Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2013 mama's

<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 31 Aug 2013 21:37

Zomer 2013 mama's

De titel zegt het al, ons topic op het nieuwe forum :D
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 31 Aug 2013 21:49

Re: Zomer 2013 mama's

Goed bezig Ingrid! Ik meld me ook weer. (Mama van J. en F.)
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem275

Bericht 01 Sep 2013 13:01

Re: Zomer 2013 mama's

Ik ben er ook weer, mama van T en L! (zeg het maar als jullie het dan nog niet weten ;))
Ik had net gisteren een post gedaan op het forum, maar was benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Ik hoop dat iedereen het forum terug gaat vinden!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Sep 2013 11:36

Re: Zomer 2013 mama's

En ik ben er ook weer! :D
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Sep 2013 11:47

Re: Zomer 2013 mama's

Me too!

Nog even mn reactie van het oude forum gekopieerd:

Hier gaar alles goed! Mn voeding is redelijk normaal geworden ondertussen, ik hoef nog maar 1x per 3dgn ong. te kolven om t teveel aan melk terug te dringen en even te resetten. Merk daarna dat J. zich niet meer zo verslikt en minder spuugt. Hoop dat mn productie zo blijft. Dat beetje kolven vind ik niet erg en zo krijg ik toch al een kleine voorraad in de vriezer.
Verder doet J. t ook super, hijs heel tevreden en groeit goed. Snachts wordt hij nog maar 1x wakker *klopt even af* en daar ben ik ook wel blij mee!
T. is ondertussen ook gewend aan de komst van zn broertje.

Ik ben ook benieuwd hoe t met iedereen is!

@ Silver: Als hij op zn geboortegewicht zat mag je op verzoek voeden, maar het is wel nog beter om er niet langer dan 6u tussen te laten. Dit ivm zijn suikerstofwisseling en jouw productie (vooral voor op de lange duur). Hoe gaat t nu met de bv? Heeft de LK je kunnen helpen? En hoe gaat t verder met je?

Moet even goed opletten met de nieuwe namen hoor:
@ Bubble: Je was voorheen een knaagdier?
@ Figaro: Je was eerst iemand uit Aladdin?

Ik ben vanmorgen trouwens op nacontrole geweest bij de vk. Hebben vooral gezellig gekletst en afgesproken dat we ons over 1,5/2 jaar weer zien haha, nu mn vriend nog overtuigen!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 02 Sep 2013 12:45

Re: Zomer 2013 mama's

Teddyaapje schreef:@ Bubble: Je was voorheen een knaagdier?

haha, dat klopt inderdaad! ik was mijn naam al langer zat, dus dit was een goed moment om daar wat aan te veranderen.

hier gaat het ook zo z'n gangetje, afgelopen week had mijn man nog even 'vakantie'. de jongens zijn een dagje bij mijn ouders geweest en wij hebben een rustig dagje met z'n 2en gehad, was wel ff lekker relaxed ;)
L gaat morgenochtend oefenen op het kdv, ben benieuwd hoe dat zal gaan.. ik ga dan lekker met de oudste naar ballorig, even tijd voor hem alleen. volgende week dinsdag begin ik weer met werken.
<<

Anoniem275

Bericht 02 Sep 2013 13:19

Re: Zomer 2013 mama's

ik ben wel benieuwd teddyaapje, lijken jullie jongens nu ook nog zo veel op elkaar?
L lijkt nogsteeds erg op T, toen hij deze leeftijd had. het grootste verschil is de oogkleur; T heeft de bruine ogen van mijn man (waren op deze leeftijd nog donker blauw/grijs), terwijl L mijn blauwe ogen lijkt te krijgen.
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 02 Sep 2013 13:26

Re: Zomer 2013 mama's

Hoi!

Ik wil ook wel graag meeschrijven in dit topic als dat mag. Ik ben 6 Juli bevallen van mijn dochter Isabella.
Lijkt mij leuk om met jullie mee te schrijven dus!
Afbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Sep 2013 13:51

Re: Zomer 2013 mama's

@ Bubble, ik had me in eerste instantie ook onder een andere naam aangemeld hier maar heb m toch weer laten veranderen in mn oorspronkelijke naam. Misschien dat ik over een tijdje verander van naam, nu vind ik het al lastig genoeg om iedereen terug te kennen haha. T. en J. zijn niet meer sprekend dezelfde, J. is dikker en de vorm van zn hoofd is anders. Ook heeft hij kuiltjes in zn wangen (L). T. was echt rood terwijl J. blond is met soms in bepaald licht een rossige schijn erover. Ik zal binnenkrt eens foto's zoeken, ook moet ik mn bevallingsverhaal nog maken. Heb t voor mezelf wel al opgeschreven, maar dat is tot in detail (hoelaat ik pudding at enz haha) dat ik het even moet samenvatten om hier te plaatsen.

@ July: Wees welkom! Ben je nieuw hier of had je eerst een andere naam? Gefeliciteerd nog met jullie meisje!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 02 Sep 2013 13:55

Re: Zomer 2013 mama's

jaa!! ik ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal!
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 02 Sep 2013 14:04

Re: Zomer 2013 mama's

Dank je wel Teddyaapje, ik heb heel kort meegeschreven op het forum, niet eens in dit topic, maar vond nu wel een mooi moment om aan te sluiten! ;)
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Sep 2013 14:26

Re: Zomer 2013 mama's

Welkom July!

Ik ben ook benieuwd naar je verhaal, Teddyaapje.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ijsbeer

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 02 Sep 2013 15:30

Re: Zomer 2013 mama's

Ik ben er ook weer!
Het gaat hier goed. A is nu bijna 9 weken en ze doet het erg goed. Ze heeft de eerste weken veel krampjes gehad maar door de dr brown fles en sab simplex gaat het nu een stuk beter.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Sep 2013 18:45

Re: Zomer 2013 mama's

Ik heb mijn bevallingsverhaal geplaatst! viewtopic.php?f=9&t=340
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Sep 2013 20:53

Re: Zomer 2013 mama's

@teddyaapje, ik heb net je bevallingsverhaal gelezen, vind het erg knap van je dat het (op een paar dingen na) zo is gegaan zoals jij het wilde, dat je naar je lichaam luisterde, in jezelf gekeerd was met je muziek, tuurlijk enorm balen dat je niet thuis in je bad,of in het zh op de baarkruk kon bevallen maar heb echt bewondering voor je!

@bubble spannende dag morgen dan met t kdv! Zie je tegen op dat je weer moet werken?

@july welkom! Gezellig! E nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Is het je eerste kindje? En is alles goed gegaan met de bevalling en gaat het nu goed?

@silver hoe is het met jou? En met de bv?

@figaro hoe gaat het met jou en de kleine?

Hier alles opzich goed al gaan we morgen toch even langst het cb, hij heeft na de fles toch wel last van zijn voeding, volgens ik niet echt krampjes ( althans ik denk bij krampjes aan ontroostbaar gehuil aan een lang stuk) maar hij moet wel veel scheetjes laten ,moet er ook moeite voor doen(loopt rood aan) en huilt daar af en toe bij nouja niet echt huilen meer een vluchtig kreetje. Ook geeft hij de ene keer best veel terug en dan heb ik het niet over 1mondje maar ook weer niet met een boog. En ik heb af en toe het idee dat hij persee iets wilt terug geven, moeilijk om uit te leggen maar alsof tie aan het kokhalzen is...
Ook is hij heel beweeglijk in zijn slaap ( onrustig) vooral in eigen bedje.
Eens kijken wat ze ervan zeggen, waarschijnlijk maak ik me teveel zorgen want verder is het echt een heel lief ventje zo gemakkelijk en superschetig!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 03 Sep 2013 19:09

Re: Zomer 2013 mama's

@ Ingrid82

Dank je wel! Het is mijn eerste kindje ja, ik heb een droom zwangerschap gehad, nergens last van gehad. Bevalling heeft van begin tot eind 7 uurtjes geduurd. De eerste 5 cm had ik eigenlijk amper last, maar ben bevallen met precies 42 weken. Dus overgedragen aan het ziekenhuis. Daar bleek I. als sterrenkijkertje te liggen (voelde haar de laatste dagen eigenlijk continu om haar as draaien) dus moest op mijn zij blijven liggen. Toen kreeg ik hele heftige weeën en hebben ze mij wat pijnbestrijding via een infuus gegeven die ik met een pompje zelf kon bedienen. Binnen no time op 10 cm. en met 29 minuten persen is ze geboren.

Nu gaat alles super! Ze slaapt heerlijk door 's nachts. Van 23:00 tot 07:00/08:00. Is een heel tevreden en vrolijk meisje.
Ik herken wel wat je zegt over de vele scheetjes laten, dat doet I. ook. Soms zo hard dat ze er zelf van schrikt en dan inderdaad even huilen moet. Gebruik je johannesbroodpitmeel? Wij wel, mevrouw dronk zo gulzig dus om het te verdikken gebruiken we dat. Het schijnt zo te zijn dat ze daar ook veel scheetjes van laten zeiden ze bij mij op het CB.
I. is ook heel onrustig in haar slaap, ze ligt inderdaad ook in haar eigen bedje. Heeft hij een slaapzakje aan?
Dat helpt hier een heel klein beetje en het bedje heel strak opmaken.

Maar goed je bent als het goed is al op het CB geweest, wat zeiden ze daar?
Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 04 Sep 2013 18:56

Re: Zomer 2013 mama's

july, welkom! volgens mij heb ik laatst een foto van jou en je dochter voorbij komen op het oude forum. daar heette je anders, toch?
teddyaapje, wat een mooi bevallingsverhaal! fijn dat je het zo veel beter hebt ervaren als bij de oudste!

aahhhh!!! L begint nu uit maat 56 te groeien! hij wordt zo lang en het gaat me veel te snel!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 04 Sep 2013 19:05

Re: Zomer 2013 mama's

Haha Bubble, ik herken t...ik heb al heel veel kleertjes naar de zolder gebracht...J. zit al in maat 68! Hij groeit echt als een gek, hij weegt al 6,3kg! Wat dat betreft is hij echt t tegenovergestelde van T. die had met 7w nog veel in maat 50 aan als ik t me goed herinner.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Sep 2013 07:25

Re: Zomer 2013 mama's

Hey meiden, sorry maar ik weet niet waar ik de tijd weg moet halen om te forummen, dus even snel weer een korte update. Hier gaat het super! T is goed gegroeid, 4 cm in de lengte en hij weegt nu 3825. :cheering: En met de borstvoeding gaat het sinds vorige week ook helemaal goed! Hij hapt goed aan, en speelt niet meer met mijn tepel, als ie dat gaat doen koppel ik los en vaak moet ie dan even boeren en dan drinkt ie weer verder.
Gister was alleen wel even erg, hij plande een regeldag in op de dag dat ik een rustdag wou hebben, om het 1 a 1,5 uur moest ie aan de borst en ik dacht echt neeeeeeee ik wil slaaaaaapen... :pale: Maar toch doorgezet, gisteravond was ik dan ook compleet kapot en zwaar emotioneel (zo'n regeldag had ik nog niet eerder meegemaakt) En vooral bang voor de nacht. Maar dat is goed gekomen ik heb hem 7u wakker gemaakt voor zijn voeding, en nu slaapt ie nog even. :)
Voor vandaag heb ik de visite afgezegd zodat ik alsnog mijn rustdag in kan lassen. Woensdag ook weer voor het eerst naar (after)zwangerfit geweest, pittig maar wel leuk. :) Merk dat ik toch nog wel snel vermoeid ben. Misschien toch iets te vroeg alweer op de been geweest? Nou ik pak mijn rust voor zover ik dat pakken kan.
Geniet van het mooie weer, en ik hoop volgende keer even uitgebreid op iedereen te kunnen reageren. :thumbup:
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Sep 2013 08:30

Re: Zomer 2013 mama's

Herkenbaar Silver, hier ook chronisch tijdgebrek. J. is nu op de psz, F. hoeft over 10 minuten pas de fles, dus nu even tijd genomen om hier te kijken. De vaatwasser komt straks wel.

Teddyaapje: maat 68 al :shock:. Hoe doet hij dat?

Hier gaat het ook goed. F. begint nu goed te groeien. Vorige week was hij in anderhalve week tijd maar 60 gram aangekomen. Deze week dus een extra weegcontrole gehad, nu was hij in 8 dagen tijd 260 gram aangekomen. Hij zit nu op 3680 gram. Verder zijn we overgestapt op hypo-allergene voeding. Van de standaard voeding kreeg hij ontzettend veel pukkels en hij begon ook eczeem te krijgen. Hebben nu een week de H.A. en zowel de pukkels als de eczeem zijn bijna helemaal verdwenen. En last but not least: hij slaapt de nachten al volledig door. Rond 23.00 krijgt hij de laatste voeding en we moeten hem elke ochtend wakker maken voor de voeding van 7.00 uur :cheering:

Met mij gaat het ook goed. Ik geniet met volle teugen, voel me echt weer als nieuw. Ik heb ook totaal geen last van depressieve gevoelens, waar ik wel bang voor was. Het herstel van de keizersnede gaat ook zeer goed. Ik kan vrijwel alles weer, alleen grote stukken lopen is nog wat vervelend (lees 5 km ofzo). Kortom, niks te klagen. :thumbup:

En nu begint kleine man weer te pruttelen, dus ik ga maar eens een fles maken.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 06 Sep 2013 13:47

Re: Zomer 2013 mama's

@ bubble, ja dat klopt! Ik had mij toen ook net aangemeld haha.

@ Teddyaapje, maat 68 ?! Wow! Kleine van ons schommelt nu tussen 56/62.

@ Silver, wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt nu! Verstandig dat je na zo'n regel dag even tijd en rust voor jezelf pakt!

@ Fiagro, Wat een uitkomst dan dat jullie zijn overgestapt op HA voeding en wat lekker he als ze lekker doorslapen.
I. slaapt ook al een aantal weken door! Heerlijk :-)
Fijn om te lezen dat je geen last hebt van depressieve gevoelens, was daar een speciale reden voor dat je daar bang voor was?


Hier gaat alles ook prima, vandaag naar de fysio met haar geweest ivm voorkeurshouding, ging gelukkig de afgelopen dagen al beter en fysio zij ook dat niets haar belemmert en dat we het prima doen zoals we het doen. Dus dat is ook weer een beetje een geruststelling.
Verder heeft I. nu echt een 'huiluurtje' tussen 9 uur 's avonds en 10. Daarna valt ze als een blok in slaap en is amper wakker te krijgen voor haar voeding van 11 uur 's avonds. Dus had gister bedacht dat het misschien beter is haar laatste fles om 10 uur te geven dan. Wat denken jullie?
Afbeelding
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 06 Sep 2013 16:21

Re: Zomer 2013 mama's

Ff snel hoor

@figaro zooooo slaapt hij al door! Wat goed, hier wordt hij elke nacht rond 4u half5 wakker voor een voeding en dan om 8uur weer, hoeveel voeding geef je hem als ik vragen mag?

Hier heeft meneertje sinds gister volgens mij een sprongetje? Althans als ik oei ik groei mag geloven ,bijna niet willen slapen, bij mij of papa willen hangen, onrustig....
Hebben ze daar bij jullie ook last gehad en hoelang heeft dat geduurd?
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Sep 2013 18:37

Re: Zomer 2013 mama's

Ingrid, hier ook gehad! Gister was het drama, ook nog een regeldag en een sprongetje idd. Hier begon het woensdagavond en eindigde gisteravond. Gelukkig wou ie wel gewoon doorslapen. Tenminste 23u laatste voeding en 7u moest ik hem wakker maken.
<<

Anoniem275

Bericht 06 Sep 2013 19:56

Re: Zomer 2013 mama's

teddyaapje, maat 68 al?! doe je goed :thumbup:
figaro, fijn om te lezen dat je je zo goed voelt en zo geniet!

hier gaat het zo zijn gangetje. L slaapt overdag af en toe even in de wagen of wieg, dus er zit wel verbetering in. 's nachts krijgt hij vaak nog 1 voeding, maar het is ook de snelste manier om hem stil te krijgen (aangezien hij geen speen wil) dus ja.. laatst liet hij wel 9 uur tussen de voedingen, maar toen had hij om 18 uur voor het laatst gehad en kwam hij dus midden in de nacht :laughcry: had hem om 22.30 uur nog wel een voeding aangeboden, maar hij hield zijn mond stijf dicht. sowieso komt hij 's nachts niet later als ik hem nog een keer voed rond 23 uur (vaak juist een keer vaker) dus dan proberen we maar optijd naar bed te gaan..
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 07 Sep 2013 21:57

Re: Zomer 2013 mama's

Ik kijk ernaar uit, bendevan5!
AfbeeldingAfbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers