Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


FWB of is het meer?

<<

GeenIdee

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 15 Jan 2015 12:08

Bericht 15 Jan 2015 12:26

FWB of is het meer?

Hallo!

Ik heb een vraagje...

Sinds ongeveer 3 maanden scharrel ik wat met een hele leuke man. We wonen vrij ver van elkaar (85km) en zien elkaar ongeveer om het weekend en soms ook door de week mits we allebei de kinderen niet hebben. Toen we elkaar ongeveer een jaar geleden leerden kennen, was er een leuke klik en hadden we afgesproken dat we elkaar vaker zouden zien. Dat is door omstandigheden toen niet gebeurd. Drie maanden geleden zagen we elkaar weer en weer was er die klik. We hadden wat gesprekken waarbij ik toen gezegd heb dat ik een relatie niet zie zitten met iemand die zo ver weg woont...

En nu zijn we drie maanden verder, we slapen zeker 1 nacht samen wat we allebei ontzettend fijn vinden. Knuffelen, vrijen, kletsen, lachen. Meestal gaat hij dan tegen de vroege avond de dag erna weg (dus ongeveer 24 uur later), terug naar zijn huis.

We bespreken niet wat we hebben, we sms-en elkaar vrijwel nooit, heel af en toen een email tussendoor.

Mensen in mijn omgeving kennen hem, hij gaat mee uit met mijn vrienden en ik ken zijn vrienden nu ook (sommige dan die ook daar komen waar wij heengaan). We lopen hand in hand samen overal naartoe. En de mensen die we kennen, gaan er ondertussen van uit dat wij dus een relatie hebben omdat we overal samen naartoe gaan al die maanden en we een leuk stel zijn.

Tja, en nu zit ik er best wel mee. Ik wil duidelijkheid, ik vind die man ontzettend leuk (en hij mij ook anders rijdt hij volgens mij niet zo ver om naar me toe te komen). Is dit een relatie? Wat is dit? Sommige mensen zeggen het hoeft geen naam te hebben, maar ik wil dat heel graag wel. Duidelijkheid en weten waar ik aan toe ben. Ik durf het niet echt aan te kaarten omdat ik zo bang ben kwijt te raken wat we hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Jan 2015 12:54

Re: FWB of is het meer?

Wat ik als een relatie kenmerk, hoeft hij niet zo te zien. En andersom. Ik ken de beste man niet, ik ken jou niet, en ik weet niet hoe het tussen jullie aanvoelt.

De enige manier om te weten wát dit is, is om het met hem erover te hebben. Als je dit niet kwijt wil, dan moet je je afvragen of dit is waar je genoegen mee neemt. Voor nu, of in de toekomst.

Voor mij persoonlijk is een relatie ook een band met iemand waarin je elkaar vertrouwt, óp elkaar vertrouwt en niet alleen de leuke gezellige avonden mee deelt maar ook meer. Dus ook als je je rot voelt dat je een beroep op hem durft te doen, dat je hem belt als je thuis komt na een dag werken om even dingetjes door te spreken. En dát maakt voor mij het meer een relatie dan één keer per weekk een leuke 24 uur samen. Maar dat ben ik persoonlijk

Maar stel dat hij nu zegt 'ja dit is voor mij een relatie. Voor mij is dit ideaal op deze manier'. Dan alsnog moet je je afvragen of dat de manier is waarop JIJ een relatie wil. Niet iedereen zoekt hetzelfde he.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Jan 2015 13:50

Re: FWB of is het meer?

Ik heb Geen idee of het een relatie is!
Ok, sorry dat is flauw. Maar je weet het pas als je het bespreekbaar maakt. Dan hoor je hoe hij er in staat en kun je bedenken of dat hetzelfde is als hoe jij er in staat.
<<

Anoniem140

Bericht 15 Jan 2015 13:58

Re: FWB of is het meer?

Je komt er inderdaad alleen achter als je er naar vraagt. Mijn ervaring is dat mannen het toch vaak anders zien. Maar ik zou het bespreekbaar maken als je het echt wilt weten :)
<<

GeenIdee

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 15 Jan 2015 12:08

Bericht 15 Jan 2015 14:02

Re: FWB of is het meer?

Bedankt!

Ik ga het bespreekbaar maken, moet alleen nog bedenken hoe...
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jan 2015 14:10

Re: FWB of is het meer?

Daar zou ik niet te moeilijk over doen. Gewoon eens over beginnen.
#teammaple🍁
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jan 2015 14:14

Re: FWB of is het meer?

Maar even een vraag: wil je wel dat dit ook een relatie is?

Je geeft immers enkel aan dat je duidelijkheid wilt, wat dan als de duidelijkheid is dat hij het prima vindt op deze manier? Voelt het voor jou als een relatie?

Voor mij persoonlijk ben ik het eens met Caro, en zou het voor mij pas een relatie zijn als ik ook doordeweeks contact met hem zou hebben over wat er in me omgaat, wat ik meemaak, wat hij meemaakt, hoe zijn dag was etc. Als je doordeweeks amper contact hebt en elkaar enkel spreekt die dag om de twee weken en het dan gezellig hebt.. tja.

De vraag is vooral; wat wil jij? Ben je verliefd op hem? Wil jij een relatie? Ja, dan zou ik het bespreekbaar maken. Dat is de enige manier om duidelijk te weten hoe hij er over denkt.
<<

GeenIdee

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 15 Jan 2015 12:08

Bericht 15 Jan 2015 14:45

Re: FWB of is het meer?

Dat is het juist: doordeweek geen contact en ik merk dat ik dat wel wil. Ik wil een relatie met hem, ik zou graag een toekomst met hem willen en denk adhv hoe het tussen ons gaat, dat dit ook heel goed mogelijk is. We bespreken zo ook wel heel veel, weten hoe het in onze vorige relaties is gelopen enzo. We praten over onze moeilijkheden met de kinderen, wat we op het werk doen. Hij is niet zo van de smartphone (prima, ik ook niet) en Facebook doet hij ook niet (heeft hij wel maar er gebeurd vrijwel niets - bij mij ook niet).

Verliefd ben ik niet, of in ieder geval nog niet. Hij begint alleen steeds meer door mijn hoofd te gaan. En het fwb wat er eerst echt alleen was, dat vind ik niet meer genoeg.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Jan 2015 15:00

Re: FWB of is het meer?

Dan moet je het bespreekbaar maken.
<<

Linvi

Bericht 15 Jan 2015 15:02

Re: FWB of is het meer?

Wat is Fwb? ?

Ik vind je verhaal op sommige punten heel tegenstrijdig, je bent niet verliefd maar wilt wel een relatie?
<<

anoniem203

Bericht 15 Jan 2015 15:12

Re: FWB of is het meer?

Linvi schreef:Wat is Fwb? ?

Ik vind je verhaal op sommige punten heel tegenstrijdig, je bent niet verliefd maar wilt wel een relatie?


Friends with Benefits oftewel iemand waar je alleen seks mee hebt maar geen relatie.
<<

Linvi

Bericht 15 Jan 2015 15:16

Re: FWB of is het meer?

Aha.... nog nooit van gehoord! Dan vind ik het alsnog heel tegenstrijdig dit verhaal...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jan 2015 15:18

Re: FWB of is het meer?

Ava schreef:
Linvi schreef:Wat is Fwb? ?

Ik vind je verhaal op sommige punten heel tegenstrijdig, je bent niet verliefd maar wilt wel een relatie?


Friends with Benefits oftewel iemand waar je alleen seks mee hebt maar geen relatie.


Iemand waar je alleen seks mee hebt maar geen relatie is eerder een fuck buddy :wink:

Een Friends with Benefits is een goede vriend waar je geen relatie mee hebt maar zowel leuke dingen doe, een vriendschap opbouwt, mee kan nemen naar feestje en ook intiem mee bent in bed. Maar dus niet verliefd bent en dus ook geen relatie mee hebt. Zoiets.
<<

GeenIdee

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 15 Jan 2015 12:08

Bericht 15 Jan 2015 15:33

Re: FWB of is het meer?

Tegenstrijdig? Dat vind ik zelf niet. Ik ben ooit 1x verliefd geweest, daarna nooit meer. Dus voor mij is het geen criterium en mijn gevoelens voor de man in kwestie worden steeds sterker en duidelijker. Denk niet dat je verliefd moet zijn om een fantastische relatie te hebben.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Jan 2015 17:30

Re: FWB of is het meer?

Een friend with benefits is het in elk geval niet. Jullie zijn meteen gaan scharrelen zeg je en dit is nu 3 maanden aan de gang. Je kan dan niet echt spreken van een vriendschap. Zoals ik het lees ging het eerst vooral om de seks en hebben jullie het nu steeds leuker buiten de seks om en zien jullie ook elkaars vrienden en lopen hand in hand over straat. Dit zijn wel duidelijke tekenen dat het meer is dan alleen een scharrel. Ik zou gewoon eens vragen aan hem hoe hij jullie relatie eigenlijk ziet. Als jij graag een relatie wil, dan lijkt me dat belangrijk om te bespreken.

Gewoon recht voor zijn raap en als het hem afschrikt... so be it. Als hij niks serieus wil dan kun je dat beter ook maar snel weten voor je hotel de boter verliefd op hem wordt. En als hij wél een relatie met je wil, dan is het belangrijk om dat uit te spreken zodat jullie beide weten waar je aan toe bent.
<<

GeenIdee

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 15 Jan 2015 12:08

Bericht 19 Jan 2015 12:59

Re: FWB of is het meer?

Het onderwerp ter sprake gebracht. Zijn eerste idee was toen dat het inderdaad een relatie zou worden als ik zou merken dat het leuk was tussen ons. Ondertussen vond hij het losse van het scharrelen (zo noemde hij het dus) wel heel erg prettig en ongecompliceerd. Bovendien begon hem de afstand op te breken wat een serieuze relatie in de weg staat volgens hem.

Ik heb hem daarna gevraagd om maar te gaan want dit was dus voor mij niet prettig meer. Had gezegd dat ik meer wilde en dat wil hij nu niet. Hij vindt mijn bagage ook niet zo fijn (wat wil je... ik ben geen onbeschreven blad natuurlijk met 36).

Doet meer pijn dan in eerste instantie verwacht. Scharrelen of Fwb is niks voor mij, dan liever alleen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Jan 2015 19:58

Re: FWB of is het meer?

Jammer GeenIdee.

Maar even een vraagje: hij wilde inderdaad ook kijken of het een relatie zou worden. Maar de afstand houdt hem dus tegen?

Verder weet ik natuurlijk niet wat voor bagage je hebt, maar dat heeft hij toch ook? Nou in elk geval jammer, maar ik vind het knap en dapper dat je het gewoon ter sprake hebt gebracht.
<<

Anoniem108

Bericht 19 Jan 2015 20:24

Re: FWB of is het meer?

Ah jammer dat het niet de afloop heeft gekregen waarop je hoopte; iig wel de duidelijkheid die je graag wilde. Sterkte met dit toch een plekje gaan geven.
<<

GeenIdee

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 15 Jan 2015 12:08

Bericht 21 Jan 2015 13:08

Re: FWB of is het meer?

Gisteren kwamen wat emailtjes, of we elkaar dit weekend alsjeblieft kunnen zien want hij mist me en dit was toch niet wat hij wilde.

De bagage viel wel mee, had hij ook. Hij had het gezegd om een reden te geven maar hij zei dat de bagage me de persoon maakte die ik nu was en dat ik wel zeer de moeite waard was.

Ik heb nog niet geantwoord. Ik vind het wel fijn dat hij er nog over nagedacht heeft en het toch nog eens wil proberen maar dan dit keer echt serieus. Ik ga niet meer scharrelen, dat is duidelijk.

Bedankt dat jullie meedenken en meelezen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2015 22:20

Re: FWB of is het meer?

Oh goede wending, hopelijk komt het toch nog goed!
❤ 7 juni 2018

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers