Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snowboarden

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2014 17:40

Re: Snowboarden

Jilke schreef:Phoe ik vind het lastig :-) ze zijn ook zo duur in de winkel! Vandaag gaan kijken maar zit dan al gauw op 500/600 euro.
Soepelheid vroeg ik me ook af idd. Of het niet teveel is.


Daarom adviseer ik je ook in de sale te gaan kijken, scheelt zo een paar 100 euro. Mijn boots (Burton) heb ik ook uit de sale..

Qua soepelheid zou ik op zoek gaan naar een All Terrain of freeride/freestyle gaan: een mooie mix, kun je als beginner zeker goed op uit de voeten. Natuurlijk kom je op een freestyle ook de berg af, maar dan zul je sneller merken dat je board te slap is. Freeride zou ik niet aan beginnen, die zijn echt heel stijf.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 21 Okt 2014 18:00

Re: Snowboarden

Wat was jij kwijt voor je setje? Hoevaak moet je waxen wil je een beetje lekker glijden?

Ik spaar nog maar even flink door denk ik. Vind vaak alleen witte snowboards met printtmooi haha
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2014 18:38

Re: Snowboarden

Mijne is niet helemaal eerlijk, ik kon het via mijn bijbaan regelen. Ik had een set voor 300, uit het toen lopende seizoen. Mijn boots heb ik inmiddels vervangen voor anderen, dus omgerekend zou ik nu richting de 400 gaan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2014 18:39

Re: Snowboarden

Oh en over dat waxen: ik laat mn board waxen voordat we gaan. Voor het bewaren zou je m eigenlijk ook achteraf moeten laten waxen maar dat doe ik niet. Wel droog opbergen!

Wil je optimaal alle dagen boarden, dan moet je tussendoor ook nog een keer waxen maar dat vergeet ik eigenlijk altijd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 21 Okt 2014 19:48

Re: Snowboarden

http://www.justsnowboard.nl/snowboard-s ... d-set.html
Dit is ook een mooie set! Hoe zou ik die bindingen moeten monteren? Is dat makkelijk?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2014 20:09

Re: Snowboarden

Die bindingen monteren is zo makkelijk! Kwestie van (kruislings) schroefjes aandraaien (nooit met een schroefmachine, altijd met de hand!) en klaar is kees. Je kunt ze vaak op de piste aandraaien/verplaatsen.

Maffia ken ik niet. Het is een freestyle zie ik, dus weet wel dat die in principe worden gemaakt voor het park, niet voor afdalingen. Maar als beginner kun je er wel wat mee denk ik (alhoewel ik voor allterrain zou gaan!)

Edit: die bindingen zijn zelfs zo makkelijk te verstellen dat ik eigenlijk altijd een handschroevendraaier mee heb. Afgelopen jaar had ik mijn binding verkeerd gezet (te ver ingedraaid) en kon 'm zo bijstellen. In Landgraaf heb ik een keer de binding van een huurboard bijgesteld, wat ze aanvankelijk niet voor me wilden doen ('mag niet'), maar waardoor ik wel veel lekkerder kon boarden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 21 Okt 2014 20:38

Re: Snowboarden

Zit er dan echt zoveel verschil tussen freestyle en freeride? Huurboarden bij indoorbanen, welke zijn dat meestal?
Fijn dat jij er zoveel van weet!
Zo'n binding moet mij ook wel lukken dan haha
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Okt 2014 20:41

Re: Snowboarden

Jilke schreef:Zit er dan echt zoveel verschil tussen freestyle en freeride? Huurboarden bij indoorbanen, welke zijn dat meestal?
Fijn dat jij er zoveel van weet!
Zo'n binding moet mij ook wel lukken dan haha


Freeride en freestyle zijn de uitersten die er zijn.... Ride is voor knallen de piste af, style voor in halfpipe, op rails etc. Allmountain / Allterrain zijn de benamingen voor de boards die er tussen zitten. Ik heb zelf een Salomon Lotus, dat is een allmountain, richting freestyle.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 21 Okt 2014 20:57

Re: Snowboarden

Freestyle is wel lichter en beter wendbaar in bochten zover ik het lees. Gebruik nu een 145 board bij 1.70 lengte. Is ook niet echt groot natuurlijk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jan 2015 13:06

Re: Snowboarden

Dames hebben jullie verstand hoe ik nieuwe bindingen wat soepeler kan krijgen.

Gisteen ben ik naar snowworld geweest met mijn nieuwe snowboard en natuurlijk nieuwe bindingen, maar nu was ik constand aan het prusten met mijn bindingen dicht doen. Dit omdat het vrij nieuw is nog allemaal en vooral omdat het bandje nog in de verkeerde bocht staat rondom mijn schoen. Nu ga ik over een maand op wintersport en ik heb er eigenlijk geen zin in om dat iedere keer weer te moeten prusten voor ik mijn binding dicht kan doen. Hebben jullie een tip zodat ik de binding wat beter in model kan krijgen zodat ik de bindingen gemakkelijker dicht kan doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers