Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2015 10:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb je baking soda? Kan je er ook in doen.
<<

Anoniem97

Bericht 28 Jan 2015 10:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee ook niet haha. Maar hij staat in de oven, we zullen zien wat t wordt :)
<<

Anoniem97

Bericht 28 Jan 2015 12:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hij smaakte heerlijk, kinderen vonden er alleen niks aan haha. Maar even verschillende recepten proberen.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2015 15:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh haha jammer.

Hier vonden ze het bananenbrood van vegadutchie altijd heel lekker. Met dadelstroop en 1 ei.
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:24

Bericht 09 Feb 2015 14:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nog mensen fantiek aan het sporten de laatste tijd? Ik vond die motivatie plaatjes hier altijd zo leuk. Ik ben vorige week weer begonnen met sporten en gezond eten. Ik wil er weer 3 kilo af hebben!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 09 Feb 2015 14:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik sport nog steeds drie keer per week: twee keer club power en 1 keer per week een (klein) uurtje hardlopen.

Qua eten en drinken gaat het op en neer. De hoofdmaaltijden zijn meestal redelijk gezond, maar qua tussendoortjes 's avonds kan het beter. Dan zit ik toch gauw aan de chips op een verjaardag of als er visite is.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2016 09:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik up dit topic even. Ik ga mezelf bij -20 kilo een wafelijzer cadeau doen zodat ik straks met smart protein gezonde wafels kan maken.
Hebben jullie nog leuke andere recepten en tips?
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 09:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bananen ijs?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2016 09:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Alibi schreef:Bananen ijs?

:love:
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 09:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Cotton schreef:
Alibi schreef:Bananen ijs?

:love:


Gooi een banaan in plakjes in de vriezer voor minstens 3 uur.
Bevroren plakjes in de blender/keukenmachine met 50 ml water/melk (wat jij wil)
Lekker laten blenden en klaar is je ijs ;) Als het iets te zacht is geworden kun je het nog even terugzetten in de vriezer.

Je kunt overigens alle smaken toevoegen die je wil.
Vanille, kaneel, (bevroren) aardbeien, caramel, cacao.. De keuze is reuze en eindeloos.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2016 10:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Slim! Op dit moment heb ik alleen een staafmixer, maar het wordt wel eens tijd voor wat nieuwe keuken apparatuur!
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 10:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Als het een sterke staafmixer is lukt het ook. Alleen dan moet je de plakjes banaan wat kleiner snijden en niet alles in 1x in je beker gooien ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Sep 2016 10:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kan het niet andersom: eerst pureren en dan in de vriezer? Of wordt het dan bruin.
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 10:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Kan het niet andersom: eerst pureren en dan in de vriezer? Of wordt het dan bruin.


Dan wordt het een andere substantie. Doordat de banaan bevroren is en je hem dan gaat mixen, wordt het romig. Dat gebeurd niet als je hem gewoon mixt en dan bevriest.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Sep 2016 10:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt aannemelijk :)
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Sep 2016 10:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Cotton schreef:Slim! Op dit moment heb ik alleen een staafmixer, maar het wordt wel eens tijd voor wat nieuwe keuken apparatuur!


Ik zweer bij de Nutri/Magic bullet. Ik heb beide overigens, en beide gebruik ik bijna iedere dag. Voor het maken van smoothies, sappen, bananenijs en eigenlijk voor bijna alles. Het enige nadeel aan de Nutri/ Magic is, dat het minder goed kan kneden. Het heeft altijd wel iets aan vocht nodig voordat het doet, wat het moet doen.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 10:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Caro schreef:
Cotton schreef:Slim! Op dit moment heb ik alleen een staafmixer, maar het wordt wel eens tijd voor wat nieuwe keuken apparatuur!


Ik zweer bij de Nutri/Magic bullet. Ik heb beide overigens, en beide gebruik ik bijna iedere dag. Voor het maken van smoothies, sappen, bananenijs en eigenlijk voor bijna alles. Het enige nadeel aan de Nutri/ Magic is, dat het minder goed kan kneden. Het heeft altijd wel iets aan vocht nodig voordat het doet, wat het moet doen.


Werkt hij ook een beetje goed met kleine hoeveelheden? om noten te malen etc?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Sep 2016 11:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, noten malen doet ie prima. Al gebruik ik daar wel weer de Magic voor en niet de Nutri. De Nutri gebruik ik voor sappen, smoothies, bevroren fruit en om het merendeel van het werk te doen.

Voor pesto's, het malen van noten, hummus etc gebruik ik de Magic.

Het is zelfs zo erg, dat ipv een fohn: ik de Magic meenam op vakantie :nerd:
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 11:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Caro schreef:Ja, noten malen doet ie prima. Al gebruik ik daar wel weer de Magic voor en niet de Nutri. De Nutri gebruik ik voor sappen, smoothies, bevroren fruit en om het merendeel van het werk te doen.

Voor pesto's, het malen van noten, hummus etc gebruik ik de Magic.

Het is zelfs zo erg, dat ipv een fohn: ik de Magic meenam op vakantie :nerd:

Haha.
Mijn keukenmachine is overleden. Daar deed ik echt alles mee. Mixen, raspen, bla bla.
Nu heb ik er 1 van een vriendin gekregen, maar die kan met hoeveelheden onder de 500 ml helemaal niks. Dan gooit hij het spul naar de zijkant en komen de messen niet meer in de buurt. Heel irritant.
Dus ik zoek een goede vervanger. Mag best duur zijn, maar dan moet hij wel alles kunnen wat ik wil
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Sep 2016 11:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Let me know als je iets vindt. Ik ben ook nog steeds op zoek naar iets dat alles kan: ik mis nu voornamelijk een goede set om te kneden/ mixen. De nutri doet echt veel wat ik wil: zo maak ik ook havermout erin fijn dat het meel wordt, iedere dag maak ik er sapjes in: en ik moet zeggen dat deze echt veel beter zijn dan uit andere machines. Dus ik vind de Nutri oprecht een goede uitgave. Maar ik mis dus nog wel andere dingen die voornamelijk met bakken enzo te maken hebben.

Mijn moeder heeft een magimix en ik heb daar een keer een smoothie ingemaakt maar dat werd helemaal niks. Terwijl die dan wel vast weer beter kan kneden enzo.

Welke had je?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2016 11:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Een vriend van ons is ook helemaal fan van de Magic Bullet ja.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Sep 2016 11:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja maar voor sappies enzo moet je dus de Nutri hebben ja. De magic kan het ook, maar de Nutri nog veeeeeeel beter.

(echt: ik moet aandelen gaan kopen in die spullen).
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 11:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

10 jaar geleden gekregen van mijn moeder toen R en ik verloofd waren ;)
https://www.bol.com/nl/p/braun-foodproc ... 010993369/

Er is niks geweest wat ik daar niet mee kon doen. De grote kom is kapot gevallen. De kleine heb ik nog, dus die gebruik ik nu voor kleine beetjes. Maar mijn man wordt gek. Ik heb deze grote, nog zo'n soort grote maar die geen kleine hoeveelheden kan. Nog een blender (die ik nooit gebruik, omdat er zo'n schenkkraantje aan zit wat je niet fatsoenlijk schoon krijgt), en dan heb ik nog zo'n makkelijke blender a la nutri. Die gebruik ik voor vers fruit, bevroren fruit is hij niet sterk genoeg voor.
Dus hij wil graag dat ik 1 apparaat koop, en dat de rest uit de kasten kan. :P:P
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2016 11:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2016 15:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vandaag die 100% pindakaas van Nuts about nature gekocht, maar die is lekker zeg.

Had al 5 maanden geen pindakaas gehad. Ik heb het gevoel alsof ik een enorm dikke traktatie gehad heb haha. Echt heel lekker.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers