Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem148

Bericht 25 Jan 2015 08:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vervelend zeg.
Werken jullie beide? Of alleen jouw vriend? Wat voor werk doet hij? Misschien is het teveel stress? Of is dit niet iets van de laatste tijd maar altijd al?
Ik zou het met hem bespreken op een rustig moment en kijken hoe hij het anders kan doen? Misschien weet die gewoon niet beter?
Heb jij de mogelijkheid om terug naar bed te gaan overdag als de kinderen bijvoorbeeld op school zijn? Weet niet hoe oud de kinderen zijn. Anders zou ik zelf op staan omdat je dat uiteindelijk toch moet. En dan heb je dat gezeur niet. Maar dan moet jij niet de hele dag met de kinderen zitten zonder een moment voor jezelf anders is het ook te vermoeiend.

Sterkte. Aan mijn antwoord heb je niet zoveel. Wel vervelend nu je zwanger bent. Dat is al vermoeiend genoeg.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 25 Jan 2015 09:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn man had vanmorgen ook zo'n humeur, dus toen ben ik maar opgestaan met de kinderen. Niet erg overigens want sinds dat Amani er is, is dit de eerste keer dat ik ben opgestaan voor de oudste 2 als man thuis is (om de week de ochtenden thuis) terwijl hij in zijn ochtenddienst ook tussen 4.00-5.00 op moet.
Mijn man draagt nu 's nachts de verantwoordelijkheden voor de oudste twee en ik voor de jongste. Maar als Amani zo goed blijft slapen zal ik dat ook wel weer op mij nemen door de weeks en in het weekend om en om.
Tijdens (en voor) de zwangerschap ging ik er meestal voor Isam uit en man voor Nora, meer omdat hij mij riep en zij hem. De laatste twee/drie weken ging hij er voor allebei uit.

Mijn man kan dan 's nachts overigens ook wel zo brommen hoor, dan zeg ik dat hij normaal moet doen en dat ze dan ook zo verder slapen ipv dat hij ze wakkerder maakt met zijn stinkhumeur. Dat helpt meestal wel voldoende want ik vertik het ook om er dan uit komen als ze door hem niet zo weer verder kunnen slapen. Dat mag hij dan lekker zelf oplossen. Ik zou er dus eigenlijk niet aan toegeven en het voor hem oplossen want zo komt hij er wel makkelijk vanaf natuurlijk. Na een paar keer heeft mijn man het wel geleerd dat hij uiteindelijk dan zelf de dupe is van zijn gemopper.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 25 Jan 2015 11:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vervelend Biechtje, mijn vriend wordt snachts ook erg moeilijk wakker, ik ga er meestal zelf uit omdat ik toch wakker ben een beter weet wat de behoeften van de kids zijn als ze snachts wakker worden. Maar als ik bv al 3x eruit ben geweest maak ik hem toch wakker, het duurt ff voor hij wakker is en in eerste instantie is hij not amused maar dat is over zodra hij goed wakker is. Het lijkt me inderdaad erg naar voor jou en de kinderen dat hij zijn humeur niet aan de kant kan zetten voor de kinderen.
<<

Anoniem84

Bericht 25 Jan 2015 19:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb ook heel veel moeite met 's nachts of 's ochtends vroeg mijn bed uit te moeten omdat er één wakker is. Voor mij helpt het heel erg als de avond ervoor afgesproken is wie de nacht doet en wie er 's ochtends uit gaat met de kinderen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jan 2015 19:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

O, dat lijkt me lastig, als je het daar niet over eens kan worden. In principe ga ik er meestal uit voor Y omdat zij meestal mij wil, mijn man gaat er dan uit als E wakker is, maar soms doe ik dat ook wel. Mijn man is veel meer een ochtendmens dan ik, dus als het ochtend is gaat hij eigenlijk altijd eerder eruit. Soms ga ik in het weekend om zes uur 's morgens naar de wc en vind hem in de keuken bij het koffiezetapparaat terwijl beide kinderen nog slapen, hij heeft gewoon een zeer vroege interne wekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jan 2015 23:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben boos op mijn schoonouders.
Die kwamen gisteren mijn baby van 5 maanden ophalen en mijn vriend haalde haar daar weer op in de avond.
Om 1 uur kwamen ze haar halen ik vertelde ik heb haar rond 12 uur een bordje pap gegeven kijk maar in het schrift daar staat het schema in. ( hun wilde een schrift)
Hebben ze haar dus vanaf 12 uur tot half 7 niks te eten gegeven alleen een groente potje. Ze zeiden van ja jij zei dat je al gegeven hebt.

Ik kan hier zoooo boos om worden he staat super duidelijk beschreven en dit is toch gewoon dom ??

Mijn kleintje heeft een uur gehuild van de honger hun dachten dat ze gewoon jengelig was.

Ook met het slapen. Ze hebben haar vanaf 11 uur tot half 7 maar een uurtje laten slapen terwijl ik de slaap tijden duidelijk beschreven heb.

Echt ik kook gewoon. Misschien overdreven hoor maar vind dit gewoon stom en zielig voor haar.
<<

Anoniem91

Bericht 26 Jan 2015 23:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb nooit een schema/schrift gemaakt. Ik had zoiets, ik zie het wel hoe laat ze willen eten of slapen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 27 Jan 2015 00:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dan nog kan je als volwassene wel bedenken dat een baby van 5 maanden tussen 12 en half 7 meer moet eten dan 1 potje groente.

Ik zou er ook boos om zijn biechtje, zou er nog even over praten met schoonouders.
<<

Anoniem144

Bericht 27 Jan 2015 00:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Daar zou ik ook pissig over zijn!
Je kunt dit het beste even met ze bespreken, anders blijft dit tussen schoonouders en jou in hangen en gebeurd het de volgende keer weer.

Ik gaf bij beide kinderen tot 1 jaar een eet/drink/ slaap schema mee. Daar hoefde ze zich niet exact aan te houden qua tijden natuurlijk , maar dan hadden ze een idee van wat het ritme van onze kinderen thuis was. Bij de oudste vond ik het wel belangrijker dat ze zich aan tijden hielden ivm 4x per dag medicatie voor de reflux.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Jan 2015 09:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat zou ik ook niet echt kunnen waarderen.
Maar ik zou het inderdaad wel bespreken.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2015 09:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Voor wie het interesseert zal ik een update geven. Gisteren dus geweest samen met mijn man. Gesprek gehad, inwendige echo, eendenbek, vingers. Had ik niet op gerekend haha. Ik dacht dat het alleen een intake zou zijn. Ook zijn er 5 buisjes bloed afgenomen en moet ik op de eerste dag van mijn menstruatie ook bloed laten prikken.

Ik heb chlamidia gehad in 2003. Dus de kans bestaat dat ik een kijkoperatie krijg, dat hoor ik over 4 weken. En ga stoppen met roken (opnieuw). Het schijnt dat je 50% meer kans hebt op een zwangerschap wanneer je niet rookt. Ook mag ik maar 2 wijntjes per week. Mijn man mag 3 biertjes per dag! (doet hij niet hoor) dus ik ga stoppen met roken en minder drinken.

Ik ben blij dat we serieus genomen worden en er meteen actie wordt ondernomen. Maar ook ben ik boos en verdrietig dat het bij ons tot nu toe niet op de normale manier lukt. Ik wíl helemaal niet geopereerd worden maar gewoon zwanger zijn. Maar goed, dat heb je niet zelf te kiezen.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 27 Jan 2015 09:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 27 Jan 2015 09:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een dikke knuffel, Carrie. Ik hoop oprecht dat jullie wens snel uit mag komen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Jan 2015 12:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hè bah Carrie, dat is niet het nieuws waar je hoopte! Heel goed van je dat je opnieuw gaat proberen te stoppen met roken. Ik weet hoe moeilijk het is, ben momenteel zelfs ook weer een poging aan het wagen. Tuurlijk mag je verdrietig zijn, het is niet niks allemaal! Sterkte meid.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Jan 2015 12:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Knuffel lieve Carrie. Het is ook stom dat je nog niet zwanger bent en je mág best verdrietig zijn. je hoeft niet altijd lief te zijn en aan anderen te denken. En na zon lange tijd wíl je ook gewoon zwanger zijn! Ik vind het al knap dat je zolang zo positief bent gebleven. Gelukkig zijn jullie inderdaad serieus genomen, weet je wat je er nog meer aan kan doen en is het nu wéér afwachten. Dat is balen. En stom. Maar hopelijk, hopelijk is het allemaal voor een goed doel.

En stoppen met roken: dat kun jij!
<<

Anoniem328

Bericht 27 Jan 2015 12:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carrie ik vind het ook heel knap dat je altijd zo positief bent. Jullie zijn nu al zo lang bezig en ik heb nog bijna nooit iets negatiefs van je gelezen. Heel begrijpelijk dat je nu verdrietig bent na al deze nieuwe informatie en eventuele vervolgstappen. Er komt ineens zoveel op je af en je zit opeens midden in die medische molen waar je helemaal niet in wilt zitten.
Goed van je dat je gaat stoppen met roken en minder drinken. Dat gaat je vast lukken. Dan heb je er tenminste zelf alles aan gedaan! Een kijkoperatie is inderdaad wel een logische stap aangezien je ooit chlamidia hebt gehad. Misschien is er wel niks aan de hand maar het is toch beter om het uit te sluiten. Voor nu eerst maar eens de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en dit alles een plekje proberen te geven.
En laat die boosheid en verdriet maar gewoon toe. Dat is soms echt even nodig!
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2015 13:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ah, jullie zijn lief! Nu moet ik bijna huilen, bijna :D Ja het komt vast goed, of niet. We zullen zien.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Jan 2015 13:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carrie schreef:Ah, jullie zijn lief! Nu moet ik bijna huilen, bijna :D Ja het komt vast goed, of niet. We zullen zien.


Hou ze tegen die tranen! Je zit op je werk ja ;-)!

Uiteindelijk komt het wel een keer goed meisje, hoe je het ook wendt of keert maar ik gun jou zo die kleine, lieve baby in je armen. Zo niet, dan is er vast een ander plan ergens voor je. Maar dáár zijn jullie nog láng niet! NU eerst maar eens de dokters hun werk laten doen!
<<

ChiQ

Bericht 27 Jan 2015 13:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat balen dit Carrie. Je kent mijn verhaal, omweg of niet, een kindje hebben we gekregen. Het klinkt misschien gek maar ik was 'blij' dat ze wat vonden bij mij. Het leek mij juist heel erg als ze zeiden: niets aan de hand; loslaten en doorvrijen en hopen dat het lukt. Ik was soort van opgelucht. Die kijkoperatie waar je het over hebt is relatief klein en je bent zo erboven op.
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 13:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend Carrie! Sowieso goed dat je gaat stoppen met roken en minder drinken, ik hoop dat je snel zwanger bent!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Jan 2015 13:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pippa schreef:Spannend Carrie! Sowieso goed dat je gaat stoppen met roken en minder drinken, ik hoop dat je snel zwanger bent!


Hahah, nu lijkt het net alsof ze een zware alcoholiste is :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2015 13:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ChiQ schreef:Wat balen dit Carrie. Je kent mijn verhaal, omweg of niet, een kindje hebben we gekregen. Het klinkt misschien gek maar ik was 'blij' dat ze wat vonden bij mij. Het leek mij juist heel erg als ze zeiden: niets aan de hand; loslaten en doorvrijen en hopen dat het lukt. Ik was soort van opgelucht. Die kijkoperatie waar je het over hebt is relatief klein en je bent zo erboven op.


Ja, dat is ook weer zo inderdaad, het is fijn als ze iets kunnen vinden en dat daar dan een oplossing voor is. En niet ga op vakantie/je moet het lostlaten/en de tip van de dag die ik ooit kreeg: veel seks hebben. Joh. Dus ja dat is wel zo inderdaad.

Caro schreef:
Pippa schreef:Spannend Carrie! Sowieso goed dat je gaat stoppen met roken en minder drinken, ik hoop dat je snel zwanger bent!


Hahah, nu lijkt het net alsof ze een zware alcoholiste is :smile:

Haha beetje wel toch! :smile: Ah nee hoor, maar vind het wel heerlijk op vrijdagavond een wijntje of 3 te drinken en op zaterdag ook, soms wat meer. En op donderdagavond ook af en toe borrelen haha. Maar goed, het is voor een goed doel!
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 27 Jan 2015 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 13:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Haha, van 2 naar 1 wijn is ook al minder, muts!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Jan 2015 16:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Komt goed Carrie (dacht eerst nog toen ik maandag er was van "oh straks kom ik je nog tegen").

En een kijkoperatie doen ze enkel en alleen als het de laatste optie is om het te bekijken (ik kan het weten als geen ander). Daarbij is het een kleine operatie zonder veel risico, maar dan nog hoop ik dat ze op een andere manier "iets" vinden.

Lekker minderen verder jij alcoholist :wink: en verder mag je natuurlijk prima je frustratie uiten en soms huilen. Het is ook niet leuk allemaal.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2015 16:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oei Tabbie, dat zou wel bijzonder zijn geweest :) Ik ben niet in jouw woonplaats gegaan maar naar in N. Is makkelijker te bereiken met het OV. En jaa, deze alcoholica gaat streng minderen :smile:
<<

Anoniem147

Bericht 27 Jan 2015 19:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gaat je lukken dat minder roken en drinken! Ik vind echt dat jij ontzettend veel doorzettingsvermogen en kracht hebt. Bikkelchick! Ik gun je zo erg een zwangerschap en hoop dat dit voor je een mooie zet kan zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan