Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2015 14:22

Re: Katten Topic <3

Ik wil graag een buitenkat adopteren uit het asiel, maar m`n vriend wil niet :(.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Jan 2015 21:52

Re: Katten Topic <3

Waarom wil hij dat niet, Cotton? Wat moet ik me bij een buitenkat voorstellen vanuit het asiel? Een kat dat gewend is om voornamelijk buiten te leven die nu geen thuis heeft?
<<

Anoniem256

Bericht 08 Jan 2015 10:15

Re: Katten Topic <3

Gaat gelukkig alweer goed met de kat! Had voor de zekerheid maandag nog de dierenarts gebeld omdat hij wel erg sloom bleef maar moest het nog even aankijken. Het ging dinsdag alweer een stuk beter en nu bijna helemaal de oude. Alleen hoog springen doet hij nog niet.

Nog wel lastig wat normaal is bij een kat. Hij zeurt wel eens om eten, maar wil hem ook niet teveel geven. Hoe vaak geven jullie eten? Hij krijgt alleen droogvoer en is bijna 8 maanden.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Jan 2015 18:13

Re: Katten Topic <3

Ze krijgen hier nieuwe brokjes als de bakjes leeg zijn. Ze hebben dus altijd voer tot hun beschikking en eten als ze dat willen.

Heel af en toe krijgen ze met z'n vieren 2 zakjes natvoer. Soms 2 keer per week en dan zo 2 weken niet.

Fijn dat je kat weer opgeknapt is Punto!

Cotton, wil je vriend een kat gewoon niet buiten hebben of geen kast die daar al aan gewend is? wij hebben een rood katertje uit het asiel, toen nog nooit buiten geweest, maar wij kregen hem alleen als hij wel naar buiten zou kunnen.
Dat heeft hij ook echt nodig. Toen hij na het verhuizen binnen moest blijven vloog hij bijna tegen de muren en terroriseerde de andere 3.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem152

Bericht 08 Jan 2015 21:15

Re: Katten Topic <3

Fijn dat je kat weer (bijna) de oude is, Punto!

Mijn kat krijgt 's ochtends een half kuipje mousse en verder is haar bakje met brokjes altijd gevuld.
Ze eet haar bakje alleen nooit helemaal leeg. Pas als ik bijvul gaat ze weer eten, raar beest.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2015 21:37

Re: Katten Topic <3

Winegum schreef:Waarom wil hij dat niet, Cotton? Wat moet ik me bij een buitenkat voorstellen vanuit het asiel? Een kat dat gewend is om voornamelijk buiten te leven die nu geen thuis heeft?

Ja inderdaad. Een kat die nu in het asiel zit, die buiten leven gewend is en eigenlijk alleen binnen komt om te eten haha. Hetzelfde als onze huidige poes dus haha.

M'n vriend wil niet nog meer dieren, dus dan houdt het op :(
<<

Anoniem149

Bericht 09 Jan 2015 01:36

Re: Katten Topic <3

Chava schreef:Fijn dat je kat weer (bijna) de oude is, Punto!

Mijn kat krijgt 's ochtends een half kuipje mousse en verder is haar bakje met brokjes altijd gevuld.
Ze eet haar bakje alleen nooit helemaal leeg. Pas als ik bijvul gaat ze weer eten, raar beest.

Haar bakje met brokjes bedoel je? Wat dat herken ik, als er nog maar een beetje in zit eet ze pas weer als ik het bakje voller heb gedaan. Hier krijgt ze ook iedere ochtend een half bakje natvoer. Ik vind het ook zielig als ze komt 'zeuren' om eten, al denk ik dat het eerder gewoon aandacht vragen is dan vragen om eten.

Fijn dat het beter gaat met de kat Punto!

Française, ben benieuwd of jij de kat inmiddels al gevonden hebt?

En Derpy, jij had een tijdelijke kat toch?
<<

Anoniem152

Bericht 09 Jan 2015 17:09

Re: Katten Topic <3

Ik bedoel inderdaad haar bakje met brokjes, Elize.
Dan staat ze me echt zo aan te kijken van: "Kom, vul mijn bakje bij. Zie je niet dat ie leeg is?"
<<

Anoniem149

Bericht 09 Jan 2015 18:02

Re: Katten Topic <3

Schattig hè :love:
<<

Anoniem122

Bericht 09 Jan 2015 18:07

Re: Katten Topic <3

Hier is dat ook! Vooral omdat het dan nog wat "kruimels" zijn, hij wilt alleen hele brokjes die hij vervolgens zo kauwt dat de helft weer in kleine stukjes in zn bakje valt.. en die moet hij dus niet meer.
<<

Anoniem149

Bericht 09 Jan 2015 18:09

Re: Katten Topic <3

Ik heb even een vraag trouwens. Ik kom net thuis uit het werk, en volgens mij heeft ze wat gespuugd op mijn vloerkleed. Ik heb het er grotendeels met keukenpapier afgekregen, maar hoe krijg ik het helemaal schoon?
<<

Anoniem122

Bericht 09 Jan 2015 18:12

Re: Katten Topic <3

Is het nog "nat" ? Dan kan je er geloof ik zuiveringszout op strooien en helemaal op laten drogen en dan opzuigen.
En anders zou ik met een sopje met biotex met een scrobborstel er overheen gaan.
<<

Anoniem149

Bericht 09 Jan 2015 19:05

Re: Katten Topic <3

Nee het is al wel opgedroogd. Ik heb alleen geen biotex in huis, dus even kijken hoe ik dat ga doen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 09 Jan 2015 19:14

Re: Katten Topic <3

Wij gaan naar het asiel morgen om te kijken voor een tweede poes/kat. Ben benieuwd!
<<

Anoniem149

Bericht 11 Jan 2015 02:55

Re: Katten Topic <3

Hoe ging het bij het asiel Winegum?
<<

Anoniem280

Bericht 11 Jan 2015 04:23

Re: Katten Topic <3

Mijn kat mist mij ontzettend en ik mis hem ook.
Hij weet niet waar hij het zoeken moet. Heeft door onwennigheid in de wasmand, met schone kleren, die ik de dinsdgags zou opvouwen voor ik naar het ziekenhuis raakte, gepiest en wil amper eten. Nu is mijn vriend ' s avonds weer thuis. Normaal moet hij niet zoveel van mijn vriend weten, maar man, wat mis ik mijn kat. Vriend heeft een filmpje van mijn monster gemaakt en deed mij gelijk huilen. Ben zo benieuwd weer hoe hij is als ik straks thuis kom met een lege buik.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Jan 2015 21:13

Re: Katten Topic <3

Aah, wat zielig Caramba! Ik hoop dat jullie elkaar weer snel mogen zien en dat je lekker met je kat kan knuffelen.
Gefeliciteerd trouwens met je meisjes!

Lauren, het was erg rustig bij het asiel! Ze hadden op dit moment maar drie katten. Van die drie kwam er maar 1 voor ons in aanmerking. We hebben namelijk drie 'eisen' . De kat moet met andere katten omgaan vanwege onze huidige poes, het moet geen buitenkat zijn want we hebben alleen een balkon en geen mogelijkheid om de kat verder naar buiten te doen, en de kat moet met kleine kinderen kunnen (in ieder geval gedogen) ivm mijn neefje die hier zeer regelmatig is.

Met die ene kat hadden we helaas geen klik, dus dat gaat hem niet worden! Ze krijgen wel nieuwe katten binnen omdat ze zo leeg zijn gelopen de laatste tijd. Die nemen ze dan over van andere asiels die erg vol zitten op dit moment. Dus we houden het even in de gaten!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 12 Jan 2015 11:42

Re: Katten Topic <3

Elize: Misschien helpt een sopje met een beetje waspoeder ook. Ik vang nu inderdaad een volwassen kat op, meestal zijn het kittens.

Punto: Staat er niet op de verpakking hoeveel gram voer je kat mag?
Lex krijgt RC Diabetic en mag daar 72 gram van. Hij krijgt 's ochtends, rond 18.00 uur en vlak voor we gaan slapen 1/3e van die hoeveelheid. Daarnaast krijgt hij nog een kwart zakje natvoer een halfuur voor hij z'n insuline krijgt. Hij moet eigenlijk iets afvallen, maar ik durf 'm niet minder te gaan voeren zonder dat eerst met de dierenarts te overleggen, want dan moet z'n hoeveelheid insuline misschien ook worden aangepast. Hij eet dit allemaal op, dus als ik hem minder geef, zit hij een tijdje zonder voer en dat is niet goed voor z'n suikerspiegel.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2015 11:44

Re: Katten Topic <3

Elize wij gebruiken altijd z'n spuitbus voor tapijt reiniger dan zie je er niks meer van.
Afbeelding
<<

Anoniem256

Bericht 13 Jan 2015 10:26

Re: Katten Topic <3

Hij krijgt nu ook de hoeveelheid op de verpakking verdeeld over twee keer. Maar als we het bakje vullen dan eet hij alles direct achter elkaar op. Dus denk dat als er altijd brokjes in zijn bakje zitten, hij misschien wel teveel gaat eten. Nu is hij nog redelijk mager dus kan hij nog wel wat hebben.
Volgende week naar de dierenarts voor inentingen, overleg dan wel even.

Gisteren zo'n racebaan met balletje gekocht, goede aanwinst. Speelt er veel mee!
<<

Anoniem114

Bericht 28 Jan 2015 17:26

Re: Katten Topic <3

Mijn meisjes zijn vanmorgen geholpen... Alledrie nog suffig nu, zo sneu om te zien!

En wat ik echt een serieus probleem vind; er is een onbekende kater binnen geweest en sindsdien ruikt 't naar kattenpis binnen! Morgen haal ik alles van de muren en vloeren om extra goed te dweilen, maar iemand nog tips tegen de geur in de bank bijv?
<<

Anoniem122

Bericht 28 Jan 2015 17:28

Re: Katten Topic <3

Je kan bij de dierenwinkel spray halen voor textiel, tegen de urinelucht.
Moet je er op spuiten, laten drogen en dan met stofzuiger er overheen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 28 Jan 2015 18:20

Re: Katten Topic <3

Ik zweer bij azijn, dat neutraliseert de geur. De azijn geur blijft maar kort hangen en daarna ruik je niks meer van de urine.
Heeft mijn dierenarts ons aangeraden en het werkt bij ons goed. Scheelt flink in de kosten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 29 Jan 2015 18:31

Re: Katten Topic <3

HG heeft speciale spray die de urine afbreekt, die gebruik ik op textiel en voor de rest pure alcohol.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 04 Feb 2015 10:59

Re: Katten Topic <3

Lex is geadopteerd :D Door mensen met een hondje, extra leuk voor hem, want hij is dol op honden.
Er zijn zaterdag mensen komen kijken. Hij ging meteen bij die vrouw op schoot zitten, gaf haar een lik op haar neus en toen was ze verkocht :heart:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers