Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jan 2015 23:35

Re: Biechttopic

bedankt voor jullie reacties!
Ik word echt moe van mezelf, mijn emoties gaan echt op en neer de hele dag. Word er gek van :(
Ga morgenochtend de huisarts bellen en dus inderdaad weer mij door laten verwijzen naar een andere psycholoog.
Vanmiddag ook nog een goed gesprek gehad met mijn moeder die mij ook aanraad om hulp te gaan zoeken..
<<

FruttiTutti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:43

Bericht 26 Jan 2015 10:20

Re: Biechttopic

Goede stap biechtje!! Hou je ons op de hoogte hoe het bij de huisarts was?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jan 2015 13:48

Re: Biechttopic

Ik heb de huisarts nog niet gebeld, en smiddags zijn ze dicht dus kan vandaag geen afspraak meer maken.
Op een of andere manier voel ik mij een aansteller en vind ik het moeilijk om een afspraak te maken.
Maar morgen ga ik het echt doen! dit kan zo ook niet..
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Jan 2015 14:34

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Nog een update rondom treinkaart:
Ik had hem een mail nog gestuurd dat ik het jammer vind dat dat misverstand zo geescaleerd is, en dat we het beter achter ons kunnen laten en stelde voor een nieuwe afspraak te plannen.

Kreeg ik eerst kort mailtje terug dat hij het moest laten bezinken. Nja ok.

Kreeg ik vandaag nog een mail dat hij niet gelooft dat het een misverstand is, en dat hij me goed genoeg kent om te weten hoe ik het bedoelde. Hij vindt het nog te vroeg om over afspreken te beginnen, wil eerst weer beginnen met gewoon contact.

Tja wat moet ik ermee? Ik vind echt dat hij zich aanstelt..


Zeg tegen hem dat je het dan wel hoort als hij weer normaal kan doen. En that's it. Hij stelt zich enorm, enorm aan. En jij hoeft dat gekke gedrag niet te gaan voeden door hierin mee te gaan. Laat hem lekker.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 26 Jan 2015 15:03

Re: Biechttopic

biechtje: wat goed dat je een afspraak bij de huisarts gaat maken.Ik hoop dat je snel bij een hulpverlener terecht komt die je wel kan ondersteunen naar meer geluk.


treinbiechtje: ik zou er wel klaar mee zijn denk ik.pfff! ik zou het benauwd krijgen bij het idee dat als dit een relatie zou worden ik bij elke miscommunicatie of scheet die dwars zit me in allerlei bochten moet wringen om het weer goed te maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jan 2015 17:42

Re: Biechttopic

Ik ben er nu inderdaad wel klaar mee. Als hij blijft vasthouden aan zijn eigen waarheid moet hij dat vooral doen maar ik voel weinig voor dat 'normale contact' waar hij het over heeft als hij niet wil geloven dat het een misverstand is en mij neerzet als een leugenaar.
Neemt niet weg dat het me verdriet doet..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jan 2015 11:13

Re: Biechttopic

Hier het suïcidale biechtje weer..
Ben vanochtend bij de huisarts geweest en hij heeft me opnieuw doorverwezen naar een psycholoog.
Op de doorverwijzing staat matige depressie dd ernstige depressie / dysthyme
Dysthyme ben ik gaan googlen en komt wel veel overeen met de klachten die ik heb.

Hij wilde me ook wel antidepressiva voorschrijven, maar wil toch liever eerst gaan praten voor ik mijn lichaam vol stop met rotzooi.
<<

Moraalridder

Noob

Berichten: 25

Geregistreerd: 28 Jan 2015 09:51

Bericht 28 Jan 2015 11:26

Re: Biechttopic

Goed dat je geweest bent.
Ik heb ook dysthyme stoornis, en AD voorkomt dat ik weg zak in ernstige depressie..

Heel veel sterkte.
<<

Anoniem166

Bericht 28 Jan 2015 11:51

Re: Biechttopic

Goed dat je aan de bel getrokken hebt, Biechtje. Hopelijk is er niet een al te lange wachtlijst en kun je gauw de juiste hulp krijgen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 28 Jan 2015 12:15

Re: Biechttopic

Moraalridder schreef:Goed dat je geweest bent.
Ik heb ook dysthyme stoornis, en AD voorkomt dat ik weg zak in ernstige depressie..

Heel veel sterkte.


Dit. Ik wilde ook jarenlang niet aan de AD, maar het heeft me zo veel beter gemaakt!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jan 2015 12:21

Re: Biechttopic

Het overviel me eigenlijk dat hij vroeg of ik dat wilde. Ik heb er 0.0 verstand van en mijn eerste reactie was dus ook dat ik dat niet wilde.
Een psycholoog kan dit alsnog voorschrijven toch?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Jan 2015 12:25

Re: Biechttopic

Een psycholoog mag geen medicatie voorschrijven, dat mag alleen een arts (dus de huisarts of de psychiater).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nadine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 18 Jan 2015 13:12

Bericht 28 Jan 2015 12:57

Re: Biechttopic

Weinig verstand va AD. Maar vind het heel goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Dat was de eerste stap. Veel sterkte.
Every woman needs a man that will ruin their lipstick, not their mascara
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Jan 2015 21:52

Re: Biechttopic

Goed dat je gegaan bent. Laat je over een tijdje nog eens weten hoe het met je is? Sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Feb 2015 08:54

Re: Biechttopic

Oke, ik moet echt even van me afschrijven.
Mijn vermoeden dat mijn schoonmoeder vreemd gaat is vandaag bevestigd.

Ik weet even niet tot hoever ik alles moet neerzetten. Maar weet gewoon niet zo goed wat te doen. Al langere tijd had ik mijn vermoedens en onderbuikgevoelens. Die heb ik met mijn vriend besproken. Hij vertrouwt bepaalde dingen ook niet, maar ziet volgens mij niet echt in dat het echt volledig uit de hand kan lopen. Zijn familie is vrij hecht. We wonen hier allemaal dicht bij elkaar. Zijn ouders zijn drie jaar geleden hertrouwd, zijn vader zit sinds juni in de ziektewet en is daardoor niet de vrolijkste, ze hebben net samen de hypotheek hernieuwd en herregeld etc..

Hoe zouden jullie hiermee om gaan? Ik heb gewoon echt de neiging om op de man af te vragen aan m'n schoonmoeder wat er precies speelt en wat de bedoeling ervan is. Maar wil niet dat de boel escaleert door mij.

daarnaast vraag ik me af in hoeverre mijn schoonzus er iets vanaf weet. Mijn schoonmoeder en die man werken samen. Mijn schoonzus werkt voor ze. Zou ik het beter evt met haar kunnen bespreken of haal ik daarmee alleen maar meer troep naar boven?

Ik weet het gewoon even niet..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Feb 2015 09:00

Re: Biechttopic

Wat onwijs lastig! Als het je eigen familie is weet je meestal wel wat te doen. Bij schoonfamilie is dat meestal veel ingewikkelder. Wat vindt je vriend ervan dat jij het nu bevestigd hebt gekregen? Wil hij hier niet iets mee doen?!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Feb 2015 09:07

Re: Biechttopic

Ik heb mijn vriend niet verteld dat ik het zeker weet. En weet ook nog niet of ik dat ga doen. Heb het er vannacht nog wel even over gehad, terloops. Maar zijn reactie is ook alleen; ik weet in ieder geval welke kant ik kies mocht het echt zo zijn. En dat is dan ook precies wat mij het meest bang maakt.. Toch geloof ik niet dat hij echt denkt dat er iets speelt.

Ergens hoop ik ook dat het een bevlieging is..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Feb 2015 09:21

Re: Biechttopic

Wat moeilijk zeg! Hoe is de band met je schoonmoeder? Kun je normaal gesproken alles tegen haar zeggen of is dat ook lastig?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem148

Bericht 01 Feb 2015 10:41

Re: Biechttopic

Heb je bewijs? Je kunt wel zeggen dat het bevestigd is maar als je geen concreet bewijs hebt is het haar woord tegen het van jou. Dadelijk ben jij de boosdoener.
Moeilijke situatie. Ik weet niet wat ik zou doen. Niet met schoonzus bespreken iig. Denk schoonmoeder uitnodigen en op de man af vragen.
Succes!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 01 Feb 2015 10:47

Re: Biechttopic

Moeilijk. Ik zou er misschien zelfs niets van zeggen. Juist omdat het je schoonfamilie is. Wordt iedereen er gelukkiger van als jij dit op tafel gooit? Misschien hebben anderen ook wel vermoedens maar houden die meer van een kop in het zand steek-techniek. Dat als je iets niet zegt/noemt het er ook niet is en het leven op die manier gewoon doorgaat. Wat als jij je schoonmoeder er mee confronteert en die geeft dit toe? Wat ga je dan doen? Ga jij het dan nog op tafel gooien?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 15:05

Re: Biechttopic

Hier het suicidale biechtje weer. Ik heb vandaag geprobeerd een afspraak te maken bij een psycholoog (zit in een centrum). Tot nu toe nog niet gelukt, moet door allemaal processen op een website en schijnt nogal vaak verkeerd te gaan.

Dus tot nu toe nog geen afspraak.

En het gaat de laatste week/weken steeds slechter. Eerst waren de gedachten af en toe aanwezig, nu zijn ze bijna constant aanwezig. Ik doe research op internet, maak plannen in mijn hoofd en af en toe schiet zelfs mijn begravenis door mijn hoofd..
Ik word een beetje bang van mijzelf en weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik weet dat ik al een stap zet door naar een psycholoog te gaan, maar na 1 gesprek zullen die gedachten niet ineens verdwenen zijn :(
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Feb 2015 15:14

Re: Biechttopic

Biechtje: goed dat je de eerste stappen hebt gezet, maar wat vervelend dat je nog geen afspraak hebt. Ik zou terug gaan naar je huisarts en zorgen dat er spoed achter komt. Dit kan zo niet doorgaan.

Helaas heb je overal in de GGZ te maken met procedures en wachtlijsten, maar als jij aangeeft dat het zo echt niet langer kan, moet daar toch wat aan te doen zijn? Is het een idee om de psycholoog een mail te sturen, met dat je je wilt aanmelden, maar dat je er op de website niet uitkomt? Misschien kun je die formulieren dan gemaild krijgen.

Sterkte.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 15:16

Re: Biechttopic

Ik heb ze al een paar keer aan de telefoon gehad om te vragen of ze mijn verwijsbrief ontvangen hadden.
Laatste mail was dat de brief nog niet in het systeem verwerkt is en zodra dit wel het geval is nemen ze contact met me op..
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Feb 2015 15:21

Re: Biechttopic

Puur bureaucratische rompslomp dus :(

Ik kan daar gewoon niet bij. Iemand heeft een serieus probleem, neemt na veel moeite de stap om hulp te zoeken en dan moet diegene wachten tot ze daar al het papierwerk in orde hebben. Dat dat soms weken in beslag neemt en er in tussentijd gewoon van alles kan gebeuren/veranderen is bijzaak. Ik hoop echt dat ze snel contact met je opnemen.

Heb je iemand in vertrouwen genomen? Iemand die je kan bellen als je jezelf echt niet meer in de hand denkt te houden of erger?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 15:24

Re: Biechttopic

er is wel iemand die weet dat het de laatste tijd heel veel erger is geworden. Maar hij weet ook niet goed hoe hij me kan helpen, weet zelf ook niet hoe iemand anders mij zou kunnen helpen.

Maar op momenten dat ik mij heel slecht voel dan stoot ik juist iedereen af en wil ik met niemand contact..
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers