Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krolse kat

<<

Anoniem17

Bericht 27 Sep 2013 08:40

Krolse kat

Mijn ouders hebben een logeerkat (de kat van die vrienden van ons van dat ongeluk). De kat in kwestie (een poes) is 3 jaar en niet gesteriliseerd. Nu schijnen katten met 3-4 jaar op het hoogtepunt van hun vruchtbaarheid te zijn. Gevolg: in de twee maanden dat poes bij mijn ouders logeert is ze nu alweer voor de tweede keer krols. Ze mauwt echt mega hard en loopt heel moeilijk met haar kont tegen de grond aan. Zo zielig!
Mijn moeder is met haar bij de dierenarts geweest om te vragen of er niet een hormoonpilletje is wat hiertegen helpt, maar de dierenarts zei dat dat heel slecht is; katten kunnen borstkanker krijgen van die pil.
Poes is niet gesteriliseerd omdat het het plan was om één keer een nestje met haar te doen. Het is een raskat (een American Curl) en ze wilden haar dus ook laten dekken door een raskater. Maar dat is duur. Dus is het daar nog steeds niet van gekomen. En eerlijk gezegd zie ik het ook niet meer gebeuren. Maar vriendin zegt dat ze het graag nog wel wil, want als R. straks thuis is is het zo leuk voor hem om een nestje kittens te hebben..(?) De dierenarts raadde ons met klem aan om poes te laten steriliseren.
Ik begrijp dat wij niet mogen beslissen over de kat van een ander, maar dit is ook zielig. Het beestje voelt zich echt niet fijn (en m'n ouders slapen een week niet omdat 't beest de hele nacht loopt te janken).
Zouden jullie het zo laten, of toch proberen vriendin over te laten om haar te laten steriliseren?
En iemand nog tips tegen krolsheid? Volgens mij is het gewoon een kwestie van uitzitten, toch?
<<

Anoniem260

Bericht 27 Sep 2013 10:35

Re: Krolse kat

Misschien met die vriendin het advies van de dierenarts bespreken én de 'overlast' die de kat jullie ouders bezorgd, plus dat én jij én je ouders het zielig vinden het beestje zo te zien...

Lastig hoor :(
<<

Anoniem6

Bericht 27 Sep 2013 10:45

Re: Krolse kat

Wij hebben homeopathische kalmeringsdruppels van de dierenwinkel die we geven als het echt heel erg is.De dierenwinkel gaf aan dat dit gebruikt wordt bij krolse katten. Misschien kan je moeder eens bij de dierenwinkel voor zoiets vragen?
<<

Anoniem17

Bericht 27 Sep 2013 11:31

Re: Krolse kat

Ik heb het dus al met haar besproken en zij zei, ondanks het advies van de dierenarts en de opmerking over kanker, dat we toch maar die pil moesten geven.

Penélope, ik zal eens navraag doen over die druppels! Bedankt voor de tip :)
<<

Anoniem260

Bericht 27 Sep 2013 15:21

Re: Krolse kat

De kat toch die pillen geven, klinkt dan als haar beslissing en het is tenslotte haar kat... (al snap ik dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is...)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 27 Sep 2013 15:42

Re: Krolse kat

Het is haar kat en ook haar beslissing natuurlijk maar voor de kat zelf is het ook niet fijn.
Ik ben ook voor sterilisatie en wat gaat ze doen mocht ze een nestje krijgen? Wat gaat ze met de kittens doen? Zo gemakkelijk lijkt het me allemaal niet.
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers