Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

<<

Lies

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:08

Bericht 25 Jan 2015 00:26

Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Wist even niet zeker waar ik het moest zetten, hier of bij reizen.

Wij zitten te kijken voor een vliegvakantie voor aankomende zomer. Dan is onze zoon 1,5 jaar.
Bij veel reizen kunnen we de vliegtijden al zien, bij sommige nog niet.
Hebben jullie hiernaar gekeken bij het boeken? Of je 's nachts vliegt, of juist overdag? Of geen rekening mee gehouden?
Hoe is het vliegen gegaan? Wat vonden jullie het prettigst met jullie kindje?

Vaak is wel óf de heenreis of de terugreis in de nacht. Ik ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2015 00:28

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Ik weet niet hoe lang de vliegreis is, maar ik zou gewoon overdag willen vliegen, anders moet je ook 's avonds laat of 's nachts naar het vliegveld, inchecken, op het vliegveld rondhangen, enzovoort. Het hoeft overigens niet per se zo te zijn dat heen of terug 's nachts is, ik heb zat vakanties gehad waarin ik heen en terug overdag vloog.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem86

Bericht 25 Jan 2015 00:36

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Houd er rekening mee dat de vluchttijden allemaal kunnen veranderen, en je dus kan kiezen voor geweldige tijden, en vervolgens op een ruk moment met vliegen omdat je overgeboekt of een andere tijd gaat.
<<

Lies

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:08

Bericht 25 Jan 2015 00:38

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Het wordt zoiezo niet langer dan 4 à 5 uur vliegen.
Het is inderdaad wel mogelijk om alleen overdag te vliegen, maar heel vaak ook niet.
Of bijv. al 's nachts van huis om vroeg in de ochtend te vliegen.
We weten overigens nog niet waar we heen gaan, ik twijfel zo wat handig is ;)
<<

Lies

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:08

Bericht 25 Jan 2015 00:39

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Pippa schreef:Houd er rekening mee dat de vluchttijden allemaal kunnen veranderen, en je dus kan kiezen voor geweldige tijden, en vervolgens op een ruk moment met vliegen omdat je overgeboekt of een andere tijd gaat.


Ja dat is ook weer zo..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2015 00:42

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Pippa schreef:Houd er rekening mee dat de vluchttijden allemaal kunnen veranderen, en je dus kan kiezen voor geweldige tijden, en vervolgens op een ruk moment met vliegen omdat je overgeboekt of een andere tijd gaat.


Ja, maar ja, dan nog kies je op het moment dat je wel de keuze hebt natuurlijk gewoon voor het meest gunstige.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem85

Bericht 25 Jan 2015 00:46

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Wij vlogen eind van de middag heen, niet heel gunstig maar onderweg naar Schiphol heeft hij even kunnen slapen. Vliegreis heen hadden we een redelijk leeg vliegtuig waardoor hij alle ruimte had om te spelen. Als hij zoals geboekt op schoot had moeten zitten was het denk ik niet goed gegaan.

Terug vlogen we midden in de nacht. In de bus vanuit hotel in slaap gevallen en thuis weer wakker geworden, ideaal! Hele reis heeft hij niets van meegekregen.
Hij was toen 22 maanden.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Jan 2015 00:54

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Wij vlogen om half acht s avonds heen waardoor we daar s nachts aankwamen. Hij viel pas in de bus naar het hotel in slaap. In het hotel was hij toen wel even helemaal verdrietig toen we er waren,was wakker geworden. Hij wilde daar alleen weer gaan slapen toen ik naast m lag en zn uand vast had.
Terug vlogen we om 11 uur in de ochtend, hij viel toen op schiphol pas in slaap.
Het vliegen ging beige keren prima, hij was 20 maanden
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Lies

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:08

Bericht 25 Jan 2015 00:59

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Sun schreef:Wij vlogen eind van de middag heen, niet heel gunstig maar onderweg naar Schiphol heeft hij even kunnen slapen. Vliegreis heen hadden we een redelijk leeg vliegtuig waardoor hij alle ruimte had om te spelen. Als hij zoals geboekt op schoot had moeten zitten was het denk ik niet goed gegaan.

Terug vlogen we midden in de nacht. In de bus vanuit hotel in slaap gevallen en thuis weer wakker geworden, ideaal! Hele reis heeft hij niets van meegekregen.
Hij was toen 22 maanden.


Dan is juìst 's nachts misschien wel fijn ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Jan 2015 01:23

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Wij vlogen toen hij anderhalf was om vijf uur 's morgens. Vanaf dat we op schiphol waren tot we in de lucht waren was hij wakker. Was heel gezellig!

R slaapt altijd wel op schoot en als hij echt niet kan slapen krijgt hij borstvoeding en slaapt alsnog. Ons maakt het dus niet zo veel uit hoe laat we vliegen.
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 25 Jan 2015 09:55

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Onze kinderen waren 2, maar we hebben overdag gevlogen. Dat is echt heel goed bevallen. We gingen 's morgens vroeg.

Maar ik weet nu ook dat het toch altijd anders kan lopen. Op de terugweg was onze tijd verzet naar 23.55 uur.
En we werden om 19.00 uur opgehaald met de bus, dat duurde ook nog 2,5 uur.
En ze hebben geen kick gegeven en de hele weg geslapen. Dat ging dus ook helemaal prima.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jan 2015 10:51

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Tja, ik heb de ervaring dat ik best gunstig had gekozen maar dat alles werd veranderd. Dus ik kijk er eigenlijk niet meer naar. We zijn nu 3x met het vliegtuig geweest. Twee keer vertrokken we al heel vroeg om 6 uur, maar goed dat betekent midden in de nacht uit bed, gelukkig sliepen ze nog wat in de auto en in het vliegtuig. 1x vetrokken we pas savonds laat,dat vond ik niks want uit eindelijk waren we om half 3 snachts in het hotel, stonden er geen bedden dus voordat iedereen in bed lag, maar ja ze waren wel weer om 9 uur wakker, dus daar hebben ze echt wel een dag of wat last van gehad en wij ook!

Het is hier elke keer ondanks de vliegtijden gewoon goed gegaan, ik neem wat speelgoed mee, wat drinken en wat te eten. Mijn handbagage bestaat vooral uit spullen voor de meiden :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Jan 2015 15:12

Re: Gunstige vliegtijden kindje 1,5 jaar?

Ik zou er niet van uit gaan dat hij 's nachts slaapt. Wij zijn nu 2 jaar 's avonds vertrokken met de auto op vakantie, en ze is al 2 jaar meer wakker als slapend. En dan gaan we al met de auto en niet met vliegtuig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio