel dat het zou helpen als de algemene wetgeving hier bij wordt aangescherpt. Dus dat bijvoorbeeld pas vanaf een gezond BMI een model aangenomen mag worden.

Als ik naar mezelf kijk, ik heb ook wel maatje 34 gehad, dan woog ik nog vier kilo lichter, dat is dus echt op de grens van ondergewicht. maat 32 en 30 is sowieso ondergewicht en misschien als je 1.85 bent dat maat 34 ook al ondergewicht is, dat zou goed kunnen. Maak er dan maat 36 van, dat is een meer gangbare maat, zou toch mogelijk moeten zijn voor modeontwerpers om de standaardmaten van hun kleding voor modellen in die maat te maken?
<<

Zero

Bericht 27 Sep 2013 18:43

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Zero schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat er dit seizoen van HNTM heel erg gelet word op dat ze de meiden geen eetprobleem aan lullen maar ze willen afslanken dmv sport en goed eten.
Als je niet in de maten past wat gevraagd word door de grote ontwerpers, dan moet je of a) jezelf daar in weten te trainen of b) dat niet willen en een ander soort modellenwerk gaan doen.
Commercieel bijvoorbeeld - de C&A zal een meisje met maatje 38 echt geen probleem vinden, maar de Voque wel. Sja. Dat is ook maar weer helemaal hoe je er in steekt natuurlijk.


Iemand een verbod op werk geven is idioot. Afgelopen lente stond Beyonce voor de H&M een bikini te promoten, en die vrouw word gezien als een hele mooie dame, maar maatje 34... echt niet. Hulk smash.
Die ga je toch ook niet weigeren? :laughcry:


Oh, het gaat over ondegewicht. Laat maarrrrr


(Zelfde principe though... je kunt het niet echt tegen gaan. Maar mensen moeten wel gezond blijven)
Laatst gewijzigd door Zero op 27 Sep 2013 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Sep 2013 18:43

Re: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

Lampenkapje schreef:Ik denk niet dat het te verbieden valt, er zullen in dat wereldje altijd van dit soort problemen blijven, maar ik denk wel dat het zou helpen als de algemene wetgeving hier bij wordt aangescherpt. Dus dat bijvoorbeeld pas vanaf een gezond BMI een model aangenomen mag worden.

Maar dan passen ze dus niet in de kleding, daarom moet de standaard maat van de kleding gewoon worden veranderd. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers