Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wachtdagen bij ziekte

<<

Anoniem164

Bericht 25 Jan 2015 13:48

Re: Wachtdagen bij ziekte

Ik vind het bezopen, ziek is ziek. Werkgevers horen goed voor hun werknemers te zorgen. Denk dat je op een positievere manier het ziekteverzuim terug kan brengen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Jan 2015 14:45

Re: Wachtdagen bij ziekte

Wij hebben op het werk 1 wachtdag. Als je binnen 14 dagen met dezelfde klachten ziek wordt dan heb je geen wachtdag. Alle hoge managers hebben officieel geen wachtdag geloof ik, de rest van het personeel wel en dit geldt dus voor iedere ziekmelding. Ik heb niet gemerkt dat mensen langer met klachten door blijven lopen maar ze blijven misschien wel iets langer thuis om die 1e dag voor hun gevoel een beetje te compenseren.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Jan 2015 14:47

Re: Wachtdagen bij ziekte

Op het werk van mijn man is er geloof ik een regeling dat ze bij ziekte maar 70% uitbetalen. Net of je je voor je lol ziek meldt...
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jan 2015 14:21

Re: Wachtdagen bij ziekte

Jacobien schreef:Ik vind het bezopen, ziek is ziek. Werkgevers horen goed voor hun werknemers te zorgen. Denk dat je op een positievere manier het ziekteverzuim terug kan brengen.


Niet per se. Het is voor sommige mensen juist een goede manier om zich niet voor elk wissewasje ziek te melden omdat de drempel wat hoger ligt. Dat kan dus stimulerend werken. Ziek is inderdaad ziek, maar sommige mensen melden zich ziek als ze een beetje verkouden zijn (en dus niet ziek zijn, zich niet ziek voelen maar veelal ook geen zin hebben) of als ze hun vinger hebben bezeerd terwijl hun vinger helemaal niet bezeerd is. Ik noem maar iets.

In mijn vorige functie heb ik vaak frequent verzuim brieven onder ogen gehad. Mensen werkten in ploegendiensten en meldden zich voor de meest idiote dingen ziek. Hierdoor moesten anderen 3x zo hard werken of moesten er uitzendkrachten ingeschakeld worden (= duurder voor de organisatie). Een wachtdag kán er dan voor zorgen dat men zich minder snel ziek meldt.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2015 14:48

Re: Wachtdagen bij ziekte

Eens met Oreo,

Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik geen zin had, zat niet lekker in m`n vel enzo, gewoon flut. Als ik geen wachtdagen zou hebben, had ik me vaker ziek gemeld toen. Als het geld kost denk je wel even 2x na.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Jan 2015 19:24

Re: Wachtdagen bij ziekte

Ja het werkt twee kanten op.. En mensen die zich nooit zomaar ziek melden, zijn er de dupe van.. En vind het ook wel begrijpelijk dat die dan even een dagje langer thuis blijven dan nodig is.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers