Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wekadvies

<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2015 21:43

Wekadvies

Mijn zoon is vanmiddag echt keihard tegen de tafelpoot gevallen. Hij heeft een grote bult en een flinke blauwe plek er op. Ik wil hem vannacht 2 keer wakker maken. Maar hoe wakker moet ik hem maken?
Hij ligt tussen ons in te slapen, zodat ik hem goed kan horen.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jan 2015 21:57

Re: Wekadvies

Oh wat vervelend zeg! Mijn middelste dochter heeft een keer ter observatie in het ziekenhuis gelegen voor een val en toen moest ze wakker worden tot echt alert zijn.

Sterkte vannacht, heeft hij er nog last van nu?
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 13 Jan 2015 22:10

Re: Wekadvies

Ach gosssie wat sneu voor je mannetje Jans! Als hij tussen jullie in slaapt en een ongewoon snurkend geluid maakt hoor je dat heel snel en dan zou ik hem zeker wakker maken. Volgens het officiële wekadvies moet hij goed wakker zijn en alert op je reageren. Waar je vooral op moet letten is dat zijn pupillen gelijk blijven, vandaar dat ze goed wakker moeten zijn omdat ze dan hun oogjes open hebben.

Hier ook al eens een wekadvies gehad. Ik kon bij mijn dochtertje haar oogleden een stuk optrekken en kon zo zien of de pupillen gelijk waren. Hier merkte ze bijna niks van, maar zei wel elke keer weer doei doei mama, kusje? :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 13 Jan 2015 22:39

Re: Wekadvies

Niet 2x wakker maken, ieder uur! Kom net van cursus kinder EHBO af waarbij dit ontzettend benadrukt wordt!

Ze zegt zelfs, bij elke bult hoe klein ook ieder uur wekken en totdat hij echt wakker is. ( iets aanpakken, je hand of speeltje goed volgen)
<<

Anoniem154

Bericht 13 Jan 2015 22:40

Re: Wekadvies

Je miet m echt helemaal wakker maken!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2015 09:50

Re: Wekadvies

Ik werd vannacht zelf al bijna ieder uur wakker, dus toen heb ik hem ook maar steeds even wakker gemaakt. Hij heeft er echt last van. Vanmorgen heeft hij de hele weg naar school in de bakfiets zitten huilen, als ik over een hobbel fietste riep hij heel hard auw auw. Net even de assistente gebeld, de HA belt me tijdens het telefonisch spreekuur even terug.
We hebben het gister gelijk gekoeld en daarna roomboter op gesmeerd.
<<

Anoniem166

Bericht 14 Jan 2015 11:28

Re: Wekadvies

Wat sneu, Jans. Misschien dat hij hoofdpijn heeft nu en dan is het bonzen met de fiets niet fijn natuurlijk.
<<

Anoniem81

Bericht 14 Jan 2015 13:15

Re: Wekadvies

Hoe is het afgelopen met de huisarts Jans?
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2015 14:06

Re: Wekadvies

Ik had de oproep net gemist, ik belde gelijk terug, maar toen was hij alweer met een ander in gesprek. Ik zou nog een keer teruggebeld worden, daar zit ik nu op te wachten (met een slapend mannetje in m'n armen :love:)
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 14 Jan 2015 14:08

Re: Wekadvies

Wat sneu! Goed dat je hem ieder uur gewekt hebt.

Ik ben nieuwsgierig waarom je er roomboter op doet?
2019
2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2015 14:09

Re: Wekadvies

Buh, sterkte voor jullie.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2015 14:13

Re: Wekadvies

Femme schreef:Wat sneu! Goed dat je hem ieder uur gewekt hebt.

Ik ben nieuwsgierig waarom je er roomboter op doet?


Dat kreeg ik als tip van een vriendin. Schijnt tegen het zwellen en blauw worden te helpen. Een grootmoederstip.
<<

Anoniem121

Bericht 25 Jan 2015 22:41

Re: Wekadvies

Even een upje... De oudste was vanmiddag aan het rennen door de kamer en uitgegleden over een duploblokje. Met een onwijze klap met z'n achterhoofd op de rand van tafel terecht gekomen. Hij is zelf opgestaan en naar me toe gelopen maar was zo overstuur dat hij helemaal blauw aanliep. Ik heb het gelijk gekoeld en na 5 minuten hoorde ik hem nergens meer over en hij wilde graag naar opa. Daar nog even gegeten maar vanavond voor het slapen gaan klaagde hij over dat die bult zo'n pijn deed, ik mocht er ook niet aankomen om even naar te kijken. Verder is hij niet misselijk en hij had ook geen hoofdpijn zegt ie. Normaal is het echt een bikkel en zeurt nooit dat iets pijn doet. Hij is daarna gelijk als een blok in slaap gevallen. Net probeerde ik hem wakker te maken maar dat gaat echt heel lastig. Hij reageerde verder wel, als ik hem kriebel pakt ie m'n hand en een nat washandje duwt ie weg. Maar helemaal wakker maken wil niet lukken...

Nu ga ik het over een uurtje nog een keer proberen maar hij is normaal ook al met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Iemand nog tips om hem goed wakker te maken?
<<

Anoniem148

Bericht 26 Jan 2015 03:35

Re: Wekadvies

Hoe is het gegaan vannacht? Heb geen tips om hem wakker te maken.
<<

Anoniem121

Bericht 26 Jan 2015 05:43

Re: Wekadvies

Vannacht ieder uur van de klok gezien maar hem goed wakker krijgen lukt niet. Als die slaapt dan slaapt ie zo diep dat de fanfare naast z'n bed kan staan zonder dat ie een spier verrekt...
<<

Anoniem148

Bericht 26 Jan 2015 07:19

Re: Wekadvies

Vervelend want dan weet je nog niet of er iets aan de hand is. Hoe is hij deze ochtend?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers